Plaka Takasi Nasil Olur

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
12 Ara 2005
Mesajlar
57
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar bir sorum olacak;
Benim mototorumun Plakasını kendim özel harf ve rakkamlardan seçtim... tabiii farkınıda bayıldım .... şimdi eger motorumu satarsam bu plakayı yeni alacagım motora devir yapabilirmiyim..? bu nunla ilgili bilgi verirseniz sevinirim...
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Olur olur, muameleciye git halleder. Taksi plaka sahipleri eskiyen araçları satarken plakayı vermiolar takdir edersen. Plakasız araçları satıolar, ama sen aracını satarken alıcı adamında yeni plaka çıkartmayı kabul etmesi lazım, yada ona göre bir fiyat anlaşması yaparsınız. Sonra motoru taksiden çıkma sanmasınlar :queen:
 
Katılım
29 Eyl 2005
Mesajlar
88
BBRR' Alıntı:
moto sohbette prifo nickli üyemizin bir başlığı var bu soruya orda yanıt bulabilirsin sanırım konu bilgi alanımın dışında aşağıdaki linke bir bak istersen

http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=5202

BBRR, ben de o başlığı arıyordum, isabet oldu sağol. Fakat henüz sorulmamış orada bu soru, ben sordum şimdi, umarım cevap gelir kısa sürede.

http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=5202&page=19&highlight=plaka
 
Son düzenleme:
Katılım
4 May 2004
Mesajlar
1,160
benim bildiğim kadarıyla, plakayı değiştiremiyosun. taksilerde durum farklı olabilir onlar ticari araç sonuçta. Emniyet müdürlüğünde bulunan plakanın dosyasında plakanın ait olduğu araca ait, fatura, teknik özellikler vs vs gibi bir çok evrak bulunuyor o yüzden sanırım öyle bir iş yapmıyorlar. fakat aracını hurdaya çıkartarak plakanın boşa çıkacağını sonrasındaysa yine aynı plakayı alabileceğini duymuştum. fakat hurdaya çıkmış bir arabayı da satamazsın ve plaka alamazsın öyle bir sorun var.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
yapan nasıl yapıyor ki? eski plakasını koruyan çok otomobil sahibi var. motor için durumu bilmiyorum. hem fazla kağıt olmasının bir anlamı yok. bizim devlette herşey kağıt. sırf ikametgah bilgimiz için bile 20 tane kağıt vardır.
 
Katılım
16 Ağu 2005
Mesajlar
13
evet yapabilirsin ben ayni islemi arabada yaptim, sanirim motor icinde ayni durum sozkonusu olsa gerek. motoru il disi yapacaksin boylece su an ki plakan bosa cikacak. bosa cikan bu plakanin baska bir araca tescillenmesini onlemek icinde bir trafik musavirinden yardim almalisin. o senin adina bu plakanin tescillenmemesini yani seni beklemesini saglar. sen yeni bir motor aldiginda ise bu plaka direk senin yeni aldigin araca gecirilir ben oyle yaptim yani. haaaa bu arada il disi oldugu icin motorun istanbul harici bir trafigin teciline girecek daha sonra onu tekrar istanbula getireceksin boylelikle yeniden bir istanbul plakasina sahip olacak. biraz karisik gibi gorunuyor fakat aslinda kolay tanidik bir trafik musaviri bulmalisin. o sana yardimci olur. ayrica il disi islemleri icin motoru il disina goturmen falanda gerekmez. umarim yardimci olabilmisimdir.

adim emin, nickime bakarsan benim bu isi gayet guzel becerebildigimi gorursun :)
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
ek para alıyorlar mı bari? kesin alıyolardır tabii, havadan vergi alan devlet bundan niye almasın? ama ne kadar? bu il değiştirme için?
 
Katılım
21 Eki 2005
Mesajlar
3,170
Değiştirme - takas tabiki mümkündür. Hatta motorundan alıp , arabana bile koyabilirsin. Bunun tam terside mümkündür..............
 
Katılım
16 Ağu 2005
Mesajlar
13
soyle soyleyebilirim ek para konusunda, il disi, trafikteki masraflar, harclar ve plakanin aldigim araca tescillenmesi falan hepsi icinde (plakayi edinmek icin harcadigim para haric) 1.500 ytl civarinda bir para harcadim.
 
Katılım
29 Eyl 2005
Mesajlar
88
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=5202&page=12

Bu verdiğim başlıkta, trafik polisi arkadaş ile şu diyalog geçti:

BENİM SORUM:
Motorumu satmak istediğimde, kullanmakta olduğum plakamı çıkartıp, yeni motoruma taktırtabilir miyim? Yeni alacağım motor 2. el olursa, o motordaki plaka ile benim satacağım motordaki plakaları takas ettirebilir miyiz?

Şu an kullandığım plaka, ismimin harflerini taşıyor, o nedenle vermek istemiyorum.

POLİS ARKADAŞIN CEVABI:
aynı tescil kuruluşundan alacak isen ve motorunu satdığın kişi yeni plaka alacak ise senin plakan boşa çıkar. yeni motoruna o plakayı alabilirsin. bazı tescil kuruluşları sıradan plaka veriyor, bazıları ise boştaki plakaları asıp isteğe göre veriyor. kanunen bir sakıncası yok.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst