sizin yararınıza :)

Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
tüm mt doslarına selamlar.. bir çok oto elektirikçisi arkadaşlarda aynı tarz sistemle çalışan kontrol kalemleri mevcut , nihayetinde bilinmeyen bir şeyde değil , ancak (ufak ayrıntılarda büyük sırlar gizlidir ) sözünü kullanarak şunları söyleyeceğim :)

elektirik işinden az çok anlayan arkadaşlar hadi yaaa bunun için konumu açılır gibilerinden düşünebilirler :)

ben ,oto elektirikten,anlamayan arkadaşları düşünerek bunu paylaşmak istedim.

ve bunlardan 3-4 tane yaptım arabamda motosikletimde olmazsa olmazlarımdan önemli bir gereksinim bence , çünkü kullandığım makina sıfır dahi olsa arıza yapmayacak diye bir şey söz konusu değil, tedbirimizi almak her zaman iyidir , ufak tefek arıza tespitlerinde , ciddi tesisat arızaların bulunmasında, gözlemlediğim kadarıyla elektirikçilerinkinden çok daha kullanışlı :)

örneğin el girmeyecek, tesisat kablo topluluğu arasında, bakmak istediğiniz kabloyu narin bir şekilde yırtmadan, kabloyu koparmadan elektirik olup olmadığına bakma şansınız var, bu işlevsellik, bile hazır satılanlara taç çıkartır, :) bence ....

bunun için 12 wolt luk bir ampul, lehim, 1 tane pilastik cırt kelepçe,birtane küçük kıskaç, bir parçacık bant ve yorgan iğnesi gerekiyor hepsinin maliyeti 2 lirayı geçmez ve herkezin elinin altında bulunan kolay malzemeler ....


yapımı çok basit yorgan iğnesini lehimle ampulün artı kısmına lehimleyin, diğer kabloyuda eksi, ampulün alt kısmına sonra lehim atmasın diye bantlayıp cırtlayın artık bir kontrol kaleminiz var :)

hepsi bu kadar ......kolay gelsin...










 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,015
gayet pratikmiş hakkaten :mrgreen: uğraşmayı sevenlere birebir dediğiniz gibi :)
 
Katılım
19 Mar 2011
Mesajlar
1,661
bunu led ve direnç ile daha da küçük hale getirebilirz :)
avantajı : küçük olması
dezavantajı: + /- yi ters bağlarsanız led yanmaz tam tersini denemeniz gerekir. :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
12 Ağu 2008
Mesajlar
358
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kesinlikle pratik ve ucuz..Ama gerekli bence..Teşekkürler.
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
bunu led ve direnç ile daha da küçük hale getirebilirz :)
avantajı : küçük olması
dezavantajı: + /- yi ters bağlarsanız led yanmaz tam tersini denemeniz gerekir. :)

led teknolojisi hayatımızın bir çok alanında yerini almaya başladı :) aynen katılıyorum hemde daha küçük olur ,fakat işin sırrı yorgan iğnesinde kullanışlılığı oradan kaynaklanıyor , ancak şunu söyleyebilirim iğneyi kabloya saplamak için bir miktar güç gerekiyor ampulde başından tutarak bu gücü rahatlıkla uygulayabiliyorsunuz ledde nasıl olur onu düşünüyorum şimdi ::gazete::

ancak ledi iğnenin başına nasıl bağlarım yada onun kadar kulanışlı olurmu yapıp denemek lazım .:cat:

teşekkürler...
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Mar 2011
Mesajlar
1,661
Zaten bütün sistemde tek bir eksi olarak şaşe yok mu hocam.

Tabikide oyle ama benim burda demek istedigim, irfan kardesimin yaptigi sistemde hangi ucu baglarsan bagla ampul yanar ama led oyle degil + ve - doru baglanmazsa led yanmaz ve diger ucu denemek gerekir.gerci onunda cozumu car ledin + ucuna irfan' in yorgan ignesini lehimlersek karisiklik olmaz :)
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
Tabikide oyle ama benim burda demek istedigim, irfan kardesimin yaptigi sistemde hangi ucu baglarsan bagla ampul yanar ama led oyle degil + ve - doru baglanmazsa led yanmaz ve diger ucu denemek gerekir.gerci onunda cozumu car ledin + ucuna irfan' in yorgan ignesini lehimlersek karisiklik olmaz :)

ben konuyu açarken artıyı eksiyi hiç karıştırmayacaktım :cherry: basitçe zaten istediğimiz ampulümüzün yanması her ne şekilde bağlarsanız bağlayın oto sistemlerinde şaseinin eksi lduğunu zaten hepimiz biliyoruz :)

fakat elimizin girmediği bir kısımda , bir tomar kablo yığını arasında bu alete öyle ihtiyacınız oluyorki ! fren lambanız yanmıyor acaba ampul mü patlak,
kabloda kopuklukmu var yada kabloya akım geliyormu gibi sorunlarınızı anında çözen bir alet, onun için her motorlu taşıt kullanan arkadaşın takım kutusunda bulunması gereken bir alet diye düşünüyorum,

kendisi önemsiz küçük gibi görünsede onun yokluğunu aradığım çok anlar oldu ....yollarda uğraştım durdum , parça kablo ara yedek ampul ara , acaba kabloya alektirik geliyormu vs. vs.


:cat:
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
güzel bilgiler ama oldum olası yılandan korkmam elektrikten korktuğum kadar:cherry: bu kadar diyorum yani kusura bakma ama ben hiçbir şey anlamıyorum bu elektrik işinden
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
güzel bilgiler ama oldum olası yılandan korkmam elektrikten korktuğum kadar:cherry: bu kadar diyorum yani kusura bakma ama ben hiçbir şey anlamıyorum bu elektrik işinden

sevgili arkadaşım emin ol basitliğini görünce sen bile şaşıracaksın :)

oto sistemlerinden bahsediyoruz oto sistemlerinde bobine bağlı bujiye giden ,kabloyu çıplak elle tutmadığın sürece çarpılmazsın oda çarparsa fena çarpar ama öldürmez :)

sen normal evdeki elektirikten kork o sakata getirebilir adamı ama oto sistemlerinde böyle bir şey yok, o konuda korkuların yersizdir ,

çok fazla değil 3 yıl öncesine kadar bende oto elektiriğinde bir ampulü değiştirmekten acizdim :)

fakat şimdi hiç hatasız bir rabaya sıfırdan tesisat çekebiliyorum kimseye muhtaç değilim bu konuda işin güzel tarafı burada ...

ahhhhh sen bir bulaşabilsen şu elekitirik işine bak o zaman ne kadar kolay ve zevkli,olduğunu göreceksin , avuç dolusu tomar tomar kablolara kafanı takıp üzerine kafa yorma öyle yaparsan hep yabancı kalırsın bu işe :)


sevgiler esen kal...:cat:
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
sevgili arkadaşım emin ol basitliğini görünce sen bile şaşıracaksın :)

oto sistemlerinden bahsediyoruz oto sistemlerinde bobine bağlı bujiye giden ,kabloyu çıplak elle tutmadığın sürece çarpılmazsın oda çarparsa fena çarpar ama öldürmez :)

sen normal evdeki elektirikten kork o sakata getirebilir adamı ama oto sistemlerinde böyle bir şey yok, o konuda korkuların yersizdir ,

çok fazla değil 3 yıl öncesine kadar bende oto elektiriğinde bir ampulü değiştirmekten acizdim :)

fakat şimdi hiç hatasız bir rabaya sıfırdan tesisat çekebiliyorum kimseye muhtaç değilim bu konuda işin güzel tarafı burada ...

ahhhhh sen bir bulaşabilsen şu elekitirik işine bak o zaman ne kadar kolay ve zevkli,olduğunu göreceksin , avuç dolusu tomar tomar kablolara kafanı takıp üzerine kafa yorma öyle yaparsan hep yabancı kalırsın bu işe :)


sevgiler esen kal...:cat:

ben aslında orta okul yıllarında oto elektrikçide yaz tatilinde çalıştım fakat kafama yatmadı bıraktım ne bileyim biraz uğraşmayı sevmem de ama motor tamiri konusunda ne olursa olsun çok kısa zamanda kavrarım heralde elektrik işine sıcak bakmadığım için işi çözmek işime gelmiyor tşk
 
Katılım
10 Ara 2005
Mesajlar
276
İrfan kardeşim valla iyi bir fikir tebrikler,ama o iğneyi o kadar sağlam lehimlebiliyormusun ampulun başından tutup kabloya sokunca lehim kırılmıyormu,bu almba yerine park ampulleri daha küçük ve pratik olabilirmi diye düşünüyorum.ve hemen yapacağım bi tane çok sağol.
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
İrfan kardeşim valla iyi bir fikir tebrikler,ama o iğneyi o kadar sağlam lehimlebiliyormusun ampulun başından tutup kabloya sokunca lehim kırılmıyormu,bu almba yerine park ampulleri daha küçük ve pratik olabilirmi diye düşünüyorum.ve hemen yapacağım bi tane çok sağol.

lehim işi pekte uğraştırmıyor yaparken bende senin gibi düşündüm fakat güzel tutuyor işi sağlama bağlamayı severim .... bant ve cırt kelepçeyle destekledim valla bayağıdır kullanıyorum atma kopma yok :)


küçük ampul herkeze mantıklı geliyor banada , fakat bazen iğneyi kabloya sokmak için küç gerekiyor işte o anda koca kafalı ampulden memnun kalıyorsunuz :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:19 ----------

ben aslında orta okul yıllarında oto elektrikçide yaz tatilinde çalıştım fakat kafama yatmadı bıraktım ne bileyim biraz uğraşmayı sevmem de ama motor tamiri konusunda ne olursa olsun çok kısa zamanda kavrarım heralde elektrik işine sıcak bakmadığım için işi çözmek işime gelmiyor tşk

haklısın arkadaşım bu konunun üzerine yorum yapamam sonuçta insan isterse yapacak bu konu senin ilgi alanının dışındaysa yapacağımız bir şey söz konusu değil ..

bu konuda kimsede seni yargılayamaz saygılar :):cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst