resimde gösterilen nerdir?

Katılım
25 Eyl 2009
Mesajlar
74
resimde yazdığım şeyin ney olduğunu yani ismini ve görevini yazarsanız bide 2. resimde ne için çıkarılmış çok açıklayıcı olur telşekkür ediyorum şimdiden...



 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Eğer yanlış görmüyorsam,

egsozdan çıkan atık gazın tekrar motora verilmesine ve böylece egsozda yanmamış benzin gazı varsa tekrar yansın ve çevreye daha az kirlilik versin şeklinde düşünülen bir parça bu..
ismini bilemeyeceğim ama..egsoz bir şeysi :)

onu iptal edersen, parçanın motor yanma odasına yanmamış benzin gazı ile birlikte yolladığı karbonmonoksiti (işe yaramayan gaz) yollamamış olur ve sürekli taze benzinle motoru beslemiş olursun..Daha çok çevre kirliliği ve daha yüksek benzin sarfiyatı ama daha yüksek performans..(ne kadar etkiler bilemem)

Tabii eğer parçayı yanlış tanımlamadıysam..
 
Katılım
1 Haz 2009
Mesajlar
4,117
Eğer yanlış görmüyorsam,

egsozdan çıkan atık gazın tekrar motora verilmesine ve böylece egsozda yanmamış benzin gazı varsa tekrar yansın ve çevreye daha az kirlilik versin şeklinde düşünülen bir parça bu..
ismini bilemeyeceğim ama..egsoz bir şeysi :)

onu iptal edersen, parçanın motor yanma odasına yanmamış benzin gazı ile birlikte yolladığı karbonmonoksiti (işe yaramayan gaz) yollamamış olur ve sürekli taze benzinle motoru beslemiş olursun..Daha çok çevre kirliliği ve daha yüksek benzin sarfiyatı ama daha yüksek performans..(ne kadar etkiler bilemem)

Tabii eğer parçayı yanlış tanımlamadıysam..
Hocam tanımlamak istediğin parça katalitik konvertör yada katalizör ama işaret edilen parça omu onu tam bilemicem:silent:
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Hocam tanımlamak istediğin parça katalitik konvertör yada katalizör ama işaret edilen parça omu onu tam bilemicem:silent:

Evet..Katalitik konvertör yada katalizör :)

Egsoz manifoltundan emme manifoltuna giden borulara bağlı diyince ve parça da hemkonum hem de şekil itibariyle benim motordakine benzeyince o dur diye düşündüm..Sanırım da o..

Çünkü performans için iptal edilen bir parça olduğunu biliyorum..
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
412
O parça sanırım eksoz geri gönüşüm valfi EGR. Otomobillerde silindir içindeki sıcaklık belirlibir seviyeden sonra zehirli bir gaz meydana getiriyor bu gaz insan sağlıgı ve cevre için çok tehlikeli. EGR nin görevi ise eksoz gazının bir kısmını silindir içerisine vererek yanmayı biraz kötüleşirerek sıcaklığı düşürür ve bu gazın cevreye atılması önlenir arabalarda bu mantıkla çalısır. Motosiklette için aynı şey söylenebilrmi bilemiyorum. :silent: Birisi yardımcı olursa memnun oluruz :)
 
Katılım
23 Mar 2009
Mesajlar
2,946
arkadaşlar, katalizor ekzos içinde bulunan seramik bölüme denir.
resimde görünen geri dönüşüm VALFİ'dir. o parça iptal edildiğinde motorun çalışması değişmez. osbourne, nin yazdığı gibi atık yakıtların yeniden yanmasını sağlar.
 
Katılım
1 Nis 2007
Mesajlar
1,944
Durun ben bir sesleneyim._OLD_ abiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.Cık yok ya gelmeyecek.Mustafa abi nerdesin katalik konvektör,egr,katalizör bunlardan hangisi abi:)
 
Katılım
25 Eyl 2009
Mesajlar
74
hepinize teşekkür ediyorum anladığım kadarıyla katalizör dediğimiz parça bu :D
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
23 Tem 2006
Mesajlar
916
hepinize teşekkür ediyorum anladığım kadarıyla katalizör dediğimiz parça bu :D

Katalizör,kimyevi maddelerin birleştirilmesi veya ayrıştırılması sırasında reaksiyon hızlandırıcı veya yavaşlatıcı görevi gören kimyasal maddelere verilen isimdir.
Araçlarda kullanılan Katalitik Konvertördür.İçinde bulunan kimyevi süngerimsi madde yanma sonucu oluşan Karbon dioksit,Karbon monoksit ve Nitro oksit maddelerinden özellikle Nitro Oksiti tutarak hava kirlenmesini azaltmaya yarar.
Motosikletlerdeki gördüğümüz küçük kutular bu değildir.Sadece egsoz gazının birazının silindir içine gönderilmesini sağlar.
 
Katılım
25 Eyl 2009
Mesajlar
74
Katalizör,kimyevi maddelerin birleştirilmesi veya ayrıştırılması sırasında reaksiyon hızlandırıcı veya yavaşlatıcı görevi gören kimyasal maddelere verilen isimdir.
Araçlarda kullanılan Katalitik Konvertördür.İçinde bulunan kimyevi süngerimsi madde yanma sonucu oluşan Karbon dioksit,Karbon monoksit ve Nitro oksit maddelerinden özellikle Nitro Oksiti tutarak hava kirlenmesini azaltmaya yarar.
Motosikletlerdeki gördüğümüz küçük kutular bu değildir.Sadece egsoz gazının birazının silindir içine gönderilmesini sağlar.

ozaman bu yüzden eksoz emisyon sensörü yok

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:21 ----------

anlatılmak isteneni anladım katalizör diye tabir ettiğimiz şey zaten eksoz emisyon sensörü olmadan çalışmıyormuş... devre tamamlanmıyormuş
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst