Orman Cini

Katılım
18 Eki 2005
Mesajlar
393
10 Mayıs 2007 Antalya

Saat 11.00 çat-kapı Yücel geldi..
Bu sefer kaynanası sevmiyormuş, az önce kahvaltıyı bitirdik..
"Zaten aç değilim, işim yok hadi arazi yapalım zamanın varsa.." dedi..
Olmasa da yaratırım.. :)

Hava hafif yağmurlu, bu da bizim için daha büyük keyif demek..
Bir çırpıda hazırlanıp, depoları doldurup koyuluyoruz yola..

Hedefimiz, verici istasyonunun arkasındaki kanyon..
HPIM1691.jpg


HPIM1692.jpg


Ama hevesimiz kursağımızda kalıyor; küçük bir arıza bizi sanayiye geri götürüyor..
Bu da bize 1 saat kaybettiriyor..

Arızayı halledip başka bir hedefe yönleniyoruz..
Düzlerçamı ormanlarında off-road..

Daha ormana girer girmez bu manzara ile karşılaşıyoruz..
Boş bir alanda kocaman bir helikopter..
Çevrede kimse yok, "hadi fotoğraf çekelim." diye yanına varana kadar arkamızdan gelen bir arabada helikopter pilotları ve Orman İşletmesi'nden birileri gelip ; "Yaklaşmayın, statik elektrik yaratıp helikoptere zarar verirsiniz.." gibi birşeyler saçmalıyorlar ama bizde kolay pabuç bırakacak değiliz..
Fotoğraf makinesini onlara veriyoruz ve bir kaç pozla görüntüleniyoruz..
HPIM1694.jpg


HPIM1695.jpg


Sonra da bu ilginç yaratıktan bir kaç detay alıyorum..
Rusya'dan kiralanan 5 helikopterden 1i bu.
Yangın söndürmede kullanılacak..
Bir tane de Alanya'da varmış..
Diğerleri hakkında bilgi yok..
HPIM1696.jpg


HPIM1697.jpg


HPIM1698.jpg


HPIM1699.jpg


HPIM1700.jpg


Daha önce Volkan'la geldiğimiz Orman Gözetleme Kule'sine varıp yön tayin ediyoruz..
HPIM1701.jpg


Yücel, bildiği birkaç yolu gösteriyor bana..
Yukarıda gösterdiği yönden gidip Feslikan Yaylası yolundan geri dönmeyi planlıyoruz..
HPIM1702.jpg


HPIM1707.jpg


HPIM1708.jpg


HPIM1709.jpg


HPIM1711.jpg


HPIM1712.jpg


Ormanın içi pek keyifli bugün..
Fotoğraf çekmek için çok az duruyoruz..
Genelde orman yollarında gazlamanın keyfini yaşıyoruz..
Hafif hafif yağan yağmur toprağı yumuşatmış..
Toz da kalkmayınca tadından yenmez bir arazi oluşmuş..
HPIM1714.jpg


HPIM1715.jpg


Fotoğrafımızı çeken 'orman cini' ile konuşuyoruz burada
HPIM1717.jpg


HPIM1716.jpg


Bu kadar şamata yeter deyip orman cinini orada bırakıp Feslikan'a doğru tırmanmaya başlıyoruz..
Daha önce yağan yağmurlar yolları iyice bozmuş..
Off-road dan farksız bir sürüş oluyor..

Daha önce Gürhan'la Yücel'in gelip tavuk ızgara yaptığı yere varıyoruz..
HPIM1721.jpg


HPIM1718.jpg


HPIM1719.jpg


HPIM1724.jpg


Ormanın en sakin köşelerinden biri olan bu yerde bile bu güzelim ağaca birşeyler yazmak nedendir..
HPIM1720.jpg


Herşeye rağmen yıllara meydan okuyan bu güzel ağaca sarılarak ona sevgimi sunuyorum..
HPIM1725.jpg


Gözümüz yolda tabi..
Bu kadar mola yeter deyip, birşeyler söylemek için ağzını açmış ama sesi çıkmayan ağaçla vedalaşıp yol koyuluyoruz yeniden..
HPIM1727.jpg


Bu sefer de daha önce Volkan'la gelip mola verdiğimiz yere varıyoruz..
HPIM1730.jpg


Küçük bie dinlence ...
HPIM1731.jpg


HPIM1734.jpg


... ve eğlenceden sonra yeniden yola devam..
HPIM1735.jpg


Bu yol bizi Feslikan Yaylası'na giden asfalt yola ulaştırıyor..
Bu asfalt yolu Antalya'ya dönüş için kullanıyoruz..
HPIM1736.jpg


Herkese mutlu geziler...
 
Katılım
4 Ağu 2006
Mesajlar
732
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
eglenceli!
yirmibesolmadimiyahuuuu
 
Katılım
3 Ocak 2006
Mesajlar
1,164
crosuda düşünmüyor değilim ama benim daha çok naked hoşuma gidiyor güzel gezi yapmışsınız emeğinize sağlık selamlar
 
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
1,956
Motosikleti
Honda CBF 150, CF Moto MT 650
çok güzel bir gezi olmuş
elinize sağlık...
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Yine harika bir gezi yapmışsınız,mutluluğunuzu bizlerle paylaştığınız için teşekkürler.:cat:

Yücelin yöntemiyle tavuk yapacağım bir gün.:wiinkk:
 
Gaziantep İl Temsilcisi
Katılım
10 Mar 2006
Mesajlar
1,529
cok hoş bir gezi tekerinize emegınıze saglık hani endurocu olmayı düşünmuyorum degil
 
Katılım
2 Mar 2006
Mesajlar
404
Yine güzel bir gezi olmuş. Paylaştığınız için teşekkürler.. O kadar oksijeni ben solusam sanırım 2 gün kafam güzel gezerim :)

Not : Şu cin kimdir yahu? Nesne mi madde mi insan mı? Merak ettim :)
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Evet şu cin mevzuu nedir hocam?

Yoksa bizden sakladığınız bir artçımı?
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Eki 2005
Mesajlar
393
İHTİYAR;667443' Alıntı:
Evet şu cin mevzuu nedir hocam?

Yoksa bizden sakladığınız bir artçımı?
Bu yollarda artçı(yolcu) ile yol almak neredeyse imkansız..

Orman Cini de bildiğimiz cin işte..
Ama bu ormanda yaşıyor sadece ve ormanı sevip koruyanlara iyi, ona zarar verenlere kötü yüzünü gösteriyor..
Bizimle biraz şakalaştı, "sincapları ezmeyin, baykuşları korkutmayın, kaplumbağaların özel hayatını kurcalamayın .." gibi zırvalıklar işte..:queen:
 
Katılım
12 Şub 2006
Mesajlar
207
Gerçekten çok güzel bir gezi olmuş,Türkiyemizde okadar çok gezilip görülecek yer varki.

Helikoptere gelince Rus yapımı MİL Mİ 8 Modelidir
Genel maksat helikopteridir,araç ile ulaşılması imkansız yerlere personel nakli,altına takılacak su sepeti ile göl,gölet ve su havzalarından su alıp yangınlara müdahalede kullanılır,az uçmadım bu benzin canavarıyla ahhhh eski günleer ahhhhh


BUDA TEKNİK DETAYLARI


İlk prototip uçuşunu 1961 Haziran’ında yapan Mi-8 Sovyetler Birliği ile birlikte 40 ülkenin standart orta menzil nakliye helikopteri olmuştur. Gelişmiş modelleri olan Mi-14 ve Mi-17 ile birlikte 10.000’in üzerinde üretilmiştir. Askeri amaçlara ilaveten sivil alanda da kullanım alanı bulmuştur. NATO kod adı “Hip”dir.


Mi-8 10 17 specifications/doneleri: crew/mürettebat:2, engines/motorlar: 2 x Isotov TV2-117A turboshaft, power/gücü: 1250kW/ea. , rotor dia./rotor çapı: 21.0m, length/uzunluğu: 18.0m, height/yüksekliği: 5.65m, max.take-off weight/azami kalkış ağırlığı:12000kg, empty weight/boş ağırlığı: 6600kg, speed/hızı: 260km/h, range/menzili:480km, ceiling/tavanı:4500m
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
1,535
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
tebrikler cok guzl gez olmus....
cini görürseniz benden selam soleyın aferın ona
 
Katılım
8 Haz 2006
Mesajlar
611
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
emeğine sağlık dostum döktürmüşünüz bekleyin xt660 şi bi alayım da geliyom peşinize
 
Katılım
18 Eki 2005
Mesajlar
393
Helikoptere gelince Rus yapımı MİL Mİ 8 Modelidir
Genel maksat helikopteridir,araç ile ulaşılması imkansız yerlere personel nakli,altına takılacak su sepeti ile göl,gölet ve su havzalarından su alıp yangınlara müdahalede kullanılır,az uçmadım bu benzin canavarıyla ahhhh eski günleer ahhhhh


BUDA TEKNİK DETAYLARI


İlk prototip uçuşunu 1961 Haziran’ında yapan Mi-8 Sovyetler Birliği ile birlikte 40 ülkenin standart orta menzil nakliye helikopteri olmuştur. Gelişmiş modelleri olan Mi-14 ve Mi-17 ile birlikte 10.000’in üzerinde üretilmiştir. Askeri amaçlara ilaveten sivil alanda da kullanım alanı bulmuştur. NATO kod adı “Hip”dir.


Mi-8 10 17 specifications/doneleri: crew/mürettebat:2, engines/motorlar: 2 x Isotov TV2-117A turboshaft, power/gücü: 1250kW/ea. , rotor dia./rotor çapı: 21.0m, length/uzunluğu: 18.0m, height/yüksekliği: 5.65m, max.take-off weight/azami kalkış ağırlığı:12000kg, empty weight/boş ağırlığı: 6600kg, speed/hızı: 260km/h, range/menzili:480km, ceiling/tavanı:4500m
Açıklamalar için çok teşekkürler dostum..
Çok aydınlatıcı oldu..

Helikopterler hep ilgimi çekti..
Böyle detaylı bilgi bulmak da zor doğrusu..

emeğine sağlık dostum döktürmüşünüz bekleyin xt660 şi bi alayım da geliyom peşinize
Umarım dileğin gerçekleşir..
Hayat dağlarda .. :cherry:
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Vallahi şu çocukların okulu vs olmasa bir dağ köyüne yerleşeceğim,3-5 keçi,koyun,tavuklar temiz hava taze sebze oh beee.
 
Katılım
17 Ocak 2006
Mesajlar
161
Çok eğlenceli geçmiş anlaşılan severim böyle gezileri elinize ayağınıza sağlık.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst