SİFON TEMİZLİ ği nedir? SEA FOAM

Katılım
19 May 2008
Mesajlar
369
SEA FOAM

Arkadaşlar başlığa aldanmayın ismi yakın diye akılda kalsın istedim. Enjektörlerin temziliğini sağlayan Uygulama Türkiye de sanırım bilinç yetersizliği nedeniyle duyulmamış yada es geçilmiş bi konu. Usa Kanada ulasal sitelerinde adamların her yıl mutlaka bir kez uyguladıkları bir method. Hatta Kış çalışmayan motorlarda bakım gibi oluyormuşmuş.

http://www.youtube.com/watch?v=8MDMFhOPHGY&feature=related

Öncelikle Yüksek tork üreten cihazlarda enjektör temziliğinin önemini vurguluyorlar sonrada başlıyorlar temizliğe işlem bitiminde kompresyon sonuçları elle tutulur cinsten değerli ..

http://www.youtube.com/watch?v=etHvHlPCQgU&feature=results_main&playnext=1&list=PLC0054CD30FB8EF4C

Peki nedir enjektör temziliğinin önemi , Öncelikle kaçınılmaz komprosyonun artması.. Enjektör temizliği doğal sonuç : benzin tasarrufu motor ömrü bla bla ...

http://www.uzmantv.com/benzin-enjektorunun-gorevi-nedir

Basit bir anlatımla enjektörün görevleri :)

Konuyu siteden de forumdan da arattırdım çıkmadı ama eminim az çok çoğumuzun bilgisi vardır paylaştıkça artar :)
 
Katılım
19 May 2008
Mesajlar
369
:) Adem Can alıcı yerinden vurma Bencil olmayalım Sonuçta shadow kullanan c50 kullanan çok kişi vardır sitede :))
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
ya arkadaşım ben ciddi olarak yazmıştım onu. Gerçekten güzel bilgiler :cat: bu enjeksiyonlar belli bi süre kullanımdan sonra belirli püskürtme parçaları değişmiyomu? Buji gibi?
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
855
likit enjektor temizleyici yakıt katkıları var onlar işe yaramıyor mu kı acaba? ben ayda 1, dizel clioya (2011) da dizel eraya (2011) da full depo mazota arada 5 10 liralik benzin tüküttürüyorum..

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:12 ----------

ya arkadaşım ben ciddi olarak yazmıştım onu. Gerçekten güzel bilgiler :cat: bu enjeksiyonlar belli bi süre kullanımdan sonra belirli püskürtme parçaları değişmiyomu? Buji gibi?
enjektorler ya da memeler değişiyor yavru kuş..
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
evet evet bende memelerden bahsediyodum deli. Bi süre sonra yenilenen parçaları var. Benim elime geçen tek enjeksiyonlu motor 9 luk pancar tekne motoruydu :queen:
 
Katılım
19 May 2008
Mesajlar
369
Belki bize değil ama yarayacak kişiler olacaktır mutlaka .Adem biliyosun benim makine de karbüratörlü ama Enjeksiyonlu motorlarda da buji ömrü bizimkinden .çok farklı değildir diye düşünüyorum. Ama sanırım buji sadece bir örnekti sorunda enjektör bakım zamanları olduğu kesin hatta enjektör katkı maddeleri mevcut sea foan gibi bunun yanında ekstra neleri değişiri bu konuda fakirim :)
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
evet bujiyi örnek olarak vermiştim. Bisüre kullanım sonrası değişmesı gerektiği için. Enjeksiyonlularda bujili. Bunu bilirim. Sağol.
 
Katılım
19 May 2008
Mesajlar
369
Diğer bilgileri de senden bekleriz Adem bu konuda bilgilerin geniş eminim :)
 
Katılım
29 Nis 2009
Mesajlar
789
Enjektörlerin iğneleri 11 12 mikron ölçülerdedir yani bi kaç toz parcası bile tıkayabilir yani bunun tıkanması gibi bi olay söz konusu olursa silindir ateşlemez yani temizleme filan hikaye yok bence böyle bişey. bu bana anlatılanlar ve benim düşüncem.
 
Katılım
19 May 2008
Mesajlar
369
Enjektörlerin iğneleri 11 12 mikron ölçülerdedir yani bi kaç toz parcası bile tıkayabilir yani bunun tıkanması gibi bi olay söz konusu olursa silindir ateşlemez yani temizleme filan hikaye yok bence böyle bişey. bu bana anlatılanlar ve benim düşüncem.

Muhammet mutlaka tam temizlik gerektiren yada yanmama durumunda olan işlemler vardır. tekrar ediyorum belki bilgi eksikliği belki de bu kadar benzin fiyatıyla ,, inse yeter dediğimiz psikoloji den.. Söylediğim bilgiler Kanada da bir siteden her iki kullnıcıdan biri bunu her sezonda yaptıklarını ve diğerlerine göre çok daha performanslı kullandıklarını söylerler benimki de alıntı nihayetinde henüz benzimiz 4.30 a yeni düştü belki birgün bizde 95 veya 97 oktan arasındaki farkın makinelerimizi ne kadar etkilediğininm farkına varırız yada derdimiz verdiğimiz para olmazsa birgün artık içindeki katkı malzemelerini sorgulama fırsatımız olur :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst