sivil polis kırmızıda geçti çarptı ve dövdü

Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
yorumum: isterdimki o motosikletin yerinde bir hafriyat kamyonu olaydı

İzmir’de 17 yaşındaki A.Ü., otomobiliyle kırmızı ışıkta geçip kendisine kendisine çarptığını, ardından da inip dövdüğünü iddia ettiği polis'ten şikayetçi oldu.

İzmir’in Bergama İlçesi’nde, motosikletle yolun karşısına geçmek isteyen lise öğrencisi 17 yaşındaki A.Ü., otomobiliyle kırmızı ışıkta geçip kendisine çarptığını, ardından da inip dövdüğünü iddia ettiği sivil polis memuru 41 yaşındaki A.E.’den şikayetçi oldu. Olay anının, yakındaki bir işyerinin güvenlik kameraları tarafından saniye saniye görüntülendiği ortaya çıktı.

Bergama Anadolu Lisesi 4’üncü sınıf öğrencisi A.Ü.’ye, geçen 10 Aralık’ta İzmir Caddesi, Asklepion Kavşağı’nda motosikletiyle yolun karşısına geçmek isterken, ışık ihlali yapan A.E.’nin kullandığı 35 F 5005 plakalı otomobil çarptı. Çarpmanın şiddetiyle asfalta fırlayan A.Ü.’nün sol kol bileğinde çatlak meydana gelirken, yere çarptığı çenesinde de açılma oldu. Kazanın ardından park ettiği otomobilinden inen A.E., iddiaya göre A.Ü.’nün üzerine yürüyüp, onu dövdü. A.Ü., babasının bir arkadaşının otomobiliyle Bergama Devlet Hastanesi’ne kaldırıldı. Burada bileği alçıya alınan A.Ü.’nün çenesine de dikiş atıldı. A.Ü., tedavisinin ardından babası 44 yaşındaki Özkan Ü. ile polis merkezine gidip, şikayetçi oldu. Olayın yakındaki bir restoranın güvenlik kamerası tarafından da saniye saniye görüntülendiği ortaya çıktı.

Olayın şokunu üzerinden atamadığını söyleyen A.Ü., yaşadıklarını şöyle anlattı:

"Kavşakta yeşil ışık yanınca motosikletimle geçmek istedim. Ancak bu sırada kırmızıda bekleyen bir otomobil, aldırış etmeden geçmek istedi. Kaçarak kurtulmaya çalışsam da motosikletimin sağ arka tarafına çarptı. Asfalta fırlayıp, yaralandım. Bu sırada bana çarpan kişinin otomobilini yavaş yavaş ışığın gerisine aldığını gördüm. Ardından da otomobilinden inip, yanıma gelerek, 'Ne yapıyorsun sen?' diye bağırdı. Özür dileyeceğini beklerken, böyle bir şeyle karşılaşınca, 'Suçlu olan sizsiniz. Asıl siz ne yapıyorsunuz?' diye karşılık verdim. Bunun üzerine sinirlenip, küfür edip, yumruk attı. Kendimi korumak için kendisini itmem üzerine de tekme attı."

BABA ÖFKELİ

Oğlunun başına gelenlerin kabul edilemez olduğunu belirten Özkan Ü. ise şunları anlattı:

"Olay anında işyerimdeydim. Bir arkadaşım görmüş, haber verdi. Hemen olay yerine koştum. Oğlumun kanlar içinde yerde yattığını, onun iki misli büyüklüğünde bir kişinin de çocuğuma vurduğunu gördüm. Oğlumun kanlar içinde hırpalandığını görünce hemen müdahale edip o kişi ile mücadeleye başladım. Bu arada bir arkadaşımın arabasıyla oğlumu hastaneye gönderdim. Bu sırada gelen ekipten, oğluma çarpan kişinin polis memuru olduğunu öğrendim. Bir polis memuru bizi koruması gerekirken, yerde yaralı yatan gence nasıl şiddet uygular. Çocuğum, ölüm tehlikesi geçiriyor olabilirdi. Ancak yardım edip hastaneye götürmek yerine küfürler ve tehditlerle çocuğuma saldırılıyor. Eğer, böyle davranmayıp, hastaneye götürseler, belki, 'Kazadır' deyip konunun üzerine bile gitmeyecektik. Ancak, bir de polisin kendini haklı göstermeye çalışması anlaşılır gibi değil."

A.E.’nin, kendilerini "Daha sizinle işim bitmedi" diyerek tehdit ettiğini de idida eden baba Özkan Ü., "Bunu duyan şahitlerim de var" dedi.

Emniyette 3.5 saat ifade verdiklerini de belirten baba Özkan ü., polislerin kendilerine hastane raporlarını da vermek istemediğini öne sürüp, haklarını yasal yollardan sonuna kadar arayacaklarını söyledi. Polis, kazayla ilgili soruşturmanın sürdüğünü bildirdi.


hem-carpti-hem-dovdu-dedigi-polisten-sikayetci-oldu-DHA-290f193256c84da4035b2a14bce807e7-1-t.jpg


hem-carpti-hem-dovdu-dedigi-polisten-sikayetci-oldu-DHA-290f193256c84da4035b2a14bce807e7-5-t.jpg
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Bakın memlekette kimleri polis yapıyorlar. Benim çocuğuma yapıldığını görsem ve adam sivilse, onu orada yarım saat döverim. Hem de öyle bir döverim ki bir daha polis kıyafetleriyle bile işini normal yapamaz. Çocuğu olmayıp ne hissettiğimi anlayamayacak arkadaşlar hemen adalet savaşçısı kesilip bu yazdığıma itraz edebilirler. Polisin görevi vatandaşa hizmettir. Bir arkadaşım Fransa'da polise birşey sormak istemiş, adam yanına gelip selam çakmış ve yardımcı olmuş. Bizim polislerde bakıyorsun sürekli bir çiftlik kahyası hali, bir senli benli konuşma olayı, elindeki gücün keyfini çıkarma sevdası... Polis adaylarını kişilik testinden geçirmeden seçersen olacağı budur işte...
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Bakın memlekette kimleri polis yapıyorlar. Benim çocuğuma yapıldığını görsem ve adam sivilse, onu orada yarım saat döverim. Hem de öyle bir döverim ki bir daha polis kıyafetleriyle bile işini normal yapamaz. Çocuğu olmayıp ne hissettiğimi anlayamayacak arkadaşlar hemen adalet savaşçısı kesilip bu yazdığıma itraz edebilirler. Polisin görevi vatandaşa hizmettir. Bir arkadaşım Fransa'da polise birşey sormak istemiş, adam yanına gelip selam çakmış ve yardımcı olmuş. Bizim polislerde bakıyorsun sürekli bir çiftlik kahyası hali, bir senli benli konuşma olayı, elindeki gücün keyfini çıkarma sevdası... Polis adaylarını kişilik testinden geçirmeden seçersen olacağı budur işte...

Sen öyle birşey yaparsan o polisten hiçbir farkın kalmaz ki şuan yazdıklarından anladığım senin o polisten farkın yok. Allah muhafaza kimsenin eline bir güç geçmesin hemen ötekine karşı kullanma ve üstünlük sağlama yarışına giriyoruz.


Kanun var nizam var. Polis fevri davranmış ve bir suç işlemiş bunun kanunda cezası var ve vatandaş olarak bunu kanuni mercilere taşıman gerekiyor. Bunu yapabildiğimiz sürece medeni bir toplım olabiliriz. Sen kalkıp orda o kişiye ceza vermeye kalkarsan bu BARBARLIK olur ki avrupa bizi barbar olarak tanımlamaktadır.
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
İşte beklediğim çocuksuz vatandaş cevabı buydu. Sizin evladınız olduğunda tekrar bu konuyu görüşelim.
 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
3,235
Sen öyle birşey yaparsan o polisten hiçbir farkın kalmaz ki şuan yazdıklarından anladığım senin o polisten farkın yok. Allah muhafaza kimsenin eline bir güç geçmesin hemen ötekine karşı kullanma ve üstünlük sağlama yarışına giriyoruz.


Kanun var nizam var. Polis fevri davranmış ve bir suç işlemiş bunun kanunda cezası var ve vatandaş olarak bunu kanuni mercilere taşıman gerekiyor. Bunu yapabildiğimiz sürece medeni bir toplım olabiliriz. Sen kalkıp orda o kişiye ceza vermeye kalkarsan bu BARBARLIK olur ki avrupa bizi barbar olarak tanımlamaktadır.

Afedersiniz, belki haddimi aşmış olacağım ama, sizin çocuğunuz olduğunu hayal edin. Aynı durumla karşı karşıyasınız. O adam çocuğunuzu döverken bitmesini bekleyip bitince birşey yapmadan kanun nizam mı diyeceksiniz ? O anın siniriye, en Avrupalı vatandaş da çocuğunu korumak için o adama saldırır, en barbarı da. 41 yaşındaki bir polisin arabayla 17 yaşında bir lise öğrencisine çarpıp dövmesinden bahsediyoruz. Uçurumun farkındamısınız ?
 
Katılım
24 Ağu 2013
Mesajlar
124
polisleri zaten sevmezdım de bu olayın polis olmakla bi alakası yok insan olmakla alakası var hem suclu hem guclu nasıl olsa hersey ellerınde ceza da almayacagından emınım
 
Katılım
1 Mar 2007
Mesajlar
69
Adam polis kırmızıda ışık ihlali yapıyor, motorlu kişiye çarpıyor, oda yetmiyor bide inip darp ediyor.. peh.. ALLAH a havale ediyorum. benzer yaşadığım durumda yaşadım sırasıyla cumhurbaşkanlığına kadar şikayet yazdım. araştırmaya bile gerek görülmedi. malesef ülkemizde sistem böyle işliyor.
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
Kanun var nizam var. Polis fevri davranmış ve bir suç işlemiş bunun kanunda cezası var ve vatandaş olarak bunu kanuni mercilere taşıman gerekiyor. Bunu yapabildiğimiz sürece medeni bir toplım olabiliriz. Sen kalkıp orda o kişiye ceza vermeye kalkarsan bu BARBARLIK olur ki avrupa bizi barbar olarak tanımlamaktadır.

Kanun var, nizam var da; peki bizim ülkemizde adalet var mı? Adalet olmadığı için, herkes kendi yargısına göre ceza vermek istiyor.
 
Katılım
11 Şub 2012
Mesajlar
1,477
Başlığı direk o.ç hem çarptı hem dövdü diye açaydın daha iyiydi . Sonuçta mesleği sıfatı ne olursa olsun bu tavrın tek tanımlaması o.ç olur. E belli kurumlardada bunlardan zaten bolca mevcut hemen anlayıverirdik . Güzel ülkemde hala adaletten bahsedebilen insanların olmasıda umut verici bu arada. Ama adalet yok gerçek olan bu.
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Medeniyet, medeniyetten anlayan içindir. Kanun ben olsam veya kanun adaletli olsa o zaman dövmeye gerek yok (adam çocuğu döverken nasıl olacak bilinmez) o polisin veya adamın mahkemede ocağını söndürürüm. İşin içinde çocuğu olunca insanın gözü bir şey görmüyor malesef. Bu memlekette bir insan cinsi var, bu cinsi eğitmek, uysallaştırmak mümkün değil. Keşke elimizin altında bir düğme olsa da bir basışta tümü yok olsa...
 
Katılım
29 Eyl 2013
Mesajlar
634
Benim başımdan da sokak ortasında öğlen saatlerinde canlı canlı gasp olayı geçti, şimdi anlatsam tam sayfa yazmam lazım... Sonuçta gasp eden adam gitti evimi de soydu (anahtarlarım çantadaydı, faturalardan adresi bulmuş ben karakoldayken adam gitmiş eve girmiş hırsızlık için, ortak mısınız lan siz.) 1 hafta mücadeleden sonra (karakollar, ifadeler falan) komiser bana aynen şunu dedi.. Şimdi bu gaspçı burada olsa ne olacak olmasa ne olacak? kardeş bizim polis camiasının sahibi yok ki... sen neyin peşindesin hadi git dedi ve ben yaşadığım kötü anılarımla birlikte eve döndüm... isterseniz hikaye ye de üşenmeden yazar anlatırım hem de belgeleri ile birlikte ama boş .... Benimde iki evladım var,, dayak neymiş lan ? Zürriyetsiz ler.....
 
Katılım
29 Mar 2012
Mesajlar
615
Yüzeysel olarak tanıdığım bir trafik polisinin telefonda konuşmasına kulak misafiri oldum. Adamın 3 sabıkası varmış görev esnasında geçen. Biz neden bahsediypruz..
 
Katılım
17 May 2006
Mesajlar
1,315
Başlığı direk o.ç hem çarptı hem dövdü diye açaydın daha iyiydi

Dostum keşke mesajı böyle açsaydın. Az kaldı tüm polisleri aynı kefeye koyacaklar. :queen:

Yahu insafsız adamın yaptığı işi tüm meslek grubuna yaymasanız olmaz mı? Formdaki polis arkadaşlarınızı da düşünün.

Adamın içinde insanlık olacak. Yaptığı iş adamı adam yapmaz; insaflı hiç yapmaz. Herifçi oğlu hem çarpmış hem de yardım edeceğine çocuğu dövmüş. İnsaaaf diyorum.
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Afedersiniz, belki haddimi aşmış olacağım ama, sizin çocuğunuz olduğunu hayal edin. Aynı durumla karşı karşıyasınız. O adam çocuğunuzu döverken bitmesini bekleyip bitince birşey yapmadan kanun nizam mı diyeceksiniz ? O anın siniriye, en Avrupalı vatandaş da çocuğunu korumak için o adama saldırır, en barbarı da. 41 yaşındaki bir polisin arabayla 17 yaşında bir lise öğrencisine çarpıp dövmesinden bahsediyoruz. Uçurumun farkındamısınız ?


Konuyu çarpıtmak kimseye fayda sağlamayacaktır.


Olay esnasında baba orda değil. Olay babanın gözü önünde olmuyor. Baba medeni bir şekilde davasını açıyor ve olayı medyayada ulaştırarak kendine yapılan tehditlerden korunmaya çalışıyor.

"Oğlumun kanlar içinde hırpalandığını görünce hemen müdahale edip o kişi ile mücadeleye başladım. Bu arada bir arkadaşımın arabasıyla oğlumu hastaneye gönderdim." Bu cümledeki çelişkiyi farkedememiş olabilirsiniz.

Babanında o sinirle araç sürücüsüne saldırdığı zaten ortada. Buna kimse itiraz etmez.


Anlatmak istediğim Polis olan araç sürücüsünün yaptığı zorbalığa aynı şekilde karşılık vermenin bize birşey kazandırmayacağı. Belki senin yada bu topicde yazan bazı kişilerin gücü yeter o adamı dövmeye ve hatta sürdürecek tanıdıkları da vardır. Bu sadece küçük bir kesim için geçerli. Halkın tatamı bu mekanizmanın altında ezilmektedir. Önemli olan yasalarla haledebilmek. Yasalar en güçsüzede en güçlüyede eşit mesafeli olmalı. Yasalara müracat ettiğimiz sürece yasalar daha gelişecek ve yayılacaktır.
 
Katılım
29 Haz 2010
Mesajlar
1,426
Sen öyle birşey yaparsan o polisten hiçbir farkın kalmaz ki şuan yazdıklarından anladığım senin o polisten farkın yok. Allah muhafaza kimsenin eline bir güç geçmesin hemen ötekine karşı kullanma ve üstünlük sağlama yarışına giriyoruz.


Kanun var nizam var. Polis fevri davranmış ve bir suç işlemiş bunun kanunda cezası var ve vatandaş olarak bunu kanuni mercilere taşıman gerekiyor. Bunu yapabildiğimiz sürece medeni bir toplım olabiliriz. Sen kalkıp orda o kişiye ceza vermeye kalkarsan bu BARBARLIK olur ki avrupa bizi barbar olarak tanımlamaktadır.

Dünya sizin olmasını dilediğiniz gibi bir yer, bir ütopya olsaydı keşke.
Herkesin birbirine saygılı ve sabırlı davrandığı.

Ama burada karşısındaki insanın hayatını hiçe sayarak, kırmızı ışıkta geçme gibi basit bir sabrı bile gösteremeyen bir insan sıfatında öküzden bahsediyoruz.
Ben genç yaşımda umudumu yitirdim bunlardan, sizi ancak takdir edebilirim hala bu tür şeylerin olası bile olmasını düşündüğünüz için
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
248
Sen öyle birşey yaparsan o polisten hiçbir farkın kalmaz ki şuan yazdıklarından anladığım senin o polisten farkın yok. Allah muhafaza kimsenin eline bir güç geçmesin hemen ötekine karşı kullanma ve üstünlük sağlama yarışına giriyoruz.


Kanun var nizam var. Polis fevri davranmış ve bir suç işlemiş bunun kanunda cezası var ve vatandaş olarak bunu kanuni mercilere taşıman gerekiyor. Bunu yapabildiğimiz sürece medeni bir toplım olabiliriz. Sen kalkıp orda o kişiye ceza vermeye kalkarsan bu BARBARLIK olur ki avrupa bizi barbar olarak tanımlamaktadır.

Aslında dediğiniz doğru, hukukun, kanunun işlediği ülkelerde yapılması gereken bu ama sen bu ülkede hangi polisin adam gibi yaptığı işin cezasını çektiğini gördün? Hepsi aklanmıştır. Benim örnek vermeme gerek bile yok biraz hafıza zorlarsan eminim onlarca örnek gelecektir aklına.
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Aslında dediğiniz doğru, hukukun, kanunun işlediği ülkelerde yapılması gereken bu ama sen bu ülkede hangi polisin adam gibi yaptığı işin cezasını çektiğini gördün? Hepsi aklanmıştır. Benim örnek vermeme gerek bile yok biraz hafıza zorlarsan eminim onlarca örnek gelecektir aklına.

Her olayın ardından nasıl olsa zorbalar kazanıyor diyip hak aramakdan vazgeçmek dahamı doğru ? Yoksa destek olup haklının yanında yeralmakmı ?


Sosyal medya oldukça geniş ve hızlı bir biçimde birçok kişiye ulaşmak mümkün. Benim şehrimde olmuş olsa bu olay elimden geldiğince destek verirdim.

O şehirde bulunan arkadaşlarında destk vermesi demek adalatin hızlı bir biçimde tecelli etmesini sağlayacağı gibi hasıraltı edilmesini de engeller.


Kamera görüntülerini mağdur ile paylaşan esnaf buna bir örnektir.
 
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
49
Benim başımdan da sokak ortasında öğlen saatlerinde canlı canlı gasp olayı geçti, şimdi anlatsam tam sayfa yazmam lazım... Sonuçta gasp eden adam gitti evimi de soydu (anahtarlarım çantadaydı, faturalardan adresi bulmuş ben karakoldayken adam gitmiş eve girmiş hırsızlık için, ortak mısınız lan siz.) 1 hafta mücadeleden sonra (karakollar, ifadeler falan) komiser bana aynen şunu dedi.. Şimdi bu gaspçı burada olsa ne olacak olmasa ne olacak? kardeş bizim polis camiasının sahibi yok ki... sen neyin peşindesin hadi git dedi ve ben yaşadığım kötü anılarımla birlikte eve döndüm... isterseniz hikaye ye de üşenmeden yazar anlatırım hem de belgeleri ile birlikte ama boş .... Benimde iki evladım var,, dayak neymiş lan ? Zürriyetsiz ler.....

Gasp(yağma) TCK'daki en ağır suçlardandır bildiğim kadarı ile. Nasıl 'hadi git..' denir, akıl alır gibi değil.
Bir hukuk forumundan alıntı:
Gasp suçunun takibi şikayete bağlı değildir. Şikayet olmasa da olayın adli mercilere intikal etmesi ardından soruşturma başlayacaktır. Gasp suçunu tarif eden TCK.nın 148. maddesi şöyledir: ''Bir başkasını, kendisinin veya yakınının hayatına, vücut veya cinsel dokunulmazlığına yönelik bir saldırı gerçekleştireceğinden ya da malvarlığı itibarıyla büyük bir zarara uğratacağından bahisle tehdit ederek veya cebir kullanarak, bir malı teslime veya malın alınmasına karşı koymamaya mecbur kılan kişi, altı yıldan on yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.''
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst