plastik aksamları parlatma tekniği :)

Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
tüm arkadaşlara saygı ve selamlar .

arkadaşlar geçenlerde açmış olduğum garip scooter konusunda aralarda anlatmaya çalıştığım konunun ihtiyacı olan arkadaşların işine çok yarayacağını düşündüğüm için , daha sonradan elime geçen ön konsolda mevzuyu daha iyi anlatabilmek adına bu konuya tekrardan derinlemesine değinmek istedim ,

zira başka bir motosikletten sonradan elime geçtiği için ancak şu ana kısmet oldu , sağını solunu toparladıktan sonra scootera bu ön konsolu takacağım , en azından scooterin yavaş yavaş , sağdan soldan toplaya toplaya eski haline kavuşturacağım gibi görünüyor :)


umarım ihtiyacı olan arkadaşlarıma faydalı bir bilgi olur, yorum yazan ve yazmayan tüm gönül dostlarına saygılar sunarım esen kalın .






konsolumuzun şu anki hali bu şekilde , tam olarak şu an bunda ne var ki ? diye kendi kendinize sorabilirsiniz ama plastik aksamın cildi resmen insan derisi gibi güneşten ve dış etkenlerden bozulmuş ve parlaklığını kaybedip siyahtan gri renge dönmüş sonraki fotolarda durumu daha iyi değerlendireceğinizi düşünüyorum :)
















zannediyorum güneşin ve dış etkenlerin vermiş olduğu tahribatı daha iyi anladınız :) lakin sadece bu tahribatı değil ,grileşmiş yerleri yakma tekniğiyle siyaha çevirirken aynı zamanda derin çiziklerinde kapatabileceğimizi göreceğiz , ve plastik aksamı ilk günkü parlaklık ve canlılığına geri getyireceğiz .



ama önce bu işlemleri neyle ve nasıl yaptığımıza dedğinmemek doğru olmaz , bu işlemi yapabilmeniz için 2000 vat lık bir sıcak hava tabancası edinmeniz yada elinizde olması gereken bir alet, hayal gücünüzü zorladığınızda aslında bir çok işe yarayacağını göreceğinizden şüphem yok , mangal yakmaktan tutun , ezilen plastik arcınızın tamponuna kadar ısıyla düzeltmeniz mümkündür piyasada 60 ila 150 lira arasında çok değişik markalar bulunmaktadır ben bunu yanlış hatırlamıyorsam 90 liraya almıştım üzerinde derece ısı ayarı vs var yani isterseniz saç kurutma makinası olarakta kullanabilirsiniz , ama tavsiye etmem küçük bir ayar yanlışı ile tarak ihtiyacınıza gerek kalmayabilir :)




ama önce elimizi bir alıştıralım oyun faslı imzamızı atalım , ne tepkimeyle karşılaşacağız istediğimiz gibi parlayacakmı küçük bir yüzeyde kendimiz olayı test edelim :)




evet işe başladım sanırım ortaya eskisinden çok çok daha canlı görünüme sahip bir konsol çıkacak .








evet şu çiziklere dikkat edin birazdan hokus pokus yapıp onları kaybedeceğim :)




işte aynı parça , aynı yer ve aynı çizikler ve hatta ben tatmin olmadım arkadaş dtay istiyorum diyenler için aşağıda ki resim :)




sizin için bir kıyak daha yapıyorum :) en kalın gözenekli zımparayla plastik aksamın yüzeyini çizip törpülüyorum , durumu daha iyi kavranması ve anlaşılması adına :)



çizikler yeterince tatmin edici değilmi ? yani motosikletimizin konsolunda görmeye tahammül edemeyeceğimiz cinsten diyebilirmiyiz ?



sıcak sıcak bir kare acaba çizikler ne durumda resim parlatı biraz çünki 10 sn. önce ısıtıp yakmıştım , yakma işleminden 10 sn kadar sonra yüzey hızlıca soğumaya başlar ve küçük dalgalı izler göreceksiniz ,

bunun mantığı şudur hızlı hızlı önce bir parçadan başlayacaksınız , parçayı komple parlattıktan 10 sn. sonra aynen kompresörle boya atar gibi , yani sprey boyayla boya atıyor gibi parlatmaya çalıştığınız tüm parçanın tekrar üzerinden geçeceksiniz , burada dikkat etmeniz gereken şey, şayet bu çalışmayı motosikletinizin üzerinde yapacaksanız diğer parçaları yakıp zarar görmesine engel olun, ama parçayı motosiklet üzerinde yapmak güzel bir avantajdır neden ?

ısınan plastik parça sıcağın etlkisiyle kasılmalara meyil gösterir ama motorunuzun üzerindeki parça zaten montajlı olduğu için bel vermez , benim gibi parça büyük ise ve motordan söküp haricen parlatacaksanız parçayı ısıtmadan önce bel verebilecek olan kısımları vidayla telle sabitlemenizde fayda var bu önemli bir unsur olmakla beraber , motorunuzdan çıkardığınız aynı parçanın vida yerleri geçme yerleri parça bel verdiği için sizi uğraştıracaktır buna dikkat edin ve bu konuda uyanık olun , olmaz diye bir şey yok , istediği kadar yamulsun yine ısıtıp yerine takarsınız ama neden haybeye uğraşasınız ki ? :)





evet yukarıdaki karede zımparayla çizdiğim zemin görünmekte yorumsuz :)



eski hali




şimdiki hali :)

not: bu işlemi ard arda 3-4 sefer yapmanızda bir sakınca yoktur en iyi sonucu alana kadar tekrarlayabilirsiniz,

notun dip notu : plastik patçanın üzerine uzun süreli sıcak havayı bekletirseniz plastikte dengesiz ısınma olacağı için parça yamulup bel verebilir , el alışkanlığı mantığı sprey boya ile boya atmak gibi olmalı , hassas bir çalışma gerekmekte .

dip notun, dip notunun een dip notu : parçayı bir şekilde ısıtmadan önce sabitlemenisi öneririm olabiliyorsa motorunuzun üzerinde yapmanız hem kolay hem daha sağlıklı olacaktır :)

umuyorum faydalı bir bilgi olmuştur , bu konu sadece sccoter kullanıcılarını ilgilendiriyor diye bir kaide yoktur hepimiz motosiklete biniyoruz ve hepimizin motosikletinde ama büyük ama küçük önemsiz plastik parçalar mevcut :)

bana bir şey olmaz düye düşünmeyin , güneş tüm motorların üzerine düşer kalın selamatle , öperim gıdışınızdan :rendeer:
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
motorsuz kaldım irfan ... motor bakmaya geleceğim.. o zaman sen ün kaybedeceksin ben toplayacağım resimleri paylaşacağım....:p:p:p:p:p


şaka maka fayladı olacaktır uygulamayaı becerene.. ama bende bir tane bedavadan biraz pahalı bulup toplamalıyım yaw...
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
Elline sağlık irfan. Paylaşım için teşekkürler.

ya sinancım internettemi yoksa sitede mi anlamadım bir sorun var çakılıp kalıyor zaman zaman sendede oluyormu ? internet sorunsuz sanırım site sörvırında sıkıntı ?

teşekkür ederim eksik olma :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:29 ----------

motorsuz kaldım irfan ... motor bakmaya geleceğim.. o zaman sen ün kaybedeceksin ben toplayacağım resimleri paylaşacağım....:p:p:p:p:p


şaka maka fayladı olacaktır uygulamayaı becerene.. ama bende bir tane bedavadan biraz pahalı bulup toplamalıyım yaw...



la olm en son 2 motorla bıraktım seni evde , bir dur la durduğun yerde yaz geliyo nası motor yok ??? :)

valla hurdalıkta gitti elden sorma :p ama yeni bir kaynak buldum şu an araştırıyorum çok yüksek mevkilerden bağlantılar kurup iletişime geçtim :cherry: du bakalım çok uzun sürmez neticeyi sölerim sana :)
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
ya sinancım internettemi yoksa sitede mi anlamadım bir sorun var çakılıp kalıyor zaman zaman sendede oluyormu ? internet sorunsuz sanırım site sörvırında sıkıntı ?

teşekkür ederim eksik olma :)



Evet MT serverlarında sorun var. Dün yaklaşık 2 saat girilemedi.

Gün içindede saçmalıyor.

Denemek için Sahibinden.com u tıklıyorum sayfa şakkadanak açılıyor. MT sayfaları acılmayabiliyor.
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
ya sinancım internettemi yoksa sitede mi anlamadım bir sorun var çakılıp kalıyor zaman zaman sendede oluyormu ? internet sorunsuz sanırım site sörvırında sıkıntı ?

teşekkür ederim eksik olma :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:29 ----------





la olm en son 2 motorla bıraktım seni evde , bir dur la durduğun yerde yaz geliyo nası motor yok ??? :)

valla hurdalıkta gitti elden sorma :p ama yeni bir kaynak buldum şu an araştırıyorum çok yüksek mevkilerden bağlantılar kurup iletişime geçtim :cherry: du bakalım çok uzun sürmez neticeyi sölerim sana :)


cevap bekliyorum adamım...
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
cevap bekliyorum adamım...



acele etme sanada yakın en azından düz ayak, arada deniz olmayacak , karşı tarafıma düşüyor benim körfezde bir yerlerde bu ara fırsat ve müsait olduğumda tüyücem oraya doğru , keşif amaçlı :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:45 ----------

Evet MT serverlarında sorun var. Dün yaklaşık 2 saat girilemedi.

Gün içindede saçmalıyor.

Denemek için Sahibinden.com u tıklıyorum sayfa şakkadanak açılıyor. MT sayfaları acılmayabiliyor.



yok abi bileyimde benim pc ye tekmeyle girmeyeyim ! :cherry:
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Kanka bunu 3 sene önce bende keşfetmiştim ama o en sonda hareli gürüntüyü nasıl yok ediyorsun. Ben ne yaptıysan aralarda kalan beyazlamaları giderecek birşey bulamadım.
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
bende dış etkenlerden solup matlaştım benide eski halime getirirmi o alet he irfan :p
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
Kanka bunu 3 sene önce bende keşfetmiştim ama o en sonda hareli gürüntüyü nasıl yok ediyorsun. Ben ne yaptıysan aralarda kalan beyazlamaları giderecek birşey bulamadım.



evet kankam o dalgalanmalar ilk etapta oluyor sonra üzerinden bir kez daha geçiyorum , parça soğumadan komple bir kez daha , burada iş malzemesi ile hava tabancasının ara mesafesini yaklaşık 30 cm getirip komple parçayı ısıtıyorum , yani kocaman parçayı küçük parçalar halinda yapıp bırakırsan dalgalanmalar oluşuyor aslında , biraz daha üzerinde çalşışarak olay çözülür gibime geliyor , ama daha önceden yaptığım parçalar bu kadar dalgalanma yapmamıştı ilk etapta , bu şimdi yeni yaptığım böyle dalgalanma yaptı sanırım plastiğin hamurundan yada geliştirilmesi gereken bir teknik varda ben görmüyorum zamanla bunuda çözerizde , her şeye rağmen eskisinden iyi oluyor ,

yapacak arkadaşın düşünmesine gerek yok plastik aksamları o kadar solduysa motosikletin halide sıfır gibi değildir muhtemelen :cherry: sıfır motorda zaten bu durum oluşmaz :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:01 ----------

bende dış etkenlerden solup matlaştım benide eski halime getirirmi o alet he irfan :p



o işlere bizim otopsici tayfur bakıyor abi :cherry: :p hatasız iş bitiriyor kesin sonuç :cherry: :p
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Eline sağlık abi. Şimdiki halini de sprey tampon boyası ile boyadın mı çiçek olur :)

Boya kuruduktan sonra da ara ara ayakkabı cilası güzel parlatıyor,az uğraşmamıştım zamanında :mrgreen:
 
Katılım
23 May 2009
Mesajlar
1,082
Bir hafta sonuda yan gelip yatıcam ula bugün demiyormusunuz yav :mrgreen:
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
oyle deme yaw. Mesela sym scooter 1 ay güneşte kalsın hemen soluyor . Acaba UFO gibi birşeyle parçanın tamamı ısıtılsa nasıl olur . Fon işlemi öncesi ya da sonrası ya da beraber . Farklı kombineler denemek lazım.
Muck (bu aramızda kalsın )
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
Eline sağlık abi. Şimdiki halini de sprey tampon boyası ile boyadın mı çiçek olur :)

Boya kuruduktan sonra da ara ara ayakkabı cilası güzel parlatıyor,az uğraşmamıştım zamanında :mrgreen:



sprey boya plastiğin üzerinden zamanla atma yapıyor uğurum uyus oluyorum :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:52 ----------

Bir hafta sonuda yan gelip yatıcam ula bugün demiyormusunuz yav :mrgreen:



aslında bu perşembe günkü mesele idi :) bu gün neredeyse atölyeyi tekrardan düzenledim yer dar olduğu için, yeni metal raf aldım , aldım dediğim tabiki mekanımı biliyorsunuz :) yani yeni aldım ama hepsi yeni gibi :cherry: tavana kadar onu kurdum ve tekrerdan dağıttığım malzemeleri , güzelce raflara dizdim , yerleştirdim :) yerim halen dar ama işim bitmedi daha bir sürü boru profil parçaları var onlarıda yarın halledeceğim :)

cumartesi pazarmı ? haftasonu kelimeleri bana çok uzak sözcükler inan bana .

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:56 ----------

oyle deme yaw. Mesela sym scooter 1 ay güneşte kalsın hemen soluyor . Acaba UFO gibi birşeyle parçanın tamamı ısıtılsa nasıl olur . Fon işlemi öncesi ya da sonrası ya da beraber . Farklı kombineler denemek lazım.
Muck (bu aramızda kalsın )



ufonun karşısında gayet hoş bir estetiğe kavuşur galiba sanırsam :) akşamdan 15 cm kadar uzağına yerleştireceksin motorun ufoyu, sabah kalkıp bakacaksın sym gitmiş yerine oval estetik hatlarda hayabusa gelmiş :cherry: :p
 
Katılım
17 May 2012
Mesajlar
49
güzel ve ilk defa gördüğüm bir yöntem eline sağlık irfan abi.aynı dertten bende muzdaripdim.benim top case i ucuz sprey boya ile boyadım sonra ucuz sprey vernik attım en sonda bir güzel oto cila ile cilaladım.şimdilik herşey yolunda gibi biraz daha kullanıp bir ara fotolarını koyarım.bu yöntemi daha önce görseydim keşke,uygulardım kesin.
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
güzel ve ilk defa gördüğüm bir yöntem eline sağlık irfan abi.aynı dertten bende muzdaripdim.benim top case i ucuz sprey boya ile boyadım sonra ucuz sprey vernik attım en sonda bir güzel oto cila ile cilaladım.şimdilik herşey yolunda gibi biraz daha kullanıp bir ara fotolarını koyarım.bu yöntemi daha önce görseydim keşke,uygulardım kesin.



zevk kişinin kendisine aittir ister boyar ister yakar :) ama tabiki boyama gibi olmasada bu yöntem masrafsız çabuk ve zahmetsizdir , birde şöyle bir şey var plastiğin üzerinde basınçlı su vurulduğunda boya atma yapabiliyor bunun için plastik astarı kullanılıyor atmaması adına lakin yinede boya matal zemine tutuntuğu gibi tutunamıyor ama dikkat edilirse kaliteli işler çıkar boyama adına :)

siz bilinde yapmayın önemli değil , ben kimseden görmedim kendi kendime buldum bu yöntemi ama mantıkta ısıtılarak plastiği düzültiliyor olmasını biliyorum tabiki yani her şey sizde bitiyor :)
 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
Eline emeğine sağlık irfan kardeş.uğraşlarını takdirle karşılıyorum.
 
Katılım
22 Eyl 2010
Mesajlar
121
İrfan hocam burada da aynı yöntemle yapılmış bir video var. Fakat bu daha bir pürüzsüz olmuş. Sanırım bu fark sizin dediğiniz gibi plastik türü ve kalitesinden kaynaklanıyor.

[YT]cEy8hcSVXag[/YT]
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst