sa YOLDA LASTİK TAMİR TAKIMI

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Ara 2008
Mesajlar
217
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arkadaşlar yolda lastik tamiri için çeşitli tamir malzemeleri var bunlardan hangisi daha kullanışlı tercübe sahibi olanlaryazsınlar onu alalım
yıllarca motora bindim allahtan bir kere seneler önce bogaz köprü girişinde gümledi yenisini almak zorunda kaldım.şimdi uaun yolda başıma gelirse en kolay uygulama hansinde

1 fitil tamir takımı var ayrıca bir pompa taşımak lazım
2.köpuk spreyler var yeterince şişiriyormu
3.basınclı tüpler var işe yarıyormu lazım olunca
başka bilen varsa bir adım öne çıksın lütfen
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
lastıgınızı tubeeles oldugunu varsayarak;spreyler en yakın lastıkcıye gıtmeye yetıcek kadar vakıt kazandırabılır
tabıkı en saglıklısı fıtıl yontemıdır.
soyle soyleyeyım sehır ıcındeyken fıtıl kurtarıcıdır.ugras gerektırmez
uzun yola cıkacaksanız kesınlıkle fıtıl takımı ve pompa almanızı onerırım
 
Katılım
22 Eki 2009
Mesajlar
753
köpük spreyler yeterince şişiriyor ...

fitil olan tamir takımlarınin içerisinde hava tüpleri var pompa taşımaya gerek yok ....

** köpük spreyeri 50 km kadar idareten götürüyor 20 TL civarı , kullanımı çok kolay
** fitil takımlar kesin tamiri sağlar ancak ne kadar sağlıklı ve pratik olur ?? tartışılır ...
 
Katılım
2 Mar 2006
Mesajlar
1,215
her iki durumda da fitil yada köpük kullanılsa bile lastikçiye gidip kalıcı yama yaptırmak gereklidir.
piyasada yaygın inanışın aksine fitil yama kalıcı bir yama türü değildir.
uzun süreli kullanımda mutlaka kaçak yapacaktır.
lastik pompası yoksa yanında bir kamyon çevireceksin onların kompresöründen hava basabilirsin.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
köpük spreyi öyle bir hava basıyor ki lastiği neredeyse 35-40 bara çıkarp beton gibi yapıyor emin ol...1 hafta önce ilk defa kullandım lastiği yarıktı ve jantdan ayrılmıştı dış lastiğim...buna rağmen iş gördü tavsiye ederim...
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
köpük spreyi öyle bir hava basıyor ki lastiği neredeyse 35-40 bara çıkarp beton gibi yapıyor emin ol...1 hafta önce ilk defa kullandım lastiği yarıktı ve jantdan ayrılmıştı dış lastiğim...buna rağmen iş gördü tavsiye ederim...

motoruna göre değişecektir ama bu durum.
Sendeki cubuf 150nin lastiğin içine alabileceği hava birim miktarı ile ( basınç değil ) bir race motorun lastiğinin içine alabileceği hava miktarları çok farklıdır.

Onun için yanıltıcı olmasın eğer tüm tüpü kullanmışsan o lastiğe ufak motorların lastiğini taş gibi yapıyor olabilir ama büyük lastiklerde tam olarak bunu yapamayabilir :cat:

buna dikkatinizi çekmek isterim
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
o tüpler araba lastiği için değil mi normalde?
araba lastiğini şişirebilen tüp, racing lastiğini de şişirir heralde.
 
Katılım
19 Ağu 2008
Mesajlar
335
Teşekkürler. En kısa zamanda tubeles ve bahsedilen köpük spreyinden alacağım.
 
Katılım
8 Eyl 2008
Mesajlar
283
konuyu hortlatıyor olacağım ama yeni konu açmaktan iyidir sanırım.



geçen hafta motorumu parktan almaya gittiğimde arka lastiğin oldukça indiğini gördüm. lastiğimle ilgili bir sıkıntım yoktu. uzun süredir hava basmayınca çok emin olmamakla beraber basınç çok düşük olduğunda boşalıveriyor sanırım. hava basabileceğim en yakın benzin istasyonunada oldukça uzakta olduğumdan çantamda bulundurduğum bu köpüğü kullandım. benzin istasyonuna vardığımda ise 14 psiden fazlasını basmadı kompresör.

merak ettiğim konu, bu köpüğün temizlenmesi veya lastiğin değişmesi gerekir mi yoksa bu şekilde devam edebilir miyim?

cevaplar için şimdiden teşekkür ederim
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
bildiğim kadarıyla lastiğin ve jantın temizlenmesi gerekiyor. lastiğin uzun sure park halinde durduktan sonra belli bi seviyeye kadar iniyorsa muhtemelen ufak bir patlak vardır. lastiğin havası inip, lastikte büzüştüğü için patlak kapanıyor ve içindeki hava belli bi seviyenin altına inmiyor. daha sonra tekrar şişirdiğinde gerilen lastikteki patlak yine açılıyor ve tekrar hava kaçırmaya başlıyor.

aynı durumu bende yaşyordum daha sonra gereğinden kalın(!) fitil kullanarak lastiği onardıkları için (honda konşuk motor...) lastikteki patlağı asla onartamadım.. patlağın büyüklüğüne göre uygun fitil kullanmalarına dikkat et.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst