"Sıkıntı yok" nereden cikti?

Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Su "sıkıntı yok"
tdk ya mecaz anlamda "sorun, problem yok" diye girsin yazacagim hepinize yıl kac olursa olsun. :D burada olaylara mecazi anlamda kisilik
biciliyor. "Bu arabanin hiçbir sıkıntısı yok"
yani "bu bebek sana sorun cikarmaz" cok uzak degil gibi.

Merak etme ustadim, TDK'yakindan takip eden biri olarak merakla bekliyorum.
Her sene zaten turkcemize giren yeni kelimeleti de ekliyorlar.
Dil, yasar.. yasamali da gelismeli de.
 
Katılım
28 Mar 2014
Mesajlar
1,532
Motosikleti
XV250 - FZ6
Konusma ve yazi dilinde kullandigimiz kelimeler gittikce azaliyor. Aslinda buyuk kolaylik, dil ogrenmek acisindan. Ingilizcedeki "get" fiili gibi, bir suru anlamda kullanilip diger fiilleri kullanmaya gerek kalmiyor. Sadece sıkıntının nerede oldugunu basa yazin ya da bastan soyleyin, fiil hep ayni (sıkıntı olmak)

Abartmiyorum, boyle devam ederse, olacagi sudur:

Eski dil: Lastik patladi
Yeni dil: Lastikte sıkıntı oldu

Eski dil: Basim agriyor
Yeni dil: Basimda sıkıntı var

Eski dil: Motora kus girmis
Yeni dil: Motorda sıkıntı olmuş

Eski dil: Agaclar kurumus
Yeni dil: Agaclar sıkıntılı

Eski dil: Sular kesilmis
Yeni dil: Suda sıkıntı var
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
Diller zamanla degisebilmekte ve farklilik gosterebilmektedir.
Skinti gunumuzde sorun anlaminda kullanilmaktadir. '"Bir sorunun mu var?" Veya "bir skintin mi var?" Iki farkli cumle. Ikisi arasinda farklilikta olsa da temelde ayni soruyi sormus olmuyor musun? Eger kullanim alanina gore argo ve bastan savma bir tarzda kullanilirsa rahatsiz edici olabilir. Ona kalirsa "problem yokta" rahatsiz edici olabilir. Ben sqhsen turkce olani tercih ederim. Sorun yok demek en dogrusu ancak "sıkıntı yok" daha mecaz ve bence kullanilabilir...

problem tınne o zaman :) son olaylardan sonra artık dil bilgisi geri planda kalmaya başladı benim için. şimdi insanların dil bilgisinden ziyade düşünce yapılarına bakmaya başladım.

yarın toplansak şöyle 500 yada 1000 kişi falan bir şeyleri protesto yapsak pankartlar falan.

kaç adam toplayabilirsin? teşkilat kuralım bir şeyler yapalım. bağırarak marşlar söyleyelim inletelim ortalığı. hayatımızla oyuncak gibi oynuyorlar.

neyse çay demlendi çayımı içeyim, sonra bir şeyler yaparız. bir insan halkından ancak bu kadar soğuyabilir ciddiyim artık soğumaya başladım türk insanından.
 
Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
1,634
Kelime seçimleri, kişilerin eğitim düzeyleri, farkındalık durumları, okumuşluklarını, yazılı iletişim alışkanlıklarını, okuma-yazma becerilerini, düşünce yapılarını ve dünyayı algılama biçimlerini ele verir. Aynısı kültürler için de geçerli. Bazı kültürler bazı fiilleri daha etken ele alırken aynı durumu başka bir kültür kişinin başına gelen edilgen bir durum olarak ele alabilir. Farklı gramer yapıları da farklı ihtiyaçlara ve farklı yazı biçimleri farklı metotlara işaret eder. Dolayısıyla kelimelerin doğru, akıcı ve zengin kullanımı mühim. Ancak alıntılanan metnin yazarı bu örnekte saçmalamış.
 
Katılım
4 Eki 2016
Mesajlar
463
Eheueh valla guldurdunuz gece gece.
Cidden guldum hele "motora kus girmis"e:)) forumda sıkıntı var:)
Konusma ve yazi dilinde kullandigimiz kelimeler gittikce azaliyor. Aslinda buyuk kolaylik, dil ogrenmek acisindan. Ingilizcedeki "get" fiili gibi, bir suru anlamda kullanilip diger fiilleri kullanmaya gerek kalmiyor. Sadece sıkıntının nerede oldugunu basa yazin ya da bastan soyleyin, fiil hep ayni (sıkıntı olmak)

Abartmiyorum, boyle devam ederse, olacagi sudur:

Eski dil: Lastik patladi
Yeni dil: Lastikte sıkıntı oldu

Eski dil: Basim agriyor
Yeni dil: Basimda sıkıntı var

Eski dil: Motora kus girmis
Yeni dil: Motorda sıkıntı olmuş

Eski dil: Agaclar kurumus
Yeni dil: Agaclar sıkıntılı

Eski dil: Sular kesilmis
Yeni dil: Suda sıkıntı var


---------- Mesajlar birleştirildi - 00:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:08 ----------

Ben de takip ediyaorum da,
bazen su yeni terimler cok komik olabiliyor. Sirf turkce olsun diye ne yaraticiliktir o oyle. Insanin aklina gelmez seyler uyduruyorlar:)
Merak etme ustadim, TDK'yakindan takip eden biri olarak merakla bekliyorum.
Her sene zaten turkcemize giren yeni kelimeleti de ekliyorlar.
Dil, yasar.. yasamali da gelismeli de.


---------- Mesajlar birleştirildi - 00:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:11 ----------

Hersey toplumumuzdaki "sıkıntı" dan :))ama bu harbi sıkıntı.
Ruhsal ve maddesel darlik. Iste tam anlami kısaca. Herşey dert bize, tasa bize.
Gidilecek cok yol, denilecek cok laf var;
Mecalim yok yurumeye, dilim varmaz soylemeye...
problem tınne o zaman :) son olaylardan sonra artık dil bilgisi geri planda kalmaya başladı benim için. şimdi insanların dil bilgisinden ziyade düşünce yapılarına bakmaya başladım.

yarın toplansak şöyle 500 yada 1000 kişi falan bir şeyleri protesto yapsak pankartlar falan.

kaç adam toplayabilirsin? teşkilat kuralım bir şeyler yapalım. bağırarak marşlar söyleyelim inletelim ortalığı. hayatımızla oyuncak gibi oynuyorlar.

neyse çay demlendi çayımı içeyim, sonra bir şeyler yaparız. bir insan halkından ancak bu kadar soğuyabilir ciddiyim artık soğumaya başladım türk insanından.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Konusma ve yazi dilinde kullandigimiz kelimeler gittikce azaliyor. Aslinda buyuk kolaylik, dil ogrenmek acisindan. Ingilizcedeki "get" fiili gibi, bir suru anlamda kullanilip diger fiilleri kullanmaya gerek kalmiyor. Sadece sıkıntının nerede oldugunu basa yazin ya da bastan soyleyin, fiil hep ayni (sıkıntı olmak)

Abartmiyorum, boyle devam ederse, olacagi sudur:

Eski dil: Lastik patladi
Yeni dil: Lastikte sıkıntı oldu

Eski dil: Basim agriyor
Yeni dil: Basimda sıkıntı var

Eski dil: Motora kus girmis
Yeni dil: Motorda sıkıntı olmuş

Eski dil: Agaclar kurumus
Yeni dil: Agaclar sıkıntılı

Eski dil: Sular kesilmis
Yeni dil: Suda sıkıntı var

-Askolsun!
-Aç koynuna kus konsun...
-Koynuna kus girmis
( Koynunda sikinti var )
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst