scooter a yapabileceğimiz basit performance upgradeleri

Katılım
28 Ara 2004
Mesajlar
30
ya kardeş ince ayarlar war olmazmı ama sen yapamazsın onu sağlam bi motorcu yapar oda ne olur; karbüratör içinde gaz pistonu war onun iğnesiyle oynanabilir aşağı yukarı kaldırılabilir..hava ayarı yapılır bunlar yapılır ama çok etkiliyeceğini sanmıyorum .....dedimya yapılır ama sağlam bi motorcu yapsın daha iyi our..basit bunlar...onun haricinde servise bakıma gittiğin zaman ve yağını kim değiştiriyosa sen mi kimse artık..double up al yağla birlikte koy..al işte basit bu ama sen aşağı inipte yaparsan bunları kötü sonuç getirebilir...
 
Katılım
3 Şub 2006
Mesajlar
655
anladım hoca peki bujiyi değiştirsek sanki benim buji biraz dandik tam gazda baazen tekliyo 1900 km oldu kapkara olmuş bujinin başları normalmiki şööle kalite bişe alsak yaparmı aynı olayı
 
Katılım
25 Eyl 2005
Mesajlar
2,339
ben bujiyi deiştirdim şimdi motor hemen calışıyo eskiden marşa basılı tutardım biraz sonra calışırdı:cat:
 
Katılım
3 Şub 2006
Mesajlar
655
kalite bişeymi aldın? fiyatı nekadar? gidişte fark oldumu yoksa sadece çalıştırmadamı fark var?
 
Katılım
28 Ara 2004
Mesajlar
30
raptor kardeş sen bujini değiştir...siyah fena..en son ihtimal bujinin rengi kahverengi olmalı....buji siyaha dönüştümü bilki değişme zamanı gelmiştir..
 
Katılım
25 Eyl 2005
Mesajlar
2,339
servis kaliteli dedi sanırım N&K mı NOK mu neydi hatta dışarıda sahtesi bile varmış onlar 3.5 ytl benim aldığım 5 ytl idi sadece calıstırmada işe yaradı
 
Katılım
3 Şub 2006
Mesajlar
655
bujiyi zımparaladım şimdilik düzeldi ama böyle gitmez
bide hava filtresi sorunu var onuda kopresörle temizledim ama nekadar da temizlesen pek bişe değişmedi peki bu alet-i şeytan'ül icat olması gerekenden birazdaha fazla hava alıra ne olur?

yani hava alması için filtre kutusuna 3 tane delik açmışlar bizim çinli dostlarımızda bunların 1 ini süngerle tıkamış bende çok bi p.k biliyomuş gibi çıkartım o süngeri şimdi bu alet süngeri çıkattım die kızıp bi kıllık yapmasın tıkıyımmı gene delii
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
4,358
bakımların zamanı vardır km olarak. zamanında götürmedin mi?
1000km 2000km gibi.
 
Katılım
28 Ara 2004
Mesajlar
30
ben duydum performans bujileri ....onları demek istedim ama bulamadım....raptor666 kardeş sen neden zımparalıyosun bujiyi olurmu ole ya git değiştir kaç para en fazla 5 ytl ...hava filitresine gelince mesela ben hava filitresini komple söküyodum gdiyodum banyoya hertafaını güzelce yıkıyorum sabunla ama içindeki sünger filitrreyi yıkamadan sünger filitreyi çıkar ole yıka......diğer kalan plastik yerleri parçala yıka sonra durula..daha sonrada ya bekle kurusun yada acelen varsa saç kurutma makinesiyle kurula topla tekrar tak sünger filitreyi ..sonracıma tak yerine söktüğün gibi filitreyii..tertemiz olsun hava tutmaktan çok daha iyidir...bide sen diyosun ya raptor666 kompresörden hava tuttum hala değişmedi diyosun değişmeyen ne motor boğuluyomu ne yapıyoda değişmedi diyosun bi sole açıklık getirelimm......bide sakın içindeki filtreyi çıkarma yani senin dediğin gibi süngeri...hava ayarı karburatörden yapılıyo sen gidip delik açmıyosun karburatörden bi ayarla motor daha çok hava alıyoo ole dir olay..filitreye delik açınca veya süngeri çıkardınmı bi fark etmez hatta boğulur motor.........
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
4,358
raptor666 konyada eski garajın orda motorcu arkadaşım var ona götür motoru kendin yaparsan maddi olarak zarara girersin yakında :)
 
Katılım
3 Şub 2006
Mesajlar
655
yaw önceleri 120 görüyodu motor ama şimdi 105 anca devirden düştü tam gazda giderken bazen tekliyo hava filtereyi temizledim benzin filtresini temizledim bujiyi temizledim (değiştiremedim çünkü hadeyince bulunamadı ama bulcam) bunlar yani kabüratörü temizlemek falan gerekirmi bilemiyom

çok hor kullandım yaw Allaha emanet gidiyoz wallah bigün toplıcaz şanzımanı tekeri yerden aklımız başımıza gelcek ama hadi hayırlısı
 
Katılım
28 Ara 2004
Mesajlar
30
raptor 666 ben sana solimi neden 105 i geçemediğini sen kesin motoru alıp yolda yardırmışsındır eminim rodaj kurallarına uymamışsındır.neden dicen çünkü bizim bi arkadaş vardı adam motoru aldı aldığı 2.ci gün kökledi gazı motor tabi 120 km gidiyodu sonra motor rodajı bittiği zaman şimdi 100 ü zor geçiyoo...eğer sende ole yapmışsan alıp gaza yüklenmişsen ilk aldığın zamanlarda rodaj dönemi bitmeden...105 gitmesi normal...eğer fazla km yapmadıysan acele et git göster servise bence...sen nasıl yaptın rodajını?
 
Katılım
3 Şub 2006
Mesajlar
655
H@NS' Alıntı:
raptor 666 ben sana solimi neden 105 i geçemediğini sen kesin motoru alıp yolda yardırmışsındır eminim rodaj kurallarına uymamışsındır.neden dicen çünkü bizim bi arkadaş vardı adam motoru aldı aldığı 2.ci gün kökledi gazı motor tabi 120 km gidiyodu sonra motor rodajı bittiği zaman şimdi 100 ü zor geçiyoo...eğer sende ole yapmışsan alıp gaza yüklenmişsen ilk aldığın zamanlarda rodaj dönemi bitmeden...105 gitmesi normal...eğer fazla km yapmadıysan acele et git göster servise bence...sen nasıl yaptın rodajını?

kardeş aynen dediin gibi oldu rodaj modaj hak getire normal diyosun bu durum hakettim yani dimi
ama iyi gidiyodu 1200-1300 km ye kadar sorunyoktu yeni yeni olmaya başladı şuan 2100 km de peki bunu düzeltmek için ne yapabiliriz varmı bi yolu:pale:
 
Katılım
28 Ara 2004
Mesajlar
30
sen servise götür ilk önce ne yapabiliriz die sor sonra bide git iyi bi motor ustasına götür bi de ona derdini anlat..bi bak bakalım ne diyolar..yani sen motoru kör etmişin .......sana da servise gittiğin zaman ole dicekler...sana hiç servis veya aldığın kişler rodaj süresini solemedilermi yoksa senmi dayanamadın asıldın gaza? sen git bi bilgi al......ne yapılması gerekiyo bilmiyorum ....benim bi abi var motorcu ona sorarım bişeyler soler kesin bende sana solerim...sen iyice bi araştır........fazla kmyapmadan halletmeye çalışş...k.i.b
 
Katılım
3 Şub 2006
Mesajlar
655
H@NS' Alıntı:
sen servise götür ilk önce ne yapabiliriz die sor sonra bide git iyi bi motor ustasına götür bi de ona derdini anlat..bi bak bakalım ne diyolar..yani sen motoru kör etmişin .......sana da servise gittiğin zaman ole dicekler...sana hiç servis veya aldığın kişler rodaj süresini solemedilermi yoksa senmi dayanamadın asıldın gaza? sen git bi bilgi al......ne yapılması gerekiyo bilmiyorum ....benim bi abi var motorcu ona sorarım bişeyler soler kesin bende sana solerim...sen iyice bi araştır........fazla kmyapmadan halletmeye çalışş...k.i.b


sağolasın dostum ya sabredemdik bastık gaza hikaye gibi geldi rodaj daha önce 0 motrumuz olmaı ki bi tanıdık buldukta forumdan yılmazz varya onunla götürecez bakalım ne diyolar sendende haber bekliyorum tekrar sağolasın

bide ben 98 octan kullanıyodum 95 alınca daha iyi oldu sanki acep onunda bi farkı olurmu
 
Katılım
24 Şub 2006
Mesajlar
951
arkadaşlar isterseniz modifiye yerine 50-60 yıldır motosikletler için kullanılan şike kelimesini kullanabiliriz.benim için farketmez.bu arada şike konusunda özkan arkadasımıza tamamen katılıyorum şike çin malı motorlarda şakaya gelmiyo çabuk bozuluyo.ve telafisi pahalıya maal oluyo eger süra ve güç istiyosanız motorunuzdaki mevcut kayışı aynı çapta ama daha incesiyle degiştirin hem ucuz hem etkili eksoz hava filitresi gibi şeylere girmeyin.bu arda NGK BOSCH ve CHAMPİON dışında buji kullanmayın. :cat:
 
Katılım
3 Şub 2006
Mesajlar
655
ozi2002' Alıntı:
arkadaşlar isterseniz modifiye yerine 50-60 yıldır motosikletler için kullanılan şike kelimesini kullanabiliriz.benim için farketmez.bu arada şike konusunda özkan arkadasımıza tamamen katılıyorum şike çin malı motorlarda şakaya gelmiyo çabuk bozuluyo.ve telafisi pahalıya maal oluyo eger süra ve güç istiyosanız motorunuzdaki mevcut kayışı aynı çapta ama daha incesiyle degiştirin hem ucuz hem etkili eksoz hava filitresi gibi şeylere girmeyin.bu arda NGK BOSCH ve CHAMPİON dışında buji kullanmayın. :cat:
motorda orjinalden NGK vardı kurum kaplamıştı yenisinide ondan taktım oda aynı olayı yapıyo şimdi sanırım yakıttam oluyo doğrumudur:silent:
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Dostlar ben artik scooter kullanmiyorum , su anda chooper im var ona performans hava filtresi taktirdim , egzozu actirdim, subap ayari yaptirdim. Cok benzin yemiyor ama gazi kokledigimde motor cabuk hizlaniyor ii bir cekis var diyebilirim. Benzine katki maddesi katin yaginizi temiz tutun. Bunlar ii oldumu motor tikanmaz.
Lastiklere dikkat bu arada , motorunuz ile duz yolda giderken sorun yok ama en kucuk virajda savurursunuz. Modifiye motor yapan her kez icin soyluyorum bu ise giriyorsaniz lutfen guvenlik malzeme ve kiyafetlerini max seviyeye cikarin.Bu isin sakasi yok.
 
Katılım
24 Ocak 2006
Mesajlar
172
modifiye öle hava filtresi egsoz falanla olmaz ilk önce krank mili değiş sonra pistonları taşlat karbürotörü büyüt hava filtresi ile egsoza sakın dokunma ufak cc li motorlarda geri teper bu olay yani güç kaybı veya tork kaybı he çin motorları modifiyesiz yolda zor yürüyo modifiye yaparsan 1000 km re dayansa bile sonunda krank dağıtır blok çatlatır yani motoru alırsın koltuğunun altına bide bence modifiyeye en uygun motor küçük cc de 2 zamanlıdır en azından problemleriyle daha rahat başedilir :)
 
Katılım
24 Şub 2006
Mesajlar
951
Raptor666 Yakitin SÜper Olmadigi İÇİn Oluyo1,ÇÜnkÜ SÜper Kalkti Çİn Malida 10 Da 9unu Yakabİlİyo.bİde Sİbİp Ayarlarina Bak İstersen Ondanda Olabİlİr
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst