Paramı Biriktirdim Ekipmanlarımı Düzüyorum :)

Katılım
23 May 2013
Mesajlar
257
Kardeşim motorun şimdiden hayırlı olsun. Motor almadan önce ekipman araştırmalarına başlamışsın ki bence bu doğru bir davranış, zira çok uç bir motor almayı düşünmüyorsan (örn: cross) seçtiğin ekipmanları hemen hemen bütün motorlarla kullanabilirsin.

Öncelikle şunu söyleyeyim ki başlığı açarken kullandığın kelime tamamiyle doğru. "Düzmek" kelimesinin ilk anlamı, TDK'da da belirtildiği üzere, "Bir gereksinimi karşılamak amacıyla birçok şeyi birbirini tamamlayacak biçimde bir araya getirmek"'tir. Dolayısıyla senin kullanımının yanlış bulunup düzeltilmesi, burada kullandığın şeklini "cinsel ilişkide bulunmak" olarak alan arkadaşların niyeti ve bilinç altıyla ilgili, üzerinde durmaya değmez...

İkinci olarak Gore-Tex kumaş "su geçirmez dolayısıyla hava da geçirmez" değildir. Su geçirmezlik aynı zamanda hava da geçirmeyeceği anlamına gelmez, çok kısa bir araştırmayla gerekli bilgiye ulaşılabilinir. Uğraşmayın diye linki buraya bırakayım...

Seçtiğin ekipmalarla ilgili olarak da arkadaşlara pek katılamayacağım. Zira "o eldiveni alacağın paraya bir yazlık bir de kışlık eldiven alırsın üzerine de para kalır..." gibi komik yorumlar olmuş. Ben ekipman konusunda bütçen dahilindeki en kaliteli ürünün alınması taraftarıyım. Seçtiğin eldivende iyi bir indirim var ve bence alınabilir.

Bu arada gördüğüm kadarıyla yazlık mont bakıyorsun, bu durumda bence eldiven seçimin monttan daha önce geliyor. Olası bir düşme ve sürüklenme durumunda yazlık montlar belirli bir yere kadar güvenlik sağlayacaktır ve "o belirli yer" hiçbir zaman deri montun yerini tutmayacaktır. Tamamen şahsi fikrimi belirtiyorum, ben kollarımda veya bedenimin herhangi bir bölgesinde sürtünmeye bağlı olulacak yanığı, elimde olacak yaralanmaya tercih ederim. Vücudundaki yanık senin günlük hayat standartını mutlaka düşürecektir fakat olası bir el yaralanmasında yaşayacağın, elini 6 ay kullanamaman ve hatta allah korusun bir parmak kaybındaki gibi ömür boyu bazı şeylerden mahrum kalman kadar etkili olmayacaktır.

Bu nedenle eldiven seçimi bence kasktan sonra gelen en önemli ekipman seçimidir. Senin seçtiğin eldiven de kaliteli bir ürün fakat yurtdışı sitelerinden takip ettiğim kadarıyla bazı kazalarda beklenen korumayı sağlamadığı görülmüş, orijinal fiyat olarak muadili olan Alpinestars GP Pro, Gp Tech gibi modelleri göz önüne alırsan geride kalsa da, yine de bu fiyatıyla bana gayet alınabilir göründü bana.

Son olarak bot için bir şey söyleyeyim. Mümkünse uzun bot al. Sanırım YDS'nin kaliteli motosiklet botları vardı. Seçtiğin botlar, kazalarda yaralanmaların çokça görüldüğü bilek ve kaval kemiği bölgesini korumaz. Piyasada hava alabilir, sağlam, uzun botlar mevcut, ben nacizane uzun bot öneririm. Kısalar uzunlara göre daha rahat görünse de bence motorda güvenlik her zaman konfordan önemlidir.

Umarım seçtiğin hiçbir ürürnün sağlamlığını test etmek zorunda kalmazsın. Şimdiden kazası sürüşler...
 
Katılım
21 Tem 2007
Mesajlar
1,648
150 liraya bahsettiğiniz alpinestar eldiveni gösterir misiniz ? bilek koruması vardır umarım ?
Dizlik yerine pantolon tavsiyenizi de göz önünde bulunduracağım Voodoo 'nun dediği gibi diz ve kalça koruması yanında verilip kevlar olması cezbedici.

Fakat bot ve ceket konusunda kararsız kaldım ?
http://www.aliexpress.com/item/Fury...g-glove-leather-gloves-2color/1310298078.html
buyrun 15-20 gun içerisinde elinizde ben m1 gp olan full derı olanı aldım gayette memnunum.
 
Katılım
6 Şub 2013
Mesajlar
204

"...Ayrıca bu ekipmanların fiyatlarına yakın olacak şekilde "bak şunun yerine bunu al daha kaliteli" dediğiniz ürünler olursa tavsiyelerinizi bekliyorum."

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:14 ----------

Kardeşim motorun şimdiden hayırlı olsun. Motor almadan önce ekipman araştırmalarına başlamışsın ki bence bu doğru bir davranış, zira çok uç bir motor almayı düşünmüyorsan (örn: cross) seçtiğin ekipmanları hemen hemen bütün motorlarla kullanabilirsin.

Öncelikle şunu söyleyeyim ki başlığı açarken kullandığın kelime tamamiyle doğru. "Düzmek" kelimesinin ilk anlamı, TDK'da da belirtildiği üzere, "Bir gereksinimi karşılamak amacıyla birçok şeyi birbirini tamamlayacak biçimde bir araya getirmek"'tir. Dolayısıyla senin kullanımının yanlış bulunup düzeltilmesi, burada kullandığın şeklini "cinsel ilişkide bulunmak" olarak alan arkadaşların niyeti ve bilinç altıyla ilgili, üzerinde durmaya değmez...

İkinci olarak Gore-Tex kumaş "su geçirmez dolayısıyla hava da geçirmez" değildir. Su geçirmezlik aynı zamanda hava da geçirmeyeceği anlamına gelmez, çok kısa bir araştırmayla gerekli bilgiye ulaşılabilinir. Uğraşmayın diye linki buraya bırakayım...

Seçtiğin ekipmalarla ilgili olarak da arkadaşlara pek katılamayacağım. Zira "o eldiveni alacağın paraya bir yazlık bir de kışlık eldiven alırsın üzerine de para kalır..." gibi komik yorumlar olmuş. Ben ekipman konusunda bütçen dahilindeki en kaliteli ürünün alınması taraftarıyım. Seçtiğin eldivende iyi bir indirim var ve bence alınabilir.

Bu arada gördüğüm kadarıyla yazlık mont bakıyorsun, bu durumda bence eldiven seçimin monttan daha önce geliyor. Olası bir düşme ve sürüklenme durumunda yazlık montlar belirli bir yere kadar güvenlik sağlayacaktır ve "o belirli yer" hiçbir zaman deri montun yerini tutmayacaktır. Tamamen şahsi fikrimi belirtiyorum, ben kollarımda veya bedenimin herhangi bir bölgesinde sürtünmeye bağlı olulacak yanığı, elimde olacak yaralanmaya tercih ederim. Vücudundaki yanık senin günlük hayat standartını mutlaka düşürecektir fakat olası bir el yaralanmasında yaşayacağın, elini 6 ay kullanamaman ve hatta allah korusun bir parmak kaybındaki gibi ömür boyu bazı şeylerden mahrum kalman kadar etkili olmayacaktır.

Bu nedenle eldiven seçimi bence kasktan sonra gelen en önemli ekipman seçimidir. Senin seçtiğin eldiven de kaliteli bir ürün fakat yurtdışı sitelerinden takip ettiğim kadarıyla bazı kazalarda beklenen korumayı sağlamadığı görülmüş, orijinal fiyat olarak muadili olan Alpinestars GP Pro, Gp Tech gibi modelleri göz önüne alırsan geride kalsa da, yine de bu fiyatıyla bana gayet alınabilir göründü bana.

Son olarak bot için bir şey söyleyeyim. Mümkünse uzun bot al. Sanırım YDS'nin kaliteli motosiklet botları vardı. Seçtiğin botlar, kazalarda yaralanmaların çokça görüldüğü bilek ve kaval kemiği bölgesini korumaz. Piyasada hava alabilir, sağlam, uzun botlar mevcut, ben nacizane uzun bot öneririm. Kısalar uzunlara göre daha rahat görünse de bence motorda güvenlik her zaman konfordan önemlidir.

Umarım seçtiğin hiçbir ürürnün sağlamlığını test etmek zorunda kalmazsın. Şimdiden kazası sürüşler...

Çok teşekkür ediyorum. Siz ve sizin gibi ağabeylerim için.
 
Katılım
23 May 2013
Mesajlar
257
Yukarıda bahsettiğim şeye çok iyi bir örnek olduğu için bunu buraya koyayım dedim.
Umarım "eldivene o para verilir mi?" düşüncesinde olan arkadaşlar da konunun ciddiyetinin farkına, başlarına kötü bir şey gelmeden, varır.
 
Katılım
9 Kas 2013
Mesajlar
375
Simdi ben eldivene o kadar para verilir mi demem.eger ki yurtdisinda yasiyor olsaydik.ama 400 liraya alacagin eldiveni yurtdisindan herturlu 3 te 1 fiyatina getirtirsin.ufak tefek birsey gumruge takilmaz.kapina kadar gelir.yoksa insanin elleri tabiki onemli.
 
Katılım
23 May 2013
Mesajlar
257
Simdi ben eldivene o kadar para verilir mi demem.eger ki yurtdisinda yasiyor olsaydik.ama 400 liraya alacagin eldiveni yurtdisindan herturlu 3 te 1 fiyatina getirtirsin.ufak tefek birsey gumruge takilmaz.kapina kadar gelir.yoksa insanin elleri tabiki onemli.

Çoğu ekipman için haklı olabilirsin ama arkadaşın ilgilendiği eldiveni yurtdışından "3 te 1 " fiyatına getirebiliyorsan ben 3 tane alayım.
Vergisi falan da önemli değil sen yeterki o eldiveni, dediğin gibi, 50€ civarlarında bir fiyata bul.
 
Katılım
12 Haz 2013
Mesajlar
737
Eldiveni carbon korumaları olan ve mümkünse parmak eklemlerinde de karbon korumaları olan bir eldiven almanı tavsiye ederim. Alpinestarslara bak.. Revit,dainese mont konusunda başarılı fakat alpinestars bambaşka.
 
Katılım
9 Kas 2013
Mesajlar
375
Çoğu ekipman için haklı olabilirsin ama arkadaşın ilgilendiği eldiveni yurtdışından "3 te 1 " fiyatına getirebiliyorsan ben 3 tane alayım.
Vergisi falan da önemli değil sen yeterki o eldiveni, dediğin gibi, 50€ civarlarında bir fiyata bul.


Simdi bu is boyle karsilikli uzar gider.gel seninle bir orta yol bulalim.bir tane eldiven gostereyim.belki 1 yada 2 tik altindadir arkadasinkinin.90$,60€ civari.ki revzilla pahali bir site.daha uygun yerler var.

http://www.revzilla.com/motorcycle/alpinestars-sp-8-gloves
 
Katılım
23 May 2013
Mesajlar
257
Simdi bu is boyle karsilikli uzar gider.gel seninle bir orta yol bulalim.bir tane eldiven gostereyim.belki 1 yada 2 tik altindadir arkadasinkinin.90$,60€ civari.ki revzilla pahali bir site.daha uygun yerler var.

http://www.revzilla.com/motorcycle/alpinestars-sp-8-gloves
Uzayacak gidecek ya da orta yol bulunacak bir sey yok ki. Ben eldiven araryisinda değilim ya da Türkiye'de her seyin daha ucuz oldugunu da iddia etmiyorum.

Dedigim gibi cogu ekipmanda yurtdisi dogal olarak daha ucuz. Ama madem konuyu acan arkadasin sectigi eldiven ozelinde konuşuyoruz, ben onun fiyatinin uygun oldugunu soyledim, sen de 3'te 1 fiyatina bulunabilecegini...

Dedigim gibi varsa ben 3 tane alacağım, gidip de baska eldiveni ornek vermen sacma olmuş.
 
Katılım
15 Nis 2012
Mesajlar
2,782
Bu zaman da motor cc si yükseltmek yerine ekipmanlarını daha üst kaliteye taşımak bile en mantıklı davranış.Motosiklet kullanıcılarının öcü gibi gösterilmesinin en büyük sebebi gene motosiklet sürücüleri.Boş vermemek ve bi yerden başlamak gerekir.Nerede apaçi görsem usanmadan ekipmanların faydalarını anlatıyorum,beni dinler dinlemez onun sorunu.Ama hiç bişey anlatmamaktansa örnek olmak daha yararlı diye düşünüyorum.Bir tane apaçiyi bilinçli sürücüye dnüştürsem kârdır.
 
Katılım
14 May 2012
Mesajlar
527
Kaza konumu okursan şuan klavyeden nasıl yazıyorum anlarsın.Sakın eldiveni değiştirme yere düştüğünde ellerinde tutuyorsun zaten kendini.Bakma kekoluk yapmış arkadaşlar sürüklenmemişler herhalde hiç :) Sakın değiştirme ofiyata bedava o bende 518 TL ye aldım eldiveni YURTDISINDAN SPİDİ CARBO serisi sakın ha sakın hata yaparsın.
 
Katılım
6 Şub 2013
Mesajlar
204
Görüşleriniz için hepinize gerçekten teşekkür ederim. Sizin görüşleriniz ışığında yeni bir liste yaptım şu şekilde ;

Kask ;
http://www.motomaxonlineshop.com/sco...-blade-pmu2734 = OK.

Ceket ;
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-kask-kiyafet-ekipman-mont-can-motor-dan-alpinestars-gunner-wp-jacket-kargo-bizden-162118495/detay = OK.

Eldiven ;
http://www.brnmotor.com.tr/Alpinestars-SP-2-Deri-Motosiklet-Eldiveni,PR-1691.html = OK.

Ayakkabı ;
http://www.ydsshop.com/?urun-112-diablo-11-0-gtx = Param yetmedi.Bununda birazı için babadan yardım alacağız artık :D

Pantolon ;
http://www.simrug.com/shop/jean/indianapolis-denim-blue-kevlar/ = OK.

Yazlık ceketten vazgeçtim. Biraz daha terleyeyimm,motordan inince elime alayım ama kaliteli olsun dedim.Zaten yaz için havalandırmaya sahip bir ceket.

Alpinestars eldiven ile Knox arasında pek bir fiyat farkı olmadığı için Alpinestars'ı seçtim.

Bot içinde artık babadan yardım isteyeceğiz :mrgreen:

Değerli fikirleriniz için hepinize teşekkür ederim. :)
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Şub 2014
Mesajlar
2,829
Merhaba cumartesi günü yenibosnadaki motomax ve yanındaki hudsondan bot pantolon ve diğer ufaktefek şeyleri almış biri olarak ilk sorum dusundugunuz motosıklet nedir?

Butcenız nedır? Ben kendımınkılerden önereyim dizlik sakın almayın, pantolon korur belt altını dizlik değil.

Armode free pantolon aldım 200 tl e 3 tane iç astarı var dışı file 4 mevsim kullanılır normal ce onaylı kalça ve dız koruması var. Kevlar siyah kot tarzı pantolonlarda vardı ama armode free gıbı pantolonlar daha saglam bence.

4riders eldivene bakarsan saglam birşeydir 100 küsür tl eldivene o kadar para verme yeni başlıyorsun o kadar üst koruma dusunuyorsan elde tulum al üstünede.

Kask iyi al onu dun gordum şekli iyi.

Motomaxtan uygun file mont alırsın gitsen yardımcı oluyorlar(şirinevler mağazaya gıttım)
Armode free pantolon hudsonda bedenen kalmamıştır ama uygun pantolon bulursun 2 mağazadan birinde.

Bot olarak 4riders circut bot aldım ben racing 183 tl lik bota göre baya sağlam (param olsa daha fazlasını alırdım.

bütçen neyse ona göre al ama dizliği baştan pantolona çevir.
 
Katılım
6 Şub 2013
Mesajlar
204
Merhaba cumartesi günü yenibosnadaki motomax ve yanındaki hudsondan bot pantolon ve diğer ufaktefek şeyleri almış biri olarak ilk sorum dusundugunuz motosıklet nedir?

Butcenız nedır? Ben kendımınkılerden önereyim dizlik sakın almayın, pantolon korur belt altını dizlik değil.

Armode free pantolon aldım 200 tl e 3 tane iç astarı var dışı file 4 mevsim kullanılır normal ce onaylı kalça ve dız koruması var. Kevlar siyah kot tarzı pantolonlarda vardı ama armode free gıbı pantolonlar daha saglam bence.

4riders eldivene bakarsan saglam birşeydir 100 küsür tl eldivene o kadar para verme yeni başlıyorsun o kadar üst koruma dusunuyorsan elde tulum al üstünede.

Kask iyi al onu dun gordum şekli iyi.

Motomaxtan uygun file mont alırsın gitsen yardımcı oluyorlar(şirinevler mağazaya gıttım)
Armode free pantolon hudsonda bedenen kalmamıştır ama uygun pantolon bulursun 2 mağazadan birinde.

Bot olarak 4riders circut bot aldım ben racing 183 tl lik bota göre baya sağlam (param olsa daha fazlasını alırdım.

bütçen neyse ona göre al ama dizliği baştan pantolona çevir.

Aklımda 250cc herhangi bir racing var. Honda olabilir , Hyosung olabilir , Yamaha çıkartırsa ( ki yakın zamanda çıkmaz diye düşünüyorum ) o olabilir.Ama bir bakmışsın eve KTM duke 200 ile dönüyorum, öyle bir kafam var şu an yani :queen:
 
Katılım
27 Şub 2014
Mesajlar
2,829
Aklımda 250cc herhangi bir racing var. Honda olabilir , Hyosung olabilir , Yamaha çıkartırsa ( ki yakın zamanda çıkmaz diye düşünüyorum ) o olabilir.Ama bir bakmışsın eve KTM duke 200 ile dönüyorum, öyle bir kafam var şu an yani :queen:

bütçenizin elverdiğince en iyilerini alın ama eldiveni en iyip alıp montu 250 tle almak biraz mantıksız.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst