
Dostum km 450 oldu. Yalnızca akşamları binebiliyorum çalıştığım için :/ ilk bakıma bu hafta götüreceğim. Motorda ufak tefek değişiklikler yapmaya karar verdim internetten birşeyler aldım güzel suprizler yapacağımumarım sizde beğenirsiniz.
Şikayetçi olduğum durumları söyleyim hemen, motoru çalıştırdığım zaman ilk 2-3 saniye gaz vermezsem stop ediyor. Bir kaç defa kırmızı ışıkta durduğumda stop etti. Aşırı bir ısınma oluyor ışıkta durduğumda. Konuyu merak edip keeway e mail attım. Dedim ki bu motor fabrikadan çıkarken hangi vizkosite yağ koyuyorsunuz, adamlarda kışın 10W-30 yazin 10W-40 dediler. Benim yaşadığım yer Mersin gece 35 oluyor Temmuz Ağustos ayında.Geçtiğimiz hafta yağ dosyasını bayağı araştırdım yabancı forumlarda da okudum rodaj dönemindeyken motorunuza mümkün mertebe full sentetik yağ kullanmayın diyorlar. Full sentetik yağ motorun parçalarının üzerinde güzel bir katman oluşturuyormuş bu iyi bir şey olup parçaların yıpranmasını engelliyor fakat rodajda iken parçaların birbirine alışması lazım o yüzden bende yarı sentetik bir yağ aldım. Yağ değişiminden sonraki gelişmeleri de aktaracağım
[url]http://i.hizliresim.com/J3pZAj.jpg[/url]
Aklıma aslında şu soru geldiği için sordum:
Bu motorun ilk bakımı 500km olduğuna göre içine koydukları yağ o km ye uygundur ve hergün kaç tane motor çıkıyor o fabrikadan hepsine iyi bir yağ koysalar zarara uğrayabilirler bu yüzden kötü bir yağ ile geleceğini düşündüm. Benim yaşadığım yer için 10W 40 yeterli olacak bencede. 1000km geçsin bakalım neler olacak![]()

arkadaşlar dün motorumun ilk bakımını yaptım. Daha öncede bahsettiğim gibi motor ilk çalışırken sanki stop edecekmiş gibi bir durum söz konusuydu, ustaya sordum ve bana şöyle dedi;
-şimdi abim bunlar büyük moturlar :mrgreen:,bunlarda bir kelebek var
-evet abi?
-heh o kelebeğin açılması için biraz gaz vermen gerekiyor.normal yani sıkıntı yok.
-peki abi motor sıcakken neden normal çalışıyor?
-zaten sıcakken çalışmasa o zaman kork
:mrgreen: :mrgreen: yani arkadaşlar anlayacağınız ben bir şey anlamadım. bu bahsi geçen kelebek neredeuçmuyor mu benim kelebek
ale: . motoru ilk çalıştırdığım zaman sanki insanın boğazında bir şey takılırda ehe öhö öhö olur ve öksürdüğü zaman tıkanıklık geçer, aynı olay işte gaz verince rahatlıyor kendi rölantisini buluyor. inatla marşa basarken gaz vermiyorum,çalıştıktan sonra hafif gaz veriyorum
Merhaba. Zincir koruma demirine sürtüyormuş. Artçı ile binince mesafesi azalıyor ve kasislerde sürtme yapıyor. Söktük, sürten yere kauçuk yapıştırdık ses kesildi. Şimdi de gaz yemiyor, motor tekleyip duruyor. Bu neden olabilir? Gazı kökledik diye bir şey oldu galiba![]()
arkadaşlar dün motorumun ilk bakımını yaptım. Daha öncede bahsettiğim gibi motor ilk çalışırken sanki stop edecekmiş gibi bir durum söz konusuydu, ustaya sordum ve bana şöyle dedi;
-şimdi abim bunlar büyük moturlar :mrgreen:,bunlarda bir kelebek var
-evet abi?
-heh o kelebeğin açılması için biraz gaz vermen gerekiyor.normal yani sıkıntı yok.
-peki abi motor sıcakken neden normal çalışıyor?
-zaten sıcakken çalışmasa o zaman kork
:mrgreen: :mrgreen: yani arkadaşlar anlayacağınız ben bir şey anlamadım. bu bahsi geçen kelebek neredeuçmuyor mu benim kelebek
ale: . motoru ilk çalıştırdığım zaman sanki insanın boğazında bir şey takılırda ehe öhö öhö olur ve öksürdüğü zaman tıkanıklık geçer, aynı olay işte gaz verince rahatlıyor kendi rölantisini buluyor. inatla marşa basarken gaz vermiyorum,çalıştıktan sonra hafif gaz veriyorum.
bunlar dışında yağı değişti ve motor inanılmaz bir hal aldı. kırmızı ışıkta durduğumda popom pişerdi artık öyle bir problemim kalmadı aşırı ısınma sorunu geçti. vites geçişlerim dahada yumuşadı böyle tak tuk olayı yok,bugün 100km hıza çıktım ilk defa selede en ufak titreşim yok elcik ve ayakta hafiften hissettim titreşimi rahatsız edici bir titreşim değil elbette. zincir gergisi kontrol etti usta, depo ile gidon tam simetrik değildi hatta geçtiğimiz haftalarda attığım youtube videosunda da görebilirsiniz aynı doğrultuda değildi onu ayarladık. ayaklığı açtığım zaman motor çalışmaya devam ediyordu artık indirince stop ediyor. herşey güzel istediğim gibi oldu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:48 ----------
Motorda ufak tefek değişiklikler yapmaya karar verdiğimi söylemiştim önceden de,dün bakım yaptırdıktan sonra ilk adım olarak orjinal farı ızgaralı hale getirdimumarım sizde beğenirsiniz. Değişimlerin devamı gelmeye devam edecek
[url]http://i.hizliresim.com/B80N19.jpg[/url]
arkadaşlar dün motorumun ilk bakımını yaptım. Daha öncede bahsettiğim gibi motor ilk çalışırken sanki stop edecekmiş gibi bir durum söz konusuydu, ustaya sordum ve bana şöyle dedi;
-şimdi abim bunlar büyük moturlar :mrgreen:,bunlarda bir kelebek var
-evet abi?
-heh o kelebeğin açılması için biraz gaz vermen gerekiyor.normal yani sıkıntı yok.
-peki abi motor sıcakken neden normal çalışıyor?
-zaten sıcakken çalışmasa o zaman kork
:mrgreen: :mrgreen: yani arkadaşlar anlayacağınız ben bir şey anlamadım. bu bahsi geçen kelebek neredeuçmuyor mu benim kelebek
ale: . motoru ilk çalıştırdığım zaman sanki insanın boğazında bir şey takılırda ehe öhö öhö olur ve öksürdüğü zaman tıkanıklık geçer, aynı olay işte gaz verince rahatlıyor kendi rölantisini buluyor. inatla marşa basarken gaz vermiyorum,çalıştıktan sonra hafif gaz veriyorum.
bunlar dışında yağı değişti ve motor inanılmaz bir hal aldı. kırmızı ışıkta durduğumda popom pişerdi artık öyle bir problemim kalmadı aşırı ısınma sorunu geçti. vites geçişlerim dahada yumuşadı böyle tak tuk olayı yok,bugün 100km hıza çıktım ilk defa selede en ufak titreşim yok elcik ve ayakta hafiften hissettim titreşimi rahatsız edici bir titreşim değil elbette. zincir gergisi kontrol etti usta, depo ile gidon tam simetrik değildi hatta geçtiğimiz haftalarda attığım youtube videosunda da görebilirsiniz aynı doğrultuda değildi onu ayarladık. ayaklığı açtığım zaman motor çalışmaya devam ediyordu artık indirince stop ediyor. herşey güzel istediğim gibi oldu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:48 ----------
Motorda ufak tefek değişiklikler yapmaya karar verdiğimi söylemiştim önceden de,dün bakım yaptırdıktan sonra ilk adım olarak orjinal farı ızgaralı hale getirdimumarım sizde beğenirsiniz. Değişimlerin devamı gelmeye devam edecek
[url]http://i.hizliresim.com/B80N19.jpg[/url]