PPF mi Pasta cila mi?

Katılım
12 May 2007
Mesajlar
151
Oncelikle herkese merhaba, guvenli surusler dilerim. Son iki aydir karar veremedigim bir konuyu sizlere danismak istedim. oncelikle motorda olusabilecek kazalarda ppf ve pasta cilanin bir ise yaramayacagini biliyorum. Sadece depo ustu cantam, kuyruk cantam ve yikamalar esnasinda yada motora binerken ayakkabilardan kaynaklanacak ciziklere karsi bir onlem almak istiyorum ama karar veremedim. PPF fiyatlari 20 K bandinda arastirdigim. Yani araclara 60-70 cekiliyor, motora minimum 20 max 40 k cekiliyor. Tamam motosikletlerde kivrimlar cok fazla var ama sadece depo ve grenajlara muhtemelen 2m2 malzeme kullanilmaz. belki 1m2 malzeme icin 20 k cok degilmi? Bu isi hakkiyla yapip adil bir fiyat ceken tanidiginiz varmi? Pasta cila suan daha mantikli geliyor kulaga ama PPf olsa kaliteli fena olmaz hani. Diger tarafta ise sonucta poly uretan malzeme, sicakla beraber yakar gibi geliyor bana zamanla. Ne kadar kaliteli de olsa arada korkutuyor beni. Fikirlerinizi paylasirsaniz sevinirim. Buzamana kadar motorlarima bisey yapmadim, sadece bir kere pasta cila yaptirmistim oda depoya sadece.
 
Katılım
24 Şub 2016
Mesajlar
124
Pasta cila dediğin şey koruyucu bir şey değil ki, pasta çok ince bir zımparadır kılcak çizikleri giderir ve üstüne cila ile parlatılır olayı bu. Ppf dediğin şey başka pasta cila başka. Bu kadar önemsemeyin, sen gözün gibi bakarsın salağın teki gelir geri geri devirir motoru sonra üzülürsün, sen malına kıyamazken. Her şeye hatıra gözüyle bakın, boş ver tadını çıkar senden sonraki düşünsün.
 
  • Beğen
Tepkiler: pea
Katılım
12 May 2007
Mesajlar
151
Pasta cila dediğin şey koruyucu bir şey değil ki, pasta çok ince bir zımparadır kılcak çizikleri giderir ve üstüne cila ile parlatılır olayı bu. Ppf dediğin şey başka pasta cila başka. Bu kadar önemsemeyin, sen gözün gibi bakarsın salağın teki gelir geri geri devirir motoru sonra üzülürsün, sen malına kıyamazken. Her şeye hatıra gözüyle bakın, boş ver tadını çıkar senden sonraki düşünsün.
Bazilarinda neyazikki dedigin kadar bosvermek kolay olmuyor. Tadini zaten cikartiyorum. Ama saol yinede. Ikisi farkli seyler biliyorum, PPF cok pahali oldugu icin en kotu pastra cila ile ufak tefeklerden koruyayim diyorum.
 
Katılım
28 Mar 2024
Mesajlar
784
Bazilarinda neyazikki dedigin kadar bosvermek kolay olmuyor. Tadini zaten cikartiyorum. Ama saol yinede. Ikisi farkli seyler biliyorum, PPF cok pahali oldugu icin en kotu pastra cila ile ufak tefeklerden koruyayim diyorum.
Pasta cila yaptırdıktan sonra ufak çizikler yine olur çünkü pasta o anki çizikleri yok eder sonrasında oluşacak çizikler için yine pasta cila lazım olur. Pasta ince bir katman zımpara atıyormuşsunuz gibi kılcal çizikleri yok eder. Tırnagınız içine giriyorsa pasta cila kurtarmaz . PPF küçük sürtünmelerde , ağaç dalına vs. sürttüğünüzde motor çizilir ama çıkarttığınız da motorun karenajlarını korur . Bence bu kadar kasmaya gerek yok tanıdığınız varsa ücretsiz pasta cila bile yapabilir motosikletinize . Yakın bir tarihte bende pasta cila yaptırmayı düşünüyorum , fiyatına göre karar vericem 500TL ve üzeriyse yaptırmam. Benzinlikten aldığım jant temizleyici , pasta ve hızlı cila benim gayet işimi görüyor. Ecnebilerin dediği gibi "No scars , no stories" diyip geçmek lazım :D .
 
Katılım
2 Ağu 2024
Mesajlar
16
Oncelikle herkese merhaba, guvenli surusler dilerim. Son iki aydir karar veremedigim bir konuyu sizlere danismak istedim. oncelikle motorda olusabilecek kazalarda ppf ve pasta cilanin bir ise yaramayacagini biliyorum. Sadece depo ustu cantam, kuyruk cantam ve yikamalar esnasinda yada motora binerken ayakkabilardan kaynaklanacak ciziklere karsi bir onlem almak istiyorum ama karar veremedim. PPF fiyatlari 20 K bandinda arastirdigim. Yani araclara 60-70 cekiliyor, motora minimum 20 max 40 k cekiliyor. Tamam motosikletlerde kivrimlar cok fazla var ama sadece depo ve grenajlara muhtemelen 2m2 malzeme kullanilmaz. belki 1m2 malzeme icin 20 k cok degilmi? Bu isi hakkiyla yapip adil bir fiyat ceken tanidiginiz varmi? Pasta cila suan daha mantikli geliyor kulaga ama PPf olsa kaliteli fena olmaz hani. Diger tarafta ise sonucta poly uretan malzeme, sicakla beraber yakar gibi geliyor bana zamanla. Ne kadar kaliteli de olsa arada korkutuyor beni. Fikirlerinizi paylasirsaniz sevinirim. Buzamana kadar motorlarima bisey yapmadim, sadece bir kere pasta cila yaptirmistim oda depoya sadece.

Söyle bir ürün var aracımda kullandığım. Bir araştır istersen.
 
Katılım
24 Şub 2016
Mesajlar
124
Ppf kaplamanın o paraya değecek bir koruma sağlayacağını düşünmüyorum, o paraya yeniden grenaj set alır takarsın en kötü. Üstteki arkadaşın da dediği gibi pasta cila koruma sağlamaz.
 
Katılım
28 Eyl 2024
Mesajlar
93
Oncelikle herkese merhaba, guvenli surusler dilerim. Son iki aydir karar veremedigim bir konuyu sizlere danismak istedim. oncelikle motorda olusabilecek kazalarda ppf ve pasta cilanin bir ise yaramayacagini biliyorum. Sadece depo ustu cantam, kuyruk cantam ve yikamalar esnasinda yada motora binerken ayakkabilardan kaynaklanacak ciziklere karsi bir onlem almak istiyorum ama karar veremedim. PPF fiyatlari 20 K bandinda arastirdigim. Yani araclara 60-70 cekiliyor, motora minimum 20 max 40 k cekiliyor. Tamam motosikletlerde kivrimlar cok fazla var ama sadece depo ve grenajlara muhtemelen 2m2 malzeme kullanilmaz. belki 1m2 malzeme icin 20 k cok degilmi? Bu isi hakkiyla yapip adil bir fiyat ceken tanidiginiz varmi? Pasta cila suan daha mantikli geliyor kulaga ama PPf olsa kaliteli fena olmaz hani. Diger tarafta ise sonucta poly uretan malzeme, sicakla beraber yakar gibi geliyor bana zamanla. Ne kadar kaliteli de olsa arada korkutuyor beni. Fikirlerinizi paylasirsaniz sevinirim. Buzamana kadar motorlarima bisey yapmadim, sadece bir kere pasta cila yaptirmistim oda depoya sadece.

Boyayı korumak için bir kaç seçenek vardır.
Bunlardan üçü folyo, ppf ve silikon bazlı olup sürülen zemin üzerinde ince bir katman oluşturan kimyasal ürünler.
Pasta ve Cila uygulaması, zemin üzerindeki kılcal/ince çiziklerin alınması ve de sonrasında boyanın parlatılması işlemidir. Her işlemde zemin üzerindeki vernik incelerek o kılcal çizikler yok edilir ve cilalanır.
Tam da bu nedenle amacınız neyse onu yaptırın.
Ayakkabı, depo üstü çanta, anahtarlık, eldiven, depo üzerindeki tozların susuz temizliği vs hepsi depoyu çizer.
Önlemek için ppf veya folyo kaplanır, pasta cila yapılmaz.

15 - 20 bin aralığında PPF kaplama yapan yerler var. Çin malı garip markalar da yapıyorlar, ki çok parlak da gözüküyor bu arada, Oracle istenirse onu da yapıyorlar.
Ben geçen yıl son baharda motorumu aldıktan birkaç hafta sonra Oracle yaptırmıştım 18 bin TL verip.
Önce ince bir zımpara yapıldı, sonra seramik kaplama yapıldı ve ppf kaplandı.
 
Katılım
26 Mar 2023
Mesajlar
312
Sakınan göze çöp batar, tecrübeyle sabit.
Malımı temiz kullanırım, ama yıllar içerisinde kendi yüzümden veya başkasından dolayı araçlarımın ve eşyalarımın başına mutlaka bir şey geldi.
O yüzden hiçbir şeyin sıfır gibi kalmayacağını düşünerek iplememeye başladım.

PPF kaplama bana kalırsa para tuzağı. Kılcak çizik vs. koruyor eyvallah ama motor düştüğünde veya biri gelip çarptığında hiçbir işlevi yok.
Araçlada durum daha da vahim. Sadece bir bölgede ezik olduysa o bölgeye tekrar PPF yapman gerekiyor yoksa o bölge güneş altında daha fazla soluyor vs. vs.
Arada bir pasta cila olabilir en azından kılcal çizikler gider araç parlar.
Çok önemsememek lazım.
Yolda giderken öndeki araçtan kocaman taşlar fırlıyor yine bir şey oluyor eninde sonunda.
 
Katılım
12 May 2007
Mesajlar
151
ben en iyisi ozellikle depoya pasta cila yaptirayim. ppf in motorlara saglikli oldugunu dusunmuyorum, hemde pahali. cok fazla girinti var, ppf kenarlardan atacaktir muhtemelen. tesekkurler.
 
Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
1,270
Ne otomobilime ne de motosikletime ppf yaptırmadım, yaptırmam...

Bu malzeme güneş, yağmur, rüzgar, darbe, vs. sonucunda solar veya deforme olursa ne yapıyorsunuz? Kalitelisini sökerken bir şey olmaz diyorlar tabii (bu bir şey olmaz lafı da en sinir olduğum sözdür ya neyse) ama bu sırada orijinal boyaya zarar gelirse ne olacak? Bir de motosiklet deposu ve diğer aksamları otomobil gibi geniş ve düz yüzeyler değil ki. Eğri büğrü, girintili çıkıntılı ve dar bir alan. Burada optimum yapışma mümkün mü? Bir süre sonra kaplama kavlamıyor mu?

Biraz temiz ve titiz bakıldığı sürece, böylesine maliyetli ekstra ürünlere ihtiyaç yok diye düşünüyorum...
 
Katılım
24 Şub 2016
Mesajlar
124
ben en iyisi ozellikle depoya pasta cila yaptirayim. ppf in motorlara saglikli oldugunu dusunmuyorum, hemde pahali. cok fazla girinti var, ppf kenarlardan atacaktir muhtemelen. tesekkurler.
Yaptırdığın her pasta cila boyanın vernik katmanını inceltecek, sandığın kadar iyi bir durum değil. Günün sonunda boyada vernik kalmayınca ne olacak?
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
4,724
ppf'in en işlevli olduğu konu motora bir şey tak çıkar yaparken çizilmeyi önlemesi ve önden seken taşlara karşı boyayı koruması.
pasta ile oluşmuş hasar giderilebilir ama bunu 50 kere yaparsanız iş başka bir şeye dönüşebilir.
edit: çok güzel @hulk94 bahsetmiş. "önlem" diye başlamışsın ya mesajında, habire bişey taktım çıkardım çizildi pasta yaptım diye sürdürülebilir bir şey değil pasta uygulaması.

taş gelir boyayı kaldırırsa korkusuna ne kadar para bağlanmak istendiğine bağlı.
ben rs'i alırken yaptırıcam diyordum, sonra baktım o ara bilgisayarlı kesim ppf'ler yoktu henüz rs için, işin ehli yerler ile görüştüm, onlar da bilgisayarlı kesimler gelmediği müddetçe keskin hatların olduğu yerlerin sorun olabileceğini belirttiler ben de vazgeçtim.
şimdi de farın 1 karış üstünde minnak bir taş sekmesinden kaynaklı kusur var. bunu ppf'ten başka bir şey koruyamazdı. değer mi bunun için, ona mal sahibi karar versin :D
 
Katılım
12 May 2007
Mesajlar
151
Yaptırdığın her pasta cila boyanın vernik katmanını inceltecek, sandığın kadar iyi bir durum değil. Günün sonunda boyada vernik kalmayınca ne olacak?
Hocam tamam beni ikna ettin pasta olmasin :)
peki sifir motor alsan da yaptirmazsmiydin? ben kazalari falan hesaba katmiyorum, ince cizilmelere vs onune gecsin diye yaptiracagim.

buarada bugune kadar bindigim motorlarda sorun yasamadim, kaza yapmadim, surtmedim bile. sadece cantalar, artcilar vs yuzunden yuzeyde cizikler olustu
15 yildir kullaniyorum iki tekeri, 15 yilin sonunda icime sinen alete karar verip sifi r aldim, ama tecrubem ile ppf arasinda kaldim. bana kalsa yaptirmam ama deger mi acaba diyorum
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
4,724
abi pasta bişeyin önüne geçmez ki? orada bir karışıklık var sanırım?
pasta cila yaptığın bölge daha zor çizilmez, çizik varsa çevresini ince ince kazıyarak çiziğin biraz altına kadar indirirsin ve çizik yok olur.
 
Katılım
24 Şub 2016
Mesajlar
124
peki sifir motor alsan da yaptirmazsmiydin?
Sıfır motor aldım yaptırdığım ilk şey gidip koruma demiri taktırmak oldu, başka da bir şey yapmadım. İnan ppf e vereceğin paraya bir çift kaliteli lastik alsan senin ve motorun için çok daha mantıklı ve güzel bir yatırım olur.
Çizikleri kusur değil, hikaye olarak bakabilmeyi öğrenmek lazım. Ama memlekette maalesef bir malı alırken satmayı düşündüğümüz için kusursuz kalmasını istiyoruz. Boş ver satarken de 10bin altına verirsin ama şimdi stres etmeden tadını çıkararak binersin. Sokakta bıraktığın bir araç bu, illaki düşecek çizilecek kaçış yok bunlardan. Büyük kazalar olmasın yeter.
 
Katılım
24 Şub 2015
Mesajlar
700
Hocam tamam beni ikna ettin pasta olmasin :)
peki sifir motor alsan da yaptirmazsmiydin? ben kazalari falan hesaba katmiyorum, ince cizilmelere vs onune gecsin diye yaptiracagim.

buarada bugune kadar bindigim motorlarda sorun yasamadim, kaza yapmadim, surtmedim bile. sadece cantalar, artcilar vs yuzunden yuzeyde cizikler olustu
15 yildir kullaniyorum iki tekeri, 15 yilin sonunda icime sinen alete karar verip sifi r aldim, ama tecrubem ile ppf arasinda kaldim. bana kalsa yaptirmam ama deger mi acaba diyorum
Kaliteli ppf çizilmelere, sürtmelere karşı korur. İçine sinen uzun süre kullanacağın bir motor aldıysan yaptırman faydalı olacaktır. pasta cila koruyucu değil çizik oluştuktan sonra oluşan çiziğin giderilmesinde kullanılır ki çiziğin baya yüzeyel olması lazım....
 
Katılım
24 Ara 2019
Mesajlar
2,053
sadece depo kaplatıcaksın zaten diğer yerler için harcanan para ve zaman israf.ben her motor aldığımda ekran ve depoyu kaplatırım kafam rahat eder.tabi kaplatırım ama o depo metal ise.plastik ise yine kaplatmam pek bir anlamı yok.metal depo araba gibi işte kolay çizilir ama tabi buna pasta cila ile tekrar eski haline gelebilir.bazı mal pompacılar dan dun diye takmasını bile beceremeyenler için faydalı bir koruma yöntemi.tavsiye ederim sadece depo ve ekran için
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
12,743
Kullanmakta olduğum motoru 5 senedir kullanıyorum, aldığımda motorun yanlarında şeffaf kaplama vardı. Ufak tefek bir sürü sıkıntıdan korudu. En son 2 sene önce motoru sola yatırıp kaydığımda her ne kadar koruma takozu iş görse de yine de yan karenajlar yerde sürüklendi. Sadece kaplama zarar gördü ama orijinal boyaya zarar gelmedi. Ben de sol karenajdan o hasarlı şeffaf kaplamayı söktüm. O 1-2 sene boyunca sağda kaplama var, solda yok öyle sürdüm. Geçenlerde motoru yıkama ve pasta cilaya götürdüğümde adamların "abi boyası kalkar" uyarısına rağmen sağdaki kaplamayı da söktürdüm. Şansıma alttaki boya zarar görmedi. Lakin şunu unutmamak gerek; o kaplamanın da bir ömrü var, motorun aksamını korusa bile zamanla tipi kayıyor, görünüm kötü oluyor.
 

pea

Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
1,316
Yaptırdığın her pasta cila boyanın vernik katmanını inceltecek, sandığın kadar iyi bir durum değil. Günün sonunda boyada vernik kalmayınca ne olacak?
İkisi bir arada saçma sapan ürünler var ama doğru pasta cila uygulaması için bu dediğiniz geçerli değil.
Pasta: Aşındırıcı içeren sıvıyla zımparalama, yüzey düzleme işlemi.
Cila: Koruyucu sıvıyla yüzey koruma ve parlatma işlemi. Yani vernikleme.

Yani pasta cila zaten vernik katmanını yenilemeyi amaçlayan bir işlem.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst