Shakespeare Demiş ki "Tapa Gaz Gitmek, Ya da Gitmemek. İşte Bütün Mesele Bu"

Katılım
4 Ocak 2015
Mesajlar
606
17-18-19 Mayıs Salı, Çarşamba ve Perşembe günleri 125'lik Mondial Drift ile İstnbul’dan Ardahan'a vardım. Yanımda, arka çanta ve ilave çantada yaklaşık 30 kg yük vardı. Yakıt tüketim değerlerini ölçmek için programlı şekilde devirli kullandım. 7.800-8.000 devir arası tapa gaz gittiğim yakıt tüketim değerleri ile, 7.000 devir gittiğim tüketim değerleri arasında yaklaşık % 20 fark vardı. Tapa gaz gidince zaman olarak da öyle ahım-şahım bir kısalma olmuyor. Yakıt tüketim değerleri aşağıdaki tabloda görülüğü gibidir.




 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Sabrınıza ve cesaretinize hayran kaldım. 135cc motor uzun yolda biraz fazla yakar tabi. Mesela benim 210cc motor 100-110km hızlarda ortalama 3 litre yakıyor. 110km hızda 8000 devir çevirecek şekilde ayarladım dişlileri.
 
Katılım
23 Ağu 2015
Mesajlar
1,003
Cesaretinizi tebrik ederim. Yerinizde olmak isterdim.

Poşet olayı çok iyi oluyor. Ben de mutlaka 1 top en büyük boy çöp poşeti bulunduruyorum. Yağmurda iki bacağıma birer tane giyip kemere sıkıştırıyorum, hiç su almıyor. Sadece rüzgar sesi var ama onu da idare ediyorum artık.
Yol fotoğraflarını merak ettim.
 
Katılım
2 Ocak 2011
Mesajlar
714
Süper. Gençler resimde de "Abi deli misin?" bakışı atmışlar :)
Yolculuk nasıl geçti peki yoruculuk ve sıkıcılık bakımından
 
Katılım
4 Ocak 2015
Mesajlar
606
Süper. Gençler resimde de "Abi deli misin?" bakışı atmışlar :)
Yolculuk nasıl geçti peki yoruculuk ve sıkıcılık bakımından

İstanbul'dan öğleden sonra 4 gibi yola çıktığımda ortalık günlük, güneşlikti. Düzce'de yağmura yakalandım, yağmurluğum Ankara'da idi. Üzerimde deri mont ve pantolon vardı, bu nedenle çok üşüdüm, gidemedim ve Bolu'da geceledim. İlk gün 250 km yaptım.

İkinci gün önce Ankara'ya vardım. Yağmurluğumu aldım, biraz dinlendim ve yola çıktım. Kırıkkale'ye geldiğimde benden dakikalar önce dolu yağmıştı ve çevre yolunda, yolda ve kenarlarda hâlâ dolu taneleri duruyordu. Dolu yüzünden 3-4 yerde kaza olmuştu ve 3 farklı yerde 5-6 polis otosu vardı. Önüme baktığımda, doğu tarafında yağmur olduğunu ve yağmuru yakalayacağımı bildim. Balışeyh'de yağmurluğumu giydim. Ancak bot yağmurluğum maalesef yanımda değildi. Delice'yi geçince, yağmur başladı ve botlarımdan içeri bayağı su girdi. Sungurlu'da Ocaklı Tesislerinde durdum. Lokantadan bir paket çöp poşeti aldım. Yanımda yedek spor ayakkabıları ve çoraplar vardı. Değiştim ve 2 kat çöp poşeti geçirdim,. İlk kat poşeti çorapların üstüne, 2. katı ayakkabının üstüne geçirdim. Üstünden de koli bantı ile iyice sardım. Alaca'da bu sefer doluya yakalandım. O şekilde Alaca üzerinden Zile'ye vardım. Bolu-Zile arası yaklaşık 500 km. Evvelki gün ve o gün fazla yorgunluk olmadı. Sadece 100 km.yi geçince çömlek sızlamaya başlıyordu. Ben de o zaman hemen 5-10 dakikalık bir çay molası veriyordum.

3. gün sabah 8.30 gibi yola çıktım. Geceden botlarımı, ayakkabılarımı ve çoraplarımı kurutmuştum. Bu sefer ayaklarıma 3 kat çöp poşeti geçirdim. 800 km yolu 12 saatte kat ederek akşam 8.30 gibi Ardahan'a vardım. Refahiye, Aşkale ve Oltu civarında şiddetli yağmura yakalandım. Ama bu sefer önlem aldığım için, sıkıntı yaşamadım. Sadece akşama doğru hava çok soğudu. Göle civarında kasktan gelen soğuk nedeni ile burnum şıpırdamaya başladı. Ancak 1 saat onra Ardahan'a vardım ve sıcak ortamda kendime geldim. Eve girdiğimde pestilim çıkmıştı. Çok yorgundum. Ayrıca sol elim, sürekli debriyaj kavrayıp, bırakmaktan ağrıyordu. Bir gece uyudum, kendime geldim.

Bence bu şekilde 125 cc.lik bir motor ile bir günde 800 km yapmak akıl işi değil ama mecburdum. Altımda büyük hacimli bir makine olsa, yolun uygun olduğu yerlerde vururum kırbacı, 150-200 km ile bir müddet giderek, zamanı kısaltabilirimdim. Ama 125'lik motorunda bir avantajı var, yüklü 100, yüksüz 110'u geçmediği için, radara yakalanma riski bayağı azalıyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Mar 2015
Mesajlar
590
helal olsun abi valla millet gs ile gezmiyor gerçekten büyük başarı baya bir örnek oldu bana.
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Hocam helal olsun .. motoru aldıktan sonra dedim yapmayın etmeyin çıkmayın yola ama artık oldu olan :D Kazasız belasız varmak önemli.. Ayrıca benımde kafamda soru işaretleri vardı gidermi bu motorlar diye ama gidiyomuş bunuda görmüş olduk.. 200 300kmlik yollarda hiç yolda bırakmadı benım çinli ama yinede tedirgin oluyordum..
Fazla benzin sarfiyatı dışında dezavantajlı bi durum göremedim.. Tekerinize sağlık gençlerin cesaret edemediği böyle yollara bu şartlarda çıkmak azim ve cesaret gerektirir
 
Katılım
4 Ocak 2015
Mesajlar
606
Hocam helal olsun .. motoru aldıktan sonra dedim yapmayın etmeyin çıkmayın yola ama artık oldu olan :D Kazasız belasız varmak önemli.. Ayrıca benımde kafamda soru işaretleri vardı gidermi bu motorlar diye ama gidiyomuş bunuda görmüş olduk.. 200 300kmlik yollarda hiç yolda bırakmadı benım çinli ama yinede tedirgin oluyordum..
Fazla benzin sarfiyatı dışında dezavantajlı bi durum göremedim.. Tekerinize sağlık gençlerin cesaret edemediği böyle yollara bu şartlarda çıkmak azim ve cesaret gerektirir

Yola çıkmadan önce, Boğaziçi Gişe Çıkışı civarı Enes'le bir hatıra

 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
668
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Güzel çalışma olmuş ama çok yakmış.İmkanınızda var gibi neden 125 lik mondialle kendinize eziyet ediosunuz.
 
Katılım
12 Ağu 2015
Mesajlar
2,367
50 TL ile 14 LT benzin tapagaz 170-240 arası kullanımda gideceğim yere varamadan 170 km sonra depo bitiyor.
0,29 TL yakıt..

Zaman olayını hiç hesap etmeyeyim büyük fark var yavaş ve hızlı gitmek arasında.
Değer mi ? Tabiki değer..

Tek sorun gittiğim yol dağlar arasında kalan bir güzergah yol boş hatta bomboş.. Petrol bile yok, yanında benzin taşımak zorundasın
yavaş gidersem 1 depo bitmeden varacağım yere varıyorum.
 
Katılım
4 Ocak 2015
Mesajlar
606
Hocam Iron Butt yarışmasına katılmalısınız.

Ekşi Sözlük'ten Iron Butt'ın anlamı:
https://eksisozluk.com/iron-butt--1325336

"götüne güvenen motor sürücülerinin zaman zaman ünvan için denediği gereksiz aktivite. olay kısaca şöyle, götünüz kaşındığında iron butt düzenliyen kulüplerden birine başvuruyorsunuz. onlar da size 24 saat boyunca sadece benzin, yemek ve tuvalet için mola verebileceğiniz bir rota çıkarıyolar. amaç size verilen rotayı 24 saat içinde tamamlamak. fakat çıkarılan rota kısa olmadığı için 24 saat hiç uyumadan, kısa yemek, benzin ve tuvalet molalarıyla rotayı ancak tamamlıyorsunuz. bu süre içerisinde kıçınızı nasır bağlamaz ve yavaşlayan refleksler yüzünden bir kamyonun altına girip ölmezseniz iron butt ünvanına kavuşup sağa sola hava atabiliyorsunuz."
06.01.2010 16:43 kumdan kale
 
Katılım
25 Nis 2016
Mesajlar
571
Ekşi Sözlük'ten Iron Butt'ın anlamı:
https://eksisozluk.com/iron-butt--1325336

"götüne güvenen motor sürücülerinin zaman zaman ünvan için denediği gereksiz aktivite. olay kısaca şöyle, götünüz kaşındığında iron butt düzenliyen kulüplerden birine başvuruyorsunuz. onlar da size 24 saat boyunca sadece benzin, yemek ve tuvalet için mola verebileceğiniz bir rota çıkarıyolar. amaç size verilen rotayı 24 saat içinde tamamlamak. fakat çıkarılan rota kısa olmadığı için 24 saat hiç uyumadan, kısa yemek, benzin ve tuvalet molalarıyla rotayı ancak tamamlıyorsunuz. bu süre içerisinde kıçınızı nasır bağlamaz ve yavaşlayan refleksler yüzünden bir kamyonun altına girip ölmezseniz iron butt ünvanına kavuşup sağa sola hava atabiliyorsunuz."
06.01.2010 16:43 kumdan kale

Estağfurullah hocam, ekşi sözlükteki yorumcunun algısı ile yazmadım. Ankara'da çok iyi bir eğitimci de Iron Butt'a katılmıştı, benimde katılmak isteyeceğim bir yarışma. Guney Amerika, redneck kafası, route 66 kafası, Zen ve Motosiklet Bakım Sanatı adlı kitaptaki mantıkla yazdım. Başlıklarınızı takip ediyor ve yolculuklarınızı keyifle takip ediyorum. Örnek aldığım bir abimsiniz.
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
50 TL ile 14 LT benzin tapagaz 170-240 arası kullanımda gideceğim yere varamadan 170 km sonra depo bitiyor.
0,29 TL yakıt..

Zaman olayını hiç hesap etmeyeyim büyük fark var yavaş ve hızlı gitmek arasında.
Değer mi ? Tabiki değer..

Tek sorun gittiğim yol dağlar arasında kalan bir güzergah yol boş hatta bomboş.. Petrol bile yok, yanında benzin taşımak zorundasın
yavaş gidersem 1 depo bitmeden varacağım yere varıyorum.

Hocam zaten yüksek cc binecek durumu olan insan yakıtını da pek dert etmez.. Aslan besleyen yemini düşünmez derler.. Eğer büyük cc makina alacak duruma gelirsek inş zamanı yakıtı ztn dert etmeyiz ^^
 
Katılım
2 Ocak 2011
Mesajlar
714
Tekrar tebrik ediyorum -şöyle bi gözümde canlandı da kolay değil- ve Maşallah diyerek artırıyorum
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
135 cc motor için korkunç bir tüketim olduğunu söyleyebilirim. Bunların 162 cc olanları da fazla yakıyorlar. Genel olarak güçlü olsalar da verimsiz motorlar...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst