scooter da rolanti ayarı

Katılım
18 Ocak 2006
Mesajlar
212
arkadaslar scooterlarda rolanti ayarının nasıl yapıldığını öğrenmek istiyorum...
karbüratörün altında bir vida var oradanmı yapılıyor yoksa baska bir yermi var?
 
Katılım
13 Ağu 2006
Mesajlar
206
evet karbüratörün altında yada yanıda olabilir,yaylı bir vida.
ama motor sıcakken yapmalısın ayarı...
 
Katılım
18 Ocak 2006
Mesajlar
212
peki motor çalışır vaziyettemi olacak ayar ayıpılırken? bide sağa çevirince yükselir sola çevirince azalırmı rolanti ayarı?
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
1,329
peki rolanti yüksek olunca ne görünür düşük olunca ne görünür(olumlu-olumsuz)şimdiden saolun
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
1,329
peki nasıl ayharlıcaz ortayuı nasıl bulurumm:(:( bugün mahvettim ayarı yaa ama şimdi hafif dokunsam bile gaza hemen atıyoor motor uçuo hemen ? ve tekerim normal bir şekildede dönüyor nasıl anlıcam ben rolantimin normal olduğunu
 
Katılım
29 Kas 2006
Mesajlar
1,442
peki nasıl ayharlıcaz ortayuı nasıl bulurumm:(:( bugün mahvettim ayarı yaa ama şimdi hafif dokunsam bile gaza hemen atıyoor motor uçuo hemen ? ve tekerim normal bir şekildede dönüyor nasıl anlıcam ben rolantimin normal olduğunu

motorun çalışır vaziyette iken yüksekse rolantisi yani çalışma devri birazcık indir çok da indirme motor stop edecek gibi çalışmasın yeter normal olarak öyle ayarlıyabilirsin
 
Katılım
18 Şub 2006
Mesajlar
2,956
peki nasıl ayharlıcaz ortayuı nasıl bulurumm:(:( bugün mahvettim ayarı yaa ama şimdi hafif dokunsam bile gaza hemen atıyoor motor uçuo hemen ? ve tekerim normal bir şekildede dönüyor nasıl anlıcam ben rolantimin normal olduğunu

Scooterda rolanti zordur eğer birazcık anlıyorsan sana şöyle tarif edeyim;
Hem stop etmiyecek hem rolantide düzgün bir şekilde devam edecek hemde motorun gitmesini önleyecek şekilde ayarlamalısın.... Ayarlarken vidayı her çevirişinde bir ara gazı ver ve sonra rolantinin hızlımı yoksa yavaşmı çalıştığına sen karar ver.... Hoşçakal.
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
1,329
nasıl vericemki:(?? hadi gazı verdikk eee sonra nasıl anlıcam

ya benim gördüklerim şunlar vidayı biraz çevirince teker çok hızlı dönmeye başlıyhore bi öbür yana çevirince hiç dönmüyor ve bide sesde değişiyor motorun kuscakmış gibi oluyor tuku tuku tuku ediot çok titremeye başlıyor
 
Son düzenleme:
Katılım
16 May 2006
Mesajlar
1,761
Motor çalışır vaziyette iken, karbüratörün altındaki vidayı sıkarak veya gevşeterek, rölantiyi ayarlayabilirsiniz.. :cat:

Rölantiyi istediginiz seviyeye getirebilmeniz için, motordan gelen sesi dinlemeniz yeterli olacaktır.. :wiinkk:

Rölanti yükselirse motorun sesi artar, gaz artar.. :)
Rölanti düşüyorsa motorun sesi azalır, gaz azalır.. :)

Kolay gelsin.. :)
 
Katılım
22 Nis 2007
Mesajlar
1,013
nasıl vericemki:(?? hadi gazı verdikk eee sonra nasıl anlıcam

ya benim gördüklerim şunlar vidayı biraz çevirince teker çok hızlı dönmeye başlıyhore bi öbür yana çevirince hiç dönmüyor ve bide sesde değişiyor motorun kuscakmış gibi oluyor tuku tuku tuku ediot çok titremeye başlıyor

Arkadaşım rölantiyi tutturabilmen için karbüratörünün hava ayarınında düzgün olması gerekiyor.Yoksa dediğin gibi ya çok yükselir yada çok düşer.Aynı problem bendede vardı.Bir türlü rölanti tutturamıyordum en sonunda ustaya gittim hem komple bakımını yaptırdım hemde rölantisini ayarlattım.Benim anladığım kadarıyla motordan çok fazlada anlamıyorsun.Bence git bi ustaya ver 5-10 milyon adam gibi bi ayar çeksin motoruna.
 
Katılım
17 Ağu 2007
Mesajlar
1,470
aslında olsa adamgibi bir motordan anlayan usta götürüceksin görbak nasıl değişiyor motorunun gidişi rolantide motor yerinde saat gibi sayması gerekir gaza yüklendimi hakkını vermeli
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
1,329
evet baya bi uğraşmalarımdan sonra nihayet bişileri becerdim tabiki sayenizde abilerim allah razı olsun herşey tamam ama eskiye oranla motorumda biraz titreme var sadece bu ;);)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst