Porsche motora karsi..

Katılım
22 Eki 2009
Mesajlar
753
hangisi aldı madalyayı :mrgreen: ne gereksiz hareketler , kendileriyle birlikte kaç kişiyi riske attılar .. çok yazık !!! :pale:
 
Katılım
15 Nis 2009
Mesajlar
250
evet facete izledim bende elemanın reflexleri yerinde
arabaya hangi girdiğyi verince ne alacağını çok iyi biliyor anında topladı ama virajda direksiyonu kademe kademe süreklilik göstermeden oynatması yanlış yanlamasına neden olan şeyde bu :cat:
arabasını iyi tanıyor ama yanlış sürüyor ona rağmen

virajı şerit dışına çıkmadan alabilmek için kasıtlı yapılmış bir ani manevra ve sonrasında dengeli bir kontra olmasın o :)
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
virajı şerit dışına çıkmadan alabilmek için kasıtlı yapılmış bir ani manevra ve sonrasında dengeli bir kontra olmasın o :)

arabadada motordada drift durumu virajı aktif bir şekilde almayı sağlamaz o zaman f1'dede araçlar virajarı dirftle dönerdi

arka teker spindeyse arka lastiklerin asfalta olan tutunma kaysayısı normale göre düşer o yüzden araç kaymaya başlar ve drift yapar yoksa tekerlek spinde diye daha iyi viraj almaz araç bu yüzden değil :cat:
o yüzdendirki öyle bir durumda araba gaza basılarak değil gaz kesilerek toparlanır
(4 çeker olsaydı gaza basılırdı)
 
Katılım
13 Ara 2007
Mesajlar
936
Bizimkiler hertürlü porchenin anahtarnı alırlardı ama onlar kasmıyorki normal gidişatında gidiyorlar Amaçları yarış değil Araba kasıyor bence kendini :wiinkk:
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
Bizimkiler hertürlü porchenin anahtarnı alırlardı ama onlar kasmıyorki normal gidişatında gidiyorlar Amaçları yarış değil Araba kasıyor bence kendini :wiinkk:

gt3 şakaya gelicek bi araç sayılmaz :cat: çoğunuz onu sadece porsche olarak tanıyosunuz ama gerçek gücü hakkında bilginiz yok gumball 3000 yarışlarının vidaolarını bulursanız 500hp bi supra olucaktı adam gt3 ile dalga geçiyor çok rahat:cat:
 
Katılım
15 Nis 2009
Mesajlar
250
bahsettiğin araç zaten 4wd benim söylemek istediğim şey ise aracı bir yarış çizgisinde değilde trafik olan bir yolda limiti bilerek kaçırmak suretiyle şeritte tutabilmeyeyle alakalı ayriyetten drift şu şekilde doğmuştur 1970 lerde japon binek araçları yarışında kunimitsu takahashi diye bir amca varmış aracını viraj apexine olması gerekenden daha yüksek bir hızla sokup gerekli kontrayı verdikten sonra yine yüksek bir hızla virajdan çıkıyormuş ki bu güncel tabirle extreme drift olarak bilinir.
 
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
6,872
for porsche


-yılmaz bu ne :)
-kevgir ağam!
-ne yapmak lazım?
-delen delmiş bize gülmek kalmış

:queen::queen:
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
bahsettiğin araç zaten 4wd benim söylemek istediğim şey ise aracı bir yarış çizgisinde değilde trafik olan bir yolda limiti bilerek kaçırmak suretiyle şeritte tutabilmeyeyle alakalı ayriyetten drift şu şekilde doğmuştur 1970 lerde japon binek araçları yarışında kunimitsu takahashi diye bir amca varmış aracını viraj apexine olması gerekenden daha yüksek bir hızla sokup gerekli kontrayı verdikten sonra yine yüksek bir hızla virajdan çıkıyormuş ki bu güncel tabirle extreme drift olarak bilinir.

4 çeker bir araçta diferansiyel dağılımlarıyla oynamadığın sürece 4 çekerde aynı tork gücünü yere iletir(standartta asimetrik diferansiyel sistemi veya şimdiki yeni çekiş kontrol sistemleri farklı çalıştırıyolar)
şimdi konua gelicek olursak 1970lerdeki aerodinamic bilgiyle şimdiki arasında dağlar kadar fark olduğunuz ağırlık merkezi öneminin hakkında çok daha ayrıntlı bilgiler edinildiği tekerlere binen güç dağılımlarının önemi arabanın yoldaki stabilizasyonun sağlanması için çok büyük önemler taşır

senin dediğin aracın daha iyi gideceği bende tam tersini diyorum sana
sana açıkladım
tekerleğin spin durumunda asfalta olan tutunma katsayısı düşer dolayısıyla yola tutunma gücü azalır ve araç daha fazla kayma eğlimi gösterir burda aracın viraj çizgisinden çıkmasına sebep olur.
bu arada porsche gt serileri arkadan çekerdir
senin bahsettiğin 4 çeker carrerada olucaktı hatırladığım 4s modeli olarak geçer hatta 4 çeker bir araç arkadan çeker araçlara göre çok daha aşırı bir manevra gerektirir spin için çünkü ön tekerin çekiş gücü arkayıda çekerek savrulmayı azaltır

dediğim gibi madem daha aktif bir sürüş sağlıyor o zaman ralli dışında(çünkü fren kullanmak yerine virajda yanlamak daha kolaydır hemde kaygan zeminlerde arabayı önceden çevirmek virajı daha iyi dönmeyi sağlar keskin dönüşler için ama) neden motosiklet yarışlarında ve formula1de kullanmıyorlar


dediklerinden katıldığım tek şey şeritte tutma kısmı evet tutarsın ama hızında düşer daha hızlı çıkışı elde eden o bahsettiğin adam o zamanın teknolojisinde bulduğu o anlık bir çözüm daha sonrada hobi sporu olmuş motosiklet kullanmak gibi :cat:
 
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
1,958
evet facete izledim bende elemanın reflexleri yerinde
arabaya hangi girdiğyi verince ne alacağını çok iyi biliyor anında topladı ama virajda direksiyonu kademe kademe süreklilik göstermeden oynatması yanlış yanlamasına neden olan şeyde bu :cat:
arabasını iyi tanıyor ama yanlış sürüyor ona rağmen

Yüksek hızlarda oyle yapılmadan araba şeritte düz gitmez kaçırırsın hafif yoklamalar dönülür ama orda arabanın arkasını atması arabayla hızlı girmesiydi viraja:cat:
 
Katılım
7 Kas 2007
Mesajlar
116
yollar kesinlikle iyi bizim yollarla kıyalamak hata olur :) Porsche cok iyi bir arac ama trafiğin olduğu bir yolada motosiklete karşı pek şansı olamaz bence (manevra olayı araçaların arasından kaçabilmesi gibi artıları var motosikletin ki zaten videoda da gerice kalma sebebi o, motosikletse sıvışıp kayboluyo aradan...:cherry:
 
Katılım
24 Tem 2007
Mesajlar
1,993
çok güzelmiş ya ilk kez izledim ama motorcular kendini hiç kasmıyor araba gerilim içndeydi
 
Katılım
30 Ara 2007
Mesajlar
7,516
hiç zevk almadım izlerken :s araba gidiyo motor önden öncülük edio herzamanki gibi işte :D
 
Katılım
2 Eyl 2007
Mesajlar
1,637
Harbiden paylasim iyi...figuran motorcular resmen porsche tanitmislar duz yolda neden se basmiyip yolu tomofile birakiyolar...:mrgreen:Bi bit yenigi sezdim ben bu iste...
 
Katılım
24 Eki 2006
Mesajlar
712
Dallamanın biri de tdm aldığım günü memlekette gelirken kapışmıştı benle. Hem de meganla. Sonuç ne mi oldu benzinim bitti yedek depoya aldım. Adam ne sevinmişti beni geçtiğine.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst