Scooter çalışmıyor :(

Katılım
12 Ocak 2013
Mesajlar
9
merhaba arkadaşlar

Ramzey 125 lik scooter ım var uzun zamandır kullanmıyordum geçengün bastım çalışmadı arada bir çalışır gibi yapıyor ama tık yok malesef ne yapabilirim... motora benzinmi gitmiyor acaba
 
Katılım
17 Ara 2012
Mesajlar
151
Merhaba arkadaşım. Usta değilim ama bunlar çalışmayan motosiklet için en olası ihtimaller.
Uzun zamandır çalışmadığı için akü, buji ve buji başlığını kontrol edin, akü bitmiştir muhtemelen. Ayak marşı ile uzun denemeler sonucunda da çalışmıyor ise ateşleme de sorun vardır servise baktırmanız iyi olur. Buji ve buji başlığı sağlam ise sargı da bozulmuş olabilir.
 
Katılım
12 Ocak 2013
Mesajlar
9
aküde sorun yoktu uzun süre bastı ayak pedalıylada çalışmıyor. çalışır vaziyette bıraktım nasıl bozulabilirki...? hem serviste uzakta malum kucaklayıp götürmek mümkün değil servisi alıp getirsek tonla para alacaktır. bujiyi bolabilirsem bi kontrol edeyim
 

Rr6

Katılım
10 Ocak 2013
Mesajlar
198
depon boşmuydu dolumu ? dolu ise uzun süre bekleme sonucu depo kaynaklı bir problem olabilir:wiinkk:
 
Katılım
12 Ocak 2013
Mesajlar
9
evet tam dolu değildi ama biraz benzin vardı. ne yapmamız gerekir ?
 

Rr6

Katılım
10 Ocak 2013
Mesajlar
198
ek bir masraf olmadan yapabileceklerini söylüyorum..ilk başta deponu tamamen boşaltıp az bir benzinle tekrardan çalkalamanı (boşaltmanı) öneririm ve sonrasıda dolum işlemini yaparsın ama ardından karburatörünü de söküp temizlemen gerekir:cat: yine çalışmazsa benzin musluklarına bakabilirsin (genelde t şeklinde olur depo hortumlarına bağlı)
 
Katılım
12 Ocak 2013
Mesajlar
9
Önerilerin için teşekkürler... aynı benzini kullanabilirmiyim benzinin beklemeden dolayı bozulma ihtimali yoktur herhalde değilmi? benzine acıdığımdan değilde gidip benzin almak zor iş buralarda bidonla benzinde vermiyorlar...
 

Rr6

Katılım
10 Ocak 2013
Mesajlar
198
Önerilerin için teşekkürler... aynı benzini kullanabilirmiyim benzinin beklemeden dolayı bozulma ihtimali yoktur herhalde değilmi? benzine acıdığımdan değilde gidip benzin almak zor iş buralarda bidonla benzinde vermiyorlar...

benzini çek ozaman şeffaf bir kaba eğer temizse kullanabilirsin..
 
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
5,075
Ya ne sargısı ne bujisi yağı lütfen kafadan atmayın , 100 yıl çalışmasın yıne bırsey olmaz , uzun zaman dediğin ne kadar zaman depoda benzin varmıydı varsa , sadece takviye yap otomatık jıkle ıse kendı alır yoksa jıkleyı cek
depo boşsa , depodan karbüratöre giden hortumları sök araya bir benzin filtresi al tak 1 tl ye benzin koy ayak marşı ile çalışır biraz uğraş , hee totoya zor gelirse habire 2 - 3 dakıka basmak takvıye yap . Yine çalışmazsa ateşlemeyi kontrol et ateşleme oldugu halde çalışmıyorsa bujıyı degıstır atesleme yoksa bujı baslıgı - piposu onu sök dene yine yoksa atesleme bobınıne bak çalıştıktan 5+10 km gez aküyü şarj etmezse hemen şarj a ver yoksa beynı yakarsın kolay gelsın
 
Katılım
17 Ara 2012
Mesajlar
151
Ya ne sargısı ne bujisi yağı lütfen kafadan atmayın , 100 yıl çalışmasın yıne bırsey olmaz , uzun zaman dediğin ne kadar zaman depoda benzin varmıydı varsa , sadece takviye yap otomatık jıkle ıse kendı alır yoksa jıkleyı cek
depo boşsa , depodan karbüratöre giden hortumları sök araya bir benzin filtresi al tak 1 tl ye benzin koy ayak marşı ile çalışır biraz uğraş , hee totoya zor gelirse habire 2 - 3 dakıka basmak takvıye yap . Yine çalışmazsa ateşlemeyi kontrol et ateşleme oldugu halde çalışmıyorsa bujıyı degıstır atesleme yoksa bujı baslıgı - piposu onu sök dene yine yoksa atesleme bobınıne bak çalıştıktan 5+10 km gez aküyü şarj etmezse hemen şarj a ver yoksa beynı yakarsın kolay gelsın
Ne sargısı ne bujisi kafadan atmatın deyip sonra da buji ye ateşleme bobinine bak diyorsun bu biraz çelişkili değil mi? Yorum yapıp yardım edecek isen saldırmadan yap kimsenin önerisini kafadan atma olarak yargılayamazsın! Zaten o kadar uğraşmana rağmen çalışmıyor ise ateşleme de problem olabilir demiştim sen de aynısını demişsin. Lütfen yorum yazarken biraz düşünün.
 
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
5,075
Ne sargısı ne bujisi kafadan atmatın deyip sonra da buji ye ateşleme bobinine bak diyorsun bu biraz çelişkili değil mi? Yorum yapıp yardım edecek isen saldırmadan yap kimsenin önerisini kafadan atma olarak yargılayamazsın! Zaten o kadar uğraşmana rağmen çalışmıyor ise ateşleme de problem olabilir demiştim sen de aynısını demişsin. Lütfen yorum yazarken biraz düşünün.

Motor çalışmıyor diyor , ne saldırısı çocuk olmayın . Motorun çalışmasını sağlayan temel parçalarda bujı ve atesleme bobını yokmu . Sargıyı nerden çıkarıyorsun ;)
 
Katılım
17 Ara 2012
Mesajlar
151
Ateşleme bobini denilen şeye aynı zamanda sargı da deniyor en azından bizim ustalar öyle diyor yani ikisi aynı kapıya çıkıyor. Ateşleme elemanları olarak kontrol edilecekler; Buji,Buji başlığı/piposu aynı şey en son olarak Bobin yani sargı aynı şey. Uzun denemeler sonucunda depo ve depodaki benzin ,karbüratör,benzin musluğu sağlam ama çalışmıyor ise ateşleme elemanları kontrol edilir yanlışmıyım?
 
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
5,075
sargının bağlı olduğu kısım tetikleyicidir , ateşleme bobinini buji kablosunutakip ederek bulabılırsın
 
Katılım
12 Ocak 2013
Mesajlar
9
Batuhan arkadaşın önerilerini uygulayarak kısa zamanda çalırtırdım .. depoyu boşalttım karburatör kapağını söküp şöyle bi kontrol edip tekrar geri kapattım...
sonuç = çalıştı :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst