Şimdide bana yardım lazım :D

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
Selam MT tekinik ahalisi, genelde cevap yazığım bir bölüme soru sormak her ne kadar garibime gitsede :)
Şimdi bilidiği üzere 98 yamaha r1 im var. Motorumda uzun zamandır çözemediğim bir çok ustayada çözdüremediğim bi sıkıntı var..
Motorda bir boğulma problemi mevcut, basit bir anlatımla 150 km sabit bir hızla giderken gazı kapatıp açtığımda aşırı bir şekilde boğularak yavaş yavaş hızlanıyor. Tam performansını vermiyor bir şekilde motor verdiğim gazı yemiyor.
600 motorlardan düşük bir performans göstermekte..
Bu sürekli bir sorun değil, bağzen 2. ve 3. vitesi rahat bi şekilde tam performans bitirebilmeme rağmen kimi zamanda kasıla kasıla boğula boğula yapıyor aynı yolu.. Max hız da iyice düştü.
Şimdi kendi uğraşmalarıma gelince, hava filitresi aldım bujileri değiştirdim olmadı iridyum takdım ngk. Senkron ayarına soktum dijital saatle yapıldı.
Benzin otomatiği nin nasıl test edileceğini bilmiyorum bununla ilgili bilgisi olan varmı? Ama karbüratörden hortumunu çıkarınca itfaiye hortumu gibi benzin veriyor:D Karbüratörlerim temiz, memeleri fişekleri gayet düzgün, sübaplarımda sağlam, motorda kompresyon çok iyi, yağ yakma yok.. ateşlerme bobinleri bujilere güzel yüklenmekte..
Uğraş uğraş düşün düşün içinden çıkamadım..
 
Katılım
2 Eyl 2007
Mesajlar
1,637
Atesleme sistemini kontrol etmeni ve baglanti soketlerinin oksitlerini temizlemeni tavsiye edicem ben:cat:
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Arızanın nerde ve nasıl olduğunu göremediğimden sadece karbüratöre az hava geliyor gibi geldi bana.... Gazı kesip asılınca yemezse genelde havayı yetiştiremediğinden yapar... :cat::cat::cat:
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
Atesleme sistemini kontrol etmeni ve baglanti soketlerinin oksitlerini temizlemeni tavsiye edicem ben:cat:

Ateşlemeyle hibir ilgisi olamaz, orda yazdığum üzere ateşleme sapasağlam..

Arızanın nerde ve nasıl olduğunu göremediğimden sadece karbüratöre az hava geliyor gibi geldi bana.... Gazı kesip asılınca yemezse genelde havayı yetiştiremediğinden yapar... :cat::cat::cat:

Bende bu görüşteyim abi ama hava ayarlarını dijital senkron saatiyle yaptırdım. Şaşma olması mümkün değil gibi. Benzini almakta yetersizlik var gibi düşünüyorum ama benzin pompası yeterince basıyor acaba karbüratör şamandırasındamı bi sorun var, bağzen tam dolunca bağzende tam dolmadanmı kapanıyor..
Benzin filtremin tıkanma ihtimali nedir?
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Ateşlemeyle hibir ilgisi olamaz, orda yazdığum üzere ateşleme sapasağlam..



Bende bu görüşteyim abi ama hava ayarlarını dijital senkron saatiyle yaptırdım. Şaşma olması mümkün değil gibi. Benzini almakta yetersizlik var gibi düşünüyorum ama benzin pompası yeterince basıyor acaba karbüratör şamandırasındamı bi sorun var, bağzen tam dolunca bağzende tam dolmadanmı kapanıyor..
Benzin filtremin tıkanma ihtimali nedir?

Şamandıraların hepsinin ayarının kaçması zor..Aynı anda kaçması birde... Benimde aklıma o geldi ama imkansız gibi...

Er5 te yapmaya başlamıştı... Hava filtresini yıkadım (K&N) sorun geçti...Aynı senin dediğin gibi normal giderken 150 ile gazı bırakıp birden asılınca biraz tekleyip ondan sonra topluyordu.... Sanırım karburatördeki hava ayarlarını tekrar kontrol ettirmen gerekecek....

Ankarada olsan sana iyi bir usta söylerdim ama .......

Senkron ayarını yaptırdıktan sonra eksoz ya da hava filtresi değiştirdin mi?... Ya da buji?.... :silent::silent::silent:
 
Katılım
2 Kas 2007
Mesajlar
436
Ateşlemeyle hibir ilgisi olamaz, orda yazdığum üzere ateşleme sapasağlam..



Bende bu görüşteyim abi ama hava ayarlarını dijital senkron saatiyle yaptırdım. Şaşma olması mümkün değil gibi. Benzini almakta yetersizlik var gibi düşünüyorum ama benzin pompası yeterince basıyor acaba karbüratör şamandırasındamı bi sorun var, bağzen tam dolunca bağzende tam dolmadanmı kapanıyor..
Benzin filtremin tıkanma ihtimali nedir?

Aküye kaç volt akım geldiğini bir ölçüver ya da ölçtür. 14 volt ve üstü değil "idare eder" seviyede bir voltaj geliyorsa, yüksek devirlerde çok seri yapılan ateşlemeyi idare etmeyebiliyor.

Benim başıma geldi bu. Tamam, motorlar çok farklı, belirtiler de bire bir tutmuyor ama multimetreyle yapılacak basit bir ölçümün ziyanı olmaz.
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
Hepsini değiştirdim.. Boğulma sorunum çözülmeyince filtre temizlemenin sonu yok deidm orjinal koton filtrelerden aldım. Bujiler i iridyum a çevirdim.
Unutmadam motor orjinal de exup lu fakat komple 4-2-1 egzoz olduğu için exup ları iptal..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:02 ----------

Aküye kaç volt akım geldiğini bir ölçüver ya da ölçtür. 14 volt ve üstü değil "idare eder" seviyede bir voltaj geliyorsa, yüksek devirlerde çok seri yapılan ateşlemeyi idare etmeyebiliyor.

Benim başıma geldi bu. Tamam, motorlar çok farklı, belirtiler de bire bir tutmuyor ama multimetreyle yapılacak basit bir ölçümün ziyanı olmaz.

Bunuda düşünmedim değil, Statör üm orjinal değil, sardırdım.. Fakat servis manuelinde 5.000 devirde 14.5 volt üretmesi gerektiği yazıyor, ve bunu rahatlıkla veriyor.. Konjektör orjinal, akü bosch 12/10.
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Karbüratör kapış devresi ,(gaza ani basmalarda bir miktar daha yakıt fışkırtır),yada ateşleme sisteminde (ateşleme bobininde,kablolarda vs) problem var.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Benzini hep ayni yerden mi alirsin GKN?
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
Gaza çokta ani yüklenmeme gerek yok, yarım gazdan sonraki yavaş gaz açımlarında da bu sıkıntıyı yapmakta.. Kısacası motor her zaman aynı performansı vermiyor, bağzen boğulması hiç kesilmeden hızlanıyor bazen kesikli.. bazende 500 lük bir motor gibi hızlanıyor..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:11 ----------

Benzini hep ayni yerden mi alirsin GKN?

Evet genellikle, benzinden olmadığına eminim karbüratörü 3 kez ellerimle temizledim ve sorun nerdeyse 6 aya dayanıyor..
 
Katılım
31 Eki 2006
Mesajlar
602
Arada bir ve kesik kesik oluyorsa bujiler ve elektrik tesisatı diyim bende :queen:
 
Katılım
30 Eki 2008
Mesajlar
472
GKN kardeş yapman gereken çok basit aslnda. Gaza yüklenme sabit hızlarda git mesela 100 falan. 150 ye çıkınca bırak boğusun zaten aniden hızlanıp napcan. Yavaş yavaş hızlansın. Hem belki çok hızlı gidince artçın korkuyodur :p Kısacası gazlamada boğulmasın arkadaşımmm :queen: :queen: :queen:

:rendeer:
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
Gökhan kardeşim,
Burayı okudunmu?Ex-up kapalı diyorsun ama yinede emin ol.
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/21931-ex-up-sistemi-nedir.html

Exup kapalı değil.. Exup valfi yok egzoz borularında, Orjinal egzoz borularının içinde bulunuyor, dediğiniz gibi kapalı kalsa yüksek devirde baya boğulurdu makina. Ama benim manufolt ve araborularımda yoshimura olduğu için exup la alakalı bir sistem yok. Normal ara borulardan da geniş olduğu için yüksek devir performansını iyice hissetmem gerekirken hissedemiyorum.
Kesinlikle exup la alakalı bi durum söz konusu değil onun için. Motorun exuplaının üstünde olmaması alt devirleri öldürüyo biraz ama makina litrelik olduğu için bunu telafi ediyor..
Ben yüksek gaz açılımlarında yaşıyorum bu sıkıntıyı, 7.000 devrin üstünde yani..

Başka bi nüans; Tam gaz açmak yerine gazı yedire yedire açtığım zaman daha iyi hızlanıyorum..


---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:22 ----------

GKN kardeş yapman gereken çok basit aslnda. Gaza yüklenme sabit hızlarda git mesela 100 falan. 150 ye çıkınca bırak boğusun zaten aniden hızlanıp napcan. Yavaş yavaş hızlansın. Hem belki çok hızlı gidince artçın korkuyodur :p Kısacası gazlamada boğulmasın arkadaşımmm :queen: :queen: :queen:

:rendeer:

Nincet apla :p Artçı korktuğu zaman gazlıormuyumki sanki :p
Tmm tavsiyelerine uyup bir stationwagon araba alıcam , hep 150 hep 150 :queen:
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Benzinden degil diyorsun.
himmm!!!

Egzostan çig benzin atma gibi adetleri oldugu yolunda bir gozlemin varmi?
Ya da boyle bir gozlem yapabilirmisin?
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
Benzinden degil diyorsun.
himmm!!!

Egzostan çig benzin atma gibi adetleri oldugu yolunda bir gozlemin varmi?
Ya da boyle bir gozlem yapabilirmisin?

Çiğ benzin atmıyor. Yaşına rağmen egzozumun ucu bile bembeyaz:)
 
Katılım
30 Eki 2008
Mesajlar
472
Nincet apla :p Artçı korktuğu zaman gazlıormuyumki sanki :p
Tmm tavsiyelerine uyup bir stationwagon araba alıcam , hep 150 hep 150 :queen:[/QUOTE]

Ben bilmem GKN kardeş. Bırakın bu gazlama işlerini. Stattionwagon güzel seçim. Atarsınız arkayada çoluk çocuk köpek mangal falan mis gibi işte. Sıkma canını.

Yengeye selamlar...

:queen: :p
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
Nincet apla :p Artçı korktuğu zaman gazlıormuyumki sanki :p
Tmm tavsiyelerine uyup bir stationwagon araba alıcam , hep 150 hep 150 :queen:

Ben bilmem GKN kardeş. Bırakın bu gazlama işlerini. Stattionwagon güzel seçim. Atarsınız arkayada çoluk çocuk köpek mangal falan mis gibi işte. Sıkma canını.

Yengeye selamlar...

:queen: :p[/QUOTE]

Apla dedik bak, topicimi baltalamaktan vazgeçemisiniz :p
Yok öle şey, ben arkada alırım bi 260 lirte kappa içine mangalsa sığar çoluk çocukta :cherry:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst