Nüfus Cüzdanlarinda Din Kismi Boş Birakilabilcek

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
9 Ocak 2006
Mesajlar
2,003
Keşke isim kısmınıda boş bıraksalar. Dinimi seçebiliyorum ama adımı seçemiyorum ki.

Kızılderililer gibi isimsiz bir genç yaptığı kahramanlığa göre isim alsa:)

Otobüsün önünden çocuğu kurtaran ayı (Bu biraz uzun oldu ama)
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Uzun isim: Bozkırın alaca ıssızlığında gecenin karanlığını bir bıçak gibi yırtan tren sesi
Kısa isim: Çufçuf
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
9 Ocak 2006
Mesajlar
2,003
Hatta hepsi boş olsun.

Biz kendimizi başardıkça, hatatta ne olduğumuzu anladıkça dolduralım
 
Katılım
15 Eyl 2005
Mesajlar
2,381
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
akira abartma:p
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
9 Ocak 2006
Mesajlar
2,003
Hatta kimlikler, isimler, sınırlar,milliyetler olmasın.

Herkes cıscıbır istediği yere istediği ortama girebilsin.

Tüm dünya kardeştir. (İpin ucu kaçtı birkere:queen: )
 
Katılım
15 Eyl 2005
Mesajlar
2,381
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
damsız girilmez
koptu konu:queen:
 
Katılım
12 Ağu 2005
Mesajlar
299
Akira

Keşke isim kısmınıda boş bıraksalar. Dinimi seçebiliyorum ama adımı seçemiyorum ki.

Kızılderililer gibi isimsiz bir genç yaptığı kahramanlığa göre isim alsa

Otobüsün önünden çocuğu kurtaran ayı (Bu biraz uzun oldu ama)

Bu isim uzun ama anlamlı...

Bizim Türkiye de dediğin gibi serbestlik olsaydı en çok ta ALLAHIN AYISI diye isim olurdu bence...

Motor kullanırken bu ismi 4 tekerlere karşı çok kullanıyorum ama kaskın içinde olduğum için beni anlamıyorlar...:mrgreen:

Bu uygulama süper bir uygulama bence... Dünya da dini ID defterine yazılı bir tek biz varız sanırım... Kimsenin dini kimseyi ilgilendirmeyeceği için yerinde bir kanun bence....:cat:
 
Katılım
21 Eki 2005
Mesajlar
3,170
Kimlikte din hanesi tabiki olmalıdır.
Ama onu doldurma özgürlüğü insanın elinde olmalı , mesela :

İSLAM
HRİSTİYAN
MUSEVİ
DİĞER

gibi seçenekler bulunmalı.Hiçbirini istemeyen , "DİĞER"i seçmeli...

Çünkü eğer boş bırakırsan DİNSİZ olarak algılanır ve halk arasında dinsiz ,
imansız diye tabir edilen , esprilerde ve hakaretlerde kullanılan insan statüsüne girersin ...
 
Katılım
19 Mar 2005
Mesajlar
82
bence nüfus kağıdında din hanesi gereksiz
varda neye yarıyor hiçbiyerde kullanılmıyor.
 
Katılım
30 Eki 2005
Mesajlar
1,050
Kimlikte dini fişlenmeye ben de karşıyım. Memlekette o kadar çok değişik fikirlere sahip insan ve konu hakkında hiçbir malumatı olmayan insanlar var. O yüzden de kimin o bilgiyi nasıl kullanacağı hiç belli olmuyor.
Bunun sakıncalarını sadece bizde değil yıllarca diğer ülklerin vatandaşları da yaşadığından birçok ülkede de kimlikte din hanesi kaldırıldı.
Karara imza atanları tebrik ederim.:rendeer:
 
Katılım
18 Ara 2004
Mesajlar
566
BBRR' Alıntı:
Bu demokratikleşme yolunda atılmış dev bir adımdır bundan alınan gocunanları anlamak mümkün değil ..hangimiz kimlikte yazıyor diye müslümanız veya hangimiz orda müslüman yazıyo diye ona inat gittik din değiştirdik
ne farkedecek bizim dinimize göre her bebek islam fıtratı üzerine doğar ilerde kendi kararı ile din değiştirir...Bana sorulmadan oraya müslüman yazılması benim haklarıma tecavüzdür ben hür irademle aklı selim olarak dinimi kabül ediyorum bi dayatma ile değil ....hatta ve hatta din insanın özelidir kimlikte yazmasına dahi karşıyım bir nevi fişleme...bence çok önce alınması gereken bir karar... karara imza atanları tebrik ederim...

tamamen katılmakla birlikte ufak şeyler eklemek istiyorum.. din gönül işidir hayatı yaşama şeklidir. kağıt işi kalem işi değil.aslolan kağıtta yazması değil gönülde ışımasıdır..kağıtlardan silsinler,yozlaşan toplumumuzda gönüllerden de silindi yeterince zaten, yardımlaşmaya,dayanışmaya bakın aramızdaki, yozlaşmalara bakın... önemli olan gönüllerde yer bulmasıdır dinin. kağıtta yazması değil.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst