Sağlik Için önemli

Katılım
31 Ocak 2005
Mesajlar
2,031
MARGARİN
KİMYACININ ULUSA SESLENİŞİ!
Diploma tezimi Türkiye’nin ünlü margarin fabrikasında hazırladım. Adam gibi kokusuzlaştırılmış ve arıtılmış SIVI pamuk çekirdeği yağını HIDROJENE EDEREK DOYURMANIN ve de vücut ısısına son derece tehlikeli şekilde yaklaştırmanın nesinin akla uygun olduğunu ne ben çözebildim, ne de bu konuda benden çok daha bu konuyu bilmesi gerekenlere tüm uğraşmalarıma rağmen ÇÖZDÜREBİLDİM.
Stajımı ve tezimi başarıyla bitirdim, hocama teslim ettim O gün bugündür ağzıma margarin koymamaya kesin karar verdim ve uyguladım. Margarin ambalajlarına, kesinlikle, sigara ambalajlarına getirilen zorunluluk getirilmelidir. Margarin sağlığa ÇOK ZARARLIDIR yazılmalıdır.
Margarin vucudumuzdaki toplam uzunluğu 100 km. olan İDY (İnsan Damar Yolları) 'nin KATİLİDİR. Alkolden de, sigaradan da daha kapsamlı zararlıdır.
Margarin ve Tereyağı arasındaki farkı biliyor musunuz?
Çok ilginç ;
Her ikisi de hemen hemen ayni kaloriye sahiptir.
Tereyağı çok az daha fazla doymuş yağ oranına sahiptir. 8 grama 5 gram.
Harvard Tip Fakültesinin çalışmasına göre tereyağı ile karsılaştırılınca margarin yemek kadınlarda kalp hastalığına yakalanma olasılığını %53 artırıyor. Tereyağı yemek ise yiyeceklerdeki diğer besin öğelerinin emilimini artırıyor.
Tereyağının besinsel değeri yüksek olmasına rağmen margarinin çok düşüktür. Çünkü katkılıdır.
Tereyağı margarinden çok daha lezzetlidir ve diğer yiyeceklerdeki tatları zenginleştirir.
Tereyağı yüzyıllardır bilindiği halde margarin 100 yıldan az bir suredir yapılmaktadır.
Ve simdi margarinin ne olduğuna gelelim Yağ asitleri çok yüksektir,
Koroner kalp hastalığı riskini 3 kat arttırır.
Toplam kolesterolü ve LDL’yi yükseltir. (kötü kolesterol) HDL'yi düşürür. (iyi kolesterol)
Kanser riskini beş katına çıkarır Anne sütünün kalitesini düşürür.
Bağışıklık sistemini zayıflatır. Ensülin tepkisini düşürür.
İŞTE EN İLGINÇ KISMI !
Margarin plastikten yalnızca 1 molekül farklıdır.
İşte bu gerçek beni hayatım boyunca bir daha margarin ve diğer hidrojene yiyecekleri yemekten alıkoymuştur. Hidrojene demek moleküler yapısına hidrojen eklenmiş demektir.
Kendiniz de deneyebilirsiniz:
Bir paket margarini alın ve gölge bir yere koyun. İki gün içinde şunları gözlemleyeceksiniz.
Üzerinde bir tane bile sinek yok!
Bu size bir şeyler anlatmalı.
Çürümemiş ve kötü kokmamıştır. Çünkü hiçbir besin değeri yoktur ve üzerinde hiçbir şey gelişmez. Hatta mikroorganizmalar bile yerleşmez.
Neden?
Çünkü neredeyse plastiktir.
Evdeki plastik kablonuzu eritip de tostunuza sürer misiniz ?
İsterseniz sürmeye devam edin ama en azından gelecek nesillere, çocuklarınıza bu vicdansızlığı yapmayın.:cat:
 
Katılım
22 May 2004
Mesajlar
236
:cat: Dostum müthiş bir bilgi çok teşekkür ederiz paylaşımın için,ben zaten katı yagların buna tereyagıda dahil zararlı oldugunu biliyordum.Lütfen sıvı yag özellikle zeytinyagı tüketin en son seçenek tereyagı olsun ama margarini lütfen almayın.Bu arada sigara paketlerinin üstüne Sigara Sağlığa Zararlıdır yasını yazdıranda eski sağlık bakanlığı müsteşarı Dr.Fikret Işık yani dedem yazdırmıştır,ancak kendisi 2001 yılında akciğer kanserinden dolayı vefat etti,bu yüzden lütfen sigarayı bırakalım ve doktorların yaptıgını değil söylediğini uygulayalım.Herkese sağlık ve spor dolu günler diliyorum.
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
4,358
yediğimiz çoğu şey de katkı maddeleri var. ülkemizde bazı bölgelerde organik tarım gibi doğal yöntemler kullanılıyor. yediğimiz ürünlerde içindekiler kısmında kimyasal terimlerin anlamını bir çoğumuz bilmiyoruz malesef.

bilgi için teşekkürler :pale:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst