Sadece segman değişti , rodaj gerekir mi?

szr

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
836
Arkadaşlar motorum 2 zamanlı 100 lük bi motor ve yeni segman atıldı , acaba şu aşamada nasıl hareket etmeliyim; tam rektifiye olmadı piston duruyor sadece segman atıldı rodaj gerekir mi , gerekirse nasıl yapılır
Teşekkürler:)
 
Katılım
18 Şub 2006
Mesajlar
2,956
Bildiğim kadarıyla bu durumda rodaj gerkmiyor. Ama yinede içinde tereddüt olursa, 100-200 km boyunca motoru zorlama 60-70 civarı seyir et....
 
Katılım
23 May 2007
Mesajlar
1,062
Segmanların alışması zaman alıcaktır.Bence de yaklaşık 500 km. kadar zorlamamaya bak,iyi sürüşler...:cat:
 

szr

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
836
Evet bende zorlamamayı düşünüyorum ama yinede motorun segmanların alışma evresinde her hızı görmesi gerekir mi yani motoru zorlamamak kaydı ile son hızına çıkıp sonra çok fazla o hızda kalmadan aşama aşama düşmek ya da yükselmek gerekirmi yoksa hep 60 lar da 70 ler de mi gidilmeli bu hız seviyeleri geçilmemeli mi?
 
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
4,199
kesinlikle gerekiyor
biz honda activaya segman attırdık tamirci 1000km kadar zorlama aynı hızla uzun süre gitme dedi
yani bildiğin 0 motor oldu
 
Katılım
18 Şub 2006
Mesajlar
2,956
Evet bende zorlamamayı düşünüyorum ama yinede motorun segmanların alışma evresinde her hızı görmesi gerekir mi yani motoru zorlamamak kaydı ile son hızına çıkıp sonra çok fazla o hızda kalmadan aşama aşama düşmek ya da yükselmek gerekirmi yoksa hep 60 lar da 70 ler de mi gidilmeli bu hız seviyeleri geçilmemeli mi?

evet segmanları alıştırırken son hızada çıksan faydasını görürsün tabii seninde dediğin gibi uzun süre gitmeyecen. Tam son hıza ulaştığını gördüğün, hissettiğin zaman 3-5 saniye devam et sonra bırak. Bunu ara ara yapmanı tavsiye ederim. Ama ilk mesajımdaki 100-200km boyunca 60-70 i fazla geçme dememdeki sebep Segmanı önce alt devirlerden-hızdan alıştırmaya başlamak gerekir o yüzden öle dedim sonrasında zaten sürekli devir atış-azalışları illaki oluyor..:cat:
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
2 zamanlı 100 cc motor 70i zaten ne kadar geçecek yahu sanki 140 basabiliyoda 70i geçmeyin diyon bence o hızlarada gerek yok...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
21 Tem 2007
Mesajlar
289
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
150nin altına inme hiç :cherry:
 

szr

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
836
olur 40 la giderim hep.................

Yardımcı olan arkadaşlar sağolun , öpüyorum sizi:rendeer:
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Şub 2006
Mesajlar
2,956
sky_forever senin küçümsediğin motor seninkine kafa tutar. SZR abi önemli değil bildiğim kadarı ile yardımcı olmaya çalıştım o kadar.:rendeer:
 
Katılım
29 Ocak 2007
Mesajlar
4,992
iki kişi binme,yokuşta zolama,yağı az bişey fazla karıştır benzine,hız deneme,akşam serinliğinde binmeye çalış.:cat:
 
Katılım
28 May 2007
Mesajlar
99
Arkadaşlar motorum 2 zamanlı 100 lük bi motor ve yeni segman atıldı , acaba şu aşamada nasıl hareket etmeliyim; tam rektifiye olmadı piston duruyor sadece segman atıldı rodaj gerekir mi , gerekirse nasıl yapılır
Teşekkürler:)

Merhaba ve iyi bayramlar, kücük bir sorum var! Acaba silindiri honladilar mi?
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
bazı arkadaşlar devirli kullanımın hatalı olabileceği yönünde yorumlarda bulunmuşlar.
bu rodaj konusunda hep görüşler ikiye ayrılır nedense.sıfır motor olsun yeni yapılıp revizyondan geçen olsun belli bir km sabit hızda gitmek doğru değildir.

tam aksine zaman zaman motora yüksek devirde kullanmak ona iyilik etmek anlamına gelir. şöyleki;
pistonlar ile silindir duvarları arasında segman adı verilen çemberler bulunur.
bunlar sayesinde silindirdeki yanma odası yağlama yapılan kısımdan ayrılır.
piston yukarı çıkarken yağlanan silindir duvarları , piston aşağı inerken segmanlar tarafından süzülür. böylece yağ ile yakıt birbirine karışmaz. ayrıca segmanlar olmasa silindire alınan hava yakıt karışımı da sıkıştırılamaz.
bu segman denen çemberler piston kafasının içinde kendileri için ayrılmış yarıklarda oturur ve kapalı çember şeklinde değilde ,
ısındıklarında genleşebilmeleri için bir tarafları açıktır.

sürekli düşük devirlerde kullanılan motorlarda segman yarığında kurumlanma olur.
tıkanan segman yatağı yüzünden basınçlı hava segmanı silindir duvarına itemez, silindir basınç kaybeder.
üretilen güç düşer, motor yağ yakmaya başlar.
bunu önlemek için sıcak motoru zaman zaman yüksek devirlerde kullanmak yeterlidir.
yanan kurum segmanların normal çalışmasını sağlayacaktır.
arada bir uygun yolda inletin motorlarınızı
daha faydalıdır..
 

szr

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
836
Merhaba ve iyi bayramlar, kücük bir sorum var! Acaba silindiri honladilar mi?

Yo hayır yani tam bilmiyorum ama olmadı sanırım öyle bişey, yalnızca segmanlar değişti.

bazı arkadaşlar devirli kullanımın hatalı olabileceği yönünde yorumlarda bulunmuşlar.
bu rodaj konusunda hep görüşler ikiye ayrılır nedense.sıfır motor olsun yeni yapılıp revizyondan geçen olsun belli bir km sabit hızda gitmek doğru değildir.

tam aksine zaman zaman motora yüksek devirde kullanmak ona iyilik etmek anlamına gelir. şöyleki;
pistonlar ile silindir duvarları arasında segman adı verilen çemberler bulunur.
bunlar sayesinde silindirdeki yanma odası yağlama yapılan kısımdan ayrılır.
piston yukarı çıkarken yağlanan silindir duvarları , piston aşağı inerken segmanlar tarafından süzülür. böylece yağ ile yakıt birbirine karışmaz. ayrıca segmanlar olmasa silindire alınan hava yakıt karışımı da sıkıştırılamaz.
bu segman denen çemberler piston kafasının içinde kendileri için ayrılmış yarıklarda oturur ve kapalı çember şeklinde değilde ,
ısındıklarında genleşebilmeleri için bir tarafları açıktır.

sürekli düşük devirlerde kullanılan motorlarda segman yarığında kurumlanma olur.
tıkanan segman yatağı yüzünden basınçlı hava segmanı silindir duvarına itemez, silindir basınç kaybeder.
üretilen güç düşer, motor yağ yakmaya başlar.
bunu önlemek için sıcak motoru zaman zaman yüksek devirlerde kullanmak yeterlidir.
yanan kurum segmanların normal çalışmasını sağlayacaktır.
arada bir uygun yolda inletin motorlarınızı
daha faydalıdır..

Teşekkür ederim açıklamalarınız için, şu an 350 km devirdim yeni segmanlarla ama öyle bağırtmadım pek max. olarakta 85 km/saate çıktım zaten bu motorda en fazla 100 civarı görür zannedersem , ama motoru bağırtma derken düz yolda olmalı bu diye düşünüyorum ve süre verilebilir mi atıyorum 1 dk , 30 sn gibi ne kadar bağırtayım motoru:p
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
500 km kadar dikkatli kullanırsan motorun için iyi olur.......
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
Yo hayır yani tam bilmiyorum ama olmadı sanırım öyle bişey, yalnızca segmanlar değişti.

söz konusu olan zaten honlama değil. o maddenin adı om dur.
silindir için değilde süpapları silindir kapağa alıştırmak için yapılan rutin olarak süpapın çalışma harketleridir.
süpapların silindir kapağa temas eden yüzeyine om sürülür ve manuel bir şekilde uzun süre alıştırmaya çalışılır.
bir nevi zımpara
 

szr

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
836
Artık basacağım 400 km oldum ,segman atılınca gerçekten güç olarak farketti motor ama kalkışlarımda hala titreşim var gazı bişey tutuyor ve sonra birden bırakıyor ; anlayan arkadaşlar varsa yardımcı olsun :Örnek vereyim,

Mesela 60 km/ h ile seyrediyorum ve ileride trafik tıkandı ve trafik 15km/h ile seyrediyor ben o trafiğin içine girince ve hızımı 15 km/h a düşürünce bi miktar o hızla gittikten sonra trafik açılıyor diyelim, işte o arada 15 km / h dan hızlanma aşamasında titreme meydana geliyor ki şöyle bi titreme bu; motorda güç var belli ama bişey kalkışı engelleyip gazı tutuyor ve 2-3 sn den sonra atıyor motoru ama atıyorum trafik 15km/h ile değilde , tamamen 0 km/h olsa idi yani tamamen dursa idim kalkışımda bu kadar titreme yaşamıyorum yani çok düşük hızlarda birden hızlanma gereksinimi duyduğum anlarda titreme yaşıyorum ve ben bu durumlarda ya gazı tamamen bırakıp tekrar veriyorum ki işe yarıyor ya da gaz koluna daha çok yükleniyorum buda işe yarıyor:)

Bir şey daha segman değişmeden önce 15km/h vs. hızlarda giderken birden hızlanma gereksinimi duyduğumda gaz koluna yüklendiğimde motor hiç gz yemiyordu ve yolun ortasında kalakalıyordum şimdi daha iyi ama hala problem mevcut. Tanıdığım bi abi bunun ön varyatörde KAYIŞIN yüksek hıza çıkıp motorun yavaşlamasıyla takılı kaldığını ve ben tekrar hızımı yükseltmek istediğimde de kayışın takılı kalması nedeni ile yüksek viteste gibi kalkış yapabileceğimi belirtti yani ben yavaşladığıda kayış yüksek hız durumunda takılı kalıyor ve kalkmak istediğimde kayışın takılı kaldığı durumda yani yüksek viteste kalktığımdan titreme yapabilirmiş ; mantıklı geldi bana ve ön varyatördeki kapaklara hareket kabiliyeti veren zımbırtıları (adı aklıma gelmedi, keçe fln olabilir:p) söküp yağladık falan sorun nispeten aşıldı ama bu ara yine dediğim şekilde titreme var acaba sorun nedir debriyaj balatalarını mı değiştirsem (Balatalar 25 000 kmlik)
Başınızı ağrıttım Saygılar:rendeer:
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
motorunuz yavaşladıktan sonra tekrar ivme kazanamaması debriyaj kaçırmasına benziyor..revizyon yaptığınız yerde durumunuz netlik kazanır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst