pürüzsüz asfaltta cok tedirgin oluyorum.

Katılım
23 Eki 2011
Mesajlar
139
pürüzsüz aşınmış asfaltta giderken cok tedirgin oluyorum viraja girdigimde motor altımdan kayıp gitcekmiş gibi hissediyorum. sabun gibi geliyor asfalt tedirgin olmam normalmi? bahsettigim yollar konak mustafa kemal sahil blvarı gibi...
 
Katılım
9 Şub 2011
Mesajlar
881
Motorunuz yenimi? Güvenli bir yerde frenleme yapın lastiklerin durumunu test edin. Ne kadar iyi tutup tutmadığını
anca öyle anlarsınız.
 
Katılım
23 Eki 2011
Mesajlar
139
Motorunuz yenimi? Güvenli bir yerde frenleme yapın lastiklerin durumunu test edin. Ne kadar iyi tutup tutmadığını
anca öyle anlarsınız.

lastiklerim on arka duro gaz cektigim zaman yanlıya yanlıya gidiyorum. bahsettigim pürüzsüz asfaltta viraja girince motor hem kıctan hem kafadan kayıyor kontrayla girince pek problem yok. sorun bendemi lastiklerdemi cozemedim ?
 
Katılım
12 Eki 2011
Mesajlar
109
Pürüzsüz asfalt benim aklıma geldiği gibiyse ben öyle bir duyguyu hiç yaşamadım. Ancak kayma sözkonusuysa, bunu farkettiğin için tedirgin oluyorsan elbette temkinli olmak lazım. Ben daha ziyade kuru asfaltta ilerlerken herhangi bir nedenle ıslanmış zemine geldiğim zaman tedirgin ve temkinli oluyorum. Tabii lastiğin tutuşudur aslolan, kuru ve temiz olduktan sonra lastiğin tutuş özelliği yetecektir. Ancak lastiğinin yüzeyi pürüzsüz ise her türlü endişelenebilirsin ;)

Yine zemin üzerinde hareket edebilecek çakıl, taş, kum, toprak vs. mevcutsa işte o zaman özellikle viraj alırken düşme riskin üst safhadadır. Yağ vb. kaygan sıvılarda aynı şekilde. Bu basit şeyleri hatırlatmamdan kasıt, bu gibi durumlar haricinde normal şartlarda (viraja giriş açın, süratin vs. uygun olduğunda) kayma tehlikesinin olmayacağını vurgulamaktır.
 
Katılım
9 Şub 2011
Mesajlar
881
Duro lastikler kötünün iyisi diye biliyorum.Uygun fiyatıyla rağbet gören bir lastik ama
o kadar kayıyormu yeni takılan durolar bilemem.,Kaç km de lastikler? bence lastikleriniz ya kötü yada fazla km de.
 
Katılım
28 Ağu 2012
Mesajlar
681
aynı hissi bende yaşıyorum benim lastiklerim kayıyor mu kaymıyor mu denemedim ama virajlardan azda olsa korkuyorum lastiklerim michelin pilot sporty
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Memlekette gerçek asfalt bir tek istanbul parkta var... Volkwagenler için düzenlenen etkinliğe arabam ile katılmıştım yoldan çıkartmak ve kaydırmak için epey bir uğraş istiyor.. Onun dışındaki bütün asfaltlarda temkinli ve tedirgin olmalısın.. Malum kireç taşından yaptıkları için asfaltı ne zaman nasıl bir süprizle karşılaşacağın belli değil.
 
Katılım
11 Tem 2012
Mesajlar
1,179
Yollar Bozulmuş. Birçoğumuzun Lastik Kayıyor ve güvensiz Hissediyoruz :)
Mevsimdendir Asfalt bi soğuyup bi yumuşarsa hayvan ne yapsın...
Hele birde rüzgarlı sert havada...

Yavaş gidin. :) Şehir içi Hız Sınırı 50-70 :p
 
Katılım
3 Eyl 2012
Mesajlar
421
Siz birde izmirin asfaltını görün tutunma diye bir şey yok. Belediyemiz sagolsun o kadar iyi çalışıyorki yollardaki çukur sayısı artık korkutucu boyutlara ulaştı bizde kuzu gibi araçlarımızı parçalıyaraktan dolaşıyoruz.
Duro benim motorumun da orjinal lastiği pirelli veya michelin uyumlu bir performans lastiğiyle değiştirin derim , pek sürücü hatasını tolere edebilecek bir lastik değil .
 
Katılım
28 Nis 2012
Mesajlar
650
tek çözümü var viraja sakin bir şekilde motoru fazla yatırmadan girmek
 
Katılım
8 Eki 2012
Mesajlar
1,480
Siz birde izmirin asfaltını görün tutunma diye bir şey yok. Belediyemiz sagolsun o kadar iyi çalışıyorki yollardaki çukur sayısı artık korkutucu boyutlara ulaştı bizde kuzu gibi araçlarımızı parçalıyaraktan dolaşıyoruz.
Duro benim motorumun da orjinal lastiği pirelli veya michelin uyumlu bir performans lastiğiyle değiştirin derim , pek sürücü hatasını tolere edebilecek bir lastik değil .

Elazığ'ı görseniz İzmir'e şükredersiniz. Hiç abartısız 10 cm derinliğinde bir çok logar kapağı çukuru var. Mazallah girsek ne jant ne amortisör kalacak. Allahtan yolları ezberledikte ona göre gidiyoruz. Elazığ enteresan bir şehir. Yollar sürekli yükseliyor, kaldırım ile aynı hizaya geldi çoğu yerde.
 
Katılım
24 Haz 2012
Mesajlar
161
lastiklerim on arka duro gaz cektigim zaman yanlıya yanlıya gidiyorum. bahsettigim pürüzsüz asfaltta viraja girince motor hem kıctan hem kafadan kayıyor kontrayla girince pek problem yok. sorun bendemi lastiklerdemi cozemedim ?

o dediğin asfaltı gayet iyi anladım ayna gibi parlayan en ufak prüzü olmayan asfalt, bana göre bitik asfalt lastiklerin ısınmışsa o kadar da korkma ama 50 dereceye de yatma kontrayla girdiğinde sorun yoksa eğer diğer girişinde kastığından motorun aerodinamiğini etkilemiş olabilirsin bu da kaymaya mahal verebilir
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
duro lastikleri hiç sevmedim ben.
hem sert, hem de sabun gibi.
varsa irc veya innova, maxxis

düşüp masraf yapacğıma, aslanlar gibi lastiğe yatırım yaparım :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst