Ramzey QM 125 T 10 V scooter

Katılım
27 Şub 2010
Mesajlar
6
arkadaşlar herkese selamlar...
Ramzey QM 125 T 10 V scooter sahibiyim. ve bir türlü memnun kalamadım bu motordan. full depo ile 125 km gidiyor. 6,5 litre depolu bir motora göre 125 km az değilmi. ve iki kişi binince motor altınızda ressmen yırtılıyor. debriyaj balatasını ve bagalar değişti ama faydası yok. başka bir taktik deneyen varsa önerilerinizi bekliyorum. 20-40 4t castroll marka motor yağı, bando kayış kullanıyorum. fabrikasyonun dışında hiçbir modifiye yada performans kurcalaması yapılmadı.
 
Katılım
12 Mar 2009
Mesajlar
172
bu motordan bende de var üç yıldır kullanıyorum km 14.000 de ilk zamanlar benim motor full depo 160 km gidiyordu şu an 190 km civarı gidiyor. Tabi şehir içi iki kişi ve genelde tam gaz. Motorunu iyi bi ustaya götürmen lazım bir de benim motorda çekişten düşme ve fazla yakıt sarfiyatı problemi vardı sebebi karbüratörün üstündeki vakum lastiğinin yıpranmasıymış buna gözatmanı tavsiye ederim:cat:
 
Katılım
27 Şub 2010
Mesajlar
6
Tavsiyeni dikkate alacağım. öncelikle şöyle söyleyeyim. debriyaj balatasını sıfır numara zımpara ile süper şekilde zımparaladım. Tas yağlama yapmış onu kuruladım. Motor yağı olarak Castrol Magnatec 10-40 koydum. kalkış ve çekiş süper oldu km 180 e kadar çıktı. tavsiyeni deneyip tekrar yazıcam. teşekkürler...
 
Katılım
27 Şub 2010
Mesajlar
6
dostum tavsiyeni dikkate alıp diyaframı kontrol ettim. dediğin gibi esmene yapmış. bende işi sağlama almak adına komple karbüratörü değiştirdim. ama sorun çözülmedi sanırım süpaplar kaçırıyor. tek sorun orası kaldı.
 
Katılım
3 Ağu 2010
Mesajlar
18
Bendede vardı aynı motordan. 2200e sıfır aldım hemde türkiye de ilk kullanıcılardanım ben bu iğrenç aleti :) 6 ayda 18 000 km yaptım fakat ilk aldığım günden beri sürekli masraf ettim ve en az motorun fiyatı kadar masraf etmisimdir 6 ayda. en azından bi benzin pompası 3 kere değişti. arka lastiğin içinden geçen mil yamuldu çukura sert girdim diye. her 1000 kmde buji değişti. yazları 20/50 yağ kullandım kışları ise 15/40 kullandım. yada tam tersiydi tam hatırlayamadım. 3000 kmde mutlaka kayış koparırdı. bu motora uyan en kaliteli kayış 60 tlydi her seferinde ondan aldım fayda etmedi. 6 litrelik depoyu fullediğim zaman çok sakin kullanırsam en fazla 130 km yol yaptım ki bastığım zaman 90 kmyi hayatta geçemedim. zaten şamandırada bozuktu yarım depodan aşağı düşünce göstermiyordu benzini. neyse çok dertlendim 2 sene öncesi aklıma geldi :pr: en son anlamayan birini buldumda 1000 tlye sattım. o kişi de devrini üstüne almadı bağlamış motoru simdi kağıthane otoparkında duruyor.

yani kısaca çıkarılacak ders; bir an önce toparla motoru süsle püsle sat.
 
Katılım
12 Mar 2009
Mesajlar
172
bende bu arada 17000 i devirdim bagalar değişti şimdi çok memnunum 90 ı rahat görüyo . Clumsy arkadaşın dediği gibi kayış sık sık kopuyodu hemde şehir dışında 12000 de bando taktım halen görünürde aşınma yok. Benzin pompası sorunu arkadaşım sıfır aldığında vardı elektronik pompa takmışlar sorun yok. Motorumu şu an yakıt testine soktum 1 hafta içinde yakıt değerlerini veririm :cat:
 
Katılım
27 Şub 2010
Mesajlar
6
Clumsy arkadaşım senin motor bendende kötüymüş...ben yine 160 km kadar görüyorum. geçen karbüratörün için kum dolmuş. diyaframı karbüratör duvarını çizmiş diyafram inip çıkmıyor neyse 55 tl verip yeni karbüratör aldım. zaten elinizde ramzeyiniz var ise usta oluyorsunuz. sağolsun onun sayesinde motorcu kadar olmasada bilgim oldu. yalnız şuna dikkat ettim hava filtresi çıkıkken gaza yüklendim karbüratörün bezini resmen dışarı püskürdüğünü gördüm. yani bu motor çok yakmıyor benzini dışarı püskürüyor. şu bi gerçek motorunuz genel teması adiyse kaliteli parça takmak faydasız. bando kayış iridium buji süper bir karbüratörle bile ramzey yine ramzey...yeni çıkan honda 150 psi modeli ile ilgileniyorum bakalım hayırlısı...
 
Katılım
16 Eki 2005
Mesajlar
2,760
Motosikleti
cb 125 f- nc 750x dct
valla motor hakkında hiç bir fikrim yok ama model ismi maşallah formül gibi. bu çin motorların isimlerine hasta oluyorum. dehşet uzun oluyorlar:)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
147
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Katılım
12 Mar 2009
Mesajlar
172
bu kez ölçümü şehirdışında yaptım 75 km de 3 litre yaktı iki kişiydik ve yüksek bi yere tırmandık vel hasıl bu motor yakıyor fakat ilk motorum, hesaplı, bi çok scooterdan konforlu ve yakışıklı onu seviyorum:p bütçem elverse bi dk bile durmam bu da ayrı bi konu :queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst