çok yakıyor derken kaç litre? benim benzin deposu bu sabah tamamen boşaldı ve şans eseri petrol ofisi dibimizdeydi ve karburatordeki benzin yetti oraya kadar. Tvs Apache'de depoda benzin tamamen bitince kırmızı ışık yanıyor.
549 km yol yaptım 16 litre ile fakat bazen karburator tahliye hortumundan benzin kaçırıyordu ve üşengeçlikten dolayı sıkmadım henüz ve benzin musluğunuda off konumuna getirmediğim için biraz kaçak oldu.
garip bir durum, motor güneş altındayken tahliye hortumundan benzin kaçırıyordu ama çalışırken falan kaçırmıyor. yada gölgede falan kaçırmıyordu.
neyse normal kullanım 16 litre ile 550 km yol yaptım Tvs Apache orta kasa.
16/550 = 0,0290909090909091
0,0290909090909091(kilometre başına yakılan benzin) * 5(benzin fiyatı) = 0,1454545454545455(14,5 kuruş yakmış yani 100 kilometrede 14,5 lira)
0,0290909090909091(kilometre başına yakılan benzin) * 100(100 kilometre) = 2,90909090909091(2,9 litre yakmış)
yani yakıt kaçağı ne kadar oldu bilmem ama yine 3 litrenin altında bir tüketimim olmuş ve bu arada kullanım pek normal sayılmaz yani köklüyorum bazen.
____________________
evet dostum senin tüketimin ne kadar hesapla da çok mu az mı karar verelim.