Şehir magandaları iş başındaydı...

Katılım
8 Kas 2009
Mesajlar
1,401
Arkadaşım; yazınızı dikkatle okudum. Öncelikle geçmiş olsun. Yıllarını motosiklet üzerinde geçiren bir insan olarak bu tarz olayları hemen hemen hergün yaşıyorum. Bu süreç içinde anlatılacak okadar çok olay var ki ! Sizin gibi günde birkaç olay üst üste... Fakat Yurt dışı ülkelerde yaşadığım zamana ait bir olay anlatın deseniz hiç yok. Neden derseniz orada insanlar kuzu veya melek olarak dünyaya gelmezler. Birincisi hiçbir kimse yapacağı işte veya kullanacağı araçta kesinlikle uzman olmadan buna izin verilmez. (Motosiklet ehliyeti sadece 150 TL. veya otomobil ehliyeti 350 TL. diye ilan veren sürücü kursları yok) İkincisi yasalar ve cezalar okadar çok ağır ki insanlar akıllarının kösesinden bile geçirmek istemezler. (Oralarda paralar ve dayılar kanunları satın alamazlar) Bizler bu konulardan çok uzaklarda olan bir toplum olduğumuz için daha çoook terleriz gibi.. Size tekrar geçmiş olsun..

Size kelimesi kelimesine katılıyorum. Bende uzun yıllardır motosıklet kullanıyorum.Bu gibi durumlar ülkemizde hemen hergün defalarca yaşadığımız rutin şeyler maalesef.Yurt dışında böyle durumlara çok nadir rastlanıyor.Zaten yapanın da yanına kar kalmıyor.Kanunlar, özellikle trafik mevzu bahis olunca inanılmaz katı... Cinayete teşebbüse kadar yolu var.O kadarki yol çizgisinin sadece 15-20 cm dışında durdum diye caza aldığımı bilirim.
İnsanların vicdanlarına temlik koyamıyorsunuz ama kanunlarla bu açığı kapatmak çok mu zor !!!
 
Katılım
22 Kas 2008
Mesajlar
2,354
derya geçmiş olsun kendimi mal gibi hissettim çıkarken birlikte çıksaydık keşke sana eve kadar eşlik ederdik bizde biraz maganda sıkıştırırdık ş..sizler .
 
Katılım
7 May 2007
Mesajlar
526
geçmiş olsun
bayan oldugunuz için geceleri tenha yerlerde kullanmamanızı tavsiye edicem o magandaların beyinlerinin nasıl çalıştıgına inanamazsınız.. ben forumlarına girdim kendilerine yaptıkları yorumları okudum "lanet gelsin" (buda onlardan alıntı) :D:D
cok dikkatli olun Allah hepimizi kazadan beladan korusun..
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
geçmiş olsun
bayan oldugunuz için geceleri tenha yerlerde kullanmamanızı tavsiye edicem o magandaların beyinlerinin nasıl çalıştıgına inanamazsınız.. ben forumlarına girdim kendilerine yaptıkları yorumları okudum "lanet gelsin" (buda onlardan alıntı) :D:D
cok dikkatli olun Allah hepimizi kazadan beladan korusun..

Maganda forumu diye bir şey mi var yav? :mrgreen: Varsa, gidip basalım çökertelim!


magandaturkiye.net

- sokaklara tüküren web sitesi -


(fena olmadı sanki)
 
Katılım
7 Nis 2010
Mesajlar
711
Büyük geçmiş olsun ...Allah korumuş..
Allah korusun ..
Bende bugün başımdan geçen bir kısa hikaye anlatayım ..tüy dikeyim ..:D
Eşimi almak üzere kabataşa gideriken..Şişli ışıklarda bekliyorum..4.sırada falanım ...Daha yeşilin yanmasına 50sn kadar varken arkamdaki korna basmaya başladı ...aynadan kestiğimde olayı abartmış olduğunu gördüm...bir yandanda sellektör yapıyo...
acaba adama bişi mi oldu dedim..çünkü el kol bişiler yapıyo bana...kalp krizi falan mı ne ??
yan ayağa aldım motoru ..gittim yanına..ne dedi bana ..??
"sen ne bekliyosun yandan ,aradan geçsene " dedi..
ne diyim ...kısa bir sessizlikten sonra "peki" diyiverdim anca...
gittim oturdum motora..yeşil bekledim..
demek ki elinden gelse pres yapıcak beni önümdeki araya...

nedir bu tahamülsüzlük..
ille bizde kamyon alıp dalalımmı aralarına...gerçi bu tipler bundan anlar..
tekrar geçmiş olsun ..
 
Katılım
29 Eyl 2008
Mesajlar
254
öncelikle ucuz atlattığın için sevindim..
gönül isterdiki bu tarz bi olay hiç olmasın, gerçi sen pozitif bakıp ders aldım dikkatli olucam diyosun ama ben kazada senin hatalı olduğu bişiy göremedim tamamen apaçinin şerefsizliği..
umarım daha kötüleri olmaz çok geçmiş olsun..
 
Katılım
7 May 2010
Mesajlar
28
Trafikte motorlu ve bayan olmanın zorluğunu bilirim. Geçmiş olsun, aman sinirlerine hakim ol ortalık potansiyel psikopat kaynıyor. Beni öldürmeye kalkan oldu...
 
Katılım
30 Eki 2008
Mesajlar
472
geçmiş olsun derya..

ne kadar sakinsin .. oysaki kafalarını kıracak kadar kudret damarlarındaki asil kanda mevcut senin :D bir dahaki sefere al bitane çelik cop ver allahım ver ver allahım ver .. bi onaa . bi ona bi ona bi ona :D

hem rahatlarsın stres neyin atarsın nebiliim .. daha sakin çıkarsın yola :D

canımcım o kudret bende mevcutta adamlar durmuyoki kaçıyolar :)X)))) kaçmasalar neler yapabileceğimi görecekler hüaabuki :)))

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:37 ----------

çok geçmiş olsun derya...Allah korumuş diyelim....

allahtan sende önemli bişi yok motorun yedek parçası çok boşver..

yahuu motor bacağım sayesinde sapasağlam zaten :D benim bacaklarım her düşmede takoz görevi görüyo :)))) bu 3. oldu :))))

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:39 ----------

Geçmiş olsun kardeşim.
Bazı yorumları ağzım açık okuyorum doğrusu:silent: Trafikte hayvan içgüdüsü ile hareket eden bir çok 4tekerlekli var...motosiklet üstündeki bayan erkek yorumunu yapanlara şaşıyorum....Öyle ya, Bayan düşer ünkü dikkatsiz ya da ehil değil, erkeklerin dokunulmazlıkları var..onlara bir şey olmaz:bounce:

ya hakkaten bazı yorumlar ilginç oluyo :) artık gülüp geçiyorum bayanlara dikkatsiz diyen şu sürücüleride pistlerde görmek istiyorum artık :))

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:41 ----------

Çok geçmiş olsun Derya, ucuz atlatmışsın.
Allah hepimizi korusun bu magandalardan..

Saol canım yaa sabmahki sinirim geçti neyseki :). Burda bile yorum yaparken bayan olduğumuz için dikkatsiz yada çok dikkatli olduğumuzdan kazalarla karşı karşıya kaldığımızı düşünen zihniyetler varken dışardaki magandalara bile kızamaz olucam neredeyse :D
 
Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
188
Geçmiş olsun...
Bu dersten sonra, şu şekilde* konu açanlara yanlış düşündüklerini belirten mesajlar atıp, insanların daha bilinçli olmalarına katkıda bulunursun umarım :

* "Bu polisler bizden ne istiyor...'
* 'Şöyle ehliyetim yoktu, şöyle yanlış yerden girdim ve ceza yedim. Paracı polisler...'

Kısacası işini doğru yapan polislere laf atan bilinçsiz insanlardan bahsediyorum. İşini doğru yapan insanı hiçbir şekilde eleştirmeye ya da altında başka bir sebep aramaya kimsenin hakkı yoktur! Bu bukadar basit. Hatalıysanız cezasını çekersiniz. Hem suçlu hem güçlü olmaya çalışmazsınız.

Neyse...
Tekrar geçmiş olsun
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Eki 2008
Mesajlar
472
derya geçmiş olsun kendimi mal gibi hissettim çıkarken birlikte çıksaydık keşke sana eve kadar eşlik ederdik bizde biraz maganda sıkıştırırdık ş..sizler .

Emrecim aşkolsun yaa olurmu öyle şey, ben bu alete biniyorsam zaten bazı şeyleri göze alarak, bilincinde olarak biniyorum malesef olucak böyle şeyler kaçışımız olmuyor. Zaten ben evin sapağına kadar neredeyse tam hatırlamıyorum ama 4 motorla falan gittim. Dilaverler, selçuklar, kemal falan vardı. Eve çok yaklaşmışken oldu bu durum. Zaten bişeyde olmadı öönemli. Biliyosun ben durduğum yerde dengemi kaybedip motoruma sarılmayı seviyorum :p Düşmek bile denemez yani. Ama tabi daha kötü sonuçlanabilirdi biraz daha acemi olsaydım yada panik bi tip olsaydım. Bi dahakine plaka almaya özen gösteririm sonrasında toplaşıp döveriz :p :mrgreen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:51 ----------

Büyük geçmiş olsun ...Allah korumuş..
Allah korusun ..
Bende bugün başımdan geçen bir kısa hikaye anlatayım ..tüy dikeyim ..:D
Eşimi almak üzere kabataşa gideriken..Şişli ışıklarda bekliyorum..4.sırada falanım ...Daha yeşilin yanmasına 50sn kadar varken arkamdaki korna basmaya başladı ...aynadan kestiğimde olayı abartmış olduğunu gördüm...bir yandanda sellektör yapıyo...
acaba adama bişi mi oldu dedim..çünkü el kol bişiler yapıyo bana...kalp krizi falan mı ne ??
yan ayağa aldım motoru ..gittim yanına..ne dedi bana ..??
"sen ne bekliyosun yandan ,aradan geçsene " dedi..
ne diyim ...kısa bir sessizlikten sonra "peki" diyiverdim anca...
gittim oturdum motora..yeşil bekledim..
demek ki elinden gelse pres yapıcak beni önümdeki araya...

nedir bu tahamülsüzlük..
ille bizde kamyon alıp dalalımmı aralarına...gerçi bu tipler bundan anlar..
tekrar geçmiş olsun ..

Evet bu tiplerde cabası olayın zaten.. Işıklardaki tahammülsüzlere hiç akıl erdiremiyorum :) Ben öyle durularda korna çaldıklarında inadına yavaş gidiyorum :D

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:53 ----------

öncelikle ucuz atlattığın için sevindim..
gönül isterdiki bu tarz bi olay hiç olmasın, gerçi sen pozitif bakıp ders aldım dikkatli olucam diyosun ama ben kazada senin hatalı olduğu bişiy göremedim tamamen apaçinin şerefsizliği..
umarım daha kötüleri olmaz çok geçmiş olsun..
yok yok kazada hiç bir suçum yok teşekkür ederken biraz gönderme yaparak sitemkar bi teşekkür ettim. Yoksa Allaha havale ediyorum yani :D
Geçmiş olsun...
Bu dersten sonra, şu şekilde* konu açanlara yanlış düşündüklerini belirten mesajlar atıp, insanların daha bilinçli olmalarına katkıda bulunursun umarım :

* "Bu polisler bizden ne istiyor...'
* 'Şöyle ehliyetim yoktu, şöyle yanlış yerden girdim ve ceza yedim. Paracı polisler...'

Kısacası işini doğru yapan polislere laf atan bilinçsiz insanlardan bahsediyorum. İşini doğru yapan insanı hiçbir şekilde eleştirmeye ya da altında başka bir sebep aramaya kimsenin hakkı yoktur! Bu bukadar basit. Hatalıysanız cezasını çekersiniz. Hem suçlu hem güçlü olmaya çalışmazsınız.

Neyse...
Tekrar geçmiş olsun

Kusura bakmayın ama ben bu mesajdan çok fazla bişey anlayamadım??? zaten bu konuyu açmamın sebebi insanların bilinçli ve biraz daha dikkatli olmalarını istemek ve herkesin bildiği şeyi bi kere daha hatırlatmaktı...

İşini doğru yapan hiç kimseye tabiki haksız yere eleştiri yapmak doğru değildir. Ama konunun polislerle yada işini yapmayan birileriyle ilgisini çıkaramadım.

ama madem konusu açıldı şunuda söyliyim. Dün yaşadığım ufak kazadan kısa bir süre önce polislerede biraz kızdım. Köprü çıkışında levent sapağından girdkten sonra ilk sağda levazım girişi vardır. bir viraj dönersiniz ve sonra yol düzlenir. Saolsun polis arkadaşlar o virajın hemen çıkışında artık çevirme yapmaya başladıkları için viraj biter bitmez sonunu gördüğümde önüme aniden bir araç kuyruğunun oluştuğunu gördüm. ben her zaman o tip yerlere temkinli girdiğim için gayet yavaş ve dikkatliydim ama herkes benim kadar temkinli olmayabilir ve o virajın çıkısında birçevirme olacağını hele hele o çevirme yüzünden o tip bir yerde up uzup araç kuyruğunun neredeyse viraja kadar ulaşacağını düşünmeyip aniden öndeki arabalara çarpabilirdi. Üstelik yağmurlu bir hava düşünüldüğünde iki teker üzerinde frene asıldığınızda ne kadar şanslı olursunuz bilmiyorum.. Şimdi burda kime kızalım polisemi, virajını bitridikten sonra duracak mesafesi olmayan sürücüyemi, orda çevirme olduğuna dair hiçbir işaretin bulunmadığınamı??? dediğiniz gibi herkes işini düzgün yapsınki kimse kimseye kızmasın...
 
Katılım
11 Haz 2008
Mesajlar
429
geçmiş olsun bacım.sana bi tavsiye öle tehlikeli durumlarda çek kenara durdur motoru ve apaçinin uzaklaşmasını bekle en güvenlisi bu :cat:

Ben de katılıyorum...

Ayrıca geçmiş olsun.

Köprüde bir kaç defa "ne kadar hasta ruhlu insanlar var" diye düşünmüştüm, benzeri şeyleri yaşadığım için.


Bir kaç önerim daha olabilir: Motosiklet üzerinde bayan olduğunuzu belli eden elbiselrden kaçınmanızı... (pembe kask, kırmızı ayakkabı vs. )

Bir de mümkünse saçlarınızı kaskın arkasından bırakmamanızı.

Riski azaltacak bir kaç önlem olarak ilk aklıma gelenler.

(155 'i arayıp 2. ve 3. olay faillerini şikayet de edebilirdiniz. Tabii siz bilirsiniz.)
 
Katılım
30 Eki 2008
Mesajlar
472
Ben de katılıyorum...

Ayrıca geçmiş olsun.

Köprüde bir kaç defa "ne kadar hasta ruhlu insanlar var" diye düşünmüştüm, benzeri şeyleri yaşadığım için.


Bir kaç önerim daha olabilir: Motosiklet üzerinde bayan olduğunuzu belli eden elbiselrden kaçınmanızı... (pembe kask, kırmızı ayakkabı vs. )

Bir de mümkünse saçlarınızı kaskın arkasından bırakmamanızı.

Riski azaltacak bir kaç önlem olarak ilk aklıma gelenler.

(155 'i arayıp 2. ve 3. olay faillerini şikayet de edebilirdiniz. Tabii siz bilirsiniz.)
bunu belkide 10. kez falan yazıyo olucam ama bu durumn bayan olmakla ilgisi yok arkadaşlar

Sadece motor kullanmakla ilgisi var... Birincisi sacları kaskın içinde toplamak sizin sandığınız kadar kolay bir iş değil :). İkincisi 2 senedi motor kullanıyorum ve genellikle bayan olduğumu gördüklerinde taktir eden yol veren süpersin işareti yapan eller, bazense alkışlayan teyzeler görüyorum sıkıştıran magandalardan daha çok... Hatta öndeki erkek sürücüleri sıkıştırıp bbenim bayan oldğumu görünce kenara cekilen araçlar... Hee araba kullanırken daha çok sıkıştırıyorlar çünkü araba kullanan bayanlara gıcık herkes :)) Motor kullanan bayan görmeleri enteresan geldiği için daha bir ilgili oluyor insanlar...

Tekrar söylüyorum altınızda motor varsa ve tekil şekilde yolculuk ediyorsanız mafandalar erkek bayan dinlemiyor malesef... :wiinkk:
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ben de katılıyorum...

Ayrıca geçmiş olsun.

Köprüde bir kaç defa "ne kadar hasta ruhlu insanlar var" diye düşünmüştüm, benzeri şeyleri yaşadığım için.


Bir kaç önerim daha olabilir: Motosiklet üzerinde bayan olduğunuzu belli eden elbiselrden kaçınmanızı... (pembe kask, kırmızı ayakkabı vs. )

Bir de mümkünse saçlarınızı kaskın arkasından bırakmamanızı.

Riski azaltacak bir kaç önlem olarak ilk aklıma gelenler.

(155 'i arayıp 2. ve 3. olay faillerini şikayet de edebilirdiniz. Tabii siz bilirsiniz.)


Maalesef bu dediklerinizin hiçbiri çözüm değil.
Aslında çözüm belkide. Ama bir insan neden kendini gizlemek zorunda hisseder ki? Terör suçlusumu bu? Olmayacak birşeymi bayanların motosiklet kullanması? Aslında tam tersine gururla motosiklet kullanması gerekmezmi? Bence bayan sürücülerin kendini kamufle etmesi değilde toplumun yaklaşım tarzı değişmeli burada.


Hanım ablamız konunun bayan olmakla ilgisi yok demiş. Yorumu yaptıktan sonra fark ettim. Arkadaşın yorumuna cevap vermek için alıntı yaptım.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Eki 2008
Mesajlar
472
Maalesef bu dediklerinizin hiçbiri çözüm değil.
Aslında çözüm belkide. Ama bir insan neden kendini gizlemek zorunda hisseder ki? Terör suçlusumu bu? Olmayacak birşeymi bayanların motosiklet kullanması? Aslında tam tersine gururla motosiklet kullanması gerekmezmi? Bence bayan sürücülerin kendini kamufle etmesi değilde toplumun yaklaşım tarzı değişmeli burada.


Hanım ablamız konunun bayan olmakla ilgisi yok demiş. Yorumu yaptıktan sonra fark ettim. Arkadaşın yorumuna cevap vermek için alıntı yaptım.
:cat: kesinlikle dediklerinin hepsine katılıyorum...
geçmiş olsun DERYAcım...
Saol hasancımmm :rendeer:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst