Shad 40 çanta ve Şerit Led (Park - Stop) uygulama

Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
599
Gerekli malzemeler

* 7810 entegre transistör 12 volt sabitleyici aslında gerek yok ama yinede sağlama alalım
* 220 ohm direnç 1 adet
* 1 metre şeritled dış mekan yada silikonlu


toplam maliyet 10 lira

fotoraf0202.jpg


arkadaşlar aslında 7810 yi takmıcaktım, şeritledlerin içerisinde düzenliyici var biz yinede takalım
makasla gösterilen yerden kesebiliriz değişik şekilde düzenleyebiliriz
şerit ledler kendinden yapışkanlıdır

fotoraf0201.jpg


kapağı söküyoruz

fotoraf0203j.jpg

fotoraf0204.jpg


Bu bölüm sizin marifetinize kalıyor arkadaşlar elimden geldiğince yapmaya çalıştım ve oldu

şeklideki devrede en soldaki entegresiz olanı 7810 olanını yapın o daha güzel oluyor ben onu yaptım


park açık olunca devamlı hepsi yanıyor frene basınca daha canlı oluyor :D

235fe.jpg

fotoraf0209f.jpg

fotoraf0210b.jpg

fotoraf0207he.jpg

fotoraf0206v.jpg

Gizlemeyi bu kadar yapabildim
fotoraf0205q.jpg


camsız stop

fotoraf0212l.jpg


Park

fotoraf0211.jpg


Camlı park:cat:
fotoraf0214.jpg


Camlı stop:cat:

fotoraf0213a.jpg



fazla zamanım kalmadığı için motora haftaya takıcağım arkadaşlar
 
Son düzenleme:

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
güzel çalışma eline sağlık oldum olası elektrikten anlamam hiçde merak etmeden ama bu ışıklada fark etmeyen sürücüler olabilir tabi onlara sürücü denirse
 
Katılım
30 Nis 2011
Mesajlar
18
gayet güzel calışma olmuş bencede bir şey soracam elektirik alaması için arka stop lambasına mı? bağladınız.
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
599
Bağlantıyı soketli yapıcaz arkadaşlar takıp çıkartmalı olacak haftaya kaldı izinli günümde inş yapıcağım elektriği stop ampülüne gelen 3 kablo var biri şase diğeleri biri park biri stop (fren) dir
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
ellrine kollarına sağlık üstadım konuyla alakalı bende konu açmıştım fakat yaprken aklıma paylaşacağım konusu gelmedi ve ondan detaylı resim çekemedim ,ve biraz detaycı biri olduğum için , park ,fireni ve sinyal yapmayı uygun gördüm lakin çantanın yapısıda buna müsaitti , konuyu inceleyen arkadaşlarımıza fikir olsun sen zaten detayları vermişsin benimkide görsel olarak fikir versin babında resimleri ekliyorum ...

tebrik ederim başarılı bir çalışma olmuş eline emeğine sağlık, yalnız birşeyde ben ekliyeyim arka çantası çıkabilen arkadaşlar çanta ile motor arasına bu oto teyp montajlarında kullanılan teybi kolay söküp takılabilmesi için karşılıklı birbirine geçmeli 12 wolt fişler var ismi iso soket diye geçiyor 2- yada 3 lira gibi bir fiyattadır onu kullanırlarsa ki oldukça kullanışlı oluyor ...

kolay gelsin iyi paylaşımlar....





 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
599
hocam sinyal aklıma hiç gelmemişti ama çanta yapısı itibariyle pek uymaz diye düşünüyorum ama yapılabilir iso soketi oto elektrikçilerde bulabiliriz sanırım
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
hocam sinyal aklıma hiç gelmemişti ama çanta yapısı itibariyle pek uymaz diye düşünüyorum ama yapılabilir iso soketi oto elektrikçilerde bulabiliriz sanırım

haklısın o kadarını yapan sinyali elbette düşünür :) farkındayım çantada müsait yer olmadığından olasılığı benim için yüksekti :) fakat o iso soketlerden bulursan oto elektirik parçası satan yerlerde oluyor yanılmıyorsam 8 li yada 10 uçlu oluyorlar çok kaba gelirse ortadan maket bıçağıyla ayırdığında daha kibar görünüyor ve orjinal duruyor ben yaptım oldu, seninkide süperr :cat:
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
599
aslında olabilir, sinyallerin illa sarı olması gerekmez bazen görüyorum amerikan
arabalarında siyaller stoplarda yani sağ dönecekken sağ stop yanıyo sönüyo
kırmızı kırmızı, kibarlığı bozmamak kaydı ile kulaklardaki teklileri sinyal yapılabilir
 
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
1,401
becerikli arkadaslari severim daha oncede bazi konularda yazismistik mustafa kardesim bu entegre devresini koymayin mi yazmisin orasini tam anladim (şeklideki devrede en soldaki entegresiz olanı 7810 olanını yapın o daha güzel oluyor ben onu yaptım


Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/mt-...rit-led-park-stop-uygulama.html#ixzz1L58GPLav) heralde tek entegre kullanip serit ledlere baglamisin aslinda bostancida GARAJ mizi actik izin gunlerinizde gelip bu konularda diger arkadaslarla bilgi beceri konusunda yardimci olabilirsiniz mekanik konusundada bizler size yardimci olabiliriz isiginiz bol olsun
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
599
becerikli arkadaslari severim daha oncede bazi konularda yazismistik mustafa kardesim bu entegre devresini koymayin mi yazmisin orasini tam anladim (şeklideki devrede en soldaki entegresiz olanı 7810 olanını yapın o daha güzel oluyor ben onu yaptım


Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/mt-...rit-led-park-stop-uygulama.html#ixzz1L58GPLav) heralde tek entegre kullanip serit ledlere baglamisin aslinda bostancida GARAJ mizi actik izin gunlerinizde gelip bu konularda diger arkadaslarla bilgi beceri konusunda yardimci olabilirsiniz mekanik konusundada bizler size yardimci olabiliriz isiginiz bol olsun

Soldaki devrede entegresiz olarak sadece dirençle bağlantı yapabiliriz, şerit
ledlerin içerisinde 12 volt dengeleyici var, fakat isteyen olursa sağlam olsun
ne olur ne olmaz diyenler, 7810 entegresi olan devreyi yaparak daha uzun ömürlü olur
ayrıca yakın zamanda inş bagajın içerisine multimedya bağlantısı çekeceğim (usb jack, çakmaklık) uzun yolda işe yarar :D
teşekkürler
 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
gayet güzel calışma olmuş,paylaşım için teşekkürler.bir ekleme de ben yapabilirmiyim? o ledleri monte etmeden önce,acaba,zemini,parlak nikelaj görünümlü bir kaplamayla kaplasanız daha hoş bir görüntü olurmuydu acaba ?
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
599
gayet güzel calışma olmuş,paylaşım için teşekkürler.bir ekleme de ben yapabilirmiyim? o ledleri monte etmeden önce,acaba,zemini,parlak nikelaj görünümlü bir kaplamayla kaplasanız daha hoş bir görüntü olurmuydu acaba ?

zemine alimunyim folyo tarszı bişey diyosunuz fakat pek fayda sağlıyacağını düşünmüyorum çünki ledler saten yapıları itibariyle bir yere aydınlatma yapıyorlar ampül gibi dağınık değiller,

stop kapağına siyah bayan çorabı takarsak daha şık durur diye düşünüyorum
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Şub 2006
Mesajlar
25
Güzel olmuş, elinize sağlık. El becerisi şart bunu yapmak için
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
599
bende
http://www.otosever.com.tr/?urun-829-SH40---SH40-KARGO--FREN-LAMBASI.html
bundan almayı dusunuyordum. :) bkalım belki senin gibi yaparım yalnız o kırmızı parçayı nasıl cıkarttın biraz anlatırmısın kırmayım tırnaklarını?

kırmızı camı çıkarmak çok kolay, sadece 2 vida tutuyo, kutunun içinden sökülüyor cam da yukarı az itilerek çıkarabiliyoruz

elektrik bağlantısı için, çanta sökülüp takmalı olduğundan portatif bişey düşünüyorum
sürgülü, dokunmatik yapılabilir çantanın altına çiviler koyulup yuvaya oturmasını sağlayabiliriz kablo kirliliği olmaz
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
aslında olabilir, sinyallerin illa sarı olması gerekmez bazen görüyorum amerikan
arabalarında siyaller stoplarda yani sağ dönecekken sağ stop yanıyo sönüyo
kırmızı kırmızı, kibarlığı bozmamak kaydı ile kulaklardaki teklileri sinyal yapılabilir

sinyaller için 15-20 cm rgb şerit yeterli oluyor , şerit ledden 4 çıkış alıyorsun 4 renk olduğu için senin bildiğinden eminim bilmeyen arkadaşlar için artı ucu bağladıktan sonra eksi olan kabloyu değiştirerek diğer kablolara değdirdiklerinde sarı rengi bulacaklardır yada aynı ölçülerde sarı renkte led almaları uygun olanı bence ): bende rgb vardı parça onu kullandım ...

kolay gelsin yapan arkadaşlara...
 
Katılım
22 Ocak 2011
Mesajlar
525
Hocam ben bu ledleri kısa olarak bulamıyorum nereye sorduysam 5 metre rulo halinde satıyorlar almıyorum doğal olarak. Nerede temin edebilirim bu malzemeleri?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst