scooter kavrama balatası değişimi 150cc

Katılım
13 Tem 2009
Mesajlar
684
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
tamamdır hocam 2 . link işime yaradı çok sağolasın :rendeer:

Buna sevindim.. Ozaman daha aramama gerek yok degilmi? Kolay gelsin..
Korkmana gerek yok kolay sey bunlar elin az yatkinsa..
 
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,485
Buna sevindim.. Ozaman daha aramama gerek yok degilmi? Kolay gelsin..
Korkmana gerek yok kolay sey bunlar elin az yatkinsa..

hocam yok tamamdır :cat: fakat 2 . linkteki alman dostlarımızın elinin altında negüzel hertürlü aparat mevcut gogole translateyi kullanarak az bişiler öğrenmeye çalıştım türkçeye çevirerek :)
yarın yapıcam inşallah uygun anahtar bulursam bu arada gurbetçisiniz sanırım hocam ?

teşekkürler :rendeer:
 
Katılım
13 Tem 2009
Mesajlar
684
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hocam yok tamamdır :cat: fakat 2 . linkteki alman dostlarımızın elinin altında negüzel hertürlü aparat mevcut gogole translateyi kullanarak az bişiler öğrenmeye çalıştım türkçeye çevirerek :)
yarın yapıcam inşallah uygun anahtar bulursam bu arada gurbetçisiniz sanırım hocam ?

teşekkürler :rendeer:

Ewet almanyadanim..
Burada heryerden bulunabilir bu anahtarlar..
Türkiyede neden yok anlamiyorum.. Okadarda scoter var yani Türkiyede..
Neden özel anahtarlar satilmiyor... :silent:
 
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,485
Ewet almanyadanim..
Burada heryerden bulunabilir bu anahtarlar..
Türkiyede neden yok anlamiyorum.. Okadarda scoter var yani Türkiyede..
Neden özel anahtarlar satilmiyor... :silent:

bende anlayamıyorum gerçekten satılsada çok faiş bi fiyatı vardır eminim napıcaz sınırlı ekipmanla bişeyler yapmaya çalışıyoruz ...
 
Katılım
27 Kas 2005
Mesajlar
307
gursus ,
keşke komple varyatör takımı alsaydın, uğraşmaya değmez o yüzden ,
ben alıp takmıştım 35 tl falandı ,komple

dur bakim eskisi bende olmalı onu sökeyim resim çekip buraya koyayım ,
nasıl değiştirilir balata görelim.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 06:00 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 05:20 AM ----------

EKLEME :
dostum üzgünüm eskisini atmışım ben, bulamadım .
 
Katılım
13 Tem 2009
Mesajlar
684
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sen ne yaptin arkadasim.. Yapabildinmi?????
 
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,485
Sen ne yaptin arkadasim.. Yapabildinmi?????

evet arkadaşlar sonunda halledebildim :)
gelelim işlemlere burda uzun uzadıya anlatıcam benden sonra bu işe kalkışan arkadaşlara faydam olsun
öncelikle kavrama balataları değiştirilirken mutlaka arka varyatörü sabitlemek için mengene bulun yoksa üstteki somunu sökmek imkansız gibi birşey o aşamanın resimleri yok kusura bakmayın .
ön varyatörün içindeki 6 tane olan plastik burçlar değişti açmışken değiştirmekte fayda var


45614356.jpg



84202752.jpg



23731368.jpg



8 bine yakın km boyunca beni taşıyan kayışıda emekliye ayırdım kayış ölçüleri 835-20-30 alırsanız bu ebatta alın .


13335698.jpg



hava tabancam yok diye üzülmeyin hava tabancasının yerini artık tahta tabancası aldı :) şaka bir yana ön varyatördeki somunu sıkarken biryere kadar çevirebiliyorsunuz anahtarlada olsa tam anlamıyla sıkılmıyor motoru çalıştırınca otomatik olarak somun kendiliğinden çıkıyor :) bunun için resimdeki gibi bir tahta parçasıyla destek yapın ön varyatöre sıkarken dönmesini engellemek için
70179617.jpg



dsc05330.jpg



ama sakın ola unutmayın bu işe kalkışacaksanız maxiboost hocamında dediği gibi arka varyatörü komple alın hem uğraşmazsınız hemde daha sağlıklı olur.
gelelim finale bunları değiştirdim ettim bir şekilde hallettim fakat bittikten sonra korktuğum başıma geldi varyatör balataları gerçekten çok farkediyor yenilerini takınca anladım yağ gibi oldu motor hfif gazla çok rahat yol alıyor takınca ilk marşta arka teker rolenti yükselmiş gibi sanki gönmeye başladı siz anlayın eski balatalarla olan güç kaybını :) fakat balataların sürttüğü yani hareketi verdiği tastaki yamukluk yeni balatalar takılınca dahada belirginleşti ve şuan varyatörün aşırı ısınmasına yol açıyor sorun çıkarıcak büyük ihtimal :pale: dönerken ses yapıyor canımı sıktı :pale: ve motorda rölantide çalışırken sıkıntı veriyor. hadi bakalım hayırlısı ...
bana gerekli teknik bilgiyi verip yardım eden yamanjet maxiboost remzi66 nikli arkadaşlarımıza teşekkürü bir borç bilirim sağolun :rendeer::rendeer::rendeer::rendeer::rendeer::rendeer:
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
sonuç seni tatmin etmese de yinede % 80 başarmışsın işi.ama takım taklavat çok önemli,usta takımsız olunmaz.bence sahibinden.com ve ya e-bay gibi alışveriş sitelerinden o ay anahtarı(varyatör için olan ) alabilirsin.hadi sana kolay gelsin.
 
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,485
sonuç seni tatmin etmese de yinede % 80 başarmışsın işi.ama takım taklavat çok önemli,usta takımsız olunmaz.bence sahibinden.com ve ya e-bay gibi alışveriş sitelerinden o ay anahtarı(varyatör için olan ) alabilirsin.hadi sana kolay gelsin.

evet arkadaşım aletsiz edevatsız hiç birşey olmuyor nekadar yaparım ederim bişekilde hallederim dese insan yapamayınca üzülüyor yıpranıyor önce alet :)
artık kışa kadar açmam heralde bidahaki yazada model değiştirim belki inşallah :)
teşekkürler .
 
Katılım
29 Ocak 2008
Mesajlar
105
selam gursus.. herşeye ragmen toplamışsın motoru sende ysta oldun demek :cat: tebrik ediyorum cesaretinden ve becerinden ötürü.. cogu insan kendi motorunun cogu arızasını yapabilir normalde ama ugraşmak istemiyorlar veya korkuyorlar dahada bozulur die.. veya paraları cokk.. neyse inş bi sorun cıkarmaz bidaha.. ama cıkarsada sorun yok alıştın artık sök tak sök tak :wiinkk: yardımcı olabildim ise ne mutlu bana....:bestmt:
 
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,485
selam gursus.. herşeye ragmen toplamışsın motoru sende ysta oldun demek :cat: tebrik ediyorum cesaretinden ve becerinden ötürü.. cogu insan kendi motorunun cogu arızasını yapabilir normalde ama ugraşmak istemiyorlar veya korkuyorlar dahada bozulur die.. veya paraları cokk.. neyse inş bi sorun cıkarmaz bidaha.. ama cıkarsada sorun yok alıştın artık sök tak sök tak :wiinkk: yardımcı olabildim ise ne mutlu bana....:bestmt:

evet hocam haklısın ama içime tam olarak sinmedi sonu kötü bitmeseydi keşke ...
teşekkürler ::tutkuy::
selamlar saygılar ....
 
Katılım
13 Tem 2009
Mesajlar
684
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kutlarim seni. :rendeer:
Bak insan isteyince yapabiliyor.
Öteki sorunada bakariz merak etme sen. :)

Not: Öndeki civatayi SIKARKEN yapistirici kullansaydin bari.. Sonradan cözülebiliyor. Simdi aklima geldi..
(En son resimdeki civata)
 
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,485
Kutlarim seni. :rendeer:
Bak insan isteyince yapabiliyor.
Öteki sorunada bakariz merak etme sen. :)

Not: Öndeki civatayi SIKARKEN yapistirici kullansaydin bari.. Sonradan cözülebiliyor. Simdi aklima geldi..
(En son resimdeki civata)

:rendeer::rendeer:

:)hocam burda yapıştırıcı falan hiç zannetmiyorum bulunacağını ,servislerin bile haberi yoktur :)

esas sorun ya bu resimdeki 5 nolu parça hani balataların sürttüğü tas onda bir yamukluk söz konusu

09kavramagrubu12542.jpg



productimagepicturerial.jpg


yada bu hareket milinde çünkü söktüğümde elimle çevirmiştim hafif bir yamukluk vardı eski balatalar

aşınmış olduğundan bu sorun pek önemli değildi fakat şimdi balatalar yeni olunca tekerin dönüşünü

zorlaştırıyor ve rölantide motoru sıkıyor heran stop ettirebilicek gibi binmiyorum bakalım şimdilik yoksa

balatalar orantısız aşınıp boşa gidicek...
 
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,485
arkadaşlar 2. sorunuda 3 gün önce hallettim tahminlerim doğruymuş yamukluk hem 5 nolu gösterdiğim tasta hemde milde varmış mecburen parçayı almak için servise gittim tekrar havalı tabanca muhabbeti yaşamamak için taktırdım orda birazda balataları eğeledik şimdi sürtmüyor sorun halloldu
bu işlemlerden toplam karım 30 TL ye yakın hemde tecrübe kazandım

fakat msj yazmamın esas amacı vereceğim link tir burada pdf biçimindeki dosyanın açılmasını beklerseniz yabancı bir forum sitesinden bulduğum çok güzel açıklamalı ön arka varyatör sökülmesi var birazda yabancı dil varsa çok işinize yarar

link bu

http://www.scootdawg.com/downloads/DrPulleyVariator.pdf
 
Katılım
13 Tem 2009
Mesajlar
684
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arkadaşlar 2. sorunuda 3 gün önce hallettim tahminlerim doğruymuş yamukluk hem 5 nolu gösterdiğim tasta hemde milde varmış mecburen parçayı almak için servise gittim tekrar havalı tabanca muhabbeti yaşamamak için taktırdım orda birazda balataları eğeledik şimdi sürtmüyor sorun halloldu
bu işlemlerden toplam karım 30 TL ye yakın hemde tecrübe kazandım

fakat msj yazmamın esas amacı vereceğim link tir burada pdf biçimindeki dosyanın açılmasını beklerseniz yabancı bir forum sitesinden bulduğum çok güzel açıklamalı ön arka varyatör sökülmesi var birazda yabancı dil varsa çok işinize yarar

link bu

http://www.scootdawg.com/downloads/DrPulleyVariator.pdf

Kutlarim seni arkadasim... Cok seyler ögrendin bundan eminim.. Sistemin nasil calistigini... Biraz ugrasinca kafa yorunca kolay seyler...

Tebrikler :rendeer:
 
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,485
Kutlarim seni arkadasim... Cok seyler ögrendin bundan eminim.. Sistemin nasil calistigini... Biraz ugrasinca kafa yorunca kolay seyler...

Tebrikler :rendeer:

evet hocam kesinlikle doğru ayrıca son verdiğim link çok güzel benden sonra yapacak olanların işine oldukça yarayacaktır :)
 
Katılım
13 Tem 2009
Mesajlar
684
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
evet hocam kesinlikle doğru ayrıca son verdiğim link çok güzel benden sonra yapacak olanların işine oldukça yarayacaktır :)

Kimse arastirip bulmaz bunu merak etme sen..
Yarin biri cikar nasil yapicam diye yazar buraya emin ol sen.. :mrgreen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst