Sahil kesimi cayır cayır yanıyor!

Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Tamam da bedava olan şeyi de bizim millet boka sarıyor.Bedava olunca çöpten geçilmiyor sahil .Hiç olmazsa makul bir fiyat olsun mekan sahibi bari temiz tutar sahili.

Abi belediye var, il özel idaresi var, köylere hizmet götürme birliği var. Var oğlu var. Bir yere hizmet gitmesi için illa ki bir özel şahısa verilmesi gerekmiyorml.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Ülkeler yardım teklif ediyormuş. Biz yardım istemiyoruz yoksa. Çünkü güçlü ülkeyiz. Ama tekliflere de hayır demiyoruz.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sistemin kotuluklerine karsi devlet mekanizmalarini isletmeyenler sorumlu, sistemin kendisi degil.
Önemli nokta. Kapitalizmin merkezi Manhattan'ın göbeğinde 350 Hektar ormanlık alan var (central park.) Eminim bizimkilerin her gördüğünde ağzının suyu akıyordur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:23 ----------

Ülkeler yardım teklif ediyormuş. Biz yardım istemiyoruz yoksa. Çünkü güçlü ülkeyiz. Ama tekliflere de hayır demiyoruz.
Anlaşılan diyoruz...

2016 da İsrail'de çıkan orman yangınına uçak göndermişiz, hatta Natenyahu teşekkür etmiş:

https://www.dailysabah.com/diplomac...s-turkey-for-plane-to-fight-israels-wildfires

Şimdi bizde çıkan yangına İsrail yardım edelim demiş, "gerek yok kontrol altında" deyip reddetmişiz.

https://www.middleeasteye.net/news/turkey-israel-wildfires-refused-help-combat

???

1. Beş yıl önce İsraile gönderecek uçağımız vardı da bugün kendimize kullanacak uçağımız nasıl olmaz?

2. Daha 5 yıl önce yardım ettiğimiz ülkenin yardım talebini niye geri çeviriyoruz?

Hiç normal değil...
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,847
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Bu ülkede ortadoğu kafası ile yardım etmeyi büyüklük, yardım istemeyi de dilenmek, aşağılanmak olarak gören büyük bir kesim var.

Oysa yardımlaşmak dayanışmadır, ne yardım edenin büyüklenmesini ne yardım edilenin kendini hakir görmesini gerektirir. Dayanışma insan türünün devamı için bizi diğer hayvan türlerinden ayıran en büyük farklardan biridir.

İşin bir diğer tarafı da, bütün dünya dışa kapalı tek bir doğal sistem, haliyle burlardaki orman yangınları dünyanın diğer ucundakileri de etkiler. Yani yardım eden aslında kendisine de yardım ediyordur. Zaten dünya üzerinde hem coğrafik olarak bölen sınırlar yapay ve saçma hem de insanları bölen ırk, din, milliyet gibi sınırlar yapay ve saçma. İnsanlar arasında sınıfsal sınırlar dışındaki her şey yapaydır, yurdumuz bütün dünya demedikçe bu gibi dertlerden de kurtulamayacağız.
 
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,484
Abi belediye var, il özel idaresi var, köylere hizmet götürme birliği var. Var oğlu var. Bir yere hizmet gitmesi için illa ki bir özel şahısa verilmesi gerekmiyorml.

Sorun hizmet almak değil.Sahili çöplerinle bok ediyor.Bir mekana kiralayınca belki 3 5 veriyoruz ama hiç olmazsa sahil temiz oluyor.Bizim millet çöpünü atacağı yeri bilmiyor malesef.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
128 milyar dolara kaç tane sıfır yangın söndürme uçağı alınırdı acaba?

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:33 ----------

Yargımız da harekete geçmiş sonunda. Soruşturma açılmış. Yangını çıkaranlar veya söndürme konusunda ihmali olanlar hakkında değil. Yangınla ilgili paylaşım yapanlar hakkında.
 
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,484
Onu bırak 4 milyon dolar yok diye uçurulamayan uçaklar yüzünden ormanlar yanıyor ama.
Somaliye 30 milyon dolar hibe gönderilecekmiş.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Reis de "Yerleşim yerindeki yangın sorumluluğu büyükşehir belediyelerine aittir" kervanına katıldı. Büyükşehirler orman yangınına yardım etmek istiyor, CB yerleşim yeri yangınlarında belediyeleri yalnız bırakıyor.
Sonra biri gelip "Muhalefet ayrımcı söylemler yapıyor" diye birşeyler zırvalar.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Bugun yazmıs birisi

Reisin herşeye yetkisi var ama hiçbirşeye sorumlulugu yok.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Neyse, gün gelir bu hükümetin icraatleri destekçilerine de dokunur (Şu an da dokunuyor da farkında değiller), o zaman işte oyum Adalet ve Kalkınma Partisi'ne olacak.
Ülkenin bu halinin sorumlusu Adalet ve Kalkınma Partisi değil, ona oy verenlerdir. Hiçbirine de zerre kadar hakkım helal değildir.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Valla olan oldu artık yanana yerler 20 yil sonra kendine gelecek. Önümüze bakmamiz lazim. Yanan yerlere çivi bile caktirmamamiz lazim. Bütün imkanları zorlayip şu sarı uçaklardan en son modeli olmak üzere 100 tane 200 tane almamiz lazim.
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Ona bir 0 daha ekleyelim.



Kaynak: https://aerocorner.com/aircraft/bombardier-415/

Haklisiniz, 2500 tane.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:01 ----------

Valla olan oldu artık yanana yerler 20 yil sonra kendine gelecek. Önümüze bakmamiz lazim. Yanan yerlere çivi bile caktirmamamiz lazim. Bütün imkanları zorlayip şu sarı uçaklardan en son modeli olmak üzere 100 tane 200 tane almamiz lazim.

https://en.wikipedia.org/wiki/Canadair_CL-415#Viking_Air_CL_515

En son model olarak CL-515 diyebiliriz. Donusturulmus Be-12 'de alinabilir.
 
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,484
On tane CL serisi uçağın olsa yeter.Öttürür her yeri.On uçak olsa çoğu yangın bu seviyelere gelmeden kontrol altına alınırdı.Yetemediinn yerde dış yardım alırsın gerektiğinde sende yardıma gidersin.Hala yetmiyorsa yapacak bişey yok deriz doğayla başedmeyebilirsin bazı durumda.
Ama en azından elinden geleni yapmış olursun.
 
Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
1,013
o kadar çok sebep var ki, kundaklama olan yerler var, toplum bilinci düşük olduğundan yenip içilip atılan cam şişelerin optik etkisi ile yanan yerler var, elektrik dağıtım şirketleri özelleştiği için yüksek gerilim hatlarınının bakımlarının yapılmaması yüzünden çıkan yangınlar var hava sıcaklığı da çok müsait, üstelik eskiden riskli orman bölgelerinde depoları su dolu devriye uçuşu yapan thk yangın söndürme uçakları da görev yapmıyor, kiralık söndürme uçakları thk gibi devriye yapmıyor, Özellikle Muğla ilinin orman alanlarının %59 gibi büyük bir kısmına maden ruhsatı verilmiş olması düşündürüyor, orman olmayınca sanki kazdağları veya ikizdere gibi direniş olmaz diye mi düşünülüyor hepsini zamanla göreceğiz, şu an gördüğüm kadarıyla hükümetin yangınları söndürmek adına en ufak bir çaba göstermediği, ülkede bu anlamda afet, arama-kurtarma ve yangın üzerine en iyi eğitim ve donanıma sahip timlerin ve askerlerin olduğu orduyu devreye sokmamasından kötü niyeti anlayabiliyoruz.
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
On tane CL serisi uçağın olsa yeter.Öttürür her yeri.On uçak olsa çoğu yangın bu seviyelere gelmeden kontrol altına alınırdı.Yetemediinn yerde dış yardım alırsın gerektiğinde sende yardıma gidersin.Hala yetmiyorsa yapacak bişey yok deriz doğayla başedmeyebilirsin bazı durumda.
Ama en azından elinden geleni yapmış olursun.

Olay sadece satin almak degil iste bizdeki gibi :)

Bu ucaklari ulkenin riskine gore dagitman gerekli, her an goreve hazir bulundurmak icin bakimlarini surekli yapmalisin. Dalaman, Antalya, Konya, Izmir, Kutahya, Trabzon, Sivas, Malatya, Diyarbakir, Adana seklinde dagitmalisin, ustune bu ucaklarin su alacagi gol/golet/su havzasi ayarlamalisin, bunlari kontrol etmelisin.

Cok is var yapilacak ama yapilir, diger seylere harcanan paralari dusunursek bunlari yapmak icin harcanacak para cerez gibi gelir.

Bu ucaklarin bakim araligini bilmiyorum, ucan araclarda tipine/gorevine/teknolojisine bagli olarak genelde ucus saatinden fazla bakim saati gerekir. Ornegin 1 saatlik ucus icin 10 saat bakim gibi.
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
Sanırım helikopterler ve jetler çok bakım gerektiriyor, pervaneli uçaklar o kadar değil.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,847
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Olay sadece satin almak degil iste bizdeki gibi :)

Bu ucaklari ulkenin riskine gore dagitman gerekli, her an goreve hazir bulundurmak icin bakimlarini surekli yapmalisin. Dalaman, Antalya, Konya, Izmir, Kutahya, Trabzon, Sivas, Malatya, Diyarbakir, Adana seklinde dagitmalisin, ustune bu ucaklarin su alacagi gol/golet/su havzasi ayarlamalisin, bunlari kontrol etmelisin.

Cok is var yapilacak ama yapilir, diger seylere harcanan paralari dusunursek bunlari yapmak icin harcanacak para cerez gibi gelir.

Bu ucaklarin bakim araligini bilmiyorum, ucan araclarda tipine/gorevine/teknolojisine bagli olarak genelde ucus saatinden fazla bakim saati gerekir. Ornegin 1 saatlik ucus icin 10 saat bakim gibi.

Bir sürü para harcanan S400 projesi ve S400'ler yüzünden verdiğimiz paranın d aboşa gittiği F35 uçakları projesine harcanan paraların çok azına bir sürü yangın söndürme uçağı ve bu uçakların idamesi için gereken sistemin kuruluşu yapılabilirdi. Vatan savunması ise ormanların yanması daha büyük risk. Etrafınla iyi geçinmeyip S400 gibi F35 gibi saçma sapan masraf edilen şeylere para harcanacağına yangın söndürme uçağı gibi şeylere para harcansın. Hatta maksat itibarsa çevredeki komşularda yandın olduğunda da 3'er 5'er gönderecek uşaklarımız olsun fazladan o zaman itibarlı ülke neymiş görmüş olunur.
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
Biz uçak lazım dedik ama bunlar uçak olayını çok yanlış anlamışlar.Kokain kaçakçılığı için değil yangın söndürme için uçak lazımdı.:pr:
(Bu arada TV-GVA ve TC-GVB ikisi de ACM şirketine ait.)
E79pkYpWQAcCo_o

E79pkYeXsAULVYd

E79pkYnXMAAGwVw


https://twitter.com/cenkbeg/status/1422972090081325058?s=24
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst