Sabah uyandığında istifa etmeye karar vermek

Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Hocam ben de değilim.:)

Yazmamıştım fakat. Bahsettiğimiz olay normal işten çıkarılmayı kapsıyor. Yani diğer bahsettiğiniz durumlar dışı olaylar.

İşyerinde yakın bir arkadaşımızın başına geldi oradan tecrübe ediyorum.

Arkadaşımız 99 öncesi iş başladığı için 15 yıllık kağıdını getirdi tazminatımı alıp çıkmak istiyorum dedi. Genel müdür izin vermedi. İhbar süresini söyledi.

Avukata gitti.

Sonuç: ihbar süresini işyerinde oturarak geçirdi.

Dediginiz konu farkli elbette, isciye ihbar suresini beklemeden isten ayrilmasi ancak 2 madde ile yapilabiliyor, 24 ve 25. maddeler. Bunun disindaki maddelerde isci ihbar suresi kadar calismak zorunda ya da suresinin maasini alamaz.

Nereden biliyorsun diyeceksin, ben 1997 SGK girisliyim, 3600 isgununu doldurdugum icin, 17. maddeden yararlanarak, 2014 yilinin Haziran ayinda isyerimden tazminatimi alarak ayrildim, calistigim 5,5 yilin tazminati verildi. Hem islerin aktarilmasi hem de iyi niyet cercevesinde IK ile belirledigimiz tarihe kadar calistim.
 
Katılım
28 Tem 2017
Mesajlar
675
Dediginiz konu farkli elbette, isciye ihbar suresini beklemeden isten ayrilmasi ancak 2 madde ile yapilabiliyor, 24 ve 25. maddeler. Bunun disindaki maddelerde isci ihbar suresi kadar calismak zorunda ya da suresinin maasini alamaz.

Nereden biliyorsun diyeceksin, ben 1997 SGK girisliyim, 3600 isgununu doldurdugum icin, 17. maddeden yararlanarak, 2014 yilinin Haziran ayinda isyerimden tazminatimi alarak ayrildim, calistigim 5,5 yilin tazminati verildi. Hem islerin aktarilmasi hem de iyi niyet cercevesinde IK ile belirledigimiz tarihe kadar calistim.

Teşekkürler.

Umarım hepimiz güzel işlerde böyle sıkıntılara maruz kalmadan mutlu bir hayat geçiririz. :mrgreen:
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,004
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Hocam ben de değilim.:)

Yazmamıştım fakat. Bahsettiğimiz olay normal işten çıkarılmayı kapsıyor. Yani diğer bahsettiğiniz durumlar dışı olaylar.

İşyerinde yakın bir arkadaşımızın başına geldi oradan tecrübe ediyorum.

Arkadaşımız 99 öncesi iş başladığı için 15 yıllık kağıdını getirdi tazminatımı alıp çıkmak istiyorum dedi. Genel müdür izin vermedi. İhbar süresini söyledi.

Avukata gitti.

Sonuç: ihbar süresini işyerinde oturarak geçirdi.

O avukata bir daha iş vermeyin; daha 1 ay önce o şekilde iş değiştirdim, 6. yılımdı kimse ihbar demedi. Tazminatımı da aldım. O bahsedilen kanuna göre işten çıktığınızda SGK'dan aldığınız kağıdı istifa dilekçenizle birlikte işyerine verdiğiniz anda çıkışınızı yapmak zorundalar. (Dilekçeye yazılacak kanun maddesi ve işten çıkış sebebi mühim tabi, ilgili maddeye istinaden şu tarihte ayrılıyorum demeniz lazım...)
 
Katılım
28 Tem 2017
Mesajlar
675
O avukata bir daha iş vermeyin; daha 1 ay önce o şekilde iş değiştirdim, 6. yılımdı kimse ihbar demedi. Tazminatımı da aldım. O bahsedilen kanuna göre işten çıktığınızda SGK'dan aldığınız kağıdı istifa dilekçenizle birlikte işyerine verdiğiniz anda çıkışınızı yapmak zorundalar. (Dilekçeye yazılacak kanun maddesi ve işten çıkış sebebi mühim tabi, ilgili maddeye istinaden şu tarihte ayrılıyorum demeniz lazım...)

Hocam bildiğiniz üzere o kadar çok ayrıntı var ki.

Ben de önceki iş yerimden tazminatlı çıkarken bana da ihbarı sorun etmediler. Çok ilginç şeyler var.

Verdiğiniz bilgi için de teşekkürler. Umarım böyle sıkıntılar hiç birimizin başına gelmez.
 
Katılım
26 Kas 2014
Mesajlar
1,815
maaşlarda geç yatma, tanım dışı işleri size yaptırma, mesai parası vermeme gibi durumlar söz konusu ile ihbar süresini beklemeden noterden istifa edin.

Maalesef erken bile yatıyor maaşlar, her şeyi çok iyi bir şekilde kuralına göre yapıyorlar. Keşke fazla çalıştırsa hemen işkura gideceğim ama maalesef ki her şeyleri eksiksiz... Sadece şartları artık iyi değil..
 
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
309
Oraya alışmışım oranın tarzıyla yazmışım biraz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:43 ----------

Bugün bu konuyu açtıktan yarım saat sonra aradı beni. Neden önceden haber vermediğimi vs sordu. Bende anlattım sebeplerimi kısaca. Başka bir kuryeyi hemen bulamayacağını felan filan söyledi gel çalış vs. gittim çalıştım bugün normal bir şekilde. Gün sonunda da haftalığımı direk aldım normalde başka günlere bırakır parayı verene kadar rezil ederdi insanı. Bir arkadaş yazmış iş bulsaydın diye. Evet haklısınız fakat erzurumda yaşıyorum ve burda nerdeyse 10 restorandan dokuzu kışın motor sürebilecek kurye arıyor. Bugün iş saatlarindeyden önceden yazdığım bir pizzacı aradı gel görüşelim vs diye ama şuanda çok kararsız kaldım düşünüyorum kara kara. Öfkem nefretim çok çabuk sönüyor şuan yüz üstü bırakamıyorum çalıştığım yeri bugün iyi davrandığı için. Ama içten içede biliyorum sadece rol yapıyor 2 gün sonra yine başımda konuşmaya başlayacak. neyse çok uzattım sağolun hepiniz
 
Katılım
16 Haz 2020
Mesajlar
1,215
Bence hemen sigortanızın olmasını isteyin. Konuştuğunuz pizzacıyla baştan şartlarınızı söyleyin ben sigortalı çalışmak istiyorum diye. Eğer daha iyi bir durumda olacaksanız acımayın geçin gitsin. Kuryesini sömüren, parayı vermek istemeyen kişiye acımayın. Benim çok iş tecrübem yok yani fikrim bu şekikde. Haritacıların yanında çalıştım 7 gün, konfeksiyonda çalıştım 3 gün o kadar yani. İşleri ben bırakmadım geçici girmiştim.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Benim her sabah yataktan kalkmakla işe gitmek arasında yaşadığım çelişki.
Geçen gün patron yanıma gelip yeni aldığı telefonu gösterdi.
Ben adamı o kadar hevesli görünce bu niye bir telefona bu kadar seviniyor? diye düşünürken,
bak senin mesajların hepsini yeni telefona aktardım dedi.
Ne mesajı dedim.(meğer ona seviniyormuş!)
Yıllardır her sabah hiç atlamadan istifa ediyorum yazmışsın deyip mesajlarımı gösterdi.
Bir tek pazartesi günleri eksik deyince,
atlamışım herhalde dedim.
Hayır çünkü o gün senin izin günün dedi.:p
Manyakmısın mesajları ne yapacaksın diye sordum.
Ahirette bunları gösterip,
bakın ben bu adam yıllarca katlandım cezamda indirim istiyorum diyecekmiş.
Neyse şimdi yatayım, yarın sabah istifa mesajı yazmam lazım.::blusssh:::puro::::puro::::puro::
 
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
309
hahaha hiç gülesim yoktu aynı benim patronla olan ilişkim. Resmen istifa ettirmiyor :D ama her sabah yataktan kalkarken hayatı sorguluyorum gitmemek için kendimi kandırmaya çalışıyorum nereye kadar gidecek acaba. Keşke yaptığım işi sevebilsem iş gibi değil hobi eğlence gibi gelse keşke.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
sağlık olsun boş verin, size iş mi yok? adam gibi başka bir iş bulursunuz ya da yeni iş kurarsınız.

bu arada bende sigortasız çalışıyorum.. patron sigorta yaptıracağım dedi ama sallıyor, gerçi ben patrona sigorta yaptır bile demedim ki yani çokta tın, ülkenin canını okudular canını.. sanki sigorta var iken çok yardımı oldu ya.. iş kazası adı altında ayağım kırıldı ve resmi evraklara iş kazası olarak geçti ama ssk bana "iş göremezlik" ödemesi vermedi...

daha öncelerinde de 1100 gün civarı sigortam olmasına rağmen işsiz kalınca işsizlik maaşı vermemişlerdi... şimdi de acele etmiyorum, yaşım genç, şu anda prim başlasa 44 yaşında 7200 gün doluyor..

akp var olduğu sürece saçma salak kararlar vererek yaşamaya devam edeceğim, hayata küstüm, tayyip erdoğan ne zaman gider ise o zaman hayat ile tekrar barışabilirim diye umuyorum..

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:46 ----------

ekleme: kurye işi sakat.. o tür kaza riski yüksek ve can tehlikesi olan işlerde ben sigortasız olmayı bırakın çalışmam bile..
 
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
309
Motosiklet üzerinde ne kadar tecrübe edinirsem benim için kar dır diye düşünmüştüm kuryeliğpe başlarken. Ve çok işime yarıyor eskden motorumun üstünde korka korka sürerdim şuan eskiye nazaran çok rahatım daha güvende hissediyorum trafiği okuyabiliyorum fakat işte tehlikeside cabası
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
Motosiklet üzerinde ne kadar tecrübe edinirsem benim için kar dır diye düşünmüştüm kuryeliğpe başlarken. Ve çok işime yarıyor eskden motorumun üstünde korka korka sürerdim şuan eskiye nazaran çok rahatım daha güvende hissediyorum trafiği okuyabiliyorum fakat işte tehlikeside cabası

öyle bir şey yok üstadım, trafikte her an bir gerizekalı sizi sakatlayabilir, ben zevk için bineceğim zaman trafiğin olmadığı yolları tercih ediyorum.. siz kurye mesleğinden bahsediyorsunuz, kurye işi genelde trafiğin yoğun olduğu yerlere denk gelir ve kaza riskinin yüksek olduğu bölgelerde çok sayıda kuryeler aktif çalışır..

ben inşaatta dış cephe işi yapıyorum, iskele tepesinde can tehlikesi var ama bu benim elimde, fakat trafikte motor sürerken can güvenliğim sadece benim elimde değil. yapanlara saygı duyuyorum, benim yapmayacağım, yapamayacağım bir işi yapıyorlar...

motor üzerinde ben yeterince tecrübe edindim, artık mecbur kalmadıkça trafiğin olduğu yollara girmemem gerektiğini öğrendim.. bazen işim olsa bile sırf trafiğe girmemek adına işimi daha zahmetli yöntemler ile hallediyorum..

mesela istanbul - beylikdüzü trafiğine girmemek için motoruma lazım olan çok basit şeyleri bile internetten sipariş veriyorum.. beylikdüzü ve yakuplu bölgesinde bir sürü parçacılar var ama sırf trafik yüzünden gitmiyorum... sinirlerim dayanmıyor..

+ sinyal vermeden dönenlere kızıyordum ama şimdi yeni tipler çıktı, önümde araç sinyal veriyor ve ben o dönecek diye sollama yapmıyorum ve hayvan herif sinyal verdiği halde dönmüyor ve dümdüz gidiyor.. artık akıllara gelmeyecek kadar öküzleşmeye başladı millet...
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Erzurum'da kışın motosiklet sürmek zor olmuyor mu? Soğuk, kar, buz vesaire?
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,539
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Bazı insanlar satranç gibi mantık ve hesapla oynarlar hayatı. Bazıları da film gibi duyguyla. Önemli olan hangisinin sana gönül rahatlığı verdiği.
Durumları çoğaltalım;
- Müşterinin suratına telefon fırlattığın anda istifaya karar vermek.
- Gece yatakta uyumaya çalışırken istifaya karar vermek.
- 3 saat önce başladığın işte öğle yemeğini yerken istifaya karar vermek.
- Son noktayı koyup emekliliğe karar vermek.
 
Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
1,013
yaptığınız iş kolay değil, kış şartlarında motosiklet sürmek ve bunu işveren çalışanına sigortasız bir şekilde yaptırıyor hiç hoş bir durum değil, riski oldukça yüksek şekilde çalışıyorsunuz başınıza olumsuz bir durum gelse işverenle iş sözleşmeniz yok kendi başınıza kalacaksınız, işi bırakarak en doğrusunu yapmışsınız umarım kısa sürede uygun çalışma şartlarını sağlayan yeni bir iş bulursunuz.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
hayatımda çok iş yeri değiştirdim en güzel i de yüz yüze ben pazartesi gelmiyorum diyerek istifa etmeler oldu
düşünsene patrona ben pazartesi gelmiyorum ne halin varsa gör diyorsun o şookkkk :) :)
3 defa da işten atıldım çatır çatır tazminat aldım hatta 1 tanesi de yolda
bi yerden istifa edeceksem neden patronun beklemediği zaman da yapmayayım ki bunu :) :p
 
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
309
Soğuk bir şekilde hallediliyor. Balaklava kayak montu vesaire. Fakat yollaeda buzlanma olduğu zaman sürüş hızı 10/20 kmh'ye kadar düşüyor zorluyor. Ama bu sene erzurumda kış çok sakin geçiyor o sebeple aşırı zorlayıcı değil. 2 metre kar yağdığı zamanlar olurdu.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Soğuk bir şekilde hallediliyor. Balaklava kayak montu vesaire. Fakat yollaeda buzlanma olduğu zaman sürüş hızı 10/20 kmh'ye kadar düşüyor zorluyor. Ama bu sene erzurumda kış çok sakin geçiyor o sebeple aşırı zorlayıcı değil. 2 metre kar yağdığı zamanlar olurdu.

Ocak ayının ortalarından itibaren soğuk hava dalgası geliyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst