Sıkışan Vidaları Açmak İçin Alet

Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
Daha önce lodosta düşen motorumun stator kapağı çatlamıştı kaynak olur mu diye konu açmıştım fakat koşturmaktan bir türlü fırsatım olmadı sargılarının üzerindeki vidaları çekiçleyince sökmeyi başardım fakat kabloları tutan birde siyah parçayı tutan toplamda 4 adet vidayı ne yaptıysam sökemedim(çekiç, nokta, düz tornavidayı açılma yönüne doru koyup çekiçleme, wd40, havya ve ısı tabancasıyla ısıtma, vida üzerine oksijenli su dökme) İrfan abime(piyanist_irf) danıştım oda bana tornavida tarzı bir alet olduğunu vidanın üzerine koyup çekiçle arkasından vurunca basınç yapıp vidayı açtığını söyledi fakat kendisine de lazım olduğu halde ismini unutmuş bende hem internetten aradım hemde hırdavatçılara sordum fakat bana uzaydan gelmişim gibi suratıma baktılar şimdi bu aletin ismini bilen yada internette rastlayan var mı
fikir vermesin açısından vidaların fotosunu da ekliyorum



 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
izmite gittiğimde senin için bu aletin resmini çekeceğim motorcu arkadaşımın dükkanında görmüştüm yapı itibari ile normal tornavidalardan sap kısmı biraz daha kalın kaba ve sağlam metal bir yapıdaydı tepesinden 500 gramlık çekiçle mzde aynı sıkıntıdan muzdarip bir vida vardı ve vidanın başı yalama olmuştu ulen uğraş uğraş sökememiştim aldı o tornavidaya benzeyen aleti vidanın üzerine yerleştirdi çekiçle bir çaktı tepesinden ki başı yalama olan vida halt etmiş zırt diye gevşedi yani o basınç ve darbeyle vida başının yalama olmasıda sorun değil vidayı kenarlarından tornavidayla çekiçlemeye kalktığında açıldı açıldı açılmadı , vida başını bozarak dahada içinden çıkılamaz bir hale girilebiliyor :)

lakin motorcu arkadaşımda ismini tam olarak bilmiyor söyledi bana ama unuttum , hatta takım hastası olan ben kendisine sordum nerden bulabilirim bu aleti onuda bilmiyor nası bir aletse lazım olmuyor olmuyor ama olduğunda böyle konu açmaya kadar gidebiliyor :)

konu açtığın iyi olmuş aynı sebepten ben bile konu açmayı düşünüyordumda utandım :cherry: :p

şöyle bir şeydi mantıkta :)


 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
bu resmi cep teline yükleyip ilgili servise gidip danışsaydın be yaaaaa :)
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Koçtaşta görmüştüm ben bu tornavidayı...
Ne işe yarar diye düşünmüştüm hattaa :queen:
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
bu resmi cep teline yükleyip ilgili servise gidip danışsaydın be yaaaaa :)

konuyu pür dikkat takipteyim ahanda bizim yürekçe şimdi yüreğini koyar söler bu aletin ismini dedim emme sende fos çıktın beaaaa :cherry: :p


haydeyin beyler biri çıksın şu aletin adını sanını söylesin kimse bilmiyormu ? :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:49 ----------

Koçtaşta görmüştüm ben bu tornavidayı...
Ne işe yarar diye düşünmüştüm hattaa :queen:

hangi koçtaş nerdeki merkez ? bizim burdakinin altını sütüne getirmişliğim çok var :) valla 150 lira deseler alcem yavvv :)
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
konuyu pür dikkat takipteyim ahanda bizim yürekçe şimdi yüreğini koyar söler bu aletin ismini dedim emme sende fos çıktın beaaaa :cherry: :p


haydeyin beyler biri çıksın şu aletin adını sanını söylesin kimse bilmiyormu ? :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:49 ----------



hangi koçtaş nerdeki merkez ? bizim burdakinin altını sütüne getirmişliğim çok var :) valla 150 lira deseler alcem yavvv :)
Gaziemir OPTİMUM... :)
Gittiğimde çekeyim resmini...
Bak..Eğer oysa alayım senin için... ;)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:53 ----------

haydeyin beyler biri çıksın şu aletin adını sanını söylesin kimse bilmiyormu ? :)
:)
Bence TORKUVİDA olmalı adı... En azından mağazaya gittiğimizde bilmiyormuş gözükmeyelim...
Sallayalım değilmi bişeyler... :queen:
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
izmite gittiğimde senin için bu aletin resmini çekeceğim motorcu arkadaşımın dükkanında görmüştüm yapı itibari ile normal tornavidalardan sap kısmı biraz daha kalın kaba ve sağlam metal bir yapıdaydı tepesinden 500 gramlık çekiçle mzde aynı sıkıntıdan muzdarip bir vida vardı ve vidanın başı yalama olmuştu ulen uğraş uğraş sökememiştim aldı o tornavidaya benzeyen aleti vidanın üzerine yerleştirdi çekiçle bir çaktı tepesinden ki başı yalama olan vida halt etmiş zırt diye gevşedi yani o basınç ve darbeyle vida başının yalama olmasıda sorun değil vidayı kenarlarından tornavidayla çekiçlemeye kalktığında açıldı açıldı açılmadı , vida başını bozarak dahada içinden çıkılamaz bir hale girilebiliyor :)

lakin motorcu arkadaşımda ismini tam olarak bilmiyor söyledi bana ama unuttum , hatta takım hastası olan ben kendisine sordum nerden bulabilirim bu aleti onuda bilmiyor nası bir aletse lazım olmuyor olmuyor ama olduğunda böyle konu açmaya kadar gidebiliyor :)

konu açtığın iyi olmuş aynı sebepten ben bile konu açmayı düşünüyordumda utandım :cherry: :p

şöyle bir şeydi mantıkta :)


[url]http://img10.imageshack.us/img10/3219/img182dx.jpg[/URL]

çizim çok iyi oldu benim için tele yükleyip öyle arayayım birde

Koçtaşta görmüştüm ben bu tornavidayı...
Ne işe yarar diye düşünmüştüm hattaa :queen:
valla bizim buradakilerde yok o alet:)


konuyu pür dikkat takipteyim ahanda bizim yürekçe şimdi yüreğini koyar söler bu aletin ismini dedim emme sende fos çıktın beaaaa :cherry: :p


haydeyin beyler biri çıksın şu aletin adını sanını söylesin kimse bilmiyormu ? :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:49 ----------



hangi koçtaş nerdeki merkez ? bizim burdakinin altını sütüne getirmişliğim çok var :) valla 150 lira deseler alcem yavvv :)

aynen bende bulamadım abi fiyatı banda fark etmiyor o kadar alet var işte bazen hiç biri bir işe yaramıyor:)
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
Gaziemir OPTİMUM... :)
Gittiğimde çekeyim resmini...
Bak..Eğer oysa alayım senin için... ;)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:53 ----------

Bence TORKUVİDA olmalı adı... En azından mağazaya gittiğimizde bilmiyormuş gözükmeyelim...
Sallayalım değilmi bişeyler... :queen:

hıııııı gaziemirmi :) ciddiyim gerçekten maytap yapmıyorum sanayiye gittiğimde özellikle araştıracağım sanada zahmet olmasın ama yolun düşerse bir soruşturup kovuşturabilirsen öyle dua ederimki cennet 100/ 15 garanti altına girer :)
 
Katılım
1 Nis 2012
Mesajlar
1,417
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ABD'li Alden diye bu iş için özel uç üreten bir firma var. Grabit diye uçlarla vida veya somunu matkapla delip, sonra ters ucuyla çıkarabiliyorsunuz. Araştırdığımda en başarılı çözüm buydu. Kendim aldım, gerçi kullanmamı gerektiren sorunu başka türlü çözdüm. Bir kere arkadaşa verdim, servisin çıkaramadığı somunu bu uçla çıkarmışlar :p.

http://www.aldn.com/Pages/grabit.php
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
O vidalar M5 veya M6 gibi 80-90 Nm tork açmak için yeterli,
Şu aleti önerebilirim, http://www.bosch-professional.com/tr/tr/gdr-14-4-v-li-33365-ocs-p/
Fiyatı tuzludur.
O vidalar tam oturan bir yıldız tornavida ve vida yapışkanını çıt diye açacak teknik istiyor.:bounce:
Yani uzaktan tarif edebileceğim bir şey değil elinde hissetmelisin.:p

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:33 ----------

Ayrıca toplarken vida yapıştırıcı kullanmanı öneririm.
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
O vidalar M5 veya M6 gibi 80-90 Nm tork açmak için yeterli,
Şu aleti önerebilirim, http://www.bosch-professional.com/tr/tr/gdr-14-4-v-li-33365-ocs-p/
Fiyatı tuzludur.
O vidalar tam oturan bir yıldız tornavida ve vida yapışkanını çıt diye açacak teknik istiyor.:bounce:
Yani uzaktan tarif edebileceğim bir şey değil elinde hissetmelisin.:p

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:33 ----------

Ayrıca toplarken vida yapıştırıcı kullanmanı öneririm.
bundan bende fakat vida nuh diyor peygamber demiyor vidalarda yapıştırıcıda yok en azından bobindekiler de yoktu
 
Katılım
14 Tem 2012
Mesajlar
164
Lock tite (yapıştırıcı) var ise, diyerek; Şöyle bir çözüm önermek isterim. Vidayı ısıtıp sökmeyi deneyiniz. Isıtmak Lock tite'ın yapıştırıcı özelliğini ortadan kaldırır...
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
irfan burayaaaaaaa
irfan burayaaaaaaa

senin bahsettiğin aleti buldum kankam...
fiyatı da öyle uçuk değil.....


http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-bahce-yapi-market-el-aletleri-rico-15-parca-darbeli-tornavida-seti-kalite-95137439/detay/
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
haydeyin beyler biri çıksın şu aletin adını sanını söylesin kimse bilmiyormu ? :)

öyle dua ederimki cennet 100/ 15 garanti altına girer :)


Ben bilmiyorum ama merak ettim öğrendim. :) Sen şimdiden dua etmeye başla %15 kolay değil :p

Darbeli tornavida deniyormuş bu alete, bu isimle arama yapınca aynı zamanda çekiç darbesine dayanıklı sıradan tornavidalar da çıkabiliyor kafa karışıklığı olmasın. Alet şu, uçları değişebilir bir modelini buldum.http://www.adnhirdavat.com/main/ceta-form-f28-m061-darbeli-bits-tornavida-seti-6-prc-1395/detay Aynı sitede bir kaç çeşidi daha var ayrıca site üzerinden de sipariş verilebiliyor.

Edit: Ben uzun uzun yazarken benden 1 dakika önce cevap gelmiş :)
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
bulan arkadaşlar çok teşekkürler valla altın bulmuşcasına sevinçliyim şu an :)
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
işte arkadaşlar dükkanda kullandığım ve çok işe yarayan bir alet,
Darbeli ToRk Tornavida seti,
Gerekli ucu tornavıdaya takıyorsunuz,
ne tarafa dönmesını ıstıyorsanız o tarafa cevırıyorsunuz boşlugunu almak ıcın hafıf bastırıyorsunuz,
ve üzerine arkasından ÇEKİÇ ile vuruyorsunuz,
TIK diye en zor vida,,civata 'ları açıyor,

http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-bahce-yapi-market-el-aletleri-rico-15-parca-darbeli-tornavida-seti-kalite-95137439/detay/
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
irfan burayaaaaaaa
irfan burayaaaaaaa

senin bahsettiğin aleti buldum kankam...
fiyatı da öyle uçuk değil.....


http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-bahce-yapi-market-el-aletleri-rico-15-parca-darbeli-tornavida-seti-kalite-95137439/detay/

ahhhaaaa :cherry: 100/15 lik cennet avantajını gören hemen sarıldı internete hay allah razı ola kankacım , besmele ile il subhanekeyi senin için tersten okuyorum :)
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
http://www.adnhirdavat.com/Arama/darbeli bits

bu sayfa sana verdiğim linkle kıyaslanınca, sahibinden.com daki ürün yarı fiyatına oluyor. kaliteyi araştır üstad

bu arada bişiy diiil ikinize de..

( hakkat cennet 100/15 garanti mi beee.... yap bişiler daha, fiş almayız istersen :p )
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
Ben bilmiyorum ama merak ettim öğrendim. :) Sen şimdiden dua etmeye başla %15 kolay değil :p

Darbeli tornavida deniyormuş bu alete, bu isimle arama yapınca aynı zamanda çekiç darbesine dayanıklı sıradan tornavidalar da çıkabiliyor kafa karışıklığı olmasın. Alet şu, uçları değişebilir bir modelini buldum.http://www.adnhirdavat.com/main/ceta-form-f28-m061-darbeli-bits-tornavida-seti-6-prc-1395/detay Aynı sitede bir kaç çeşidi daha var ayrıca site üzerinden de sipariş verilebiliyor.

Edit: Ben uzun uzun yazarken benden 1 dakika önce cevap gelmiş :)



işte motorcu arkadaşımda derken bahsettiğim tamda buydu ama ismini bilmeyince google amcada sana bi halt söylemiyor :) ben bu gece uyumayacağım bu arada dua için bolca vaktim olacak , ama senin için en makbulü olan fatihayı okuyacağım :) teşekkürler adı darbeli tornavidaymış unutmam gari :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst