ÖTV indirimi motosikleti de hızlandırdı

Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
2,838
Küresel krizin etkisiyle daralan motosiklet satışları vergi indirimiyle yeniden tırmanışa geçti. Bu yıl 70-80 bin satış bekleyen motosikletçiler ÖTV indirimi sayesinde hedef yükseltti. Motosiklet Sanayicileri Derneği Başkan Yardımcısı Güray Balatekin vergi indirimiyle piyasanın hareketlendiğini, yıl sonuna kadar 190 bin adetlik satış rakamına ulaşmayı hedeflediklerini bildirdi. Motosiklet üzerindeki vergi yüklerinin geçici süreyle değil kalıcı olarak kaldırılmasını isteyen Balatekin, sektörün sorunlarının da dikkate alınması gerektiğini söyledi. Hükümet ekonomik krizin etkisini azaltmak için getirdiği üç aylık ÖTV indirimine motosiklet sektörünü de dahil etmişti.

Motor hacmi 250 cc'ye kadar olan motosikletlerde ÖTV 15 Mart-15 Haziran arasında yüzde 22'den yüzde 11'e indirilmişti. 16 Haziran'dan bu yana ise ÖTV yüzde 16 olarak belirlenmişti. İndirim sayesinde motosiklet fiyatları 250 ile 500 TL arasında değişen oranlarda düşüş gösterdi. Firmalar ellerindeki stokları da eritme imkanı buldu. Sektörle ilgili değerlendirmelerde bulunan Motosiklet Sanayicileri Derneği Başkan Yardımcısı Güray Balatekin, satışların artması noktasında motosiklet sektörü ve kullanıcılarının bazı beklentilerinin olduğunu, bu konuda ilgili bakanlıklar nezdinde girişimlerinin sürdüğünü vurguladı. Motosikletin cazip hale getirilmesinin önemine değinen Balatekin motosikletçilerin hız sınırlarının yeniden düzenlenmesini beklediğini ifade etti: "250 cc'nin üzerinde motora sahip motosikletlerin otobandaki kullanım hızının 70 kilometrenin üzerinde, otomobille eşdeğer olmasını istiyoruz.

70-80 kilometrelik hız, motosikletçiyi öldürür.'' Otobanda 70-80 kilometre hızla giden bir motosikletin arkadan gelen diğer araçlar tarafından sıkıştırıldığını belirten Balatekin, "Kamyon bile daha yüksek hızla gidiyor. Motosikletler daha yüksek hızda güvenle gidebilir. Otobanlarda yaşanan risklerin ortadan kaldırılmasını bekliyoruz.'' diye konuştu.

MOTOSİKLET SATIŞLARI 2008'E YAKLAŞACAK

Yıl Satış (bin)

2000 35

2001 20

2002 16

2003 27

2004 92

2005 227

2006 389

2007 192

2008 196

2009* 190

* Tahmini

KAYNAK: TÜİK ZAMAN

EKONOMİ SERVİSİ
 

Ekli dosyalar

  • istanbultrafigicozummotosiklet.jpg
    istanbultrafigicozummotosiklet.jpg
    17.5 KB · Görüntüleme: 2,484
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
29 Ağu 2007
Mesajlar
3,602
2006 da ki çin akımı ne hale getirmiş satışları ben bile ilk motorumu çin 2006 da almıştım
 
Katılım
11 Tem 2007
Mesajlar
2,824
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
2006 Noldu da birden fırlamış motosiklet alımı ?

2004 92

2005 227

2006 389

2006 değil 2004.. 2004 yılı itibarı ile piyasaya giren çin menşeili motosikletler sayesinde birçoğumuz uzaktan bakmakla yetindiği motosikletlere binebilir oldu. doğal olarak 2005 2006 da da artış kaçınılmazdı.

ki bence burada asıl sorulması gereken 2007 de ne oldu? :)

gerçi bunun da cevabı var.. ilk 3 yılın artık 2. el haline gelip 07 ve 08 i etkilemesi.. bundan sonra ne olur onu bilemem ama 190 olmayacağına hatta yaklaşmayacağına inanıyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
çinlileri begenmeyiz ama çogu insana motor sürmesini,motor tamir etmesini,motor sevgisini aşıladılar.piyasaya bir sürü motor servisi çıkardılar,bir sürü insan ekmek yedi ve onların sayesinde de hayla yemeye devam ediyorlar.yoksa nerde yeni bir kaliteli motor almak ancak 5-6 yaşlarında motora binerdi çogunluk.bence de artık fiyatlar böyle yükselmeye devam ederse zor satış yaparlar Türkiye de.demedi demeyin.ona göre motor firmaları zam yapmayın kardeşim zaten kriz var.:rendeer:
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
ki bence burada asıl sorulması gereken 2007 de ne oldu? :)

Tabii ki 2006'nın ortasındaki vergi zammı oldu ne olacak :) Asıl sebep bu. Ötv %8'den 250cc altı için %22'ye, 250cc üstü için %37'ye fırladı ! Bu kadar haraç alınınca doğal olarak satışlar düştü. Vergi zammına vesile olan herkese buradan tekrar selamlarımı göndermek istiyorum. Görüşeceğiz:bounce:
 
Katılım
17 Eyl 2008
Mesajlar
125
190 bin civarı motosikletten yuzde 22-37 ötv + yuzde 18 kdv alacağına 390 bin civarı motosikletten yüzde 8-X ötv + yüzde 18 kdv almak daha mantıklı değilmi ????

Ötv yi arttırarak satışlar yarıya düşürülmüş yani 190 bin motosiklet az satılmış satılsaydı yüzde 18 kdv alıncaktı hepsinden....Devlet daha karlı çıkıyor,bizde motosiklet sahibi oluyoruz...
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Cari açığı nasıl kapatacaklar :bounce:

Akıllarınca kota koymadılar da vergiyi arttırdılar bütçe açığını dengelemek için. Biz de yedik. Adına kota derlerse faşist yönetimlerden hiçbir farkları olmadığını cümle alem görecek diye endişelendiler. Endişelenmeyin beyler. Herşey ayan beyan ortada.
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Şu 70-80 km. hız mevzusuna takığım ben de, 50 sene önceki trafik kuralları geçerli hala kağıt üzerinde; şaka gibi..:farao:
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
fiyatlar gene rezalet bi hal aldı önce indirirler sonra bindirirler konuşmak bile gereksiz....
 
Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
995
doğru ben 2. el düşünürken ötv indirimi ile 0 almayı tercih edenlerdenim ve vergi yükünün bu kadar çok olmasınıda analmış değilim doğrusu..nerdeyse %50 vergi insaf yani
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst