Kocaeli İl Temsilcisi
- Katılım
- 29 Mar 2011
- Mesajlar
- 4,134
- Konu Yazar
- #1
tüm arkadaşlara saygı ve selamlar .
arkadaşlar geçenlerde açmış olduğum garip scooter konusunda aralarda anlatmaya çalıştığım konunun ihtiyacı olan arkadaşların işine çok yarayacağını düşündüğüm için , daha sonradan elime geçen ön konsolda mevzuyu daha iyi anlatabilmek adına bu konuya tekrardan derinlemesine değinmek istedim ,
zira başka bir motosikletten sonradan elime geçtiği için ancak şu ana kısmet oldu , sağını solunu toparladıktan sonra scootera bu ön konsolu takacağım , en azından scooterin yavaş yavaş , sağdan soldan toplaya toplaya eski haline kavuşturacağım gibi görünüyor
umarım ihtiyacı olan arkadaşlarıma faydalı bir bilgi olur, yorum yazan ve yazmayan tüm gönül dostlarına saygılar sunarım esen kalın .

konsolumuzun şu anki hali bu şekilde , tam olarak şu an bunda ne var ki ? diye kendi kendinize sorabilirsiniz ama plastik aksamın cildi resmen insan derisi gibi güneşten ve dış etkenlerden bozulmuş ve parlaklığını kaybedip siyahtan gri renge dönmüş sonraki fotolarda durumu daha iyi değerlendireceğinizi düşünüyorum





zannediyorum güneşin ve dış etkenlerin vermiş olduğu tahribatı daha iyi anladınız
lakin sadece bu tahribatı değil ,grileşmiş yerleri yakma tekniğiyle siyaha çevirirken aynı zamanda derin çiziklerinde kapatabileceğimizi göreceğiz , ve plastik aksamı ilk günkü parlaklık ve canlılığına geri getyireceğiz .

ama önce bu işlemleri neyle ve nasıl yaptığımıza dedğinmemek doğru olmaz , bu işlemi yapabilmeniz için 2000 vat lık bir sıcak hava tabancası edinmeniz yada elinizde olması gereken bir alet, hayal gücünüzü zorladığınızda aslında bir çok işe yarayacağını göreceğinizden şüphem yok , mangal yakmaktan tutun , ezilen plastik arcınızın tamponuna kadar ısıyla düzeltmeniz mümkündür piyasada 60 ila 150 lira arasında çok değişik markalar bulunmaktadır ben bunu yanlış hatırlamıyorsam 90 liraya almıştım üzerinde derece ısı ayarı vs var yani isterseniz saç kurutma makinası olarakta kullanabilirsiniz , ama tavsiye etmem küçük bir ayar yanlışı ile tarak ihtiyacınıza gerek kalmayabilir

ama önce elimizi bir alıştıralım oyun faslı imzamızı atalım , ne tepkimeyle karşılaşacağız istediğimiz gibi parlayacakmı küçük bir yüzeyde kendimiz olayı test edelim

evet işe başladım sanırım ortaya eskisinden çok çok daha canlı görünüme sahip bir konsol çıkacak .


evet şu çiziklere dikkat edin birazdan hokus pokus yapıp onları kaybedeceğim

işte aynı parça , aynı yer ve aynı çizikler ve hatta ben tatmin olmadım arkadaş dtay istiyorum diyenler için aşağıda ki resim

sizin için bir kıyak daha yapıyorum
en kalın gözenekli zımparayla plastik aksamın yüzeyini çizip törpülüyorum , durumu daha iyi kavranması ve anlaşılması adına 

çizikler yeterince tatmin edici değilmi ? yani motosikletimizin konsolunda görmeye tahammül edemeyeceğimiz cinsten diyebilirmiyiz ?

sıcak sıcak bir kare acaba çizikler ne durumda resim parlatı biraz çünki 10 sn. önce ısıtıp yakmıştım , yakma işleminden 10 sn kadar sonra yüzey hızlıca soğumaya başlar ve küçük dalgalı izler göreceksiniz ,
bunun mantığı şudur hızlı hızlı önce bir parçadan başlayacaksınız , parçayı komple parlattıktan 10 sn. sonra aynen kompresörle boya atar gibi , yani sprey boyayla boya atıyor gibi parlatmaya çalıştığınız tüm parçanın tekrar üzerinden geçeceksiniz , burada dikkat etmeniz gereken şey, şayet bu çalışmayı motosikletinizin üzerinde yapacaksanız diğer parçaları yakıp zarar görmesine engel olun, ama parçayı motosiklet üzerinde yapmak güzel bir avantajdır neden ?
ısınan plastik parça sıcağın etlkisiyle kasılmalara meyil gösterir ama motorunuzun üzerindeki parça zaten montajlı olduğu için bel vermez , benim gibi parça büyük ise ve motordan söküp haricen parlatacaksanız parçayı ısıtmadan önce bel verebilecek olan kısımları vidayla telle sabitlemenizde fayda var bu önemli bir unsur olmakla beraber , motorunuzdan çıkardığınız aynı parçanın vida yerleri geçme yerleri parça bel verdiği için sizi uğraştıracaktır buna dikkat edin ve bu konuda uyanık olun , olmaz diye bir şey yok , istediği kadar yamulsun yine ısıtıp yerine takarsınız ama neden haybeye uğraşasınız ki ?


evet yukarıdaki karede zımparayla çizdiğim zemin görünmekte yorumsuz

eski hali

şimdiki hali
not: bu işlemi ard arda 3-4 sefer yapmanızda bir sakınca yoktur en iyi sonucu alana kadar tekrarlayabilirsiniz,
notun dip notu : plastik patçanın üzerine uzun süreli sıcak havayı bekletirseniz plastikte dengesiz ısınma olacağı için parça yamulup bel verebilir , el alışkanlığı mantığı sprey boya ile boya atmak gibi olmalı , hassas bir çalışma gerekmekte .
dip notun, dip notunun een dip notu : parçayı bir şekilde ısıtmadan önce sabitlemenisi öneririm olabiliyorsa motorunuzun üzerinde yapmanız hem kolay hem daha sağlıklı olacaktır
umuyorum faydalı bir bilgi olmuştur , bu konu sadece sccoter kullanıcılarını ilgilendiriyor diye bir kaide yoktur hepimiz motosiklete biniyoruz ve hepimizin motosikletinde ama büyük ama küçük önemsiz plastik parçalar mevcut
bana bir şey olmaz düye düşünmeyin , güneş tüm motorların üzerine düşer kalın selamatle , öperim gıdışınızdan :rendeer:
arkadaşlar geçenlerde açmış olduğum garip scooter konusunda aralarda anlatmaya çalıştığım konunun ihtiyacı olan arkadaşların işine çok yarayacağını düşündüğüm için , daha sonradan elime geçen ön konsolda mevzuyu daha iyi anlatabilmek adına bu konuya tekrardan derinlemesine değinmek istedim ,
zira başka bir motosikletten sonradan elime geçtiği için ancak şu ana kısmet oldu , sağını solunu toparladıktan sonra scootera bu ön konsolu takacağım , en azından scooterin yavaş yavaş , sağdan soldan toplaya toplaya eski haline kavuşturacağım gibi görünüyor
umarım ihtiyacı olan arkadaşlarıma faydalı bir bilgi olur, yorum yazan ve yazmayan tüm gönül dostlarına saygılar sunarım esen kalın .

konsolumuzun şu anki hali bu şekilde , tam olarak şu an bunda ne var ki ? diye kendi kendinize sorabilirsiniz ama plastik aksamın cildi resmen insan derisi gibi güneşten ve dış etkenlerden bozulmuş ve parlaklığını kaybedip siyahtan gri renge dönmüş sonraki fotolarda durumu daha iyi değerlendireceğinizi düşünüyorum





zannediyorum güneşin ve dış etkenlerin vermiş olduğu tahribatı daha iyi anladınız

ama önce bu işlemleri neyle ve nasıl yaptığımıza dedğinmemek doğru olmaz , bu işlemi yapabilmeniz için 2000 vat lık bir sıcak hava tabancası edinmeniz yada elinizde olması gereken bir alet, hayal gücünüzü zorladığınızda aslında bir çok işe yarayacağını göreceğinizden şüphem yok , mangal yakmaktan tutun , ezilen plastik arcınızın tamponuna kadar ısıyla düzeltmeniz mümkündür piyasada 60 ila 150 lira arasında çok değişik markalar bulunmaktadır ben bunu yanlış hatırlamıyorsam 90 liraya almıştım üzerinde derece ısı ayarı vs var yani isterseniz saç kurutma makinası olarakta kullanabilirsiniz , ama tavsiye etmem küçük bir ayar yanlışı ile tarak ihtiyacınıza gerek kalmayabilir

ama önce elimizi bir alıştıralım oyun faslı imzamızı atalım , ne tepkimeyle karşılaşacağız istediğimiz gibi parlayacakmı küçük bir yüzeyde kendimiz olayı test edelim

evet işe başladım sanırım ortaya eskisinden çok çok daha canlı görünüme sahip bir konsol çıkacak .


evet şu çiziklere dikkat edin birazdan hokus pokus yapıp onları kaybedeceğim

işte aynı parça , aynı yer ve aynı çizikler ve hatta ben tatmin olmadım arkadaş dtay istiyorum diyenler için aşağıda ki resim

sizin için bir kıyak daha yapıyorum

çizikler yeterince tatmin edici değilmi ? yani motosikletimizin konsolunda görmeye tahammül edemeyeceğimiz cinsten diyebilirmiyiz ?

sıcak sıcak bir kare acaba çizikler ne durumda resim parlatı biraz çünki 10 sn. önce ısıtıp yakmıştım , yakma işleminden 10 sn kadar sonra yüzey hızlıca soğumaya başlar ve küçük dalgalı izler göreceksiniz ,
bunun mantığı şudur hızlı hızlı önce bir parçadan başlayacaksınız , parçayı komple parlattıktan 10 sn. sonra aynen kompresörle boya atar gibi , yani sprey boyayla boya atıyor gibi parlatmaya çalıştığınız tüm parçanın tekrar üzerinden geçeceksiniz , burada dikkat etmeniz gereken şey, şayet bu çalışmayı motosikletinizin üzerinde yapacaksanız diğer parçaları yakıp zarar görmesine engel olun, ama parçayı motosiklet üzerinde yapmak güzel bir avantajdır neden ?
ısınan plastik parça sıcağın etlkisiyle kasılmalara meyil gösterir ama motorunuzun üzerindeki parça zaten montajlı olduğu için bel vermez , benim gibi parça büyük ise ve motordan söküp haricen parlatacaksanız parçayı ısıtmadan önce bel verebilecek olan kısımları vidayla telle sabitlemenizde fayda var bu önemli bir unsur olmakla beraber , motorunuzdan çıkardığınız aynı parçanın vida yerleri geçme yerleri parça bel verdiği için sizi uğraştıracaktır buna dikkat edin ve bu konuda uyanık olun , olmaz diye bir şey yok , istediği kadar yamulsun yine ısıtıp yerine takarsınız ama neden haybeye uğraşasınız ki ?


evet yukarıdaki karede zımparayla çizdiğim zemin görünmekte yorumsuz

eski hali

şimdiki hali
not: bu işlemi ard arda 3-4 sefer yapmanızda bir sakınca yoktur en iyi sonucu alana kadar tekrarlayabilirsiniz,
notun dip notu : plastik patçanın üzerine uzun süreli sıcak havayı bekletirseniz plastikte dengesiz ısınma olacağı için parça yamulup bel verebilir , el alışkanlığı mantığı sprey boya ile boya atmak gibi olmalı , hassas bir çalışma gerekmekte .
dip notun, dip notunun een dip notu : parçayı bir şekilde ısıtmadan önce sabitlemenisi öneririm olabiliyorsa motorunuzun üzerinde yapmanız hem kolay hem daha sağlıklı olacaktır
umuyorum faydalı bir bilgi olmuştur , bu konu sadece sccoter kullanıcılarını ilgilendiriyor diye bir kaide yoktur hepimiz motosiklete biniyoruz ve hepimizin motosikletinde ama büyük ama küçük önemsiz plastik parçalar mevcut
bana bir şey olmaz düye düşünmeyin , güneş tüm motorların üzerine düşer kalın selamatle , öperim gıdışınızdan :rendeer: