Rize MT gururla sunar : buzul gölü ve dağlardan Çayeli

Katılım
27 Haz 2010
Mesajlar
1,558
Cumartesi günü Gökhan, Olcay abi ve ben yine çılgınca bir gezi gerçekleştirdik
oruçlu oruçlu sıcak havada 70-80 km si tamamen toprak ve bozuk yol ve yaklaşık 100 km si de beton-parke-tam asfalt karışımı toplamda 170 km civarı bir gezi gerçekleştirdik
tam 9 saat sürdü
Ramazanda susadığımız tek gün olarak kayıtlara geçti
Kısaca gezimizden bahsedeyim:
Ardeşen'den Çamlıhemşin'den Çat'a, oradan sıraköy be başköy yaylaları ve oradan buzul gölüne tırmandıktan sonra bir geçit aşıp İncesu köyü ve yaylasından Çayeli'ye iniş yaptık
en yüksek 3200 rakıma çıktık, buzul gölü manzarası ise en beğendiğimiz manzara oldu
İşte rotamız:




Bu da ayrıntılı rota








Ardeşen'de atmaca heykelinin orada buluşuyoruz, 8:30 buluşma diye ayarlayıp 9da yola çıkacaktık, sanırım 9'u 10 geçiyodu çıktığımızda, bizim için iyi bir çıkış oldu






Şenyuva'dayız,sevdaluk filminin çekildiği yer







bir öz çekim de biz yapalım :)


















Çat'a geldik









































git git acayip yorulduk, yol da çok bozulmaya başladı, hava da sıcak, ne var ne yok çıkardık üzerimizden, manzaralar müthiş






Tüllü dere :)








Gezi süper ilerliyor, Olcay abi iyi yakalamış bu pozu









Şu dağların güzelliğine bakar mısınız, maşallah diyelim






















kıvrım kıvrım yollardan geçiyoruz, çok zevkli





















Burası Sıraköy ya da Başköy olması lazım, fotoğrafta arıcılar iş başında, ne bal vardır orada, rakım bayağı yüksek, her taraf çiçek buralarda












































Yukarı buzul gölüne doğru tırmanmaya başlıyoruz, 3000 rakıma çıkacağız





















başımız ağrımaya başladı , hafiften de yorulduk, mola verip elimizi yüzümüzü kollarımızı her tarafımızı yıkıyoruz kısacası :)su mis gibi, tertemiz































epey yükseldik, Kaçkar dağları tüm ihtişamıyla görünmeye başlıyor









Bu fotoğraf da güzel oldu :)






















Siz hiç sarı papatya gördünüz mü, buralarda bir sürü var
































Zik zaklı yollar, kıvrım yollar güzel manzaralar oluşturuyor




















İşte 3000lerdeyiz, arazi yapısı farklılaştı, kırmızımsı toprak ve taşlar var








Yayla evleri taşlarla gömülmüş toprağın içine kardan etkilenmesin diye sanırım








Bu yola beri gidip 2 km sonra sol taraftaki dağın tepesine yürüyerek tırmanacağız gölü görmek için







Bu fotoğrafın burada ne işi var ya, bu göle çıkarkenki bir fotoğraf, hatlar karışmış neyse :) ama iyi çıkmış Gökhan ve Olcay abinin ayağı :)




























Ne fotoğraf oldu ya, motorlar küçücük gözküyor, burada sürmek isteyenler parmak kaldırsın :)
















bu karşıdaki dağ Verçenik zirve, Kaçkar dağlarının en yüksek noktası olması lazım, 3870 metreydi sanırım








Neyse yolumuza devam ediyoruz, yol asfalt, süper :)









Bu yol bile bazı geçtiğimiz yerlerden kat kat iyiydi, çok kötü yollardan geçtik, Allah'tan motorları yıkmadık, bir kaç kez tehlike atlattık ama Allah'tan düşmedik


























ya var ya fotoğrafların sıraları hep değişmiş yüklenirken, bu da Göl için tırmanış zamanlarımızdan
















Olcay abinin zinciri kaskatı olmuş, onu gevşetirken



























Tırmanışa geçeceğimiz yere geldik, aslında tam burası değildi, daha önce biryerdi, fakat Olcay abi bizden ilerde gidiyordu, ta buralara kadar gelmiş, madem öyle burdan çıkalım dedik ama burası çok daha uzunmuş, 15 dakikalık tırmanışı yaklaşık 45 dakikaya çıkardık, neyse sağlık olsun, manzara süperdi, değdi buna.













































Çıkıyoruz çıkıyoruz bitmiyor, serin bir rüzgar esiyor Allah'tan, ama yine de susuyoruz bayağı, çılgınlık bizimki , başka bişey değil :)







Motorlar bayağı aşağıda kaldı








Güzel çiçekler yetişiyor buralarda





















































































çıkarken değişik desenli taşlarla karşılaşıyoruz, yeşilleri de çok ilginçti







Hala çıkıyoruz, çok fena yorulduk


























































veeeeeeee sonunda geldik, buzul gölü tüm güzelliğiyle bizi büyülüyor, rakım 3200deyiz.ilk gören Gökhan oluyor, bayılıyor manzaraya







Şeytan diyo ki göle git bi güzel yüz, fakat nafile, oraya gidip gelmemiz en az bir buçuk saat alır, iftara geç kalırız, yengen vizelerimiz 18:00 a kadar geçerli de :)

















Olcay abi buraya ağustosta ramazandan sonra sabahleyin erkenden gelip kahvaltıyı burada yapıp yüzelim, bot da getirelim diyor, biz de hak veriyoruz, nasip diyoruz, ha bi de iyi balık vardır burada felan diyoruz, işte böyle bir sürü muhabbet, tadını çıkarıyoruz








































Artık gitme vakti





























Burası bir geçit, kar hala erimemiş






























































artık aşağı inmeye başlıyoruz incesu yaylasına doğru






































































İncesu köyünde camide mola veriyoruz, bir gün herkes bu taşa yatacak, Olcay abi antreman yapıyor :)


























































Manzaralar muhteşem

































Aşağı Çayeli'ye doğru inerken dereye bakarak iniyoruz, yüzmek için bir yer bulmamız lazım, çok fena hararet yaptık






Burası yüzdüğümüz yer, acayip serindi dere, çok fena da derindi, çok keyif aldık







kot pantolonlarla yüzdük şort almadığımızdan :) bayağı zorladı bizi yüzerken ama olsun :)


Bu arada tişörtle gezme hatası yaptığımızdan kollarımız nar gibi kızardı, çok fena yandı, hala tam geçmedi ağrısı, bayağı yoğurt sürdüm ben , işe yaradı rahatlattı bayağı, tabi Gökhan eczanede çalıştığından yanık kremleri ağrı kesiciler felan , dedim ona yoğurt sür. neyse işte böyle gırgır muhabbetler dönüşte, güzel oldu.

Tabi bu bizim son gezimizdi, sezonu kapatıyorum artık, memlekete gidiyorum,taşınacağız. artık okullar açıldıktan sonra Sakarya'da gezilerde görüşmek üzere
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
Sana Sakarya gibi geliyor galiba....

Ülkede ençok gidip görmek istediğim yerlerin başındadır Rize...

Eğer bir gün o amaçla yol çıkarsam yoldan senide alıp götürmeyenin,kendine rehber etmeyenin ,dip köşe gezmeyenin....yolda motosikletinin tekeri patlasın....:pl:

Mükemmel ötesi bir gezi...Fotoğraflar süper...sizlerde öyle tabi....:rendeer:
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
4,435
Gezi yapamadığımdan olsa gerek, artık gezi fotoları bile yetiyor, şu sıcak günde iyi geldi doğrusu, elinize sağlık:cat:
 
Katılım
27 Haz 2010
Mesajlar
1,558
sağolun teşekkürler güzel yorumlarınız için
Samet Ağır, zaman olduktan sonra neden olmasın diyecem de korkuyom, çok uzak kalacak ya Rize :)
tabi ki Rize bence de bu tür geziler olarak bir numara. güzel yorumun ve espirilerin için sağol :rendeer:
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Arkadaş geziyorsunuz iyi güzel de niye paylaşıyorsunuz. İmreniyoruz burada :)
Kazasız belasız keyifli nice kilometreler Rize :)
Kayınpeder, kayınvalide Çayeli'nde olur her yaz. Bir kısmet olamadı gelip görmek.
 

soa

Katılım
29 Haz 2011
Mesajlar
854
Konuyu şikayet ettim arkadaş bu ne gezen var gezemeyen var cık cık cık :queen::flower:

Elinize emeğinize tekerinize sağlık hocam muhteşem bir gezi olmuş..
 
Katılım
27 Haz 2010
Mesajlar
1,558
sağolun, teşekkürler herkese, paylaşalım dedik işte, millet gezi görsün :) :D
 
Katılım
27 Haz 2010
Mesajlar
1,558
Aydın da bayağı uzak, ama neden olmasın, aslında zaman , para ve izin ( :) ) ayarlandıktan sonra festivalleri fırsat bilmek lazım
 
Katılım
11 Mar 2012
Mesajlar
1,572
yusuf biraderim senin sakarya'ya tayinin çıkmamışmıydı,hala ne işin var rize'de,yoksa önceden gezileri yapıp fotoları bir kenera atıp şimdimi paylaşıyorsun! oralar ne yüksek dağlar ,valla helal olsun ne diyelim,ALLAHA emanet ol kazasız sürüşler dilerim ,saygılar...
 
Katılım
27 Haz 2010
Mesajlar
1,558
mesut hocam, bu son gezimizdi, ben eski gezi koymam ;)
geçen cumartesi gitmiştik, sakaryaya ağustosta taşınacağım inşallah
evet bayağı yüksek yerler
sağolasın
F54 sağolasın
 
Katılım
1 Ocak 2011
Mesajlar
621
Valla bravo güzel bir gezi yapmışsınız ve güzelde fotoğraflarlada sunmuşsunuz... İşte karadenizli olmak böyle bir şey sınırları zorlamak :) Gezilerinizin devamını zevkle izleyeceğim .. Allah nasip ederse Ramazan bayramının ertesi bu sefer Gümüşhaneyi , ovit geçidinide içine alan karadeniz turu yapacağım sılayı rahim olur :)
 
Katılım
27 Haz 2010
Mesajlar
1,558
sağolun, inşallah gezinizi kazasız belasız gerçekleştirirsiniz, ovit süperdir şimdi
 

MCV

Katılım
14 May 2014
Mesajlar
928
Paylaşım için teşekkürler.Anlatım ve resimler güzel.Gezmiş gibi oluyoruz...
 
Katılım
27 Haz 2010
Mesajlar
1,558
sağolun, teşekkürler
Bu arada fotoğraflar gözükmüyodu, photobucket yeniden yayınlamış, sağolun, geziyi göremeyenler de görecek
 
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
842
Motosikleti
2022-SYM Jet 14 200 + 2011-KLX250 + 2015-KTM Duke 200(arızalı yatış)
Rotanın GPS kaydı var mı?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst