Nereye Gidiyoruz Böyle !

Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
Biraz önce bir kaza haberi okudum ve canımı sıktı biraz. Sonra altındaki yorumlara gözüm çarptı. İşte haber ve yorumları



Büyükçekmece'de, doğum günü partisinden dönen genç yaşdaki 5 kişinin bulunduğu aracın aşırı hız yüzünden takla atması sonucu 2 kişi öldü, 3 kişi de yaralandı.

Olay, dün saat 23.40 sıralarında, Mimaroba Batıköy Mahallesi Çamlık Caddesi'nde meydana geldi. Sahilde bir kafede doğum gününü kutlayan Merve Ezekay (18), 4 arkadaşıyla birlikte mekandan ayrıldı.

Siyabend Çam'ın kullandığı 34 FA 7463 plakalı otomobil, Çamlık Caddesi'nde, görgü tanıklarının iddialarına göre aşırı süratli olduğu için kontrolden çıktı. Taklalar atmaya başlayan otomobil önce kaldırıma çarptı, daha sonra 25 metre yükseklikten aşağı düştü. Çevredeki vatandaşlar, aracın kaza yaptığını görünce durumu hemen itfaiye ve ambulans ekiplerine bildirdi. Araç içinde sıkışan yaralıları kurtarmak için itfaiye ekipleri olay yerine geldi. Araçtan Baran Demirel ile Uğur Savaş'ın cansız bedenlerini çıkartan itfaiye erleri, Siyabend Çam, 16 yaşındaki Aslı Toprak ve Merve Ezekay'ı yaralı olarak kurtardı. Yaralılar olay yerine gelen ambulanslarla çevredeki hastanelere sevk edildi. Kazayı duyan ölü ve yaralı yakınları ise olay yerinde uzun süre gözyaşı döktü.

Kazayı gördüğünü belirten bir vatandaş, "Gençler sanırım alkollülerdi. Araç yukarıdan hızlı bir şekilde geldi. Direksiyon hakimiyetini kaybederek kaldırıma çarptı. Takla atarak şarampole yuvarlandı. Aracın içerisinde bayan da vardı. Araç çok süratliydi. Polislerin söylediğine göre araç yaklaşık 150 kilometre hızla ilerliyordu" diye konuştu.

Yaşamını yitiren Baran Demirel'i tanıdığını söyleyen Caner Buğday isimli bir kişi ise, "Araçta 5 kişilerdi. Çok hızlı gidiyorlarmış. Otomobil kaldırıma vurup şarampole yuvarlanmış. Araçta 2 kişi sıkışmıştı. Diğer yolcuları sağlık görevlileri çıkarttı. Baran, Batıköy Lisesi son sınıf öğrencisiydi" şeklinde konuştu.

Polis, kaza ile ilgili soruşturma başlattı


http://www.haber7.com/haber/20110907/Liselilerin-asiri-hiz-faciasi-2-olu.php

YORUMLAR !

- içkili ve aşırı hız sonucu ölenlere üzülmüyorum.

-İçki alem derken Allahın kurallarına uymayan bedelini öder veya başka bir masuma bedelini ödetir,çünkü içki her kötülüğün başıdır birde edep yoksa kurunun yanında yaşda yanar insanlar vah! der bunun ne günahı vardı çünkü Allahın kanunları masuma ve şaşırmışa ibret olsun diye işler.

-İçki bütün kötülüklerin anasıdır diye boşa dememişler, Allahın yasaklarını hafife almayın. Cenabı Allahın içkisi yasaklamasının hikmetini unutmayın.yoksa sonu hazin oluyor.


Her ne şekilde olursa olsun canını kaybeden bir insan için bu şekilde düşüncelere sahip bir topluluğun içinde bulunmak utandırıyor beni...
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
bayramda 168 kişinin trafi kazalarında öldüğü yazılmıştı.
yaralanıp hastanede hayatını kaybedenler ve istatistiğe sokulmayanları da eklersek benim tahminim 300 kadar insan telef oldu trafikte.
bunların hepsi mi alkollüydü ?

ölen ölür kalan sağlar vergisini ödesin ....
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
O tür yorumlardan rahatsız olmak için öyle başka kaynaklara gitmeye gerek yoktu :)

Aramızda kasksız kaza yapıp ölenlere, aşırı hız nedeniyle ölenlere üzülmeyen, 180 km hızla giderken kaza yapıp (araba ile) yaralananlara "keşke geberseydin" diyen arkadaşlarımız var :)
 
Katılım
5 May 2009
Mesajlar
1,123
Toplumda çok ciddi bir muhafazakarlaşma eğilimi olduğunu söylüyor bir çok tanıdığım. Ben katılmıyorum. Yalnızca var olanın kendini ifade etmek konusunda daha cesur davrandığı düşüncesindeyim. Muhafazakarlık oldum olası vardı yani, yeni birşey değil bence.

Düşüncelerimizi ifade etmeye çalışırken son derece kırıcı olabildiğimiz ise bir gerçek. Bunları aşacağız. Ben toplumumuzun, sanıldığının aksine, olgunlaştığını düşünüyorum. Önemli olan nerede ve nasıl bir direnç göstereceğimizi iyi anlamak, bilmek. İnsanlar düşüncelerini söylediğinde, ne kadar kırıcı olursa olsun, fikirlerini açıklama özgürlüklerine saygı göstermek zorundayız. Ne zaman ki yaşam tarzlarını diğerlerine dayatmaya çalışırlarsa tüm gücümüzle karşılarına çıkmalı ve direnmeliyiz. Yalnız direnmek başka türlü birşeydir. Buradan atıp tutmak direnmek değildir. Kafana cop yiyeceğini bilerek meydana çıkmaktır direnmek. Gerçi bunu sana anlatmaya gerek yok MotorKafa. Sen o meydanlara benimle gelmekten hiçbir zaman çekinmezsin. Bunu iyi biliyorum...
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
Toplumda çok ciddi bir muhafazakarlaşma eğilimi olduğunu söylüyor bir çok tanıdığım. Ben katılmıyorum. Yalnızca var olanın kendini ifade etmek konusunda daha cesur davrandığı düşüncesindeyim. Muhafazakarlık oldum olası vardı yani, yeni birşey değil bence.

Düşüncelerimizi ifade etmeye çalışırken son derece kırıcı olabildiğimiz ise bir gerçek. Bunları aşacağız. Ben toplumumuzun, sanıldığının aksine, olgunlaştığını düşünüyorum. Önemli olan nerede ve nasıl bir direnç göstereceğimizi iyi anlamak, bilmek. İnsanlar düşüncelerini söylediğinde, ne kadar kırıcı olursa olsun, fikirlerini açıklama özgürlüklerine saygı göstermek zorundayız. Ne zaman ki yaşam tarzlarını diğerlerine dayatmaya çalışırlarsa tüm gücümüzle karşılarına çıkmalı ve direnmeliyiz. Yalnız direnmek başka türlü birşeydir. Buradan atıp tutmak direnmek değildir. Kafana cop yiyeceğini bilerek meydana çıkmaktır direnmek. Gerçi bunu sana anlatmaya gerek yok MotorKafa. Sen o meydanlara benimle gelmekten hiçbir zaman çekinmezsin. Bunu iyi biliyorum...

Yazdıklarına tümüyle katılıyorum aslında ama biri hariç.
Olgunlaşmıyoruz bence tam tersi yozlaşıyoruz. İnsanlar araştırmaktan, okumaktan, bilgi edinmekten kaçar haldeler.
Her ne konuda olursa olsun, beynimizde sorgulama denen bi komutta kalmadı artık.
Öküz geldik öküz gidiyoruz.
 
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
666
O tür yorumlardan rahatsız olmak için öyle başka kaynaklara gitmeye gerek yoktu :)

Aramızda kasksız kaza yapıp ölenlere, aşırı hız nedeniyle ölenlere üzülmeyen, 180 km hızla giderken kaza yapıp (araba ile) yaralananlara "keşke geberseydin" diyen arkadaşlarımız var :)

haklısın
nus ile uslanmayanı etmeli tekdir
tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir

nus kısmını geçip direk kötekle girişmek lazım kask takmayıp hızlı gitmekte ısrar edenlere
yoksa yarın öbürgün bana yada sana patlar bu ısrarcılar
sonra da senin yada benim için .ok yoluna gitti niyazi diye arkamızdan söylenip dururlar
 
Katılım
5 May 2009
Mesajlar
1,123
Yazdıklarına tümüyle katılıyorum aslında ama biri hariç.
Olgunlaşmıyoruz bence tam tersi yozlaşıyoruz. İnsanlar araştırmaktan, okumaktan, bilgi edinmekten kaçar haldeler.
Her ne konuda olursa olsun, beynimizde sorgulama denen bi komutta kalmadı artık.
Öküz geldik öküz gidiyoruz.

Haklısın elbette. Yalnız bu konuda da ilerleme var bence. Tabii bu ilerleme çok yavaş çünkü otorite bu konuda, eğitim sistemi aracılığıyla, çok ciddi bir direnç gösteriyor. Gerçekten de otoritenin ihtiyaç duyduğu son şey "bireyin bilinçlenmesi" olsa gerek.

Bak bu konuda Bertrand Russel abi neler demiş, taa 20.YY'ın ilk yarısında hem de:
- Birçok insan düşünmektense ölmeyi tercih eder. Ölüyorlar da zaten.
- Dünyanın problemi aptallar son derece kendinden eminken zekilerin şüphe içinde oluşudur.
- İnsanlar aptal değil cahil doğar. Onları aptallaştıran eğitimdir.

Yine 20.YY'ın ilk yarısında Emma Goldman abla da şöyle demiş bak:
- Toplumdaki en vahşi element cehalettir.

Son söz olarak şunu söyleyeyim: Özgür düşünen bilinçli birey, onun üzerinde otorite kurmak isteyen iktidar sahibi için kabusların en kötüsüdür...
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
bayramda 168 kişinin trafi kazalarında öldüğü yazılmıştı.
yaralanıp hastanede hayatını kaybedenler ve istatistiğe sokulmayanları da eklersek benim tahminim 300 kadar insan telef oldu trafikte.
bunların hepsi mi alkollüydü ?

ölen ölür kalan sağlar vergisini ödesin ....

Babam vefat ettikten sonra vergi borçlarını da ödemiştim. Yani ölsen de vergiden kurtulamıyorsun.
Sloganın düzeltilmiş hali şöyle : Ölen ölür, vergi borcunu varisleri öder.
 
Katılım
2 Ağu 2008
Mesajlar
66
toplum yozlaşıyor, toplumu yönetenlerin yozlaşması ile doğru orantılı olarak.
toplum ayrıştırılıyor, toplumu yönetenlerin ayrıştırma, farklılaştırma ve sonra baskı kurma politikası ile doğru orantılı olarak.

bir ülkenin başbakanı kendi cebine giren maaşı vergisi ile ödeyen vatanadaşlarına sizler, bizler, o zihniyet bu zihniyet olarak ayrım yapıyorsa, konuşacak fazla bir şey yok demektir.

her millet hak ettiği şekilde yönetilir.
bunları hakediyoruz ki başımızda kendinden önce milletinin vatanının çıkarlarını düşünen yöneticiler yok.
 
Katılım
5 May 2009
Mesajlar
1,123
toplum yozlaşıyor, toplumu yönetenlerin yozlaşması ile doğru orantılı olarak.
toplum ayrıştırılıyor, toplumu yönetenlerin ayrıştırma, farklılaştırma ve sonra baskı kurma politikası ile doğru orantılı olarak.

bir ülkenin başbakanı kendi cebine giren maaşı vergisi ile ödeyen vatanadaşlarına sizler, bizler, o zihniyet bu zihniyet olarak ayrım yapıyorsa, konuşacak fazla bir şey yok demektir.

her millet hak ettiği şekilde yönetilir.
bunları hakediyoruz ki başımızda kendinden önce milletinin vatanının çıkarlarını düşünen yöneticiler yok.

Bak şimdi bunu görünce Emma Goldman ablanın bir lafı daha geldi aklıma: Oy vermek bir şeyleri değiştirseydi yasaklanırdı.
 
Katılım
25 Ara 2010
Mesajlar
199
Kötü olan alkol değil insanlar bence.
Örneğin, motosiklet tehlikeli diyolar ya etrafta.
Motosikleti koy bi köşeye, dokunma, ne tehlikesi var? Yok dimi?
Nesneleri tehlikeli hale getiren insanlardır. Bu yüzden suçu motosiklete, alkole vs. yüklemenin anlamı yok diye düşünüyorum.
Ben hemen hemen her gün alkol alırım. Hiç içmediğim zaman haftada 3 gün içerim.
Ama hayatımda hiç alkollü vaziyette ne otomobilin ne de motosikletin direksiyonuna geçmedim.
Alkol içtiğim için kendi sağlığım dışında kimseye de zararım olmadı bugüne kadar.
Bu iyi bişey demiyorum, yanlış anlaşılmasın.
Benim düşüncem, iyi insan vardır, kötü insan vardır.
Bu tip kazalar vs. ile de doğal seçilim yoluyla, aklı başında olanlarla olmayanlar ayrılır, doğanın kanunu olarakta iyiler hayatta kalıp çoğalmaya devam ederler.

Ama anlamıyorum, nasıl oluyorda insanlar, diğer insanların, hatta ve hatta ölülerin hayatına bu kadar karışmayı kendilerine hak görüyorlar?

Not: yazılanların hepsini henüz okumadım, sadece ilk mesaja istinaden yazıyorum. Birazdan gerisinide okuyacağım.
 
Katılım
26 May 2011
Mesajlar
336
habere yorum yazan ve ölümlerden rahatsızlık duymayan insanlar. islamın bir vicdan dini bir af dini birbirini iyide olsa kötüde olsa koruma ve iyiye yönlendirme dini olduğunu bilmezler mi acaba. soruyorum bunların bu iğrenç düşüncelerini okuyan herhangi bir dine mensup bir insan müslümanlar için gaddar tanımlaması yapması anormalmidir. ayrıca diğer dinlerde olan insanlarda kurban bayramında kaza ile elini kolunu kesenlere bakın siz yanlış dindesiniz siz o hayvanları keserken işkence ediyorsunuz katilsiniz dese bu arkadaşların dediği mantıkla aynı oluyor. ayrıca yukarıda bayram tatili trafik kazalarında ölenler konusu var oradada arkadaş haklı başka dinden olan biri bak siz yanlış yoldasınız dini bayramlarınız hep böyle hüsran oluyor dese yine bu gaddar yorumları yapan arkadaşlarla aynı mantalitede düşünmüş oluyorlar. ben yalova depreminden sonra bile böyle saçma sapan şeyler duydum okudum adamlar diyor yok neymiş yalovada çok zina varmış yok neymiş içki çok içiyorlarmışta deprem ondan olmuş bunların hiçmi allahtan korkusu yok anlamıyorum. dinimiz kardeşlik dinidir. bizim dinimizde en büyük günahlardan biri kibirdir. şeytan bile kibiri yüzünden cehennemlik olmuştur. bu insanlar kendilerini müslüman görüp diğer insanlara göre kendilerinin çok daha farklı olduğunu düşünerek kibirleniyorlar. Ben o yorumları yazan arkadaşlar için onlar adına Allahtan akıl fikir ve vicdan diliyorum umarım merhametin dinimizde ne kadar önemli bir şey olduğunu geç olmadan öğrenirler. kusura bakmayın çok kafanızı şişirdim arkadaşlar ama duruma gerçekten çok üzüldüm. işimin gücümün arasında size içimi döktüm.
 
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
1,821
alkollü araç sürüceleri alkolun etkısıyle kendını pılot sanınca cogu zamanda imamın kayıgında kaptanlıga terfı edıyorlar bunlara üzülmemek ayıp ama gıdenlere p..ok yoluna gıttı demek dahada ayıp özellikle alkol alıpta araç sürenlere küfür etmemek ayıplarında ayıbı herkez seçımını yapsın ayıbını ona gore yapsın
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bu habere yorum yazanlar herhangi bir vatandaş. Her ne kadar doğru olmasa da kabul edilebilir. Peki Vakit gazetesi gibi ulusal bir gazeteye ne demeli. Onların yaptıkları haberler bu yorumlardan bile daha vahim. Mesela geçen yıllarda yılbaşı gecesi doğalgaz sızıntısından ölen 7 genç için attıkları manşet "Yılbaşı rezilliği", haber içeriği ise gençler yılbaşını kutladıkları için Allah cezalarını vermiş ondan ölmüşler. Böyle haber yapan/yapabilen kurumlar varken sıradan bir vatandaşın böyle bir yorum yapması çok garipsenmez. Ayrıca Vakit gazetesi için bahsettiğim haber çok da anormal değil. Bunun gibi yüzlerca vakit haberi örneği verebilirim.
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
Ulan arkadaş bu coğrafyayı çok seviyorum ama coğrafya olarak kalıyor yahu
 
Katılım
10 Şub 2010
Mesajlar
330
forumlarda kürsüler genelde serbest olduğu için herkes düşüncesini ifade ediyor...kimisi aşırı uç noktada belirtiyor kimisi de daha ılımlı....evet geçenlerde 180 ile giderken aracıyla kaza yapan arkadaşa keşke geberseydin diyen de oldu burada !! hatta diyenler....

islam dinine mensup olanlar için söylüyorum; alkol haramdır = 2X2=4 .. bunun ötesi berisi yok...haram mı? haram...bitti...

bu yaşanan hadiseden sonra aklı başında olan bir müslüman dersini alır..ibret alınacaksa ibret de alır vs..ölenlere rahmet okur...ama islam dininde ölenin arkasından kötü konuşmak yoktur..kötü konuşanlar bunu kendi iradeleriyle yaparlar islam dinini bağlamaz...islam dininin buyruklarının hiçbir satırında böyle birşey yazmaz..

---------- Post added at 13:27 ---------- Previous post was at 13:25 ----------

Bu habere yorum yazanlar herhangi bir vatandaş. Her ne kadar doğru olmasa da kabul edilebilir. Peki Vakit gazetesi gibi ulusal bir gazeteye ne demeli. Onların yaptıkları haberler bu yorumlardan bile daha vahim. Mesela geçen yıllarda yılbaşı gecesi doğalgaz sızıntısından ölen 7 genç için attıkları manşet "Yılbaşı rezilliği", haber içeriği ise gençler yılbaşını kutladıkları için Allah cezalarını vermiş ondan ölmüşler. Böyle haber yapan/yapabilen kurumlar varken sıradan bir vatandaşın böyle bir yorum yapması çok garipsenmez. Ayrıca Vakit gazetesi için bahsettiğim haber çok da anormal değil. Bunun gibi yüzlerca vakit haberi örneği verebilirim.

VAKİT = SÖZCÜ :wiinkk:
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
en uzak mesafe ne afrika'dir,
ne çin,
ne hindistan,
ne seyyareler
ne de yıldızlar geceleri ışıldayan.
en uzak mesafe iki kafa arasındaki mesafedir
birbirini anlamayan.



Herman Amato
 
Son düzenleme:
Katılım
23 May 2011
Mesajlar
1,296
ben yolumda yürürken arkadan (ters şeride girip) bana çarpan arabadaki şahsiyet bütün hayatımı tepetaklak etti
o o.çocucuğu o kazada ölseydi ve burada bazıları başı sağolsun v.s. v.s. deseydi yorumum farklı olurdu başkasına çarpsa yorumum farklı olurdu
bu sebepten o yorumları yazanların yakınlarının veya kendilerinin başlarına ne geldiğini bilmeden onnları yargılamak boşa geyik yapmaktır...
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
ben yolumda yürürken arkadan (ters şeride girip) bana çarpan arabadaki şahsiyet bütün hayatımı tepetaklak etti
o o.çocucuğu o kazada ölseydi ve burada bazıları başı sağolsun v.s. v.s. deseydi yorumum farklı olurdu başkasına çarpsa yorumum farklı olurdu
bu sebepten o yorumları yazanların yakınlarının veya kendilerinin başlarına ne geldiğini bilmeden onnları yargılamak boşa geyik yapmaktır...

Sana zararı olan bir kişinin zarar görmesini isteyebilirsin ve buda içgüdüsel bir durumdur bana kalırsa. Ancak şöyle bir durum var; bu insanın ölümünün " hayırlara vesile olacağını " düşünüp bunu kutlamak yada en azından bu olaydan mutlu olduğunu kanıtlamaya çalışmak, nasılki sen zarar gördüğünde suçsuz olan ailen ve yakınların üzülüyorsa, o kişininde ailesinin yakınlarının üzecektir. Hele birde bu olayı diğer insanlara hoş bir durummuş veya ibret alınması gereken bir olaymış empoze etmeye çalışmak dahada acı verici bence...
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
ne yalan söyliyim böylelerine bende acıyamıyorum
not:kendini düşünmeyeni benmi düşüneyim?
bizde genç olduk bizimde arabamız oldu ama nedense böyle şeyler yapmadık....
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst