oleceksin' Alıntı:
hocam valla fazla içmedim bi bire be ama beni çarpıyo...(saka)
ya bu kapkaç olaylarından dolayı polislerin motorculara ön yargılı davrandığı doğrumudur?
ehkiyetsiz her kişiye aynı ceza mı veriliyor yani 16 yasındaki hafif hapis cezası alıyor ya yasını doldurmuş olan sahıslarda ceza değişiyormu simdiden tesekkür ederim?
tek bir karayolları trf.kanunu var. 2918 sayılı kanun.
mikltarlar ülkenin heryerinde aynıdır, ve yaşa göre de değişmez. her yıl 1 ocaktan itibaren bakanlar kurulu kararı ile cezalar belli miktar arttırılır. 10 yıllık polisim henüz trf cezasından hapis yatan görmedim. yaşa gelince küçükleri koruma kanunu trf cezalarında uygulanmıyor.
distinto' Alıntı:
prifo, hoşgeldin :rendeer:
benimde bi sorum var: ehliyetsiz yakalanmak, b ehliyetiyle yakalanmak, sertifikayla yakalanmak aralarında ne fark var? cezaları nekadar?
ehliyetsiz:...?...ytl
b ehliyetli:...?...ytl
sertifikayla:...?...ytl
sadece kanun maddeleri değişik cezaların miktarları aynı.
sertifika ile yakalanırsan polis biraz daha toleranslı davranabilir.
en azından ben öyle davranırım.
MtaL' Alıntı:
hoşgeldin. benimde bi sorum var;ehliyet de gözlüklü foto. war. ama normalde gözlük kullanmıyorum+görme rahatsızlığı hissetmiyorum. gözlüksüz ken çewrilirsem bunun bi cezası warmıdır? warsa nekadar? yoksa bu gözardı edilen bi unsurmudur polis açısından?
dostum ehliyetin sol alt köşesinde fotoğrafın altında "gözlüklü" diye yazıyosa takmak zorundasın. takmak istemiyosan sağlık raporu ile ehliyetini değiştirirsin.
yazmıyosa problem yok..
perhaps' Alıntı:
Aslında soru değil de, belki bir isyanım olacak...
125 cclik bir motoru Japonya gibi uçuş kurallarına uymayan güvercinlere ceza yazılan bir ülkede master süresi boyunca ehliyetsiz kullandım. Bir gün bir polis çevirip motor numarasını sorgulamak istedi. Tam 'hah, yedik paparayı' diye düşünüp ehliyet sormasını beklerken adam iyi yolculuklar dileyip bıraktı beni. Sonradan ehliyet gerekmediğini öğrendim.
Şimdi Türkiye'deyim ve özlediğim bu zevki yeniden yaşamak için bir motor aldım. Kanunen gerekli olduğu için de hemen A2 için başvurdum. Kurs, motorları olmadığını, sınava kendi motorumla girmem gerektiğini, ders vermediklerini, sadece 50 soru ile benim kendi çabalarımla sınava hazırlanam gerektiğini söyledi. Yani işin edebiyatını bırakırsak, sadece ehliyetimde b'nin yanına a2 yazacak diye dünyanın parasını vereceğim, hepsi o. Bana katacağı hiç bir şey yok, tam bir bize özgü durum, iş olsun... Ve ben çevrilirsem sırf bu formalite henüz gerçekleşmediği için mahkemelerde uğraşıp bir dünya ceza ödeyeceğim...
Anlamakta ciddi bir güçlük çekiyorum ! Sanırım polisler de komik buluyorlar durumu, yoksa her gördükleri motoru durdursalar % 90'ının ehliyeti olmadığını biliyorlardır herhalde...
motosiklet, kullanımı özel maharet gerektiren bi taşıttır. o yüzden her araba kullanan motosiklet kullanamaz.
gelişmiş ülkelerde ise belli bir motor gücü altındaki scooterlar için ayrıca bir sürücü belgesi aranmaz. eminim ki yüksek cc li bi motor için japonya da da ehliyet ararlar.
avrupa sürücü belgelerinde motosiklet, oto, hatta romörklü oto bile kullanıp kullanamayacağı ayrı ayrı ehliyetin arkasında resimlerle belirtilir.
scootırlar ise otomatik vitesse otomobil ile aynı ehliyetle kullanılabilir.
türkiyede de uyum yasaları çerçevesinde böyle bi tasarı verilmişti ama yasalaşmadı malesef.
birazda sürücü okulları rantı falan.