Özel Güvenlik Terörü!!

Katılım
16 Ağu 2010
Mesajlar
349
gecen sıvıl polıslere de artıstık cektı ozel guvenlıkcıler bır guzel sopayı yedıler ıstanbulda ozel bır avm de
bırde muhkavemetten dava edıldıler
herkes yerını yurdunu haddını bılecek
hemsıre cıkıp doktorum ben yetkım var dıyebılır mı
astsubay cıkıp ben pasayım dıyebılır mı
ozel guvenlıkcı de cıkıp ben polıs yetkısıne sahıbım dememelı
neye sahıpsın sen sılah tasıyabılıyor musun?
guvenlık guclerıın elındekı sılahı emanete alabılıyor musun?
sana kımlık gosterıldı mı haddını yerını yurdunu bıleceksın arkadas
evet arkadasların yaptıgı gorev kolay degıldır mesulıyet sıter bulundujkları alanın guvenlıgını ıster
ama bu guvenlık gorevlısıne terbıyesızlık yapmak saygısızlık yapmak hele hele kendını polıs emnıyet gorevlısı yerıne koymak yetkısını vermez
ınsanları darp etme yetkısını hıc vermez
oyle mahkemede polıs yerıne konulup dugume mugme sı bunlar komık seyler
darp edılen malı zarar gorulen arkadasım
ılk once sıkyaet var sıtesınden basla guvenlık fırması ıle ılgılı tum hususları yazmaya
sonra hukucular sıtesıne gırıp emsal bır dava bul
sonra dava dılekcesı ornegı bul
uslubuyla yaz yazacaklarını
sen en fazla trafık kusuru ıslemıssın tarfık polıs gelıp senı dovuyor mu suc ısledın dıye
hakkını sonuna kadar savun hıc dert etme
neyse daha fazla yazmak ıstemıyorum hele hele su bırlık olmamız gerekene gunlerde fuzulı konularda tartısmayaa gırmenın anlamı yok.
 
Katılım
19 Ocak 2015
Mesajlar
458
Motosikleti
BMW F650 GS (2006)
Çıkış kapalı diyorsa niye zorluyorsun be arkadaşım? :(
Arbede yaşama, vücutta hasarlar, motosiklette hasarlar, nur topu gibi bir dava, sinir, stres vs, değer mi yani?
Dolan otoparkın içinden, çık diğer çıkıştan, 300 metre daha motosiklete binmiş olursun en fazla.
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
mehmetseza; sana kımlık gosterıldı mı haddını yerını yurdunu bıleceksın arkadas .[/QUOTE' Alıntı:
Olay o kadar basit değil kardeşim, daha geçen akşam kimliği gösterdi girdi ne oldu? Büyükelçiyi vurdu. Görevi başında olmadığı, veya görevli olmadığı her yere kimliği gösterip giremez. Ha Avm ye girer orası ayrı.
 
Katılım
16 Ağu 2010
Mesajlar
349
Olay o kadar basit değil kardeşim, daha geçen akşam kimliği gösterdi girdi ne oldu? Büyükelçiyi vurdu. Görevi başında olmadığı, veya görevli olmadığı her yere kimliği gösterip giremez. Ha Avm ye girer orası ayrı.

once mevzuatı ıyı bılmen lazım .
burası ucuncu dunya ulkesı degıl her ısın bır kanunu bır nızamı var
kımın nereye hangı sartlarda nasıl gırecegı, tanınan yetkıler, gorevın nerde baslayıp nerde bıttıgı ve sınırları kanunla belırlıdır.
suıkast olayı burda bu motor platformunda tartısılacak yer degıl
burda bır vatandasımızı madur olmus baslıga da yazmıs ozel guvenlık teroru dıye akıl ıstemıs karınca kararınca ona yol gostermek haklıysa hakkını araması yonunde gorus beyan etmek amacıyla yazı yazdım ben
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Mar 2008
Mesajlar
877
Evet, benim olaydaki güvenlikçi de buradaki güvenlikçi arkadaşlar da gördüğüm kadarıyla dolduruşa gelmişler, bizim polisten farkımız yok, istediğimizi yaparız diye ama o söyledikleri 5188 nolu kanunu bi açıp okusalar ne kadar yanıldıklarını görüp, davalık olmaktan kurtulacaklar. Bakın 5188 sayılı kanun, 7. maddede hangi durumlarda yakalama yetkisi varmış. Sadece Ceza Muhakemesi Kanunu Madde 90a göre, suçüstü vs. yapılan bir durumda şüphelinin kaçma durumu vs. varsa yakalama yapılabilir (üstelik bu kanunda bu yetki herkese veriliyor). Benim olayda öyle bir durum olmadığı gibi, bana ve motoruma zarar verecek şekilde bir müdahaleye polis bile olsa hakkı yoktur. Öyle olsa polisler en ufak trafik hatasında çekip vursun hepimizi, oh ne güzel.

Ayrıca çok güzel bir nokta daha dikkatimi çekti, 12. madde diyor ki "Kimlik kartı görev alanı ve süresi içerisinde herkes tarafından görülebilecek şekilde yakaya takılır. Üzerinde kimlik kartı olmayan
özel güvenlik görevlileri Kanunun 7 nci maddesinde sayılan yetkileri kullanamazlar." Bilin bakalım bana müdahale eden arkadaşta kimlik var mıydı? Peki kaç güvenlik görevlisi kimlik takıyor, o kadar hakkımız var, istediğimizi yaparız diyen arkadaşlar yanıtlarsa sevinirim. Gördüğünüz gibi daha hiçbir şeyi hesaba katmadan sırf kimlik takmadığı için tüm yetkilerini kaybetti bile.

Dolayısıyla buradan küçük bir tavsiye, kanun, nizam bilmeden, bizim polisler kadar yetkimiz var diye dolduruşa gelip iş yapmamak lazım. Yeri gelir o polisler bile davalık olur, çekmedikleri kalmaz tüm yetkilerine rağmen.
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
Yine okuduğunu anlamamakla-anlayamamakla ilgili bir sürü yorum.
Baştan tahmin etmiştim zaten, birileri çıkacak ''güvenlik görevlisini haklı gösterdin'' diyecek diye.
Ayrıca mevzuatı da çok iyi bilirim.
Ama boşverdim, sizin dediğiniz gibi olsun.
 
Katılım
9 Mar 2008
Mesajlar
877
Yine okuduğunu anlamamakla-anlayamamakla ilgili bir sürü yorum.
Baştan tahmin etmiştim zaten, birileri çıkacak ''güvenlik görevlisini haklı gösterdin'' diyecek diye.
Ayrıca mevzuatı da çok iyi bilirim.
Ama boşverdim, sizin dediğiniz gibi olsun.

sözüm size değildi, siz zaten yazmışsınız böyle bir olayda zor kullanma yetkisi olamaz diye, boşa alınganlık yapmışsınız

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:15 ----------

Bu gibi durumlarda polisten üst yazı alarak kendiniz kamera kayıtlarını isteyebilirsiniz.

Bu iş nasıl oluyor anlatabilir misiniz?
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
sözüm size değildi, siz zaten yazmışsınız böyle bir olayda zor kullanma yetkisi olamaz diye, boşa alınganlık yapmışsınız

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:15 ----------



Bu iş nasıl oluyor anlatabilir misiniz?

Benim sözüm de size değildi, ben de yazdığımı anladığınıza sevindim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst