Scooter motor yağı kapağını açtığımda yağ fışkırdı :s

Katılım
20 Şub 2013
Mesajlar
8
merhaba arkadaşlarım abilerim . bu sorunu dün yaşadım 2010 model ve türlü arızalar çıkartarak 2000 km yapabilmiş olduğum yamaha bws çakması bir ramzey scootera sahibim uzun süre önce rölanti ayarı bozulup çalışmamaya başladığı için scooterı bır köşeye bırakmıştım yaklasık 5 ay oldu yattığı . dün merak edip yağ seviyesini kontrol etmek istedim ve yağ tıpasını açtığımda büyük bir coşku ile yağ fışkırmaya başladı yaklaşık 500ml yağ cıktı fakat yağ gibide durmuyordu sankı ıcıne benzin karışmış gibi su kıvamında siyah bir madde idi. sonra yağ haznesinde yine bir o kadar yağ kaldı ılk defa böyle bir sey ıle karsılastım sızce neden böyle olmustur ? şimdiden tesekkurler
 
Katılım
20 Nis 2012
Mesajlar
3,989
Fıskırdı ne ? Yanlıs anlasılmalar an meselesi.. Ustalar söyleyecektir.. gecmiş olsun..
 
Katılım
20 Şub 2013
Mesajlar
8
ustad kotu bır nıyet ıle yazmadım konuyu anlatacak baska bır cumle dızısı bulamadım kı durum boyle ıdı bır kaynama gıbı yag haznesınden cıktı . ıyı dıleklerınız ıcınde tesekkur ederım
 
Katılım
31 Ağu 2012
Mesajlar
1,349
Motosikleti
Fazer8 abs
bi arkadaşımızın motorundan her gittiği yere sıvı damlar. Senin motordan yağ fışkırır bizim motorlar cenabetmi aceba:sunny:
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
Dediğiniz gibi benzin karışmıştır. Sorun büyük ihtimalle karbüratörde, benzini tutamıyor. Yalniz tamirciye gidecekseniz, o şekilde motoru çalıştırmayın. Yağını degiştirip öyle gidin.
 
Katılım
22 May 2010
Mesajlar
2,422
motor calısır vazıyettemi baktınız eger motor calısıyorken baktıyANIZ yag agtması normal fakat normal bi sekilde çok zor birisi icine su falan koymus olabilir benzin nereden yaga gelecekte yag haznesi agzına kadar dolacak
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
Silindirden?

Çok detaylı bilgiye sahip değilim karbüratör hakkında fakat sıkıntı yanılmıyorsam benzin şamandırasındadır. Eğer yağdaki benzin ise...
 
Katılım
20 Şub 2013
Mesajlar
8
Cevaplar icin tesekkur ederim ustadlar motor ilk olarak yakittan dolayi ecu su degismisti daha sonra hava filtresine benzin dolmustu bunun sonucu karburatoru degistirmistim japon mali bir karburator takildi daha sonra gecen yaz da yag yakmasi olayindan sonra komple krank sibop zincir piston degisti takribi bir ay kullandiktan sonra rolanti ayari bozuldu ve calismadi ilk mesajda belirttigim gibi uzun sure yatti ve dun bu olay basima geldi bir kac ustadimizin belirttigi gibi benzin dolmasindan suphe ediyorum cunki akan yagi bir kutuda topladim ve bos alanda kibrit attigimda benzin gibi alev aldi ve sondu depoya baktigimda ise hala benzin duruyor tamir ci de cok uzakta yukleyecek bir vasita bulmakta zor bu durumda batuhan arkadasimizin Belirttigi gibi yag haznesini bosalttip tekrar yag doldurdugumda calisirmi cunki calistirip tamircinin yolunu tutacagim .antilop_skul ustad motor kapalı kıtlı yerde muhafaza ettim
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Yağ tapasını motor çalışırken açtıysan fışkırtır. Ayrıca yağ belli bi süre sonra tarif ettiğin gibi simsiyah hale gelir. Özellikle scooter çinliyse gayet normaldir. 750 km sonra yağı zift yapardı benim kullandığım çinli scooterlar.
 
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
5,075
Üst tıpa açıkkende yağ fırkırtmaz deneyen varmı ? Sadece motorun basıncı gelir .
karbüratör şamadırası bozuk olsun tamam , motor gidik değilse en çok filtre şişer yada silindirde kalır yani
 
Katılım
20 Şub 2013
Mesajlar
8
arkadaşlar bugun motoru ustaya goturdum sorun benzın pompası ve karburetorun sızdırmasından kaynaklı oldugu ortaya cıktı
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
sen motoru çeşme meydanı nın orda bi köşeye mi atmıştın:silent:
motor beyaz mı?
 
Katılım
20 Şub 2013
Mesajlar
8
bugun sorun halloldu karbüratör degısti kei hin marka takıldi önceki mikuni idi ayrıca şamandra bozuk olup depo dıbinden pas yapmış benzin pompası hava filtresi akü ve iscilik 200tl ye patladi
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst