Sıfır Dominar 400 mü İkinci el Honda CB250R mı?

Katılım
21 Ağu 2024
Mesajlar
16
Merhaba değerli forum sakinleri,
Sıfır Bajaj Dominar 400 (2024) ve ikinci el Honda CB250R (2022) arasında kaldım. Aslında ikisinin sıfır fiyatı aynı ve Honda tabiki daha iyi diyebilirsiniz. Ancak Dominar da 127bin peşin geri kalanı 8 ay %0 vade ile ödenebiliyor. Honda da sıfır o kadar nakit çıkamadığım için 170-180 'e 2022 modelini almayı planladım. Sizce hangisi? Ayrıca şunu da sormak istiyorum, Honda CB250R da herhangi bir sorunu olmadığı taktirde 40-50k km sorun olur mu hem kullanırken hem de ilerde satmak için? Değerli bilgileriniz için şimdiden teşekkür ederim.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Honda her zaman Honda'dır ama ben gücünden ötürü Dominar Ug tercih ederdim.
 

yec

Katılım
20 Tem 2020
Mesajlar
1,036
Motosikleti
Joymax Z+ 250
Güzel ikilem. Eskiden olsa CB250R derdim Dominar sorunlarından dolayı. Ama son modellerde baya çözdüler diye biliyorum. Yine de şanssız olan makineler var, biliyoruz. En yakın zamanda instagramda hasanco35 andlı kullanıcının tecrübeleri var.
Bence,
Şansıma güveniyorum diyorsan Bajaj. Sıkıntısız olsun, olursa da çabuk çözülsün diyorsan Honda.
 
Katılım
1 Haz 2023
Mesajlar
611
D400.cok guclu touring makina,cb250 sehir ici ve tatli viraj odakli.tercihlerinizi bunlar belirler.her iki makinede en az 100k km gorur.d400 artik cok satilan makine,satmak kolay
 
Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
76
Dominar çok gereksiz ağır bir motor. Ben tercihimi Honda dan yana kullanırdım. Bajaj ın ne çıkaracağı belli olmaz.
 
Katılım
23 Tem 2019
Mesajlar
736
Motosikleti
CB650R
Amaç şehir içi sürmek ise d400ü tekrar düşünün hatta deneyin derim.
Ön takım çok ağır, şehir içi bildiğiniz araba gibi sürmeniz lazım araya dereye girmek mesele
 
Katılım
25 Kas 2021
Mesajlar
39
2018 model cb250r kullanıyorum. 50bin km oldu. Sehirlerarasi yolda kullanıyorum ağırlıklı olarak. Memnunum. Husqarna 401 almayı planlıyorum ileride
 
Katılım
10 Mar 2023
Mesajlar
293
Uzun süredir Domi var. Hiçbir şikayetim yok parasına göre gayet yeterli. Güzel bir cihaz. Ama ikinci eli sıfırın altında. Bak sıfır demiyorum sıfırın altında. Tamam kullandığımız bir aracı aldığımız fiyatın üstünde satıp kar etmek bize özgü bir ahlak anlayışı olsa da domi ikinci elde çok kötü.
Yerinde olsam her ikisini de almam Suziki kampanyalarına bakarım yada biraz beklerim nasılsa bu aç bayiiler mecbur daha düşecekler.
Uzun lafın kısası domi candır ama iki eli kötüdür.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,448
Motosikleti
D400
D400 bence. sıfır olması önemli, görünüşü de iyi.
 
Katılım
21 Ağu 2024
Mesajlar
16
Yorumlarınız için teşekkür ederim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:02 ----------

Güzel ikilem. Eskiden olsa CB250R derdim Dominar sorunlarından dolayı. Ama son modellerde baya çözdüler diye biliyorum. Yine de şanssız olan makineler var, biliyoruz. En yakın zamanda instagramda hasanco35 andlı kullanıcının tecrübeleri var.
Bence,
Şansıma güveniyorum diyorsan Bajaj. Sıkıntısız olsun, olursa da çabuk çözülsün diyorsan Honda.

Evet aslında beni en çok etkileyen konu servis konusu. Bajaj konusunda servislerinin çok kötü olduklarını, parça sorunları yaşandığını belirtenler çok olmuş. Yorumunuz için teşekkür ederim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:04 ----------

D400.cok guclu touring makina,cb250 sehir ici ve tatli viraj odakli.tercihlerinizi bunlar belirler.her iki makinede en az 100k km gorur.d400 artik cok satilan makine,satmak kolay

İstanbulda yaşıyorum açıkçası hafif olması da çok büyük avantaj olduğunu düşünüyorum. 2 haftada bir de 250-300 km uzun yol yapmayı planlıyorum. Satarken amacım asla kar elde etmek değil. Satılırken honda daha rahat satılır diye düşünüyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:06 ----------

Dominar çok gereksiz ağır bir motor. Ben tercihimi Honda dan yana kullanırdım. Bajaj ın ne çıkaracağı belli olmaz.


Sağı solu belli olmadığından şüpheyle yaklaşıyorum açıkçası. Hadi sorun olsun olmasın değil ama servis ağı konusunda iyi olsa tereddüt etmezdim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:07 ----------

Amaç şehir içi sürmek ise d400ü tekrar düşünün hatta deneyin derim.
Ön takım çok ağır, şehir içi bildiğiniz araba gibi sürmeniz lazım araya dereye girmek mesele

Ağır olması evet dezavantaj sağlıyor. Çok etkiler mi diye düşünmüştüm bende ağırlık farkı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:08 ----------

2018 model cb250r kullanıyorum. 50bin km oldu. Sehirlerarasi yolda kullanıyorum ağırlıklı olarak. Memnunum. Husqarna 401 almayı planlıyorum ileride

Şu ana kadar herhangi bir sorun çıkarttı mı? 2022 40k kmde temiz kullandığını iddia eden bir arkadaştan almayı planlıyorum bende. Tabiki yinede expertiz yaptıracağım. Amacım 20-30k kullanıp CB650R ya da Hornet 750 'e geçmek olacak. Çünkü ilk defa 250 'lik motor kullanacağım. Biraz alıştıktan sonra yükselteceğim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:10 ----------

Uzun süredir Domi var. Hiçbir şikayetim yok parasına göre gayet yeterli. Güzel bir cihaz. Ama ikinci eli sıfırın altında. Bak sıfır demiyorum sıfırın altında. Tamam kullandığımız bir aracı aldığımız fiyatın üstünde satıp kar etmek bize özgü bir ahlak anlayışı olsa da domi ikinci elde çok kötü.
Yerinde olsam her ikisini de almam Suziki kampanyalarına bakarım yada biraz beklerim nasılsa bu aç bayiiler mecbur daha düşecekler.
Uzun lafın kısası domi candır ama iki eli kötüdür.

Suzuki bi bakayım fakat Suzuki 'yi satma konusunda nasıl acaba? Amacım kesinlikle alıp 1-2 yıl sonra kar etmek amacıyla satmak değil. Fakat CC yükselteceğim zaman satarken de diğerlerine oranla daha kolay satışı olursa güzel olur. Dominar ikinci el almayacam fakat satarken çok da zarar etmeyeyim istiyorum. Yorumunuz için teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:13 ----------

D400 bence. sıfır olması önemli, görünüşü de iyi.

Honda kadar iyi değil fakat görünüş olarak yine de güzel evet. Özellikle USB çıkışı olması ve aksesuarlı gelmesi güzel avantaj tabi. Fakat bir sorun yaşadığımda servisin konuyu hızlıca da çözmesini beklerim. Bu konuda tereddüt yaşıyorum.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,448
Motosikleti
D400
ben bajaj servislerinde ve yedek parçalarında problem yaşamadım. cok fazla oldugu için piyasada herşeyi bulabiliyorsun.

bajaj'ın en büyük problemi distribütörü. arızalı gelen motor şansına gelirse o biraz ugrastırıyor.

cb250r kucuk bir motor birçok yönden. aksesuar vs olmuyor bence. dominar uzun yol için cok daha ideal.

sağlamlık dersen cb250r zaten onu inkar edemeyiz; ama hızlı piyasa, akseuar ve uzun yol dersen d400 önde gelir.
 
Katılım
21 Ağu 2024
Mesajlar
16
ben bajaj servislerinde ve yedek parçalarında problem yaşamadım. cok fazla oldugu için piyasada herşeyi bulabiliyorsun.

bajaj'ın en büyük problemi distribütörü. arızalı gelen motor şansına gelirse o biraz ugrastırıyor.

cb250r kucuk bir motor birçok yönden. aksesuar vs olmuyor bence. dominar uzun yol için cok daha ideal.

sağlamlık dersen cb250r zaten onu inkar edemeyiz; ama hızlı piyasa, akseuar ve uzun yol dersen d400 önde gelir.

Peki kullanım rahatlığı, sele konforu bakımından nasıl değerlendirirsiniz? Titreşim konusunda ikisinde de titreşim var fakat hangisinde daha fazla hissettirir? Alırken arızalı denk gelirse demiştiniz, ne tür arızalar denk gelir peki? Yolda bırakacak cinsten mi?
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,448
Motosikleti
D400
Peki kullanım rahatlığı, sele konforu bakımından nasıl değerlendirirsiniz? Titreşim konusunda ikisinde de titreşim var fakat hangisinde daha fazla hissettirir? Alırken arızalı denk gelirse demiştiniz, ne tür arızalar denk gelir peki? Yolda bırakacak cinsten mi?

ne istediğine bağlı; büyük motor mu kücük motor mu istiyorsun.

açıkçası cb250r tecrübem yok, arkadaşımda var titreşimden rahatsız oldugunu söylemedi. d400 olan arkadaşım birkaç hafta önce 700 km artçılı geldi; geldiğimde hala titriyorum dedi. ama ben d400 de o kadar titreşim hissetmedim.

distribütör problemi ilk aldıgınız motorda cıkan değişim problemleri ile alakalı. o kısımda kuralkan satış sonrası pek destek olmuyor.
ancak diğer arızalar için servis ve yedek parça problemi yok. bu arada d400 dogru bir kullanım ile yolda kolay kolay problem cıkarmaz fabrikasyon bir problemi yoksa.
 
Katılım
26 Mar 2023
Mesajlar
655
Motosikleti
Kymco Skytown 125, Multistrada V2S
Uzun yol düşünüyorsanız kesinlikle D400.

Fabrikasyon bir soruna denk gelmezseniz düzgün bakım ve kullanım ile size hiç sorun çıkarmaz.
Fabrikasyon sorun çıksa bile çözülmeyecek bir sorunu yok.
D400 uzun yol odaklı tasarlanmış bir motosiklet bence. Uzun yolda yola çok güzel oturuyor, 100-110km/h hızlarda titreşim hissedilmiyor bile neredeyse.
Titreşimle ilgili şöyle bir dipnot düşmek isterim, zincir ayarı, lastiklerin balansı, lastik hava basıncı inanılmaz etkiliyor titreşimi.
Bu üç faktörü kontrol ettirip olması gerektiği hâle getirdikten sonra rahatsız edici bir titreşim olmuyor.
Fakat sıkışık trafikte çok olacaksanız ağırlık önde olduğu için yoruyor. Gidon yükseltme taktırarak bir nebze sorunu hafifletebilirsiniz.
Bir süre kullanıp motora alıştıktan sonra ağırlığı da rahatsız etmemeye başlıyor.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Ben geçmişte bir uzun yolumda Dominar 400 Ug tur paketli bir motorla kısa süre kapışmıştım. Adam benimle beraber 160 km hızla sıkıntısız ilerledi. Cb250r bu hızları rahat rahat göremez ama eski kullanıcısı bir arkadaşım motorun titreşimsizliğini epey övmüştü. Satma kısmına gelince Domi'nin de piyasasının cacık olduğu yukarıda yazıldı, her ne kadar motor dayansa da 40-50.000 km'de Cb250r'a da kolay kolay alıcı bulunacağını düşünmüyorum.
 
Katılım
11 Tem 2017
Mesajlar
178
Motosikleti
Cf Cl-x 250 / Tvs Jupiter125
Uzun yol ağırlıklı ise Dominar400 şehir için ağırlıklı ise cb250r alternatif olarak ns200 ug a bakabilirsin.
 
Katılım
23 Tem 2019
Mesajlar
736
Motosikleti
CB650R
Ağırlık farkı olarak düşünme hocam ağırlık motosiklet yürüdüğünde hissedilmiyor ama ön düzen maşa furç o kadar hantal ki durduğun yerde dönerken bile sanki çuval taşıyormuşsun gibi hissettiriyor. Trafikte aralara girmeye yeltenemedim bile hiç güven vermedi bana
 
Katılım
15 Eki 2019
Mesajlar
206
Motosikleti
Tracer 7
Merhaba, cb250r 2019 modelini 30 bin km kullandım. Motosiklet toplamda 40bin km olmuştu. O kadar kilometrede hiç problem yaşamadım. Sadece bakımdan bakıma garanti devam ettiği için servise gittim. Şehir içerisinde bisiklet gibi çok kıvrak ve aynı zamanda torku yeterli keyifli bir motosiklet. 300-500 kmlik uzun yol turlarımda 100-120 km/hız ile 2.4 ortalama yakıt yüketimim vardı. Şehir içinde İstanbul trafiği ve akşam sürüşlerinde karma tüketimim tek kullanıyorsam 2.9, artçılı sürüşlerde 3.1 olarak geçti genel olarak. Yakıtı özellikle belirtiyorum çünkü ne sürekli 150-160 gazlayıp motoru zorlayarak apaçilik yaparım ne de 70-80 çok sakin sürerim. Ona göre anlayabilirsiniz. Dominar Ug ben de düşünmüştüm fakat kronik sorunlarla uğraşmak istemedim. Hiç pişman da olmadım.
 
Katılım
17 Eyl 2020
Mesajlar
823
Ağırlık farkı olarak düşünme hocam ağırlık motosiklet yürüdüğünde hissedilmiyor ama ön düzen maşa furç o kadar hantal ki durduğun yerde dönerken bile sanki çuval taşıyormuşsun gibi hissettiriyor. Trafikte aralara girmeye yeltenemedim bile hiç güven vermedi bana

sana amacım kötü bir laf söylemek kesinlikle değil umarım yanlış anlamazsın ancak ciddi eksiklerin var. dominarla bir scooter ne yapıyorsa aynılarını üstünü basa basa yaparım. hatta scooterin yapamadığını da yaparım. aradan dereden geçer, gücü elinde tutarsan doğru gaz kontrolü yaparsan doğru hızda ani frende güç yine sende kalacağı için çok dar açılarda ayağını yere koymadan yine dönersin. trafikte gaz ve debriyaj kontrolüyle istersen kimine göre apaçi olursun kiminin lafıyla yatırıp kaldırıp yatırıp kaldırıp dağlara taşlara vurursun bu motoru.

ağırlığının tek bir problemi var. benim bacaklar yere tam basmıyor ve durduğum yerde geri geri az ivme varsa süremiyorum inmek zorunda kalıyorum. gazı doğru kullanırsanız her şeyi yaparsınız bu motorla

edit: bu motorun tek problemi, debriyaj bastığımda kafasına göre stop ediyor. bunu çok kez yaşıyorum. önceden ısındığında yapmıyor diyordum şimdi ısınsa da yapıyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Tem 2019
Mesajlar
736
Motosikleti
CB650R
sana amacım kötü bir laf söylemek kesinlikle değil umarım yanlış anlamazsın ancak ciddi eksiklerin var. dominarla bir scooter ne yapıyorsa aynılarını üstünü basa basa yaparım. hatta scooterin yapamadığını da yaparım. aradan dereden geçer, gücü elinde tutarsan doğru gaz kontrolü yaparsan doğru hızda ani frende güç yine sende kalacağı için çok dar açılarda ayağını yere koymadan yine dönersin. trafikte gaz ve debriyaj kontrolüyle istersen kimine göre apaçi olursun kiminin lafıyla yatırıp kaldırıp yatırıp kaldırıp dağlara taşlara vurursun bu motoru.

ağırlığının tek bir problemi var. benim bacaklar yere tam basmıyor ve durduğum yerde geri geri az ivme varsa süremiyorum inmek zorunda kalıyorum. gazı doğru kullanırsanız her şeyi yaparsınız bu motorla

Sen domicik in ile beraber keyifli şekilde sürebilirsin hocam, şu ana kadar sürdüğüm motosikletler arasında trafikte en hantal motosiklet d400 ve kardeşi d250 kim ne derse desin. clx le trafikte ayağımı dahi yere koymadan güvensizlik hissetmeden ilerleyebiliyorum ama d400 bana o güveni vermedi. Ki d400 ü denediğim trafik nispeten daha sakin olan Tekirdağ trafiği. Clxi Ankara trafiğinde sürüyorum.

Gördüğüm kadarıyla konu sahibine herhangi bir yardımı olacak bir konuşma içermemiş yorumun, keza konuya ilk yorumunu da direkt bana yazmışsın :=) Burada boş yere marka fanlığı yapmaya gerek yok. Ne forumlarda nede farklı mecralardaki yorumlarımda hiç bir zaman marka fanlığı yapmadım, oluru neyse onu söyledim insanlar faydalansın ona göre seçim yapabilsin diye ( zaten forumun amacıda budur )

Kıssadan hisse bu konudaki ilk yorumumda yazdığım gibi konu sahibi d400 ü denemeli, amaç şehir içi ise d400 kendisine güven verirse satın almalı
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst