plastik grenaj tamiri yapalım

Katılım
12 Ara 2012
Mesajlar
651
teşekkürler. açık hava filitrelerinde bulunan tel örgüyü hayva ile parçanın arka tarafından yedirip ön tarafada çelik macun cekerek de yapabilirsiniz grenaj tamirini
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
işin daha düzgün olması için bunlar uygulayabilirsiniz


ben tamirlediğim yerleri elektirikli zımpara ile düşük devirde (yüksek devir ısıtıp bozuyor plastiği) ilk önce 60 no ile kabaca düzeltince 120 no ve yerine göre 240 no ile astar atacak hale getiriyorum noksan yerleri (kaza esnasında kırılıp kaybolmuş) düz ve aynı malzeden bir parçayı yüksek ısı veren fön makinası ile aynı şekle sokup ekleyebiliyorum çukur yerleri macun ile değil bu yöntemle doldurup zımparayla tesfiye ediyorum siz düz ve tümsek yerlerde tahta takozun oturabildiği yerleri zımpara mak. yerine zımparanın altına düz takoz koyarak yaparsanız elle yapılandan daha düzgün olur zımpara yapılan yer soğuk olmalı sıcak plastik zımpara olmaz
 
Katılım
17 Haz 2006
Mesajlar
571
Motosikleti
Yamaha Fazer 800 ABS 2011
Çok yaptım zamanında.
Fakat dayanıksız oluyor her ne kadar aynı plastiği dışarıdan eritip boşluk doldursam da sonuç yetersiz geldi bana.
Benim yöntemim:
Japon yapıştırıcılar var sprey tüp ile beraber satılıyor 5 TL civarı.
Tamir edilecek yüzey zımpara yada bıçak ucuyla çizilir.
Japon yapıştırıcıyı süreriz normal uygulama halinde.
Kurumadan üzerine peçete, kağıt havlu koyup japon yapıştırıcısını emmesini sağlıyor, üzerine japon damlatarak bütünleşmesini sağlıyoruz.
Biraz dumanlı bir iştir, açık havada yada iyi havalandırılan bir alanda yapmanızı öneririm.
Gözünüz boğazınız yanmasın. :D
Spreyi uygulamanın sonuna doğru sıkıyoruz kurumasına yardımcı oluyor.
Kurudu diye bırakmamak lazım. Üzerinden kuru dursa da içeride hala kurumaya ihtiyacı var.
Umarım faydası olur.
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
Çok yaptım zamanında.
Fakat dayanıksız oluyor her ne kadar aynı plastiği dışarıdan eritip boşluk doldursam da sonuç yetersiz geldi bana.
Benim yöntemim:
Japon yapıştırıcılar var sprey tüp ile beraber satılıyor 5 TL civarı.
Tamir edilecek yüzey zımpara yada bıçak ucuyla çizilir.
Japon yapıştırıcıyı süreriz normal uygulama halinde.
Kurumadan üzerine peçete, kağıt havlu koyup japon yapıştırıcısını emmesini sağlıyor, üzerine japon damlatarak bütünleşmesini sağlıyoruz.
Biraz dumanlı bir iştir, açık havada yada iyi havalandırılan bir alanda yapmanızı öneririm.
Gözünüz boğazınız yanmasın. :D
Spreyi uygulamanın sonuna doğru sıkıyoruz kurumasına yardımcı oluyor.
Kurudu diye bırakmamak lazım. Üzerinden kuru dursa da içeride hala kurumaya ihtiyacı var.
Umarım faydası olur.

kesinlikle japondan daha sağlam oluyor orjinaliyle nerdeyse aynı mukavemette hatta tamir yapılan yerin arkası görünmüyorsa daha kalın yapılarak sağlamlığı arttırılabilir ben 15 yıl plastik enjeksiyon işi yaptım bu konuda tekim parçanın kalınlığı 2mm ise tamamını alttan (1mm üstten 1mm) her iki tarafı sağ-sol ısıtıp yoğurup yakmadan ilave parçayla takviye yapıp sıcak hamurken ıslatılan parmakla bastırarak yoğunluğunu arttırıp yaparsak kesinlikle orjinali kadar sağlam olur veya benim yaptığım sağlam oluyor(başak plastik birbiriyle yapışmaz örneğin ABS plastk poliproblenle özleşmez elinle zorlayınca hemen kırılır)
 
Katılım
17 Haz 2006
Mesajlar
571
Motosikleti
Yamaha Fazer 800 ABS 2011
kesinlikle japondan daha sağlam oluyor orjinaliyle nerdeyse aynı mukavemette hatta tamir yapılan yerin arkası görünmüyorsa daha kalın yapılarak sağlamlığı arttırılabilir ben 15 yıl plastik enjeksiyon işi yaptım bu konuda tekim parçanın kalınlığı 2mm ise tamamını alttan (1mm üstten 1mm) her iki tarafı sağ-sol ısıtıp yoğurup yakmadan ilave parçayla takviye yapıp sıcak hamurken ıslatılan parmakla bastırarak yoğunluğunu arttırıp yaparsak kesinlikle orjinali kadar sağlam olur veya benim yaptığım sağlam oluyor(başak plastik birbiriyle yapışmaz örneğin ABS plastk poliproblenle özleşmez elinle zorlayınca hemen kırılır)

En kısa zamanda tekrar denerim. Sonucu da umarım belirtirim. Tek olmanız öğreneceğimiz çok şey var anlamına gelir. Sağlıcakla...
 
Katılım
6 Mar 2009
Mesajlar
1,912
Paylaşım için teşekkürler. Bilgi, paylaştıkça çoğalırmış. :cat:

Önceki motorumun arkasından bi tanıdık çarpmış,çamurluğu kırmıştı.

Foto477_zpsc82d25d9.jpg

Foto478_zps6bb5b128.jpg


Tanıdık olunca al yaptır şunu diyemedim.Vaktim de vardı söktüm çamurluğu. (sisy bar daki sticker e dikkat :wiinkk: )

Foto479_zps5c4d7bab.jpg


aldım kucağıma işe koyuldum :)

Foto480_zpsf5e2644c.jpg


Önce nakışladım güzelce :D

Foto481_zpsb5c98ecb.jpg


sonra iç kısımlara aralıklarla zımba teli koyup düzledim.

Foto482_zpsb3915aff.jpg


Dış kısımları ise sadece düzleyerek zımparaladım ve boyaya hazır hale getirdim.

Foto483_zps6339d326.jpg


Çamurluğu arkadaşa verdim, al bunu boyat getir dedim. ve bir süre chopenduro modeli gezdim :D Hazır başlamışken dikişleri atmaya başlamış olan koltuk kılıfını da yenilettim. ve Sarıkız ın adını Orca olarak değiştirdim. :bounce:

Foto503_zps40238f3a.jpg

tabii ki bu tür bir sürüşü tasvip etmiyoruz :pl:
Goumllyaz13102_zpsb245c4b8.png


Fakat arkadaş 50 lira boyaya vereceğime 80 lira verip sıfırını alayım diye düşünmüş. tekrar chopper a geçiş yaptım :bounce:

Foto543_zpse740b31d.jpg


(Dipin notu: ben de plastik enjeksiyon makinesi bakımcısıyım :cherry: )
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
ellerine kollarına anlatan dillerine sağlık. çok hoş bir paylaşım olmuş.
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
cumartesi günü honda pcx topladım..
daha 125 km de idi ve arkadaşım elinden kaçırmış darmadağın etmiş motoru...

kaynakla topladım...akşam inanmadılar bana....

al bin dedim..güle güle kullan...

mahallede olayı bilenler toplandı başımıza..

iyi havamız oldu ha...:joker::pl:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst