Ninja 650 A2 (35 kW) kullanan var mı? Kısıt açılınca performans farkı

Katılım
21 Eki 2022
Mesajlar
136
Merhabalar,

Yakın zamanda ninja 650 aldım. Moto A2 uyumlu (kısıtlı) zaten A2 ehliyetim var, aslında bu motoru alıp bir süre sonra A sınıfına yükseltmeyi düşünüyordum ama A2 kısıt mevzusu çıkınca ehliyet yükseltme işini biraz erteledim.
Şu an merak ettiğim şey ileride orijinal (full) haline döndürdüğümde, performans olarak ne kadar fark ediyor?
Kısıtlı haliyle kullanan/deneyen var mı?
Kısıt açılınca gaz tepkisi, ara hızlanma, üst devirler vs. gerçekten hissedilir şekilde değişiyor mu?
Bir süre A2 kısıtlı kullanıp sonra A ya geçilir mi?
 
Katılım
28 Mar 2024
Mesajlar
1,773
Merhabalar,

Yakın zamanda ninja 650 aldım. Moto A2 uyumlu (kısıtlı) zaten A2 ehliyetim var, aslında bu motoru alıp bir süre sonra A sınıfına yükseltmeyi düşünüyordum ama A2 kısıt mevzusu çıkınca ehliyet yükseltme işini biraz erteledim.
Şu an merak ettiğim şey ileride orijinal (full) haline döndürdüğümde, performans olarak ne kadar fark ediyor?
Kısıtlı haliyle kullanan/deneyen var mı?
Kısıt açılınca gaz tepkisi, ara hızlanma, üst devirler vs. gerçekten hissedilir şekilde değişiyor mu?
Bir süre A2 kısıtlı kullanıp sonra A ya geçilir mi?
MT07'nin A2 versiyonunu kullanıyorum normal MT07'yle aralarında tork arahızlanma vs. gibi hiç bir fark yok . Kısıtlı ve kısıtsız aralarında motor sağlığı açısından bir şey diyemam ama benim aldığım motor kısıtlı halde 5bin KM kadar kullanılmış , aldığımda 37bin KMdeydi 41.500de egzantrikten ufak bir ses gelmesinden sonra direkt ağır bakıma soktum ustam bakımları düzgün yapılmış bu egzantrik 10 15bin KM daha gidermiş dedi . Bu 5bin KM kısıtlı halde kullanıldığı içinde olabilir 3bin KMde bir ara bakım ve 5bin KMde bir servis bakımı yapıldığı içinde olabilir . Kısıt açılınca saydıklarının hepsi değişiyor.
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,755
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Ehliyet sınavında kullandığım A2 MT-07 ile sonra kullandığım arasında epey fark vardı. Bunları yanılmıyorsam bir kiti var hava emiş vs bir kaç parça değişiyor. Senin dediğin makinede nerdeyse yarı yarıya artış oluyor. Bu da baya fark eder.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Ben o motorun en ilkel halini 5 sene boyunca kullandım. Bizim nesil makineler 71,6 bg güç üretiyordu, Ninja 650'lerde bu rakam 66 bg'e düştü diye aklımda kalmış. Bu motorun kısıtsız hali bir son hız motoru değildir ama ara hızlanmaları müthiştir. Sizi arkaya yapıştırır, sürerken yüzünüz her daim güler. Kaliteli motordur, güzel motordur ama servis işini iyice çözmelisiniz. Beni yolda bıraktığı için Kawa'ya bir gönül kırgınlığım var ama yine de her gün Er6F ve Ninja 650 - Ninja 650 Krt Edition ilanlarını düzenli olarak kontrol ederim.
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Eyl 2020
Mesajlar
376
Motosikleti
Garajda yatan bir Ninja 650
ChatGPT abimiz aşağıdaki şekilde ifade etmiş.

50,2 kW (≈67 hp) olan motorun 35 kW’a (≈47 hp) düşürülmesi, tipik olarak A2 uyumlu restriksiyon ile yapılır. Bu işlem genelde ECU haritalaması ve/veya gaz kelebeği kısıtlaması ile maksimum güç ve devir bandını sınırlar. Ortaya çıkan değişiklikler:

1) Maksimum Güç ve Üst Devir Performansı

  • ≈20 hp kayıp (yaklaşık %30 düşüş).
  • 7.000 rpm sonrası ivmelenme belirgin şekilde zayıflar.
  • Son hız düşer (rüzgâr ve dişli oranına bağlı olarak ~15–25 km/sa civarı).

2) İvmelenme (0–100 km/sa ve ara hızlanmalar)

  • 0–100 km/sa süresi tipik olarak ~0,8–1,2 sn uzar.
  • 80–120 km/sa ara hızlanma daha belirgin şekilde yavaşlar; sollama planlaması gerekir.

3) Tork Karakteri

  • Maksimum tork değeri çoğu kısıtlamada benzer kalabilir; ancak
  • Torkun sunumu daha düz ve erken kesilir, üst devirde “nefesi” çabuk biter.
  • Günlük şehir kullanımında alt–orta devirler hâlâ yeterli hissedilir.

4) Gaz Tepkisi ve Sürüş Hissi

  • Gaz tepkisi daha yumuşak; ani açışlarda “patlama” hissi azalır.
  • Sportif sürüşte üst devir canlılığı kaybolur; touring/commute karakteri öne çıkar.

5) Yakıt Tüketimi

  • Agresif kullanım azalacağı için hafif düşüş görülebilir; sabit hızda fark minimaldir.

Yani, belirgin bir performans artışı gösterir.
Bu arada, ninja 650 düşürülmemiş sürüyorum motor gayet zevkli.
 
Katılım
21 Eki 2022
Mesajlar
136
Açtirmayi düşünüyorumda açtırma parası için birkaç bayi ile konuştum 200 EUR diyorlar indirim yapanda yok net fiyat diyorlar. Bakalım yaza doğru motosikleti açtırıp denemek istiyorum tüm gücünü
 
Katılım
28 Mar 2024
Mesajlar
1,773
Açtirmayi düşünüyorumda açtırma parası için birkaç bayi ile konuştum 200 EUR diyorlar indirim yapanda yok net fiyat diyorlar. Bakalım yaza doğru motosikleti açtırıp denemek istiyorum tüm gücünü
Motorun garantisi devam etmiyorsa ECU yazan yerlerden daha cüzi fiyatlara açtırabilirsin ama bunu önermem sadece aklında dursun diye söylüyorum ve Kawasaki tam bir geçirme markası olmuş motoru aldığım arkadaş motosikleti 2021'de almış ve kısıtını kaldırmıs ben şuan istediğim Yamaha servisine götürüp ister kısıt koyduruyorum ister kısıtı geri kaldırıyorum ve bunların hepsini ücretsiz bir şekilde yapıyorlar .
 
Katılım
7 Eyl 2024
Mesajlar
44
Motosikleti
GSX8S
Youtube da MotoTop adlı bir kanal var. Şimdi baktım ninjanın a2 versiyonunu göremedim ama suzuki gsx8s in hem standart hem A2 versiyonunu test etmiş hatta tek vidyoda birleştirmiş. Fikir olması açısından bakabilirsiniz
 
Katılım
21 Eki 2022
Mesajlar
136
Motorun garantisi devam etmiyorsa ECU yazan yerlerden daha cüzi fiyatlara açtırabilirsin ama bunu önermem sadece aklında dursun diye söylüyorum ve Kawasaki tam bir geçirme markası olmuş motoru aldığım arkadaş motosikleti 2021'de almış ve kısıtını kaldırmıs ben şuan istediğim Yamaha servisine götürüp ister kısıt koyduruyorum ister kısıtı geri kaldırıyorum ve bunların hepsini ücretsiz bir şekilde yapıyorlar .
Bildiğiniz yerler var mı ECU yazan yerlerden Kawasaki servisinde de bu olayı yapan İstanbul'da 2 3 yer var diye biliyorum diğerleri ya bilmiyor ya yapmıyor
 
Katılım
28 Mar 2014
Mesajlar
1,532
Motosikleti
XV250 - FZ6
200 Euro istedikleri iş sadece bir vidayı sökmek sanırım.
Şu videoda anlatıyor:
(Ortasında delik olan özel bir torx tornavidasıyla sökülüyormuş)

 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,868
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
200 Euro istedikleri iş sadece bir vidayı sökmek sanırım.
Şu videoda anlatıyor:
(Ortasında delik olan özel bir torx tornavidasıyla sökülüyormuş)

hayır değil bu genelde ehliyet kurslarındaki motorlara yapılan gaz kolunu kısıtlamak için yapılıyor
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,662
Bu ise ben 200 eur'a da yapmam dicem şimdi..
Bu ne ya, adam throttle body'den vida söküyor açılsın diye.
Ulan Kawasaki...
 
Katılım
21 Eki 2022
Mesajlar
136
tamamen yazılımsal olarak yapılıyor diye biliyorum yanlışım varsa düzeltin lütfen
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,662
Öyle olması lazım zaten. Sene olmuş her sene güncellenen bir sayı. A2/normal mod için throttle mı vidalanır lan.
Muhtemelen A/A2 mapler vardır, o flashlanıyordur.
 
Katılım
28 Mar 2014
Mesajlar
1,532
Motosikleti
XV250 - FZ6
Kawasaki'ye aşina değilim ama kendi Fz6 motorumun da kısıtlı versiyonu vardı. aynı videodaki gibi mekanik fazladan bir tırnakla gaz kelebeğinin dönüşünü kısıtlıyordu.
98 beygir 78 beygire düşüyordu.

78-98.jpg
 
Katılım
28 Mar 2024
Mesajlar
1,773
200 Euro istedikleri iş sadece bir vidayı sökmek sanırım.
Şu videoda anlatıyor:
(Ortasında delik olan özel bir torx tornavidasıyla sökülüyormuş)

Bu şekilde yapıp yurtdışında Street Triple RS ve CBR650R gibi yüksek beygirli motosikletleri A2 seviyesine düşürebiliyorlardı ama bunun da bir sınırı var yanlış hatırlamıyorsam sınır 130 beygir gibi birşeydi üstünde ki motosikletlerde gaz kelebeği değişse bile A2 standartlarına uymadığı için olmuyordu sonrasında çoğu kişi yazılımlı şekilde yapmaya başladı ve yurtdışında (özellikle İngiltere) A2ye uyumlu binlikler bile satılıyor . Ülkemize nazaran yurtdışında 1 2 belgeyle ruhsattaki kW değerleri değiştirilebiliyor . Ülkemizde sadece özel siparişle getirilen map'i değiştirilmiş motosikletler satılıyor .


Bildiğiniz yerler var mı ECU yazan yerlerden Kawasaki servisinde de bu olayı yapan İstanbul'da 2 3 yer var diye biliyorum diğerleri ya bilmiyor ya yapmıyor
ECU ve elektrik tesisatı için Sakarya'da çok dükkan gezdim ama düzgün ustayı Bursa'da buldum KMAX moto garaj'ı arayıp sorabilirsin sanırım sadece beyni yollasan yetiyor . Yaptıracağın işlem zaten basit üzerinde yüklü olan A2 Map'i normal Map değerlerine getirecekler.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Kawasaki'ye aşina değilim ama kendi Fz6 motorumun da kısıtlı versiyonu vardı. aynı videodaki gibi mekanik fazladan bir tırnakla gaz kelebeğinin dönüşünü kısıtlıyordu.
98 beygir 78 beygire düşüyordu.

78-98.jpg
Bu ayar yapıldıktan sonra FZ6'nın kendi beyninden ayarlama yapmak gerekli ilanlarda gezinirken A2 için uyumlu FZ6 Fazer'da görmüştüm bu yüzden bayağı bir detaylı incelemiştim temizini bulabilseydim FZ6 alacaktım Allah kaza bela vermesin .
 
Katılım
28 Mar 2014
Mesajlar
1,532
Motosikleti
XV250 - FZ6
Bu ayar yapıldıktan sonra FZ6'nın kendi beyninden ayarlama yapmak gerekli ilanlarda gezinirken A2 için uyumlu FZ6 Fazer'da görmüştüm bu yüzden bayağı bir detaylı incelemiştim temizini bulabilseydim FZ6 alacaktım Allah kaza bela vermesin .

Yanlış bilgi. Co değerleri sadece alt devirlerdeki yakıt-hava karışımını ayarlamak için kullanılıyor. (Emisyon limitlerini karşılamak için yapılmış) 78-98 beygir geçişiyle bir ilgisi yok. Benim motor doğuştan 98 beygir, 12 bin devirde kesiciye giriyor. Kısıtlamalı olanı 8-9 bini geçmiyordur diye tahmin ediyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst