Regâib Kandiliniz Mubarek olsun Kardeşlerim

Katılım
30 Ara 2007
Mesajlar
7,516
Hepinizin Regâib Kandilini kutluyorum, hayırlara vesile olmasını diliyorum :rendeer:


Regâib Kandili veya Regâip Kandili Hicri takvimin Receb ayının ilk Cuma gecesine denk gelen kandil gecesidir. Kökü "arzulamak, meyletmek" anlamlarına gelen regâib sözcüğü Kur'an'da geçmez. İslam kültüründe diğer kandiller gibi önemli bir yeri olan kandilde son İslam peygamberi Muhammed'in iki rekat namaz kıldığına ilişkin çeşitli rivayetler vardir

Regâib Kandili doğrudan Kur'an kaynaklı olmasa da dinî kültürde zamanla büyük kutlamalarla kutlanmaya başlanmış ve kendisine burada önemli bir yer edinmiştir. Klasik dinî kültürün yanı sıra tasavvuf geleneği ve kültüründe de bu kandil diğer kandiller gibi önemli bir yere sahiptir ve büyük kutlamalarla kutlanır.

REGÂİB KANDİLİ Sevgili Peygamber Efendimiz (sas)'in Allah'ın bazı çok özel fiilî tecellilerine mazhar olduğu, nuranî lütf u ihsanlara, semavî mevhibelere eriştiği bir gecedir. Recep ayının ilk Cuma gecesine tevafuk etmektedir.4 Kelime olarak regâib, "çokça rağbet edilen, nefis, kıymetli, değerli, ihsan" mânâlarına gelen Ragibe kelimesinin çoğuludur. Buna göre Regaip Gecesi denilince: "Çok lütuf ve ihsanla dolu, kıymeti ve değeri büyük, çok iyi değerlendirilmesi gereken gece" mânâsı anlaşılır. Bu gece Allah lütuflarını sağanak sağanak yağdırır. Müslümanlar arasında ise Peygamberimiz'in dünyaya teşriflerinin ilk halkasını teşkil eden anne rahmine şeref verdiği gün olduğuna inanılmaktadır. [Ancak bu gece ile veladet-i Nebeviyye arasındaki müddet, bunun hilafına işarettir. Şu kadar var ki Hz. Âmine'nin Fahr-i Âlem Efendimiz'i hamil olduğuna bu geceden itibaren muttali olmuş olabileceği düşünülebilir.5] Peygamberimiz'in doğuşuyla yeryüzü nasıl küfür ve cehaletin karanlıklarından kurtulup büyük bir mutluluğa boğulduysa, onun teşriflerinin ilk basamağı olan bu geceyi de bütün kâinat alkışlamış, coşkun bir sevinçle ayakta karşılamıştır. Mânen bereketli olan bu gecenin bir hususiyeti de mübarek Ramazan ayının ilk habercisi olmasıdır.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
30 Ara 2007
Mesajlar
1,685
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sizlerin ve ailelerinizin Regaip Kandilinin hayırlara vesile olmasını dilerim :rendeer:
 
Katılım
3 Eyl 2007
Mesajlar
403
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
tüm islam aleminin regaip kandili mübarek olsun
 
Katılım
10 May 2007
Mesajlar
729
Hepinizin Regâib Kandilini kutluyorum, hayırlara vesile olmasını diliyorum :rendeer:

Bütün islam aleminin kandili mubarek olsun vasco sağol bilgilendirme için..


Regâib Kandili veya Regâip Kandili Hicri takvimin Receb ayının ilk Cuma gecesine denk gelen kandil gecesidir. Kökü "arzulamak, meyletmek" anlamlarına gelen regâib sözcüğü Kur'an'da geçmez. İslam kültüründe diğer kandiller gibi önemli bir yeri olan kandilde son İslam peygamberi Muhammed'in iki rekat namaz kıldığına ilişkin çeşitli rivayetler vardir

Regâib Kandili doğrudan Kur'an kaynaklı olmasa da dinî kültürde zamanla büyük kutlamalarla kutlanmaya başlanmış ve kendisine burada önemli bir yer edinmiştir. Klasik dinî kültürün yanı sıra tasavvuf geleneği ve kültüründe de bu kandil diğer kandiller gibi önemli bir yere sahiptir ve büyük kutlamalarla kutlanır.

REGÂİB KANDİLİ Sevgili Peygamber Efendimiz (sas)'in Allah'ın bazı çok özel fiilî tecellilerine mazhar olduğu, nuranî lütf u ihsanlara, semavî mevhibelere eriştiği bir gecedir. Recep ayının ilk Cuma gecesine tevafuk etmektedir.4 Kelime olarak regâib, "çokça rağbet edilen, nefis, kıymetli, değerli, ihsan" mânâlarına gelen Ragibe kelimesinin çoğuludur. Buna göre Regaip Gecesi denilince: "Çok lütuf ve ihsanla dolu, kıymeti ve değeri büyük, çok iyi değerlendirilmesi gereken gece" mânâsı anlaşılır. Bu gece Allah lütuflarını sağanak sağanak yağdırır. Müslümanlar arasında ise Peygamberimiz'in dünyaya teşriflerinin ilk halkasını teşkil eden anne rahmine şeref verdiği gün olduğuna inanılmaktadır. [Ancak bu gece ile veladet-i Nebeviyye arasındaki müddet, bunun hilafına işarettir. Şu kadar var ki Hz. Âmine'nin Fahr-i Âlem Efendimiz'i hamil olduğuna bu geceden itibaren muttali olmuş olabileceği düşünülebilir.5] Peygamberimiz'in doğuşuyla yeryüzü nasıl küfür ve cehaletin karanlıklarından kurtulup büyük bir mutluluğa boğulduysa, onun teşriflerinin ilk basamağı olan bu geceyi de bütün kâinat alkışlamış, coşkun bir sevinçle ayakta karşılamıştır. Mânen bereketli olan bu gecenin bir hususiyeti de mübarek Ramazan ayının ilk habercisi olmasıdır.
 
Katılım
29 Haz 2006
Mesajlar
3,438
Regaip Kandiliniz Mubarek Olsun...


" Andolsun size kendinizden öyle bir Peygamber gelmistir ki, sizin sıkıntıya
ugramaniz ona çok agir gelir.

O, size çok düskün, müminlere karsi çok sefkatlidir, merhametlidir. "

(Tevbe Suresi, 128)






Allah (c.c) katinda zamanlarin degerleri birbirine esittir. Ancak öyle
zamanlar vardir ki o zamanlarda öyle hadiseler olur kI, o vakte diger zaman
dilimlerinden daha üstün bir deger kazandirir. Receb-i serîfin ilk Cuma
gecesine isabet eden Regâib Gecesi'de bu müstesna zamanlardan biridir. Cum'a
geceler böyle kiymetli vakitlerden biridir.Regaib Gecesi gibi iki kiymetli
gecede biraraya gelince, bu gece dahada bir kiymetli oluyor. Bu gece, yalvaris
ve yakarislarin Yüce Mevla'ya sunuldugu ve O'nun rahmetinden af istenildigi
umut, huzur ve müjde gecesidir.



Allah Teâla'nin kullarina lütfunun çoklugu, kereminin bollugu ve pek çok
günahkari bagislamasi sebebiyle bu geceye Regaib Gecesi" adi verilmistir. Bu
gecenin bu degeri nereden kazandigi hususunda degisik rivayetler bulunmaktadir.
Bunlardan biri; Hz.Amine validemizin böyle bir gecede Resulullah (s.a.v)'e
hamile oldugunu anladigidir.



Sevgili Peygamberimiz (s.av) Regaib gecesinin içinde bulundugu Recep ayinda
çok dua ederr, namaz kilar, oruç tutar, iyiliklerin her çesidini yapar, sadaka
vermeye özen gösterirdi. Resulullah (s.a.v)'in Receb'in ilk persembe gününü
oruçla geçirdigi ve cuma gecesinde, bu kandil gecesine mahsus olmak üzere on
iki rekât namaz kildigi kabul edilir. Regâib gecelerinde dua etmek, tevbe ve
istigfarda bulunmak, bu geceyi kutsal kabul etmek suretiyle çesitli
ibâdetlerle geçirmek, genel olarak alimler arasinda kabul görmüstür.



Idrak ettigimiz mübarek Regaib Kandilsi vesilesiyle, ruhumuzu karartan kötü
duygu ve düsünceleri kalplerimizden atalim. Ibadetin zevkinden bizi mahrum
eden nefsin kötü arzularini frenleyelim. Gönül dünyamizi bulandiran haset,
kin, düsmanlik gibi kötü duygulardan temizleyelim.


Bu geceyi nasil karsilmak, nasil ihya etmek gerekir?



Bu gece, oruçlu olarak karsilanmalidir.

Bu gece, kazâsi olanin hiç degilse bir günlük kazâ namazi kilmasi, çok iyi
olur.

Bu gecenin ihyâsi, yatsi namaziyla sabah namazini camide cemaatle kilmakla
olur . Bu, gecenin ihyâsidir. Bütün günün ihyâsi bu... Yatsi namazi ile sabah
namazini camide kilmak, o günün, o gecenin ihyâsi demektir. Insan sabahlara
kadar, aksamlara kadar ibadet etmis gibi sevab kazanir.

Bir baska ihyâ sekli zikir ..... "Lâ ilâe illallah " , " Allahümme salli alâ
seyyidinâ muhammedin ve alâ âli seyyidinâ muhammed" , "Estagfirullah" , "Sübhànallah"
, "Elhamdü lillâh", "Allahu ekber" , "Lâ havle ve lâ kuvvete illâ billâhil
aliyyil azîm", "Allah" gibi sözler mübarek kelimelerdir, cümleciklerdir.
Bunlari zikretmek çok sevabdir..

Bazi namazlar vardir,

Peygamber Efendimiz (s.a.v.)kilmistir. Bunlardan birisi de tesbih namazi ' dir.


Regâib gecesi, aksamla yatsi arasinda: 12 rek'at " Hacet namazi " kilinir.





Hacet Namazi:

2 rek'atte bir selâm verilerek kilinir.

Fâtiha-i serîfeden sonra her rek'atte 3 " I nnâ enzelnâhü . ..", 12 Ihlâs-i
serîf okunur.

Namazdan sonra 7 Salât-i Ümmiye okunup secdeye varilir.



Salât-i Ümmiye:

" Allâhümme salli alâ seyyidinâ Muhammedinin-nebiyyil-ümmiyyi ve alâ âlihî ve
sahbihî ve sellim "

Secdede 70 defa: " Sübbûhun kuddûsün rabbünâ ve rabbül-melâiketi ver-rûh "
okunur.

Secdeden kalkip 1 defa: " Rabbigfir verham ve tecâvez ammâ ta'lem. Inneke
entel-eazzül-ekrem " okunur.

Tekrar secdeye varilip yine 70 defa " Sübbûhun kuddûsün rabbünâ ve rabbül-melâiketi
ver-rûh " okunur.

Secdeden kalkip duâ yapilir.

Duâda Hz. Allâh'a su sekilde de ilticâ etmelidir: " Allâhümme bârik lenâ
recebe ve sa'bân. Ve bellignâ ramazân "
 
Katılım
29 Haz 2006
Mesajlar
3,438
Adaş pardon ya gormedim senin topiği bence actım. Neyse simdi birliştiriler zaten :p
 
Katılım
14 Nis 2008
Mesajlar
5,242
Tüm müslüman kardeşlerimizin regaip kandili mübarek olsun :rendeer::rendeer::rendeer:
 
Katılım
16 Tem 2007
Mesajlar
1,027
Motosikleti
Dl650vstorm
regaip kandiliniz kutlu,Allah ın rahmeti üzerinize olsun arkadaşlar.:)
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
619
Tüm İslam aleminin Regaip Kandili mübarek olsun.Hepimiz hakkında hayırlara vesile olur inşallah:rendeer:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
21 Nis 2008
Mesajlar
473
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
gerçekten çok olgun bi davranış tebrik ediyorum,HEPİMİZ MÜSLÜMANIZ HEPİMİZ TÜRKÜZ:queen: TÜM İSLAM ALEMİNE HAYIRLI OLSUN.
 
Katılım
28 Eyl 2007
Mesajlar
56
Herkesin Kandili mübarek olsun.Allah herkesin dualarını kabul etsin.Motoru olmayanlara bir an önce motor almayı nasip etsin inşallah...:)
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
Çok Teşekürler bi mukabilmiydi neydi ondan işte bende herkesin kandini kutlarim...
 
Katılım
29 May 2008
Mesajlar
179
herkese huzurlu ve mutlu nice kandiller arkadaşlar:) kandiliniz mubarek dualarınız kabul olsun
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
65
Sağol kardeşim cümlemizin.

Ayrıca bu siteyi bu yüzden seviyorum. Başka yerde olsa hemen taaa amerikadan bi mod ggirer "Burda din konuşulmaz yasak" diye kitliyiverirdi konuyu.

Sanki 82 dinin olduğu bir ülkedeyiz...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst