Salcano Salcano Wolf125 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Tahsin bana geri geri gelen bir araç çarpmıştı,çamurluk haşat olmuştu 2004 model ybr çamurluk uydu,sadece genişlik 1-1,5 cm fazla ama uyuyor.Sayfa 710 da resmini görebilirsin.

@ rs_guven:Hayırlı uğurlu olsun,kazasız belasız kullanman dileğiyle.Wolf üzmez,pişman etmez,yolda bırakmaz :) reklam gibi oldu :)

valla güzel durmuş abi. ybr nin amortisör boruları uymayınca dedim acaba çamurlukda uymaz mı ? o yüzden sordum.
bu arada benim ön sol amortisör gene patladı. 3. bu. ustanın demesi bu kadar patlamaması lazım. boruda birşey vardır. ybr ninki uymadı . bizim boru daha inceymiş. bence hiç bulaşma idare et böyle dedi. zaten iş görüyor şimdilik ama ön fren yapınca yalpa atıyor. bir amortisörde yağ kalmadı neticesinde. bakalım.
motoru satacağım zaman komple bir elden geçireceğim. çamurluk kafa plastiği falan değişmesi lazım benim.
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
Bu gün ben de 2011 model bir Salcano Wolf alarak aranıza katıldım. Detayları ve resimleri ilk fırsatta paylaşacağım.
Özelden sorduğum soruya verdiği cevap ve gösterdiği ilgi için Adem abiye teşekkür ederim.

Hayırlı, uğurlu olsun..Kazasız belasız kullanman dileğiyle..

Bu arada 2011 ybr kullanıyormuşsun.. neden değiştirdin..

Dün gittiğim parçacıda 2 genç konuşuyordu.. 2005 model ybr almış 1.650 TL ye üstüne 1000 TL de masraf yaptık diyordu.. O kadar masraf yapacağına sıfır wolf alsa daha iyiydi...

Birde orada çalışan genç cbf150 kullanıyor.. onun yerine wolf almayı planlıyormuş.. yapı ve manevra itibariyle trafikte Cbf den daha kıvrakmış.. ben onun yalancısıyım..
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
Hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim.
6 ay önce Ybr'yi satmak zorunda kaldım. Tekrar Ybr alacak bütçeyi ayarlayamayınca Wolf almaya karar verdim. Benim için ilk izlenim çok önemliydi. Kendimi gerçekten Ybr'ye biniyor gibi hissedince hemen aldım.
Ybr sayfasındaki arkadaşlarla bir whatsapp grubu yaptık. Sizden iyi olmasın çok iyi insanlarla, çok sıkı arkadaşlıklar kurduk. Grubu kurduğumuzdan beri foruma pek takılmaz olduk. Yoksa bu sayfanın sıkı takipçisiydim. E bundan sonra da yazmamak olmaz tabi. :)
 
Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Tahsin amortisörü komple değişme imkanın yokmu?Şimdi senin motor sola çekiyordur,o şekilde kullanman tehlikeli imkanın varsa değiş,Allaha emanet ol...
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Tahsin amortisörü komple değişme imkanın yokmu?Şimdi senin motor sola çekiyordur,o şekilde kullanman tehlikeli imkanın varsa değiş,Allaha emanet ol...

Uysa ybr ninkini takacaktık ama uymadı abi. Orjinalede dünyanın parasını bayılmadım. Çekme var. İdare ediyorum şimdilik. Ybr dede çok karşılaşılan bir sorun sanırım.
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
valla güzel durmuş abi. ybr nin amortisör boruları uymayınca dedim acaba çamurlukda uymaz mı ? o yüzden sordum.
bu arada benim ön sol amortisör gene patladı. 3. bu. ustanın demesi bu kadar patlamaması lazım. boruda birşey vardır. ybr ninki uymadı . bizim boru daha inceymiş. bence hiç bulaşma idare et böyle dedi. zaten iş görüyor şimdilik ama ön fren yapınca yalpa atıyor. bir amortisörde yağ kalmadı neticesinde. bakalım.
motoru satacağım zaman komple bir elden geçireceğim. çamurluk kafa plastiği falan değişmesi lazım benim.

Ben 50 bindeyim, benimki hiç patlamadı. Dağ taş kullanmıyorum. Senin gibi sırf şehirdede kullanmıyorum. Hayret :)% 90 da Artçılı kullanıyorum.
 
Katılım
6 May 2010
Mesajlar
1,685
Tahsin abi adem abideki salcanonunda patlaktı bi ara ybr keçesi alıp değiştirmişti fatih.Keçe uyuyorsa mantık olarak borunun da uyması lazım.Belki modeller arasında fark vardır ama kumpasla ölçmende fayda var.Sök tak meşaketli diye uğraşası gelmemiş olabilir.
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
Tahsin abi adem abideki salcanonunda patlaktı bi ara ybr keçesi alıp değiştirmişti fatih.Keçe uyuyorsa mantık olarak borunun da uyması lazım.Belki modeller arasında fark vardır ama kumpasla ölçmende fayda var.Sök tak meşaketli diye uğraşası gelmemiş olabilir.

Ben 32 binde aldım. Öncesini bilmiyorum. 50 bindeyim. Patlamadı. Fatihin değiştirdiğinide bilmiyordum :)
 
Katılım
6 May 2010
Mesajlar
1,685
Gri wolfü almadan önce fatihin motoru almayı düşünüyordum abi.Fatih motoru göstermeye ıspartaya gelmişti o zaman böyle bir muhabbet geçmişti.
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Evet kesin ybr dede bu amortisör patlatma sorunu çıkabiliyor.

http://kesmecekarpuz.com/herseyiyle-yamaha-ybr-125/

Bu motorla ilgili beni üzen tekşey ön amortisörler oldu. Motoru aldığımın 2. gününde sol amortisörün patlak olduğunu gördüm. 1 ay sonra diğer amortisör patladı. Değiştirmeme rağmen sürekli patlıyorlar. Artık alıştım ve öyle devam ediyorum. Yağını ve arada keçeleri kendim değiştiriyorum.
Servislerden yediğim kazıkları anlatmak istemiyorum. Artık elimden geldiğince herşeyini kendim yapmaya çalışıyorum. Şunu biliyorum ki; elimden doğru dürüst gelmese de çevremdeki servislerden birşekilde daha iyi yapıyorum. En azından motoruma zarar vermiyorum. Servisler birçok kez motoruma zarar verdiler. En son götürdğüm servis “dur şunun motoruna bakayım sağlammı” diye motoru tektekere kaldırmaya çalıştı. Amortisörlerimi durup dururken patlattı. Bu arada yetkili yamaha servislerinin motorun sağlam olup olmadığını tekteker ile ölçtüklerini gördüm, şaşırdım. (Bu benim tanıdığım ve gittiğim servisler için geçerli bir durumdur).


---------- Mesajlar birleştirildi - 10:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:16 ----------

Ben 50 bindeyim, benimki hiç patlamadı. Dağ taş kullanmıyorum. Senin gibi sırf şehirdede kullanmıyorum. Hayret :)% 90 da Artçılı kullanıyorum.

Tahsin abi adem abideki salcanonunda patlaktı bi ara ybr keçesi alıp değiştirmişti fatih.Keçe uyuyorsa mantık olarak borunun da uyması lazım.Belki modeller arasında fark vardır ama kumpasla ölçmende fayda var.Sök tak meşaketli diye uğraşası gelmemiş olabilir.

Olabilir meriç. Hayrına yapmasada daha yağlı işler olunca beni pas geçmiş olabilir. En son 40tl almıştı tek amortisör keçesini değişmek için.
Youtube dan baktım Zor bişeye benziyor bu iş. Beni aşar. Biraz daha uzmanlaşırsam cesaret eserim belki.
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
Hayırlı akşamlar arkadaşlar.
Fotoğraf çektim ama genelde mobil bağlandığım için şu an resimleri paylaşamıyorum. İlk fırsatta paylaşacağım inşallah.
2011 model, 16.800 km'de, gri renk. 1.950 liraya aldım. 111 lira noter, 270 lira sigorta, arka çantam ve disk kilidim vardı, onları saymıyorum. Şimdiki maliyeti 2.331 lira.
Ön lastiği hala orijinal olanı üstünde. Arka lastiği de yeni almış ama İrc iç lastikli 18*2.75 taktırmış eski sahibi. Bir çift de kaliteli lastik masrafı kesin. Tabi bütün bunların farkında olarak aldım.
Birkaç problem de var. İlki 3. vitesten 2'ye atmak isterken boşa düşmesi. Sert basınca mutlaka boşa geçiyor. Hafif basınca problem yok. Sebebini anlayamadım.
Korna sesi çok kısık. İlk fırsatta değişmesi lazım.
Sahibi anahtar takımını kaybetmiş. İnternetten baktım. Satıldığı bir yer bulamadım. Bu çok problem değil. Eşyaları kendim tek tek alıp ayarlarım.
Ön çamurluk çok fena çamur atıyor. İlk sürüşte botum ve pantolon paçam çamur içinde kaldı. Ybr'de de böyleydi ama sanki daha azdı. Bu gün on çamurluğa tozluk taktım. Eğer yeterli gelmezse, koruma demirine pvc bir çamurluk takmayı düşünüyorum. :)
Ön freni tutunca da motosiklet titriyor. Balata düzgün olarak oturmamış herhalde.
Bütün sorunları tek mesaja sığdırdım ha.
Güzel olan şeyleri yazmaya gerek görmedim. Yinede bir iki ufak bir şey yazayım. Bütün bu olumsuzlukların yanında, en önemli parça olan motoru saat gibi çalışıyor. Marş düğmesine tek dokunuş, çalışması için yeterli. Üstelik Ybr gibi ısınana kadar gaz vermeye de gerek yok. Çalıştıktan sonra stop etmiyor.
Ybr'yi kullanan 3 kişi Wolf'ü de kullandı. Aradaki sürüş benzerliğine şaşırdılar. Gerçekten de sadece motor bloğu değil, sürüşü dr Ybr'yi aratmıyor. Hiç yabancılık çekilmiyor. Tam fiyat/performans ürünü.
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
Hayırlı akşamlar arkadaşlar.
Fotoğraf çektim ama genelde mobil bağlandığım için şu an resimleri paylaşamıyorum. İlk fırsatta paylaşacağım inşallah.
2011 model, 16.800 km'de, gri renk. 1.950 liraya aldım. 111 lira noter, 270 lira sigorta, arka çantam ve disk kilidim vardı, onları saymıyorum. Şimdiki maliyeti 2.331 lira.
Ön lastiği hala orijinal olanı üstünde. Arka lastiği de yeni almış ama İrc iç lastikli 18*2.75 taktırmış eski sahibi. Bir çift de kaliteli lastik masrafı kesin. Tabi bütün bunların farkında olarak aldım.
Birkaç problem de var. İlki 3. vitesten 2'ye atmak isterken boşa düşmesi. Sert basınca mutlaka boşa geçiyor. Hafif basınca problem yok. Sebebini anlayamadım.
Korna sesi çok kısık. İlk fırsatta değişmesi lazım.
Sahibi anahtar takımını kaybetmiş. İnternetten baktım. Satıldığı bir yer bulamadım. Bu çok problem değil. Eşyaları kendim tek tek alıp ayarlarım.
Ön çamurluk çok fena çamur atıyor. İlk sürüşte botum ve pantolon paçam çamur içinde kaldı. Ybr'de de böyleydi ama sanki daha azdı. Bu gün on çamurluğa tozluk taktım. Eğer yeterli gelmezse, koruma demirine pvc bir çamurluk takmayı düşünüyorum. :)
Ön freni tutunca da motosiklet titriyor. Balata düzgün olarak oturmamış herhalde.
Bütün sorunları tek mesaja sığdırdım ha.
Güzel olan şeyleri yazmaya gerek görmedim. Yinede bir iki ufak bir şey yazayım. Bütün bu olumsuzlukların yanında, en önemli parça olan motoru saat gibi çalışıyor. Marş düğmesine tek dokunuş, çalışması için yeterli. Üstelik Ybr gibi ısınana kadar gaz vermeye de gerek yok. Çalıştıktan sonra stop etmiyor.
Ybr'yi kullanan 3 kişi Wolf'ü de kullandı. Aradaki sürüş benzerliğine şaşırdılar. Gerçekten de sadece motor bloğu değil, sürüşü dr Ybr'yi aratmıyor. Hiç yabancılık çekilmiyor. Tam fiyat/performans ürünü.

Lastik masrafın var... Mişlen pilot street diyor kullananlar, deneme fırsatım olmadı.. ben pirelli durotraction kullanıyorum.. orjinalinden iyi olduğu kuşku götürmez...:)

Korna ve vitesi serviste bi göster.. vites belki yağ değişimi ile düzelir...(yağdan sıkıntı olabileceğini okumuştum biryerlerde)

2014/Mart ta motorumu sıfır aldım anahtar takımı yoktu.. Fabrikayı aradık.Salco artık koymuyormuş oradan da kâr edicek.. :pr:

Ön çamurluk bende de problem.. uygun bir çamurluk uzatma arıyorum.. Tozluk görüntü olarak çok da iyi durmuyor..

Ön frende titreme yapıyorsa inşallah diskte bir problem yoktur diyorum.. Balata yeniliğinden kaynaklı ise bir süre sonra düzelebilir...
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
@rs guven
Stop etmiyosa benzin pistonu segmanı en yüksektedir. Stop etmez ama çok benzin yakar. Benimde segman yüksekte iken 100km/3lt nin üzerinde yakıyodum. Segmanı indirince soğukta stop etsede yakıt 100km/2.3lt ye düştü. Bence yakıtına bir bak.

Ön frende eğer diskinde yamukluk yoksa amortisörlerden biri patlaktır.yüke binince titretir. Ben amortisörü patlatınca ön fren silkeliyor. Sorun mu ? Bence değil :)

Kornayı ve şanzımanı 37.000km dir bozamadım. O kadarda kullanıyorum.
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
@Salih
Ybr'de Pirelli kullanmıştım. Çok memnun kalmıştım. Eğer yeni alırsam, tekrar Pirelli alırım.
Yağını da alınca sordum. Bin km önce Castrol Actevo koymuş, 20*40. Bin km sonra değiştireceğim. O zamana kadar bu şekilde devam etsin bakalım.
Diski bayağı inceledim. Gözle görülür bir yamukluk veya boşta dönderince herhangi bir sürtme sesi falan yok. Yeni değişip değişmediğini sormadım maalesef.
@Tahsin abi
Neyin en yüksekte olduğunu anlamadım. :)
Rolanti ayarı tam, hava ayarını falan kontrol etmedim. Yakıtı ölçeyim, bakalım ne yakacak?
Amortisörün patlak olduğunu nasıl anlayabilirim?
Korna çalışıyor ama sesi çok çok az. Muhtemelen değiştirmiş ve en ucuzunu takmışlar. :)
 
Katılım
17 Ara 2011
Mesajlar
583
Arka stobun altındaki f1stopları çıkarmak için koltuğu sökmüştüm bugün, koltukla deponun birleştiği yerde koltuğun boyayı biraz kazıyıp pas yaptığını farkettim.(koltuk kapatıyor görünmüyor) Sökmüşken pası zımparaladım siyah boya vardı fırçayla da rotüş yaptım.
Tekrarlamaması için de koltuğa içten kazıyan yerlere deri veya sünger parçası yapıştıracağım.
20150210_143855.jpg

Resimde kabaca belli akşam üstü çekmiştim
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
Tahsin@ sen 37.000 km bozamadıysan ben hiç bozamam... :queen: sevindim şimdi...

Güven@ actevo mu? aboooooowww :silent: hemen değiştir.. 2 zamanlı motor yağı diye biliyorum.. hem 20-40 da ney!... 10-40 yada 15-40 4T yağ koy. farkı hisset... sonra bu konuyu tekrar konuşalım..

şöyle bi yağ var.. iş görür gibi fiyatı makul.. 1 tane sipariş vereyim diyorum..

Gulf Pride 4T 15W-40 1 Lt. 4 Zamanlı Motosiklet Yağı

http://www.hepsiburada.com/liste/gu...roductId=otdlt49&categoryId=26005&SKU=OTDLT49

Enes@ bende bir tane F1 çakar aldım.. takmayı düşünüyorum.. çok lazım oluyor bana.. var mı montaj ile ilgili bir önerin?
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Yok actevo 4 zamanlı motorlar için. Ama ancak ya artık kova olmuş yağ yakan motorlara koyuluyor, Yada cup tarzı eski teknoloji motorlara.
Gulf güzel yağ ben 10 paket aldım. Kargoda bedava. 11tl ucuzda.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst