Şamyelli lastik yerine dubleks takılır mı?

Katılım
11 Tem 2007
Mesajlar
2,824
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Merhaba arkadaşlar,
Bugün lastik sorarken birisi bana şamyelli lastik yerine elinde olan dubleks lastiği tavsiye etti. Tamam lastik gerçekten bana göre de çok güzeldi ama bildiğim kadarı ile çelik jant olmalı dubleks takabilmek için. Telli jantı olanlara takılmaz diye biliyorum. Bir diğer aklıma takılan şey ise, hadi oldu takıldı diyelim.. Gerekenden daha sert olmayacak mı arka lastik?
 
Katılım
6 May 2007
Mesajlar
1,034
telli janta dubleks olmaz,onu satmak isteyen seni kandırıyo,sertlikle pek alakası yok bence
 
Katılım
14 Haz 2007
Mesajlar
52
Şamyelli deyince Defne Samyeli mi dedim önce:) Güzel Türkçemizde kullanım alanı bulmuş güzel bir karşılığı var "iç lastik" onu kullanmanı öneriyorum.

Gelelim soruna; bu konuyu oldukça araştırmış ve tatmin edici sonuçlara ulaşmış biri olarak,
- Tubeless yani iç lastiksiz kullanıma yönelik bir lastiği iç lastikle kullanabilirsin çünkü tubeless olan ile olmayan lastik arasındaki fark sadece iç yüzde hava geçişini önleyen bir kimyasal katman olması. Gerçi bazı kaynaklar janta oturan kısımda da bir farklılık olduğundan bahsediyor ama ben emin olamadım yani güvenli bir yerden doğrulatamadım.
- Tubeless lastiğe iç lastik takarsam fazla mı ısınır? Evet ısınacağı söyleniyor ama bunun ne derecede olacağı ve lastiğe ne boyutta zarar verebileceği net değil ki ben ihmal edilebilir buldum.
- Telli janta iç lastiksiz dış lastik kullanma şansın yok. Piyasadaki lastiklerin de giderek artan oranda tubeless olduğunu düşünsen şansın da az zaten.
- Ben aylardır bu tip kullanımdayım, pratikte bir zararını görmedim,

Sevgiler,
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Telefonda sordun ya bana...Bende sana olmaz dedim....

Demek itimat yok bize ha.... Olsaydı zaten ben takardım motora.... Hem durduk yerde nerden çıktı bu?....
 
Katılım
27 May 2006
Mesajlar
165
bi düzeltme yapalım
bende yanlış biliyordum ama geçenn bi köşe yazısında rsatladım ŞAMYEL DEĞİL ŞAMBREL .. DUBLEKS DEĞİL TUBLES (TUBELESS)
 
Katılım
11 Tem 2007
Mesajlar
2,824
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hımmm

Telefonda sordun ya bana...Bende sana olmaz dedim....

Demek itimat yok bize ha.... Olsaydı zaten ben takardım motora.... Hem durduk yerde nerden çıktı bu?....


abi ayıp ediyorsun, neden sana inanmayayım. sana sordum çünki daha önce aklıma gelmemişti ben iç lastikli mi yoksa dubleks mi alacağımı bilmiyordum. o yüzden telefon açtım.
şamyelli lastik yerine dublex (ısrarla tubeless demiyeceğim) takılır mı takılmaz mı onu irdeleyim dedim. aslında jantı değiştirirsem neden olmasındı.

ayrıca bilgilerinizi benimle paylaştığınız için teşekkür ederim arkadaşlar. sağolun cidden. bakıp bakıp kimseden cevap göremeyince moralim bozulmuştu. ama bende eski hocalarımdan öğrendiğim kadarını aktarayım size. takılabilir. ama jantı değiştirmeli.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
abi ayıp ediyorsun, neden sana inanmayayım. sana sordum çünki daha önce aklıma gelmemişti ben iç lastikli mi yoksa dubleks mi alacağımı bilmiyordum. o yüzden telefon açtım.
şamyelli lastik yerine dublex (ısrarla tubeless demiyeceğim) takılır mı takılmaz mı onu irdeleyim dedim. aslında jantı değiştirirsem neden olmasındı.

ayrıca bilgilerinizi benimle paylaştığınız için teşekkür ederim arkadaşlar. sağolun cidden. bakıp bakıp kimseden cevap göremeyince moralim bozulmuştu. ama bende eski hocalarımdan öğrendiğim kadarını aktarayım size. takılabilir. ama jantı değiştirmeli.

Jantı değiştir...arka 180 ytl Ön 170 ytl....Birer de lastik alıcan onlara.....50 şerden 100 de onlar....5 erden 2 de sibop.... 20 ytl de takma parası....

= 480 ytl.....

Değer mi?......

Bence değmez....
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst