Trafik - Cezalar - Kurallar - Yasalar ile ilgili herşey

Katılım
29 Eki 2005
Mesajlar
70
Trafik/cezalar/kurallar/yasalar Ile Ilgili Herşey
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
21 Tem 2005
Mesajlar
2,933
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
oo hocam hosgeldin yahu.. :mrgreen:
soru 1..
Sertifikayı filen aldık ama kalabalıktan ehliyeti hala degiştiremedim. B ile geziom yanımdada Sertifika var. Naapcaz??
 
Katılım
29 Eki 2005
Mesajlar
70
hoşbulduk. kanunen hiç bir hak iddia edemezsin. hala sürücü adayısın.
yakalarsalar 36. maddeden(oto ehliyetin varsa 39/1adan) hakkında suç tutanağı tanzim edilir ve mahkemeye sevk edilirsin. araç senin üzerine değilse 188,00 ytl ruhsat sahine ceza yazılır. dostum. ama bana denk gelirsen bişey yapmam forumdaşıma. en iyisi biraz sabret...
 
Katılım
10 Eki 2005
Mesajlar
20
hosgeldin abi bende bişey sorucam ruhsat babamın ustune ehliyet var yakalanırsam noolur???
 
Katılım
9 Ağu 2005
Mesajlar
89
Benimde bir sorum warrrr :queen: ehliyet yaşı 17 yi dolddurunca mı 17 ye girince mi :silent: :silent:
 
Katılım
3 Haz 2005
Mesajlar
803
Ewt hoşgeldin :rendeer: ..10_ ur arkadaşım eğer 1988 doğumlu isen bu yıl alabiliyorsun.Ama 1989 lu isen 2006 yı beklicksin.ben kursa gitti öle dediler :king:
 
Katılım
21 Eyl 2005
Mesajlar
251
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hoşgeldin baba ben 16 yasındayım ama motor suruyorum yaklanırsam cezasını öğrene bilirmiyim :silent: :pl:
 
Katılım
29 Eki 2005
Mesajlar
70
tolga_89' Alıntı:
hosgeldin abi bende bişey sorucam ruhsat babamın ustune ehliyet var yakalanırsam noolur???
bişey olmaz.

forrap' Alıntı:
prifo, hoşgeldin :cat: Uleinnnnnn ahanda çevirmeye yakalandık gibin bişi oldu yolda yakalayamadı diye siteye geldi :sunny: :p Ya şaka maka burada ve dışarıda maalesefki polisler hakkındaki izlenimleri hiç iyi olmayan arkadaşlar var(biride ben)...Umarım bu düşüncelerin genel olmadığını içinizde görevini kötüye kullananlar olduğu kadar iyi işler yapanlarında olduğunu göstermek için sen bir vesile olursun...Neredensin sen ve adın rıfat mı sadece aklıma takıldı(P polisten RİFO rıfattan mı geliyor PRİFO yani :silent: sadece merak ettim)...Aramıza tekrar hoşgeldin bu gelişin hayırlara vesile olması dileğiyle... :rendeer:
marmaristenim ewet adım rifat.
çok zekisin.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Eyl 2005
Mesajlar
222
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Aramıza hoş geldin ... Ehliyetsizim ve ruhsat benim üstüme... yakalandığım zaman 600 milyona mı patlıyor amca bu ceza bize?
 
Katılım
29 Eki 2005
Mesajlar
70
kanunisultan' Alıntı:
hoşgeldin baba ben 16 yasındayım ama motor suruyorum yaklanırsam cezasını öğrene bilirmiyim :silent: :pl:
yukarıda zuhtupasa kardeşime verdiğim cevabın aynısı geçerli.
mahkeme ilk sefer yakalanıyosan 1-2 ay arası hafif hapis cezası veriyor.
cezaların infazı hakkındaki kanun uyarınca ceza gündeliği 10 ytl civarından paraya çevriliyor ve yaklaşık 600 ytl civarında oluyor.
 
Katılım
29 Eki 2005
Mesajlar
70
Morpheus' Alıntı:
Aramıza hoş geldin ... Ehliyetsizim ve ruhsat benim üstüme... yakalandığım zaman 600 milyona mı patlıyor amca bu ceza bize?
doğru. sadece mahkemenin kestiği cezayı ödüyosun. araç sahibine verilen cezanın esprisi "kullandırmak, kullanmasına izin vermek" bahabından..
hukuk un temel kurallarından: "bir suça iki ceza olmaz."
 
Katılım
28 Eki 2005
Mesajlar
35
hocam valla fazla içmedim bi bire be ama beni çarpıyo...(saka)
ya bu kapkaç olaylarından dolayı polislerin motorculara ön yargılı davrandığı doğrumudur?
ehkiyetsiz her kişiye aynı ceza mı veriliyor yani 16 yasındaki hafif hapis cezası alıyor ya yasını doldurmuş olan sahıslarda ceza değişiyormu simdiden tesekkür ederim?
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
245
prifo, hoşgeldin :rendeer:
benimde bi sorum var: ehliyetsiz yakalanmak, b ehliyetiyle yakalanmak, sertifikayla yakalanmak aralarında ne fark var? cezaları nekadar?
ehliyetsiz:...?...ytl
b ehliyetli:...?...ytl
sertifikayla:...?...ytl
 
Katılım
29 Nis 2005
Mesajlar
28
hoşgeldin. benimde bi sorum var;ehliyet de gözlüklü foto. war. ama normalde gözlük kullanmıyorum+görme rahatsızlığı hissetmiyorum. gözlüksüz ken çewrilirsem bunun bi cezası warmıdır? warsa nekadar? yoksa bu gözardı edilen bi unsurmudur polis açısından?
 
Katılım
24 Eki 2005
Mesajlar
70
Aslında soru değil de, belki bir isyanım olacak...
125 cclik bir motoru Japonya gibi uçuş kurallarına uymayan güvercinlere ceza yazılan bir ülkede master süresi boyunca ehliyetsiz kullandım. Bir gün bir polis çevirip motor numarasını sorgulamak istedi. Tam 'hah, yedik paparayı' diye düşünüp ehliyet sormasını beklerken adam iyi yolculuklar dileyip bıraktı beni. Sonradan ehliyet gerekmediğini öğrendim.

Şimdi Türkiye'deyim ve özlediğim bu zevki yeniden yaşamak için bir motor aldım. Kanunen gerekli olduğu için de hemen A2 için başvurdum. Kurs, motorları olmadığını, sınava kendi motorumla girmem gerektiğini, ders vermediklerini, sadece 50 soru ile benim kendi çabalarımla sınava hazırlanam gerektiğini söyledi. Yani işin edebiyatını bırakırsak, sadece ehliyetimde b'nin yanına a2 yazacak diye dünyanın parasını vereceğim, hepsi o. Bana katacağı hiç bir şey yok, tam bir bize özgü durum, iş olsun... Ve ben çevrilirsem sırf bu formalite henüz gerçekleşmediği için mahkemelerde uğraşıp bir dünya ceza ödeyeceğim...

Anlamakta ciddi bir güçlük çekiyorum ! Sanırım polisler de komik buluyorlar durumu, yoksa her gördükleri motoru durdursalar % 90'ının ehliyeti olmadığını biliyorlardır herhalde...
 
Katılım
29 Eki 2005
Mesajlar
70
oleceksin' Alıntı:
hocam valla fazla içmedim bi bire be ama beni çarpıyo...(saka)
ya bu kapkaç olaylarından dolayı polislerin motorculara ön yargılı davrandığı doğrumudur?
ehkiyetsiz her kişiye aynı ceza mı veriliyor yani 16 yasındaki hafif hapis cezası alıyor ya yasını doldurmuş olan sahıslarda ceza değişiyormu simdiden tesekkür ederim?
tek bir karayolları trf.kanunu var. 2918 sayılı kanun.
mikltarlar ülkenin heryerinde aynıdır, ve yaşa göre de değişmez. her yıl 1 ocaktan itibaren bakanlar kurulu kararı ile cezalar belli miktar arttırılır. 10 yıllık polisim henüz trf cezasından hapis yatan görmedim. yaşa gelince küçükleri koruma kanunu trf cezalarında uygulanmıyor.

distinto' Alıntı:
prifo, hoşgeldin :rendeer:
benimde bi sorum var: ehliyetsiz yakalanmak, b ehliyetiyle yakalanmak, sertifikayla yakalanmak aralarında ne fark var? cezaları nekadar?
ehliyetsiz:...?...ytl
b ehliyetli:...?...ytl
sertifikayla:...?...ytl
sadece kanun maddeleri değişik cezaların miktarları aynı.
sertifika ile yakalanırsan polis biraz daha toleranslı davranabilir.
en azından ben öyle davranırım.

MtaL' Alıntı:
hoşgeldin. benimde bi sorum var;ehliyet de gözlüklü foto. war. ama normalde gözlük kullanmıyorum+görme rahatsızlığı hissetmiyorum. gözlüksüz ken çewrilirsem bunun bi cezası warmıdır? warsa nekadar? yoksa bu gözardı edilen bi unsurmudur polis açısından?
dostum ehliyetin sol alt köşesinde fotoğrafın altında "gözlüklü" diye yazıyosa takmak zorundasın. takmak istemiyosan sağlık raporu ile ehliyetini değiştirirsin.
yazmıyosa problem yok..

perhaps' Alıntı:
Aslında soru değil de, belki bir isyanım olacak...
125 cclik bir motoru Japonya gibi uçuş kurallarına uymayan güvercinlere ceza yazılan bir ülkede master süresi boyunca ehliyetsiz kullandım. Bir gün bir polis çevirip motor numarasını sorgulamak istedi. Tam 'hah, yedik paparayı' diye düşünüp ehliyet sormasını beklerken adam iyi yolculuklar dileyip bıraktı beni. Sonradan ehliyet gerekmediğini öğrendim.

Şimdi Türkiye'deyim ve özlediğim bu zevki yeniden yaşamak için bir motor aldım. Kanunen gerekli olduğu için de hemen A2 için başvurdum. Kurs, motorları olmadığını, sınava kendi motorumla girmem gerektiğini, ders vermediklerini, sadece 50 soru ile benim kendi çabalarımla sınava hazırlanam gerektiğini söyledi. Yani işin edebiyatını bırakırsak, sadece ehliyetimde b'nin yanına a2 yazacak diye dünyanın parasını vereceğim, hepsi o. Bana katacağı hiç bir şey yok, tam bir bize özgü durum, iş olsun... Ve ben çevrilirsem sırf bu formalite henüz gerçekleşmediği için mahkemelerde uğraşıp bir dünya ceza ödeyeceğim...

Anlamakta ciddi bir güçlük çekiyorum ! Sanırım polisler de komik buluyorlar durumu, yoksa her gördükleri motoru durdursalar % 90'ının ehliyeti olmadığını biliyorlardır herhalde...
motosiklet, kullanımı özel maharet gerektiren bi taşıttır. o yüzden her araba kullanan motosiklet kullanamaz.
gelişmiş ülkelerde ise belli bir motor gücü altındaki scooterlar için ayrıca bir sürücü belgesi aranmaz. eminim ki yüksek cc li bi motor için japonya da da ehliyet ararlar.
avrupa sürücü belgelerinde motosiklet, oto, hatta romörklü oto bile kullanıp kullanamayacağı ayrı ayrı ehliyetin arkasında resimlerle belirtilir.
scootırlar ise otomatik vitesse otomobil ile aynı ehliyetle kullanılabilir.
türkiyede de uyum yasaları çerçevesinde böyle bi tasarı verilmişti ama yasalaşmadı malesef.
birazda sürücü okulları rantı falan.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
10 Ağu 2005
Mesajlar
23
prifo merhaba
ruhsatı arkadaşıma ait bir motosikletle gezerken polis durdursa ruhsat bana ait olmadığı için bir uygulama yapılır mı?
 
Katılım
9 Ağu 2005
Mesajlar
89
Benim 2. sorum war bi arkadaşım "yamaha bws" marka motoru ile yakalandı ehliyeti yoktu ve ruhsatı da yanına almamış onun için polis kapkaççı,motoru çaldın mı gibi muamelelerde bulundu bu normal mi :silent:
 
Katılım
10 Eki 2005
Mesajlar
20
benim bir sorum daha var prifo abime bi yasa cıkmıs artık trafik kralllarına uydugun surece durdurulamayacakmıssın bu dogrumu abi
 
Katılım
1 Eyl 2005
Mesajlar
318
tolga_89' Alıntı:
benim bir sorum daha var prifo abime bi yasa cıkmıs artık trafik kralllarına uydugun surece durdurulamayacakmıssın bu dogrumu abi

Durdurulamamak diye bir şey sözkonusu olamaz bence Tolga kardeş. Bu mantık dışı birşey. Polis Motor veya araba veya başka bir araç, herkesi durdurabilir. Şüpheli araç olabilir, şüpheli şahıs olabilir, çalıntı ihbarı nedeniyle olabilir (eşkale uyuyor diye) veya alkol kontrolu olabilir, her türlü her sebeple olabilir. Devletin böyle bir yasa çıkarıp Polisin işini zorlaştıracağını sanmıyorum. Çok mantıksız bence. Kim söylediyse...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst