Panik Fren Yaparken Debriyaj ?

Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Bildiğiniz üzere panik fren anında ;
kimi araba ve motosiklet sürücüleri debriyaja asla basılmaması gerektiğini, aracı daha da hızlandıracağınızı söylerken kimisi de aksine debriyaja en kısa sürede basarak gücü tekerlerden ayırmayı öneriyor.. Siz bu konuda ne düşünüyosonuz ?
 
Katılım
8 Haz 2006
Mesajlar
2,033
Ortada panik varsa debriyaj lazim tabi. Cogunlukla panik fren durumundaysaniz carpmak uzere oldugunuz seye cok yakin oldugunuz icin fren panik fren halini almistir.

Bu noktada debriyajsiz panik frenledin ne olacak motor stop edecek motoru cok alt devire dusurdugun icin.

Kimin ne dedigini onemsemekten cok mantik ne diyor onu onemsiyorum ben daha cok.
 
Katılım
17 Ara 2011
Mesajlar
583
motor stop edip iyice kitlenirse tekerler ne yapacaksın:sunny: diğer türlü toparlama şansın var
 
Katılım
9 Ocak 2015
Mesajlar
1,669
panik fren usulleri;

1-ilk önce aynaları kontrol edip arkanda araç olup olmadığını anlık görmek,
2-orantılı olarak önce "DEBRİYAJ KOMPLE BASILI" olacak ve aynı şekilde arka fren ile ön fren yavaşdan serte doğru "SONUNA KADAR" sıkılacak,
3-panik fren sonuna gelindiği fark edilirse vites 1e alınıp arkanızda araç var ise doğru yere doğru hareketlenip olay yerinden uzaklaşmak(arkadaki araç bize vurmasın diye),
4-bu işlemler yapıldığı anda "KESİNLİKLE BACAKLAR DEPOYA SIMSIKI TUTUNMALI" ve "ELLER GİDONDA KASILMAMALI,RAHAT HAREKET ETMELİ,BİR PİSTON YAYI GİBİ",
5-şayet depoya bacaklar yapışmamış ve gidon gayri ihtiyari sıkılmış ise bu sefer depo tokatlama denilen bir sarsıntıya mağruz kalırsınız,böyle bir şeyle karşılaşır iseniz yine bacaklarınızı depoya sımsıkı tutun ve ellerinizi rahatlatın,böylece gidondaki sertlik hafifleyecek ve depo tokatlama problemi çözülecekdir,
6-panik fren halinde şayet hızın 30 üzeri ise "KESİNLİKLE DENGE SAĞLAMAK İÇİN AYAKLARINIZI YERE KOYUP DÜŞMEMEYE ÇALIŞMAYIN".böylesi bir harekette yere bastığınız ayağınızda ya bir kas kopması (diz,eklem) yada bir kırık durumu ile karşı karşıya kalırsınız zira o yavaş hızlarda bile o ani refleks hareketler bacağınıza direkt bir basınçlı etki yapacağı için yaralanmanız kaçınılmaz olacakdır..,

7- EN ÖNEMLİ KISIM İSE PANİK FRENDE PANİK YAPMAYIN VE YUKARIDAKİ ALIŞTIRMALARI BOŞ ZAMANLARINIZDA SÜREKLİ DENEYİN UYGUN MEVKİLERDE HIZLARINIZI ARTIRARAK..
 
Katılım
27 Kas 2013
Mesajlar
126
Japon ekolüne göre debriyaj en son çekilir, İngiliz ekolüne göre ilk çekilir. Panik frenden sonra arkadan gelen trafik vs. olabileceği için vitesi düşürmek gerekiyor durma esnasında hızlıca kaçabilmek için debriyajın çekili olması gerekiyor fren esnasında vites düşürmek için. Ben ilk olarak debriyajı çekme taraftarıyım.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
İman gücünü.. Motorun ürettiği gücü.. neyi olcak hocam ^^ gazı bıraktığınız anda motor stop mu ediyor ki güç kesilsin..

gazı bıraktığında gaz kelebekleri kapanır motora hava girmez,hava olmayınca benzinde gelmez ateşleme olmaz GÜÇ oluşmaz..

olmayan güç nasıl olur da motoru ileri itmeye devam eder ?
 
Katılım
26 Kas 2014
Mesajlar
1,815
Ben direk gazı bırakıyorum. Ve ön freni yavaşça sikiyorum. Brembo marka kitlemesi uzun sürüyor. Olası durumda vites küçültmeye calisabilirsin. Ben panik sırasında kolay olacağını sanmıyorum ama hayat kurtarır buna eminim..
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
gazı bıraktığında gaz kelebekleri kapanır motora hava girmez,hava olmayınca benzinde gelmez ateşleme olmaz GÜÇ oluşmaz..

olmayan güç nasıl olur da motoru ileri itmeye devam eder ?

tamam işte bende bu konuyu tartışmak istiyorum.. ileri sürüş eğitimi veren emniyetteki bi abiden duyduğum ilk debriyaj çekilir zira motor güç üretmeye devam eder ve devir bi anda düşmeyeceği için motorun durma süresi uzar ..
 
Katılım
19 May 2014
Mesajlar
2,499
Debriyaj durmaya yakın çekilir benim motorda gazı bıraktığımda motor zaten yavaşlıyor yani bu yolun durumuna görede değişebilir yokuş yukarı aşağı benim aldığım eğitimlere bu şekilde bence doğru olanı budur

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:33 ----------

Kaçış manevrası uygulayabilmek için debriyajda sıkılır

Kaçış manevrası yapacak vaktin varsa niye panik firen yapıyorsun'ki kaç zaten
 
Katılım
6 Şub 2014
Mesajlar
346
Honda GS2'de eğitmen sırayla sadece ön frenle, sadece arke frenle, ön-arka beraber ve debriyajla frene aynı anda basarak durma stillerini göstermişti. Debriyajla birlikte yapılan frende hem arka teker kilitleniyor, hem de ön-arka beraber yapılan frenaja göre daha geç duruyordu. Bunun nasıl olup da böyle olduğu kafamızı karıştırmıştı doğrusu. Birinde tekerler hareket ediyor ama daha kısa sürede duruyor, diğerinde arka kilitleniyor ama daha uzun mesafede duruyor. Sebebini motorun ataletiyle açıklamıştı hoca.
 
Katılım
23 Tem 2011
Mesajlar
184
Sıkı trafikte ani durumlarda çoğu kez başıma geldiği için debriyajsız frene bastığımda ön frene basarken gazı kapatamadığım oldu buda fren mesafemi uzattı. Debriyaj ile birlikte fren kullandığımda daha hızlı durma ve gerekirse gaz açma şansım oldu. debriyajsız fren yapmak sorun oluyor.
 
Katılım
25 Şub 2013
Mesajlar
1,085
Alman sistem debriyaj sıkılacak diyor

Japon sistem durmaya yakın sıkılacak diyor

Kaydırmalı debriyajın varsa sıkma zaten durana kadar.eğer yoksa gene durma noktasında sıkabileceksen öyle yap diyeceğim ama panik anında yapman zor olacak.o yüzden hepsini sık,zaten istemsizce öyle yapacaksın bir süre
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
mesela 8 bin devirde gidiyoruz debrajı sıkmadık frene bastık frenler hem tekerlekleri yavaşlatmak için hemde motorun devrini düşürmek için güç harcamazmı

yada kompresör yaparak dahamı çabuk durur şimdi debraja basarsak motor devrini tekerlekten keseriz gazı kapatsakta motor rölanti devri kadar gene çeviricek ben bu yüzden debrajı sıkma tarafına giderim
 
Katılım
19 May 2014
Mesajlar
2,499
Hepimizin Motosikleti var uygun bir zamanda deniyin boş bir alanda doğruyu bulun sonra bu topic'te paylaşın daha iyi olur biz bunları egitimde gördük her ikisinide
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
tamam işte bende bu konuyu tartışmak istiyorum.. ileri sürüş eğitimi veren emniyetteki bi abiden duyduğum ilk debriyaj çekilir zira motor güç üretmeye devam eder ve devir bi anda düşmeyeceği için motorun durma süresi uzar ..



devir düşerken kompresyon (motor freni) etkisi ile yavaşlarız, durma mesafesi neden uzasın ki ?
 
Katılım
16 Eyl 2012
Mesajlar
556
Olayın içinde panik yani çok ani bir durum olduğu için debriyaja basmakta fayda vardır.
1. sebep. Motosikletin ön frenini ve gazı veren aynı eldir. Ani bir durumda frene basarken gazı tam anlamı ile kapatamama ihtimaliniz vardır. Bu da size acil bir durumda metreler kaybettirebilir.
2. Motosikletlerde fren arabalar gibi değildir. Arabalar tek frenle 4 tekerleği de kilitler Ama motordaki iki tekerleğin de kontrolü ayrı ayrıdır. Bu yüzden arka frene bastığınızda motoru da stop ettirmeniz ile tekerinizi bloke ettirebilir ve kontrolünüz dışında olayların gelişmesine sebebiyet verebilirsiniz.
3. panik durumunda kendinize çok güveniyorsanız ve motor frenini de gerektiği gibi kullanacağınızı düşünüyorsanız debriyaja basmadan motor frenini de destek olarak kullanabilirsiniz. Bence panik durumunda çok geçerli olmayabilir.
En kısa zamanda durmanın yolu. Ön ve arka freni de tekerlekleri kilitlenmeyecek seviyede kullanmaktır. Kilitlenen teker hem size fren mesafenizi uzatır hemde motor hakimiyetinizi kaybettirebilir.
 
Katılım
6 Şub 2014
Mesajlar
346
Honda GS2'de eğitmen sırayla sadece ön frenle, sadece arke frenle, ön-arka beraber ve debriyajla frene aynı anda basarak durma stillerini göstermişti. Debriyajla birlikte yapılan frende hem arka teker kilitleniyor, hem de ön-arka beraber yapılan frenaja göre daha geç duruyordu. Bunun nasıl olup da böyle olduğu kafamızı karıştırmıştı doğrusu. Birinde tekerler hareket ediyor ama daha kısa sürede duruyor, diğerinde arka kilitleniyor ama daha uzun mesafede duruyor. Sebebini motorun ataletiyle açıklamıştı hoca.

GS2'de gösterilen panik fren değildi tabii. Panik fren GS3'ün konusu. Aralarında ne gibi farklar var bilmiyorum. Nisan'da GS3'ü aldığımda öğreneceğim artık.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst