- Katılım
- 14 Mar 2016
- Mesajlar
- 626
- Konu Yazar
- #1
Yeniden merhaba arkadaşlar. Bir önceki yazı dizim olan "Piaggio X9 500 adam etmeye çalışacağız..."a gösterdiğiniz ilgi için çok teşekkür ederim. Okuyan forum arkadaşlarım neler yaşadığımı azbuçuk biliyorlardır. O hikaye nasıl sonlandı bu hikaye nasıl başladı anlatmaya başlayayım. 
Piaggio X9 500'e yaklaşık 4000tl masraf açıp daha da masrafların arkası kesilmeyince, üstüne üslük açtığı masrafın parça değişimi gerektirmesi ve Piaggio fabrikasının Ağustosta 1 aylığına kepenk kapatması neticesinde Temmuzda sipariş vereceğim parçaların Ekim başında (rivayete göre) elimde olabileceğini söylemeleri üzerine bu motorla olan maceramdan vazgeçip satışa koymaya karar vermiştim. Adı malum siteye ilk etapta 5100tlden satışa koydum. 1 ay geçti pek ses çıkmadı. Baktım talep az, bu sefer fiyat olarak 4750tl belirleyip ilanın altına 1000 karakteri ucu ucuna yetirdiğim (her detayı yazdığım) ilan açıklamasıyla yeni bir ilan düzenleyip tekrar satışa çıkardım. İlan açıklamanızı samimiyetinizle yazmanızı ve gerçekten satmak istiyorsanız fiyatı makul tutmanızı tavsiye ederim. Telefonlarım susmadı...
Bir gece ansızın telefon çaldı... Saat 23:00... İlan yayın süresinin 2. günü...
Orta yaşlı bir amca sesi, Bursadan arıyorum ben diye giriş yaptı (evet). Dedi ben sizin motorunuzla ilgileniyorum (buyrun). Eee bende 5000kmde sym wolf 250 var takas düşünürmüsünüz? Dedim tabi ama üstüne çok veremem. Dedi üzerine 4250 ver yeter, dedim olmaz çünkü bende o kadar para yok. (Param var ama o motora vermem çünkü ilanda belirttiğim gibi düşük cc skuterle takas düşünüyorum :farao
Hımm dedi bende 4 tane motor var, bu piaggio 500lere de hastayım. Açıklamanı okudum ben bu motora böyle binicem. Dedim doğrudur, ama yine de ustanızı da getirip baktırınız, kararınızı ona göre verirseniz sizin için daha sağlıklı olur. Dedi gerek yok ben anlarım. Peki nasıl isterseniz dedim. Ama bende nakit yok nasıl yapçaz dedi. Dedim diğer motorlarınız neler belki onlarla anlaşırız? Dedi bende bi Activa bi de Beat var. (bi de vespa PX200 varmış 93 model ama onu vermem dedi :queen
Beat 60binde Activa 6 binde. O ikisini sana vereyim 250 daha ver senin olsun dedi. Ben de tamam dedim. Ama beatin şu an muayenesi yok dedi. Dedim satış veremezsiniz. O zaman activanın muayenesi var onu satabilirim üstüne 1500 vereyim dedi.
Yahu konuşurken bi an düşündüm. Activa pizzacı motoru, az yakar çok binilir.. 2004 model 6 binde. :silent: Yok artık! Dedim adama 6 binde olduğundan eminmisiniz? Dedi evet eminim bi tane imam almış bunu kömürlükte yatırmış neredeyse hiç binmemiş dedi. :sunny: Dedim yarın bana o an çektiğiniz resimlerini atın ben resimlere bakıp ufak da bir araştırma yapıp size dönüş yapacağım. (İnanması gerçekten güç çünki.)
Ertesi gün resimleri bi attı. Anammm Vuruldum yahu motora resmen. Şu resim beni benden etti.

O stepne ne yaa, aynı Honda Kineticler gibi... :joker: Normalde ben Beate hevesliydim activaları hakir görürdüm ama bunun resmini bi gördüm, (galiba stepneden dolayı) baya bi şapşik geldi gözüme.
Diğer resimleri de var da uzun olduğu için atmadım. 5746,9kmde olduğunu gösteren resim falan da attı. Daha iyi fotolarını aşağıda paylaşacağım. 
Onayı verdim ve 15 Ağustosta Yalovada satış vereceğimize dair sözleştik. Forumdan Mert kardeşimle (selam olsun) Yalovaya motoru almaya gittik. Adamla buluştuk motorları deneyelim diye bi değiştik. Dedim bunun gidon yamuk. Sağ ön çamurluğunda nazarlık bi ezik var (Gönderilen resimlerde varmış, pek dikkatimi çekmemiş.) ama çok göze batmıyor. Bi an motor gözümde dökük gibi göründü. Dedim ulen yoksa ikinci bir "Adam etmeye çalışacağız"...
ale: Ama sonra üstüne oturdum sesine soluğuna baktım tipine duruşuna baktım, yeniden ısındım dedim alınır yaa. Parçaları ucuz en azından. Ben bu şapşiği adam ederim, çarşıya pazara sürerim. :cherry::joker:
Noterde verdik satışı hemen Yalovadaki Honda yetkili servisine gittim çünkü bariz yamuk olan gidon beni çok rahatsız etti. Servisten içeri girdim usta benim motora kitlendi kaldı. Baktı baktı elindeki anahtarı yere attı. İlk sorusu: "Siz bunu nerden buldunuz?" oldu. (Lan dedim bu herifindi çalındı da biz mi bulduk yoksa. Şaseyle motor numarasını kontrol etmedim. Fakamı bastık ne
r
Sesimi çıkarmadım devam etti. Yahu dedi hiç mi binmemişler buna, bu nedir ya, bu kadar temizini uzun zamandır görmedim dedi. Çingen pazarından mı aldınız naaptınız (küfür) dedi. ::koop:: Yok abi dedim parasını verdik satın aldık. :cherry: Biraz sohbet samimiyetten sonra hikayeyi özet geçtim.
Bu arada bu motor bana 3000e gelmiş oldu. Usta bedavaya almışsın resmen dedi. Gidonu yamuk ama dedim. Ucundan tuttu çekti asıldı, gidon düzeldi.. Hepsi bu kadarmıydı yani!?! :queen:
Neyse aldım geldim motoru ama ön fren ayarı baya kaçıktı. Cuma günü Honda GÜNGÖR Motosikletteki (buranın müdavimiyim çünkü çok memnunum) Servis danışmanı Dorukhan bey (umarım ismini yanlış hatırlamamışımdır, aksi takdirde kendisinden özür dilerim.
ale
motorumla baya ilgilendi. Oradaki ustalardan da benzer tepkiler aldım.
Ama tabi mevzu servis kayıtlarına gelip eski defterler açılıncaaa, bir yalan da suüstüne çıkmış oldu... Nedir? Tabiki de orjinal kmsi... ::facepalm:: En son 2015 yılında 22750 kmde servise girmiş. Sonra tahminimce km saatini değiştirmişler çünkü km saat camı yepyeni. Aldığımda Servisteyken 6bin küsür km gösteriyordu. Hemen TÜVTÜRK'ü aradım dedim muayenesi yaklaşıyor başımıza iş almayalım. Dediler tespit edilmesi halinde araç hafif kusurlu sayılıyor. Sorun yaşamazsınız. :thumleft:
Ustaların bakım sonunda dediğine göre alet çok temiz binilmiş, hiç hor kullanılmamış o yüzden şikayetçi olmayacağım. Zaten şikayetçi olsam ne. Alet kaç para ki?.. :wiinkk:
Velhasıl bakıma girdi. Kayışı yağı ve hava filtresi değiştirildi. Sol fren maneti aşındığı için el freni tutmuyordu, değişti. Sibop ayarı yapıldı ve ufak tefer rütuşlar, ayarlar, gevşek civata sıkmalar, patlak arka ampul değişimi vs derken çok cüzi bir maliyetle motor şu an sıfır gibi oldu.
Kalkışta pati çekiyor, son hıza da baya seri çıkıyor Maşallah.
:queen: Frenler zımba gibi.
Son halinin resimleri şu:







Bugün bi arkadaşımı da yanıma alıp İstanbul içi küçük bir geziye çıktım. Motorumu görenlerden çok acayip tepkiler almaya devam ediyorum.
Aynaya monteli bir telefon tutucu ve branda aldım. Ha bi de Motoplustan çok hoşuma gittiği için skuterli bir tişört aldım. :cat:

Şimdilik söyleyeceklerim bu kadar. Bu motor için satın alma planlarımda çok uzun olmayan bir ön cam ve eksik olan egzos koruma parçasını almak var.
Aliexpresten sanırım tedarik edebiliyormuşuz. Başarabilirsem sizlerle onları da paylaşacağım.
Bir sonraki yazımda bu motorla ilgili deneyimlerimi, yakıt tüketimi değerlerimi, trafikte küçük hacimli skuterimin artılarını eksilerini görebildiğim her yönüyle ele almaya çalışacağım, tabi İnşallah nazara gelmezsek... :cherry:
Okuduğunuz için teşekkürler. Görüşmek üzere...
Piaggio X9 500'e yaklaşık 4000tl masraf açıp daha da masrafların arkası kesilmeyince, üstüne üslük açtığı masrafın parça değişimi gerektirmesi ve Piaggio fabrikasının Ağustosta 1 aylığına kepenk kapatması neticesinde Temmuzda sipariş vereceğim parçaların Ekim başında (rivayete göre) elimde olabileceğini söylemeleri üzerine bu motorla olan maceramdan vazgeçip satışa koymaya karar vermiştim. Adı malum siteye ilk etapta 5100tlden satışa koydum. 1 ay geçti pek ses çıkmadı. Baktım talep az, bu sefer fiyat olarak 4750tl belirleyip ilanın altına 1000 karakteri ucu ucuna yetirdiğim (her detayı yazdığım) ilan açıklamasıyla yeni bir ilan düzenleyip tekrar satışa çıkardım. İlan açıklamanızı samimiyetinizle yazmanızı ve gerçekten satmak istiyorsanız fiyatı makul tutmanızı tavsiye ederim. Telefonlarım susmadı...
Bir gece ansızın telefon çaldı... Saat 23:00... İlan yayın süresinin 2. günü...
Orta yaşlı bir amca sesi, Bursadan arıyorum ben diye giriş yaptı (evet). Dedi ben sizin motorunuzla ilgileniyorum (buyrun). Eee bende 5000kmde sym wolf 250 var takas düşünürmüsünüz? Dedim tabi ama üstüne çok veremem. Dedi üzerine 4250 ver yeter, dedim olmaz çünkü bende o kadar para yok. (Param var ama o motora vermem çünkü ilanda belirttiğim gibi düşük cc skuterle takas düşünüyorum :farao
Yahu konuşurken bi an düşündüm. Activa pizzacı motoru, az yakar çok binilir.. 2004 model 6 binde. :silent: Yok artık! Dedim adama 6 binde olduğundan eminmisiniz? Dedi evet eminim bi tane imam almış bunu kömürlükte yatırmış neredeyse hiç binmemiş dedi. :sunny: Dedim yarın bana o an çektiğiniz resimlerini atın ben resimlere bakıp ufak da bir araştırma yapıp size dönüş yapacağım. (İnanması gerçekten güç çünki.)
Ertesi gün resimleri bi attı. Anammm Vuruldum yahu motora resmen. Şu resim beni benden etti.

O stepne ne yaa, aynı Honda Kineticler gibi... :joker: Normalde ben Beate hevesliydim activaları hakir görürdüm ama bunun resmini bi gördüm, (galiba stepneden dolayı) baya bi şapşik geldi gözüme.
Onayı verdim ve 15 Ağustosta Yalovada satış vereceğimize dair sözleştik. Forumdan Mert kardeşimle (selam olsun) Yalovaya motoru almaya gittik. Adamla buluştuk motorları deneyelim diye bi değiştik. Dedim bunun gidon yamuk. Sağ ön çamurluğunda nazarlık bi ezik var (Gönderilen resimlerde varmış, pek dikkatimi çekmemiş.) ama çok göze batmıyor. Bi an motor gözümde dökük gibi göründü. Dedim ulen yoksa ikinci bir "Adam etmeye çalışacağız"...
Noterde verdik satışı hemen Yalovadaki Honda yetkili servisine gittim çünkü bariz yamuk olan gidon beni çok rahatsız etti. Servisten içeri girdim usta benim motora kitlendi kaldı. Baktı baktı elindeki anahtarı yere attı. İlk sorusu: "Siz bunu nerden buldunuz?" oldu. (Lan dedim bu herifindi çalındı da biz mi bulduk yoksa. Şaseyle motor numarasını kontrol etmedim. Fakamı bastık ne
Neyse aldım geldim motoru ama ön fren ayarı baya kaçıktı. Cuma günü Honda GÜNGÖR Motosikletteki (buranın müdavimiyim çünkü çok memnunum) Servis danışmanı Dorukhan bey (umarım ismini yanlış hatırlamamışımdır, aksi takdirde kendisinden özür dilerim.
Ustaların bakım sonunda dediğine göre alet çok temiz binilmiş, hiç hor kullanılmamış o yüzden şikayetçi olmayacağım. Zaten şikayetçi olsam ne. Alet kaç para ki?.. :wiinkk:
Velhasıl bakıma girdi. Kayışı yağı ve hava filtresi değiştirildi. Sol fren maneti aşındığı için el freni tutmuyordu, değişti. Sibop ayarı yapıldı ve ufak tefer rütuşlar, ayarlar, gevşek civata sıkmalar, patlak arka ampul değişimi vs derken çok cüzi bir maliyetle motor şu an sıfır gibi oldu.
Son halinin resimleri şu:







Bugün bi arkadaşımı da yanıma alıp İstanbul içi küçük bir geziye çıktım. Motorumu görenlerden çok acayip tepkiler almaya devam ediyorum.

Şimdilik söyleyeceklerim bu kadar. Bu motor için satın alma planlarımda çok uzun olmayan bir ön cam ve eksik olan egzos koruma parçasını almak var.
Bir sonraki yazımda bu motorla ilgili deneyimlerimi, yakıt tüketimi değerlerimi, trafikte küçük hacimli skuterimin artılarını eksilerini görebildiğim her yönüyle ele almaya çalışacağım, tabi İnşallah nazara gelmezsek... :cherry:
Okuduğunuz için teşekkürler. Görüşmek üzere...