Otobanda dikkat!

Katılım
18 Eyl 2005
Mesajlar
267
Arkadaşlar selamlar bu sabah Ümraniye kavşağında İKEA'nın önünde scooterlı bir arkadaşın düşmesine şahit oldum... :cyclopsan
Ben arabamla Beşiktaş tesislerinin önünden tırmanırken, 200 metre ileride kendisinin en sol şeridin bariyer çizgisinde seyrettiğini gördüm. Ama gidişinde bir enayilik vardı ve uzaktan anlayamadım. :silent:
Tam aynı hizaya geldiğimizde ön tekerin kayarak motorun yattığını ve arkadaşın sol şerit üzerine yapışarak kaydığını gördüm. Flaşörleri yakarak arıza şeridine geçip araçtan indim ve koşarak yanına gittim. Kendisi ayağa kalkmış motorunu toparlamaya uğraşıyordu. Sol şeridi komple kapattığının farkında bile değildi. O sırada arkadan trafik akışı devam ediyordu. El kol hareketleriyle araçların yavaşlamasını sağladım ve arkadaşı motoruyla beraber arıza şeridine emniyetli bir şekilde çektik... Kendisi motoru yeni aldığını alışamadığını belirtti. Ve sol bariyerle yol çizgisi arasında biriken çamurumsu kaygan tabakadan dolayı kaydığını söyledi. Tabi kibarca acemi olduğu halde neden en sol şeridin en solundan gittiğini sordum. Cevap yoktu ama kendisinde de bir şey yoktu. :pale:
"Madem yeni aldın en sağ şeritten gitmelisin" deyip yanından ayrıldım. Şanslı bir arkadaştı. Pazar sabahı olduğu için seyrekleşen bir kavşakta düşmüştü. Hafta içi ve iş saatleri zamanı olsa kesinlikle 3-4 araç üstünden geçmiş ve zincirleme kaza meydana gelmişti. Otoban kıyılarında biriken çamurumsu tabaka ayakla basınca bile çok kaygan ve yumuşak... :bounce:
Arkadaşlar güneş yüzünü tam göstermeden ya da karayolları ekipleri kazma kürek bu birikintiyi temizlemeden yol kıyıları çok tehlikeli bir durumda... Dikkatli olalım. O arkadaşın dengesiz gidişine kenardaki birikinti sebep oldu ve asfalta yapıştı. Hepimizin başına gelebilir. Özellikle kıyıdan kenardan kaçarak zaman kazanmak isteyen 2 teker arkadaşlarımın dikkatini çekmek istedim. Saygılar...
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
4,358
zaten otobanda scooterın ne işi var solda. ne kadar usta olsada otoyolda sağ şeritten devam edersen daha hızlı gidersin. scooter sonuçta. parayı verip motor almakla olmuyor işte. eğitim şart diye millet boşuna söylemiyor. arabaların hızına uyacak motor alırsan tecrübe ve cesaretinde varsa soldan devammmm:mrgreen:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
hulk kankacım çok önemli bir detay yakalamış ve paylamışsın...bir örnekde benden...cuma akşamı saat 20.00 cicarları hadımköyden ikitelliye gidiyorum...tem otobanda en sol şeritte ne göreyim...bulgar plakalı bir araba dörtlüleri yakmış bekliyor...hafif virajdan sonra birden karşında duran bir araç...elemanda bagajda bişeyler çıkartmaya çalışıyor......ölecek haberi yok şabanın...hız en az 120 arabalarda...sol şeritte arızalı olarak kalmaktan daha beter bişey olamaz herhalde....
 
Katılım
7 Ağu 2005
Mesajlar
2,317
arkadaş bayağı bir sapıtmış olmalı.. hem scooter hem acemi hemde otoban sol şerit... cık cık cık... :farao:
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Arkadaş bayağı acemiymiş galiba sonuçta kullandığı bir scooter !
Biraz dikkatli ve daha az cesaretli olsaydı bu kazayı yapmazdı herhalde .
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
61
Ben de gecen ay aldim motorumu, ilk kez vitesli motor kullandigim halde, otobandan ist.dan izmite getirdim motoru (simdi ben bile kendime sasiyorum).ama hep sag seritteydim. sadece 1 kere bi kamyonu solladim,onun disinda sollama yapmadim....
 
Katılım
4 Eyl 2005
Mesajlar
1,077
altımdaki scooter 500 cc olsaydı sol şeritten hiç ayrılmazdı belki ama benim 110 cc ile ancak bankatten en sağ şeritten kamyonları bir de duran araçları sollayabiliyorum ama en azından eve sağ salim varıyorum:cherry: acele giden ecele gider:cherry:
 
Katılım
3 Haz 2005
Mesajlar
803
Adamda komplex var herhalde :) Neymiş sol şeritte 120km yaptım scooterla :farao:
 
Katılım
4 Şub 2006
Mesajlar
377
olmaz böyle!

sol şerit şehir içinde bile tehlikeli motorcu için.ben o yüzden daima sağdan giderim.ışaıklardadaen sağda dururum.


eğer otobanda soldan gitmek istiyorsanız bence büyük bir motora sahip olmalısınız.scooterler ve küçük cc.li motorlar tehlikelidir çünkü bütün arabalar son sürat gelmektedir.birde onların rüzgarları var.

Eğer Honda CBR 1000 c.c varsa veya Suzuki Hayabusa falan varsa soldan devam yoksa hiç yanaşmayın!
 
Katılım
31 Ocak 2005
Mesajlar
2,031
adam sanırım otobanın sol şeridini cami duvarı zannetmiş:rendeer:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst