cometden memnun değilsin galiba yada kesmedi seni ya ençok 2. el piyasası olan marka oldu bu hyo.Ya herkese istenileni veremiyo yetersiz kalıyor yada sadece kullanıcıların bildiği ve kimseye söylemediği bir sır var ?
2. el piyasasının fazla olmasının nedeni, büyük hacimli makineye geçiş için gerek fiziksel özellikleri, gerekse fiyat-performans-kalite üçgenindeki beklentilere en uygun cevap veren motor olması aslında. 2005'ten beri Türkiye yollarında ve makina hakkında bilinmeyen pek de sır yok.
Birçok beklentiyi karşılamasının yanında eksi yönleri, lastiklerinin kalitesiz oluşu, debriyaj telinin zamanından önce kopması ve bazı modellerde boşa zor geçmesi.
2 ay önce almıştım s&t kanuni'yi ama özellikle yol tutuşu ve amortisörler hiç güven vermiyor ön amortsörler zayıf geldi bana hafif tümseklerde düşük hızlarda bile çok sert hissediyorsunuz 130 dan sonra motor dengesiz gidiyor.. Benzin tüketimi bastığım zamanlar normal karşılıyorum ama normal sürüşlerde günde 15 ytl benzin parası veriyorum gittiğim km ise 80 çok fazla geldi nedense 250 cc lik motor için çok fazla gibi...
Koca bir farı var ama aydınlatma çok zayıf başkaları arkamdan gözümü kör ederken ben önümü görmekte zorlanıyorum..Debriyaj ve vites geçişi çok sert bir vites değiştiriyorum dengemi bozmaya yetecek kadar güç harcıyorum....Malesef alım durumuna göre mecbur kalarak aldım ama memnun değilim
Öncelikle 19,000 km.lik bir GT250R geçmişim olduğunu belirtmek isterim, buraya yazacaklarımın dayanağını bil diye söyledim.
Motorundan memnun olmadığın ve satmak istediğin sebepleri gayet güzel özetlemişsin. Ancak şahsi fikrim, burada yazdıklarının bazılarının senin tecrübenle doğru orantılı kişisel izlenimlerin olduğu ve tam olarak gerçekleri yansıtmadığı yönünde. Sonuçta 2 aylık bir kullanımdan bahsediyorsun ve daha önce kullandığın motor da RT-125. Bunlar ışığında GT250'den beklentilerin ve aldıkların karşısında adaptasyon problemi oluştuğunu düşünüyorum.
Neden dersen, bir defa anlattıklarından yola çıkarak şunları söyleyebiliriz;
- Yol tutuşu veya yüksek hızlarda motorun dengesizliği gibi bir durum ben yaşamadım. Bu bağlamda hissettiğim tek sorun, lastiklerin sert hamurlu oluşundan kaynaklanan asfaltta yeterli güveni hissedememekti. Sen de belki biraz bunun etkisiyle, biraz da 130'dan sonra rüzgar direnci nedeniyle bunu düşünüyor olabilirsin.
- Amortisörler sert diyorsun. Bir motosikletin sürati yükseldikçe güvenlik açısından amortisörler de doğru orantılı olarak sertleştirilir. Bugün bir 600RR'a bindiğinde GT250'nin amortisörlerinin ne kadar yumuşak olduğunu anlarsın. Ayrıca önceki kullandığın model olan RT125, Dula-purpose bir model ve oldukça yumuşak amortisörlere sahip, üstelik de sürat bakımından daha düşük olan bir 125cc. GT250 ise bir Naked. Sonuçta çok farklı segmentte makinalar. RT tabiiki çok daha konforludur (Konfor anlayışın yüksek süratlerde güven yerine amortisörlerin yumuşaklığı ise).
- Benzin tüketimi 250cc çift silindir 29 HP bir motora göre normal.
- Debriyaj manetinin biraz sert olduğu konusunda sana katılıyorum, ancak insanın dengesini bozacak kadar sert vites geçişleri kesinlikle normal değil ve sanırım senin motosikletine has bir sorun. Daha önce duymamıştım. Bir an önce halledilmeli. Muhtemelen debriyaj teli gerginlik ayarından olabilir. Şu anda 600F kullanıyorum ve vites geçişleri önceki motorum olan GT250R ile hemen hemen aynı oranda kemikli. Sadece Hyo'da sabit dururken boşa zor geçme sorunu yaşardım. Tekrar hatırlatmak isterimki bu konuda da RT ile kıyas yapmak yanlış olur; tamamen farklı amaçla tasarlanmış şanzumanlar ve vites kutuları.
Not: Bunların hiçbiri seni eleştirmek için yazılmış değil, sadece tecrübelerimden yola çıkarak kendime göre yanlış bulduğum noktaları yorumlayıp, bu başlığı okuyan forum üyelerinin tek bir bakış açısıyla düşünmek yerine, oluşabilecek yanlış izlenim ve fikirlerin önüne geçmek amaçlıdır.
Ayrıca takas konusunda CBF500 yerine ben de ER-6 öneririm.
Hyosung kimine göre efsane kimine göre değil...bakış açısı ve beklentilere göre değişiyor tabi...konumuz ST Comet ama Hyosung sonucta...
hani ST Kanuniler enjeksiyonluydu...hani benzini neredeyse koklayacaktı...15 liralık benzinle 80 km gitmiş galiba yanlışmı okudum...nerde enjeksiyon ayrıcalığı...bir hata olmalı bu tüketimde...
250 cc bir makinadan beklenenleri bence fazlasıyla verebilir...kaslı geniş lastikli yüksek hızlara çıkabilen çakmada olsa bir naked havasında diyorum ben..
birde cbf 150 den comet 250 ye geçmek herhalde çok büyük beklentiler içinde olmamayı gerektirir...tek arzum her türlü Trakya rüzgarına rağmen...makina rahatlıkla 120 de sabitlensin...(artcı olmadan tabi çünkü tam 130 kiloyum)
beklentilerim bu yüzden çok farklı...huzurla ivmelenme...cüsseme uygun kalıplı şasi geniş lastikler sese.. yaşa... başa..taşa...modele pek takılmazdım...ama sarı bir comet sahibide olmak istemezdim...5000 liraya uygun bir comet bulabilirsem(hyo) nasipse bende düşünmekteyim...veya ybr 250...vs...yani hep cbf 150 ile bu hayata devam etmeyeceğiz elbette...son müşterisi olmaya razıyım yeter ki temiz olsun...
Metehan o cbf 130 kiloyu taşımaktan İllallah demiştir artık, yazık garibana; eti budu ne ki zaten?

GT250 senin işini gayet güzel görür. Düz yolda 160 km hız ve 130 kiloluk cüssenle üzerinde sırıtmayacağın bir cüssede motor.

Yakıt tüketimi 4 - 4,5 lt civarı ve bo motora göre normal, fazla değil. Eeee ne kadar ekmek o kadar köfte.:wiinkk: