- Katılım
- 3 Kas 2006
- Mesajlar
- 2,854
- Konu Yazar
- #1
Sevgili arkadaşlar,
Çok geniş bir site olduğundan yazılanların hepsini kontrol edemedim. Umarım biraz eylendirici olabilir.
Tayland da neredeyse otomobil yoktu, her yer motosiklet kaynıyor, çoluk çocuk herkes her çeşit motosiklete biniyor. 2 şeritli bir yolda yanyana 6 motosiklet gidiyor, hele sabah saatleri:mrgreen: 0 Km. son modellerin bile günlük kirası 20 USD zaten özellik sınırı yok sabit fiyat neredeyse, üstelik bir depo benzin onlardan, dolu teslim etmen gerekmiyor. En şaşırtıcısı motosiklet taksiler! Cüzi paralara bir gün gezdiriyorlar sizi (6 USD ye 8 saat gezdik). Üstelik sürücüler bayan, ilk başta ki sırıtarak kıza bakışınız, gezi sonunda dehşetli bir ablak surata dönüşüyor. Kızlar gaz ayarı nedir bilmiyorlar, on-off onlar için gaz kolu.
Filipinlerde, 125 ve 150 cc lik motosiklet taksiler çok meşhur. Mario ile bayaa bir gezmiştik resort ları. Bu özel sepetli motorlara 8 kişi evet 8 kişi biniyorlar:silent: birini kullanmaya kalktığımda fren emniyetinin olmadığını anladım, acaip sağa çekiyor. bir gecelik kirası 5 USD idi, bir de siz bir bar da eylenirken sürücü motor sepetinde uyuyarak sizi bekliyor:silent:
Ukrayna' da efsanevi URAL marka motor yarışları var. Sepetli motorlar, iki zamanlı, ama en önemli özelliği sepet tarafındaki tekerlekte de bir şaft yardımıyla çekiş var. Çok hantal devasa makineler. Bunları gözü gibi bakan gençler tamamen arazi şartlarında inanılmaz zorlu pistlerde kapıştırıyorlar. En tuhaf yanı, sağa virajlarda, hele yokuş aşağı olursa ve ya frenle karışık girilirse yuvarlanma yapabiliyor, ölümcül kazaları var takla attığında.
Hindistan da ise, sepetli motorlar ki dizayn olarak yük taşımaya yönelik yapılmışlar, bildiğimiz tek silindir DİZEL makine ile çalışıyor, hani pancar motor dediğimizden. İnanılmaz yükleri bu motorlarla taşıyorlar. Hindistan yolları ise Allahlık, yollar fena değil ama ne çizgi ne bir işaret hiçbirşey yok. Saldım çayıra mevlam kayıra. Gece yolu bilmiyorsanız gerçekten inanılmaz bir macera. Bu motorların sürücüleri en çok parayı MUSON lar yağıpta her yeri sel gibi sular kaplayınca kazanıyorlar. Sadece onları görüyorsunuz dere gibi akan yollarda.
Amerika Mobile şehrinde ve eyalette, kask takmasanız oluyor ama devletçe onaylanmış bir mont giymeden otoyola çıkartmıyorlar. 'Hey Dostum Ne Oldu ki' diyerek sizi durduran polise doğru Türk usulü bir yürüyüşe girişmeyin, adam direkt silah çekip yere yatırıyor:silent: neyse ki yabancı olmamıza verdi de ceza yazmadı. He bir de, Amerikanın bir çok eyaletinde motoru kiralayan kişi sürebiliyor sadec, arkasındakinin ehliyeti olsa bile süremiyor. Ayrıca bizim ehliyetleri tanımıyorlar ama ingilizce yazdığından önemsemiyorlar, ne polis ne de kiralayan firma dert etmediydi:cat:
Daha bissürü var ama umarım şimdilik bu kadar yazmam yeterli olur, daha Nijerya da lastikleri kabak olmayan motor görmediğimden bahsedecektim:queen: Petrol üreten bir ülke ama..
Çok geniş bir site olduğundan yazılanların hepsini kontrol edemedim. Umarım biraz eylendirici olabilir.
Tayland da neredeyse otomobil yoktu, her yer motosiklet kaynıyor, çoluk çocuk herkes her çeşit motosiklete biniyor. 2 şeritli bir yolda yanyana 6 motosiklet gidiyor, hele sabah saatleri:mrgreen: 0 Km. son modellerin bile günlük kirası 20 USD zaten özellik sınırı yok sabit fiyat neredeyse, üstelik bir depo benzin onlardan, dolu teslim etmen gerekmiyor. En şaşırtıcısı motosiklet taksiler! Cüzi paralara bir gün gezdiriyorlar sizi (6 USD ye 8 saat gezdik). Üstelik sürücüler bayan, ilk başta ki sırıtarak kıza bakışınız, gezi sonunda dehşetli bir ablak surata dönüşüyor. Kızlar gaz ayarı nedir bilmiyorlar, on-off onlar için gaz kolu.
Filipinlerde, 125 ve 150 cc lik motosiklet taksiler çok meşhur. Mario ile bayaa bir gezmiştik resort ları. Bu özel sepetli motorlara 8 kişi evet 8 kişi biniyorlar:silent: birini kullanmaya kalktığımda fren emniyetinin olmadığını anladım, acaip sağa çekiyor. bir gecelik kirası 5 USD idi, bir de siz bir bar da eylenirken sürücü motor sepetinde uyuyarak sizi bekliyor:silent:
Ukrayna' da efsanevi URAL marka motor yarışları var. Sepetli motorlar, iki zamanlı, ama en önemli özelliği sepet tarafındaki tekerlekte de bir şaft yardımıyla çekiş var. Çok hantal devasa makineler. Bunları gözü gibi bakan gençler tamamen arazi şartlarında inanılmaz zorlu pistlerde kapıştırıyorlar. En tuhaf yanı, sağa virajlarda, hele yokuş aşağı olursa ve ya frenle karışık girilirse yuvarlanma yapabiliyor, ölümcül kazaları var takla attığında.
Hindistan da ise, sepetli motorlar ki dizayn olarak yük taşımaya yönelik yapılmışlar, bildiğimiz tek silindir DİZEL makine ile çalışıyor, hani pancar motor dediğimizden. İnanılmaz yükleri bu motorlarla taşıyorlar. Hindistan yolları ise Allahlık, yollar fena değil ama ne çizgi ne bir işaret hiçbirşey yok. Saldım çayıra mevlam kayıra. Gece yolu bilmiyorsanız gerçekten inanılmaz bir macera. Bu motorların sürücüleri en çok parayı MUSON lar yağıpta her yeri sel gibi sular kaplayınca kazanıyorlar. Sadece onları görüyorsunuz dere gibi akan yollarda.
Amerika Mobile şehrinde ve eyalette, kask takmasanız oluyor ama devletçe onaylanmış bir mont giymeden otoyola çıkartmıyorlar. 'Hey Dostum Ne Oldu ki' diyerek sizi durduran polise doğru Türk usulü bir yürüyüşe girişmeyin, adam direkt silah çekip yere yatırıyor:silent: neyse ki yabancı olmamıza verdi de ceza yazmadı. He bir de, Amerikanın bir çok eyaletinde motoru kiralayan kişi sürebiliyor sadec, arkasındakinin ehliyeti olsa bile süremiyor. Ayrıca bizim ehliyetleri tanımıyorlar ama ingilizce yazdığından önemsemiyorlar, ne polis ne de kiralayan firma dert etmediydi:cat:
Daha bissürü var ama umarım şimdilik bu kadar yazmam yeterli olur, daha Nijerya da lastikleri kabak olmayan motor görmediğimden bahsedecektim:queen: Petrol üreten bir ülke ama..