Şark kurnazı yurdum insanı

Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Adam 150 cc scooter arkasına ELEKTRİKLİ BİSİKLET yazısı koymuş. Tam plakanın olduğu yere. Amma güldüm ha, evet ya zaten hiç anlaşılmıyor benzinli scooter olduğu 😀 klâsik şark kurnazı ya..
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
nerede itlik serserilik kafa ona calısıyor yurdum insanının :D
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
"Ben niye böyle yazma ihtiyacı hissediyorum?" diye düşündüğünde çağ atlayacağız.
 
Katılım
28 Mar 2021
Mesajlar
266
benimkinde normal plaka olduğu halde elektrikli sanıyorlar

egzoz orda süs olsun diye var zaten
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
Polis çevirdimi bağlar, 1 zıplar 2 zıplar..
 
Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
1,426
Motosikleti
HONDA HORNET 750, HONDA PCX 125, YAMAHA X MAX 250 Tech Max
Az daha zeki olsa bunu yapan gerizekalı olur NET
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Bunu polis ya da jandarma yakalarsa zurna gibi öttürecek haberi yok.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
250cc motorlar neden 249cc yada 247cc olarak geçiyor? türkiyede ki vergilendirme sistemi yüzünden mi? öyle bir şeyler hatırlıyorum.. yani şark kurnazı olan bizi yönetenlerin taa kendisi. gerçi halk kendi gibi olanı yada kendine yakın olanı sevip başta tuttuğu için doğal olarak halkın kendisi de şark kurnazı oluyor.. bütün bu pislik çukurunda bizim gibi dürüst insanlara oluyor ne oluyorsa..

o adama kızmak yerine o adamı buna mecbur bırakan sisteme kızmak lazım, gerçi bu sistemi de onun gibi zeka küplerine borçluyuz, @watercolours bir şey diyor, "düştükleri durumu kime borçlu olduklarını sormaya başladıkları gün çok şey değişecek."
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Mar 2021
Mesajlar
266
250cc motorlar neden 249cc yada 247cc olarak geçiyor? türkiyede ki vergilendirme sistemi yüzünden mi? öyle bir şeyler hatırlıyorum.. yani şark kurnazı olan bizi yönetenlerin taa kendisi. gerçi halk kendi gibi olanı yada kendine yakın olanı sevip başta tuttuğu için doğal olarak halkın kendisi de şark kurnazı oluyor.. bütün bu pislik çukurunda bizim gibi dürüst insanlara oluyor ne oluyorsa..

o adama kızmak yerine o adamı buna mecbur bırakan sisteme kızmak lazım, gerçi bu sistemi de onun gibi zeka küplerine borçluyuz, @watercolours bir şey diyor, "düştükleri durumu kime borçlu olduklarını sormaya başladıkları gün çok şey değişecek."

ehliyetlede alakası var sanırım 250 olunca a2 kullanamıyor 249 olması gerek
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Veletin birisi bu motorla işiklarda onume durdu,plakada e-bike yaziyor,kiymetli kardeşim neden plaka takmiyorsun dedim trafik anlamaz mi saniyorsun bu motoru,verdigi cevap,valla abi yanlarina yaklasinca kontagi kapatiyorum bir şey olmuyor.

 
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,484
Hadi sesi benzettin boruyu ne yapacaz demiş Nasrettin Hoca.Yada buna benzer bir şey. :):)
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
ehliyetlede alakası var sanırım 250 olunca a2 kullanamıyor 249 olması gerek

Hacim kisitlamasi sadece A1'de var, A2'de yok.

https://resmigazete.gov.tr/eskiler/2015/04/20150417-3.htm
Madde 8.
...
b) A1 sınıfı sürücü belgesi silindir hacmi 125 santimetreküpü, gücü 11 kilovatı ve gücünün ağırlığına oranı 0,1’i geçmeyen, sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler ile gücü 15 kilovatı geçmeyen üç tekerlekli motosikletleri kullanacaklara verilir.

c) A2 sınıfı sürücü belgesi gücü 35 kilovatı ve gücünün ağırlığına oranı 0,2’yi geçmeyen, sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler ile gücü 15 kilovatı geçmeyen üç tekerlekli motosikletleri kullanacaklara verilir.

ç) A sınıfı sürücü belgesi sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler ile gücü 15 kilovatı geçen üç tekerlekli motosikletleri kullanacaklara verilir.
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
"Lümpen proletarya". Lise zamanı devrimciler bu tanımı çok kullanırdı , gıcık olurdum. Aslında tam şimdiki zamanı anlatıyormuş. Geçen gün Zülfü Livaneli bir yazısında AKP seçmeni için bu tanımlamayı kullandı , anılarım canlandı. Pek çok şeyi olmadan önce bildi adam gerçekten, sosyolojik tahminleri tutuyor.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Veletin birisi bu motorla işiklarda onume durdu,plakada e-bike yaziyor,kiymetli kardeşim neden plaka takmiyorsun dedim trafik anlamaz mi saniyorsun bu motoru,verdigi cevap,valla abi yanlarina yaklasinca kontagi kapatiyorum bir şey olmuyor.

[url]https://i.hizliresim.com/oei45fk.jpg[/url]

Bu iyiymiş emmi oğlu fakat eksoz eğreti duruyor. Eksozu bir yerlere saklarsak sorun çözülür. Çevirmeye yaklaşınca kontağı kapatma fikri dahiyane. Bunun hem elektrikli hem de benzinli olanı çıkarsa dadından yinmez.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Ağu 2012
Mesajlar
501
250cc motorlar neden 249cc yada 247cc olarak geçiyor? türkiyede ki vergilendirme sistemi yüzünden mi? öyle bir şeyler hatırlıyorum.. yani şark kurnazı olan bizi yönetenlerin taa kendisi. gerçi halk kendi gibi olanı yada kendine yakın olanı sevip başta tuttuğu için doğal olarak halkın kendisi de şark kurnazı oluyor.. bütün bu pislik çukurunda bizim gibi dürüst insanlara oluyor ne oluyorsa..

o adama kızmak yerine o adamı buna mecbur bırakan sisteme kızmak lazım, gerçi bu sistemi de onun gibi zeka küplerine borçluyuz, @watercolours bir şey diyor, "düştükleri durumu kime borçlu olduklarını sormaya başladıkları gün çok şey değişecek."

Her yıl milyonlarca motosiklet üreten ülkeler veya firmalar neden üretimlerini TR vergilendirme sistemine göre düzenlesin. 200 cc pulsar dünyanın her yerine 199,5 cc olarak gönderiliyor. Kendi resmi sitelerinde de 200 değil 199,5 yazıyor teknik özellikler kısmında.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
Her yıl milyonlarca motosiklet üreten ülkeler veya firmalar neden üretimlerini TR vergilendirme sistemine göre düzenlesin. 200 cc pulsar dünyanın her yerine 199,5 cc olarak gönderiliyor. Kendi resmi sitelerinde de 200 değil 199,5 yazıyor teknik özellikler kısmında.

bende bilmediğim için sordum zaten, asıl mesele şu, satım yapılacak ülkeler arasında pazar hacminin büyük olduğu ülkeler üretim kriteri için standart olarak baz alınır diye düşünüyorum.. tabi türkiye olarak bizim ithal hacmimiz kaçıncı sıraya tekabül eder bilmiyorum. çok tembelim, biraz araştırmaktan sıkılmasam bir nefeste bütün şark kurnazlıklarını buraya sererim de işte sıkıyor araştırmak taraştırmak. zaten faydası da olmuyor ki, sanki bir şeyi ifşa etsek ne faydası olacak?

suçları ifşa etmek bizim toplumu daha medeni bir hale getirecekse üşenmem çabalarım, tüm boş zamanlarımda bilgiler toplarım ve kaydederim ve gerektiği anda etkileşimde olduğum herkesi aydınlatmaya çalışırım ama işte faydası olmayacağı için uğraşmıyoruz.

bak mesela 30 ülkeye satış yapılacak 260cc bir motosiklet olsun diyelim; bu ülkelerin arasında sadece türkiyede 250cc sıkıntı olsun ve bu yüzden adamlar 260 yerine 247cc yapsınlar.. yani 13 cc düştü diye geri kalan 34 ülke bu motosikleti almayacaklar mı? sonuçta bu alt segment bir motosiklet. öyle 1000cc yada 1300cc üst segment bir makine değil yani amaç büyük kitleye ortak bir şekilde hitab etmesi.
 
Katılım
30 Kas 2017
Mesajlar
265
Motosikleti
XMAX 300, MT 25, ARORA BEATRİX, HONDA FORZA 250
Türkiye standartları aslında avrupa standartı. Firmalar 300 cc lik motorlar da üretiyor. Fakat Türkiye distribütörleri Türkiye'ye getirmiyor. MT3 R3 gibi modeller çok kısa bir dönem geldi ve bir daha gelmedi. Bir ara avrupada otobana 300 CC nin altında motor ile çıkmak yasak olacaktı. Şimdilik olmadı da yırttık. Yamaha 250 lik tüm makinaların üretimini bitirecekti bu sebepten ötürü :)
 
Katılım
16 Ocak 2021
Mesajlar
478
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Geçen günlerde Bursa otobanında aynısını gördüm, ya spacy ya onun benzeri olan çinli skuterler aynısını oda yapmıştı :).
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst